Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    kuinka paljon tuon kumiflärpäkkeen poisto suunnilleen lisää tehoa cbr 125?
  2. #2
    Ihan noin MUTU-menetelmään luotaten niin tehonlisäys on jotain 0,03-0,06 %n luokkaa...jos sitäkään
    Taivas saa odottaa
  3. #3
    okei entäs jos putkesta poistaa jotain ritilöitä niin paljonko se lisää tehoa ja miten se poistaminen tapahtuu?
  4. #4
    Ihan sillai et otat rälläkän käteen ja rälläköit koko putken irti ja voi elämän kevät sitä tehon kasvua, mummot ei voi korviansa uskoa.
  5. #5
    motot.net puolella on varmasti enemmän asiaan perehtynyttä väkeä, mutta voisin jo sanoa ettei cbr:stä tehoja irti sen enempää saa kuin tehtaalta lähtiessä on siunattu.

    Pyörän sain itse parhaiten kulkemaan vaan hyvällä pidolla ja huoltamisella, tietenki muna-asentoa myötätuuleen unohtamatta

    ps. kannattaa kokeilla 110 tai 120 takarengasta, toi mielestäni yllättävän paljon vakautta lisää pyörään.
  6. #6
    Lainaa (Yamoon @ Loka. 03 2010,21:56) kirjoitti
    motot.net puolella on varmasti enemmän asiaan perehtynyttä väkeä, mutta voisin jo sanoa ettei cbr:stä tehoja irti sen enempää saa kuin tehtaalta lähtiessä on siunattu.

    Pyörän sain itse parhaiten kulkemaan vaan hyvällä pidolla ja huoltamisella, tietenki muna-asentoa myötätuuleen unohtamatta

    ps. kannattaa kokeilla 110 tai 120 takarengasta, toi mielestäni yllättävän paljon vakautta lisää pyörään.
    kyl se vaa nii on että paremmi saa apua toisilta sivuilta, mutta totta myös sekin että ei noista nelitahtipiikeistä oikee millää lisää tehoa saa. Mikä ite luulen että VOISI nostaa vähän tehoa ni jos laittas kokonaan uuen putken joka o koko matkalta väljempi (suurempi halkasija siis) ku mitä vakioputki on, mut ei tästäkää oikee huomattavia eroja synny ottaen huomioo se et uus putki ei ilmanen oo. mut ei noissa nelareissa oikee muuta vaihtoehtoa oo ku vastoin ku monet 2-tahit jotka kuristetaan tehtaalla, mut nelareissa ei oo yleensä enempää ku toi 11kw. :/
    11kw nuhapumppu...

    Aprilia RS125 -07
  7. #7
    Lainaa (meegos @ Loka. 03 2010,12:15) kirjoitti
    kuinka paljon tuon kumiflärpäkkeen poisto suunnilleen lisää tehoa cbr 125?
    Anna vaan sen roiskeläpän olla paikallaan.
    ...
  8. #8
    Jep jep
    Juuri tyttärelle hommattu ko pärrä!

    Siis NÄIN Vaihda ko osat
    -Koko pakoputkisto
    -Vaihda vapaavirtasusuodatin
    -Isommat neulat kaasariin
    -KUNNON säätö penkissä
    jos nää ei auta niin sitten vielä
    -Toisenlaiset välitykset...
    -Viritys nokka-akseli
    -Power commander
    ja jos EI vieläkään kelpaa niin sitten
    menee vaihtoon PYTTY joko 150cc tai 166cc
    ja tietty tarvittavat osat MUTTA pärrä EI ole
    sitten enään 125cc johon riittää A1 kortti!!!

    Tosta voit katella KAIKKIA OSIA
    http://www.motorrad-bach.de/cbr125/h...il_cbr125.html
    Tietty jos osaat ropaa niin laita TURBO!!!
    Sellainen oli jo myynnissä nettimotossa.



    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
  9. #9
    Lainaa (TiKaw @ Loka. 08 2010,19:48) kirjoitti
    Jep jep
    Juuri tyttärelle hommattu ko pärrä!

    Siis NÄIN Vaihda ko osat
    -Koko pakoputkisto
    -Vaihda vapaavirtasusuodatin
    -Isommat neulat kaasariin
    -KUNNON säätö penkissä
    jos nää ei auta niin sitten vielä
    -Toisenlaiset välitykset...
    -Viritys nokka-akseli
    -Power commander
    ja jos EI vieläkään kelpaa niin sitten
    menee vaihtoon PYTTY joko 150cc tai 160cc
    ja tietty tarvittavat osat MUTTA pärrä EI ole
    sitten enään 125cc johon riittää A1 kortti!!!

    Tosta voit katella KAIKKIA OSIA
    http://www.motorrad-bach.de/cbr125/h...il_cbr125.html
    On se vaan hienoa nähdä, että joku, joka tietää, viitsii vastata aloittelevalle motoristille, eikä yritä vittuilla, vaikka kyseessä onkin piikkikuski. Nämä nuoret ovat tulevaisuuden motoristeja. He tarvitsevat kannustusta ja kokeneenpien tietoja, ei vittuilua joltain kuristetun kusiaisen kuskilta. Omasta puolestani kiitoksia auttaneille, itseltä ei tekninen tieto riittänyt avustamaan.
  10. #10
    NIIN toi aikaisempi viestini EI ole tarkoitus vinoilla saati ....
    Mutta onhan se tosijuttu että jos haluu kulkevan 125cc
    niin silloin on PAKKO ostaa se 2tahti jotta kulkee kovaa
    jne.

    JOS haluaa kunnon kestävän 125cc niin 4tahti!!!

    Tarkoitushan on opetella alkeet kunnon hallinta
    ynm. kun päästään ISOMPIEN ja niiden tehokkaampien
    MP:n selkään jottei silloin karkaa käsistä...
    SEKÄ mopo että henki!!!
    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
  11. #11
    Lainaa (kake10 @ Loka. 08 2010,20:13) kirjoitti
    Lainaa (TiKaw @ Loka. 08 2010,19:48) kirjoitti
    Jep jep
    Juuri tyttärelle hommattu ko pärrä!

    Siis NÄIN Vaihda ko osat
    -Koko pakoputkisto
    -Vaihda vapaavirtasusuodatin
    -Isommat neulat kaasariin
    -KUNNON säätö penkissä
    jos nää ei auta niin sitten vielä
    -Toisenlaiset välitykset...
    -Viritys nokka-akseli
    -Power commander
    ja jos EI vieläkään kelpaa niin sitten
    menee vaihtoon PYTTY joko 150cc tai 160cc
    ja tietty tarvittavat osat MUTTA pärrä EI ole
    sitten enään 125cc johon riittää A1 kortti!!!

    Tosta voit katella KAIKKIA OSIA
    http://www.motorrad-bach.de/cbr125/h...il_cbr125.html
    On se vaan hienoa nähdä, että joku, joka tietää, viitsii vastata aloittelevalle motoristille, eikä yritä vittuilla, vaikka kyseessä onkin piikkikuski. Nämä nuoret ovat tulevaisuuden motoristeja. He tarvitsevat kannustusta ja kokeneenpien tietoja, ei vittuilua joltain kuristetun kusiaisen kuskilta. Omasta puolestani kiitoksia auttaneille, itseltä ei tekninen tieto riittänyt avustamaan.
    Uusi pakoputkisto-> teholisä max 1-2hv, eli ei kannata vaihto.
    Vapaavirtausuoratin-> teholisä kyseenalainen, eli ei tehon kasvun kannalta kannata vaihtaa.
    Isommat neulat kaasariin-> isommat neulat?
    Säätö penkissä-> ei taida onnistua penkkisäätö piikin tehoilla
    Välitysten vaihto-> kiihtyvyyttä saadaan lisää välitystä lyhentämällä ja samalla huippunopeus tippuu. Teho ei nouse.
    Uusi nokka ->toiminee käytettävyyden kustannuksella
    Power Commander-> ei ole PC:tä saatavilla CBR125 pyörään. Joitain ruiskun säätöboxeja saattaa löytyäkin.

    Isompi sylkky tuo lisää tehoa. Kyseenalaista tietty on että kannattaako 4t piikkiä hirveästi viritellä. Mielestäni 125 4- tahti moottoria ei missään tapauksessa kannata lähteä virittämään. Viritysaihiona ko moottori on erittäin epäkiitollinen. Rahaa saa palamaan putkilla yms isot kasat ja tehon kasvu on erittäin pieni.

    Pidä pyörä vakiona. Näin saat sen käytettynä joskus myityäkin.



    .
  12. #12
    No jokin POWERCOMMANDER tässä on saksasta
    siihen CBR 125 R Myynnissä?
    *

    Powercommander für die CBR 125 ab 07

    Der Powercommander ermöglicht eine perfekte Abstimmung der Einspritzanlage auf Zubehörkomponenten wie zum z.b Auspuff oder Luftfilter.


    Stück nur 275,- €
    für größeres Bild hier klicken

    Löytyy tuolta edempää se netti osoite!
    Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa!
    Pidä vain pärrä vakiona!!! ja huollata hyvin!



    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
  13.  
  14. #13
    Lainaa (TiKaw @ Loka. 10 2010,18:33) kirjoitti
    No jokin POWERCOMMANDER tässä on saksasta
    siihen CBR 125 R Myynnissä?
    *
    Tuossa on Powercommander.
    http://www.powercommander.com/powerc...r/default.aspx

    Ei taida löytyä piikki Hontuun.

    Sakujen linkistä löytyi jokin ruiskun ohjausyksikkö joka ei ollut PC. Virheellisesti sitä kyllä Powercommanderiksi kutsuivat.
    .