Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
    Tuli tuossa liikuttuneessa tilassa filosofoidessa mieleen moinen asia. Monessa ketjussa täälläkin ja muualla internetin ihmeellisessä maailmassa ja jopa oikeassa elämässä ihmiset puhuvat oman työn hinnasta.

Esim kannattaako renkaat tilata ulkomailta ja vaihtaa itse? Kannattaako itse huoltaa pyörää, autoa jne? Kannattaako itse edes siivota omaa asuntoa, saatikka tiskata tai pestä astioita? Toisen mielestä iman muuta kannattaa, mutta toisen mielestä ei, jos laskee omalle työlle hinnan.

Millaista tuntihintaa olette pitäneet omalle työlle?
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Ei tarvii kuin kurkistaa lompsaan ja tehdä ihan itte...
    Oman työn hinta 39€/h + ALV23%.
    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
    VFR750F-> XT600-> GS640LC4-> ZZR1100 ja CR250R
    Lompakon paksuus ja taidot/laiskuus ratkasee.
    Iso läjä kahisevaa on tullu säästettyä kun itte tehny sen mikä on järkevää ja osaa.

<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
    Ei omalla työllä ole hintaa jos sama aika menisi muuten turhuuteen vaikka telkun ääressä löhötessä, ei siitäkään mitään makseta.

Teen yleensä itte kaiken minkä osaan ja joskus enemmänkin, mutta ei rahan takia vaan siksi etten tykkää pelkästä löhöilystä vapaa-ajalla.

Auton/mopon huollosta veloitetaan veroineen jotain 50€/h, johon pitää ansaita bruttona varmaan 80€/h. Joka taas olisi siinä 12.000€ kk-liksaa vastaava... onhan sillä hintaa. No ei sitä ehkä ihan noin voi laskea... mutta kuvastaa tätä Suomen verosysteemin vaikutusta. Lähinna sen takia täällä kannattaa rahallisesti tehdä itse. Tai teettää pimeästi...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Oman työn hinta on se kun "tein itse ja säästin" ja sen vuoksi motti leipoo kiinni tms mukavaa

Kovin kallista remonttia en ole tällä säästökonstilla saanut aikaiseksi mutta aina pieniä naarmuja sinne tänne tai muoviklipsuja paskaksi. Mutta aina opitaan uutta
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Riippuu ihan siitä onko aikaa. Jos ei ole kiirus ja vapaa-aikaa piisaa, niin omalle työlle ei ole hintaa. Se on harrastusta. Jos taas oikeasti on kiirus ja vapaa-ajasta pula, niin hinta on aika kova...
    <p>2002-2014</p>
    Hinnasta en tiedä, mutta itse kannattaa tehdä jo sen takia että tulee kunnollista jälkeä.
    -
    Jos on aikaa oma työ kannattaa aina.
    Ajatusleikkinä teetän esim mp-huollon liikkeessä 54€/h ja samaan
    aikaan teen itse "pimeitä töitä" jollekin 128€/h niin näinollen pyörä
    huoltoa ei kannata tehdä itse.Parhaiten hankkii tietysti,jos teen huollonkin
    itse vaikka iltamyöhään.
    Komppaan vahvasti tota et saa kunnollista jälkee. Tai jos ei saa niin ei tarvi syntipukkia kaukaa etsiä.
    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
    Lainaa (Laikkakone @ Loka. 02 2010,16:20) kirjoitti
    Hinnasta en tiedä, mutta itse kannattaa tehdä jo sen takia että tulee kunnollista jälkeä.
    Riippuu ihan tapauksesta. Ja tekijästä. Meitä on näissä kädentaitoa vaativissa hommissa niin moneksi, jotkut osaa ja toiset ei. Ja opetellakin voi, muttei ensi alkuun kannata haukata enemmän kuin pystyy nielemään, muuten voi tulla pettymyksiä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Maksan oikeasta taskusta vasempaan 60€/t ja en puhu verottajalle mitään... hyvin siis hankkii kun ite tekee
    Siinä vaiheessa kun selvisi että paikallisessa merkkihuollossa ei ole venttiilinsäätöshimmejä paikalla ja "isoja huoltoja" tehdään "ongelmitta" tästä huolimatta saman päivän nimiin, niin tuli kyllä sellainen kuva, että palvelu ei ehkä ihan ole 60€/h arvoista toimintaa..

Eli, jos ei ole peukalo keskellä kämmentä ja omaa kyvyn omaksua teknisiä oivalluksia, niin voi kyllä olla huoletta sen suhteen, että onko omantyön tulos kannattava, ihan Euroissakin mittattuna..

Kun omaansa laittaa, niin tulos tahtoo olla väkisinkin hyvä. Sen takaa yleensä varovaisuus, varmistelu jne.. Jos näin ei ole, niin silloin ei varmaan ole tavoitekkaan kovin korkealla..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Hyvin tehdyn työ hintaa ei voi mitata rahassa, eikä oman työn.
    Taivas saa odottaa
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 02 2010,18:30) kirjoitti
    Täh? Tuossa jutussa ei kyllä ole mitään tolkkua.
    Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
    Lainaa (DeVPeg @ Loka. 02 2010,19:13) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 02 2010,18:30) kirjoitti
    Täh? Tuossa jutussa ei kyllä ole mitään tolkkua.
    No jos Ducatilla ajelee, niin eihän koko "omaa työtä" ole edes käsitteenä olemassa. Eikös ne pidä huollattaa Hailacilla kun ovat niin mustaa magiaa?
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Kyllähän se rahatilanne sanelee sen että ite on tehtävä kaikki mitä ikinä vain osaa ja jos ei osaa niin soitto kavereille jos osaa auttaa, ja jos ei tuu mitään niin sitte korjaamolle...
    Ja yrittää pimeenä teettää jos mahollista *
    Marauder vz 800. ex.954RR ex.fzr 1000
    oman työn hinta = praisless. Joskus tulee tuhottua kalliit osat ja joskus säästettyä tonni. +-0 mutta tuleepa hyvä mieli
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Sen verran on tullut vuosien varrella laiteltua kaikenlaisia vehkeitä, että olen todennut ettei ihan kaikkea kannata tehdä itse...

Yleensä sellaiset hommat missä tarvitsee jotain erikoisia työkaluja olen jättänyt niille joilta ne työkalut löytyy.
    Oma työ on monesti enemmän harrastamista kuin säästämistä.

Parempi keskittyä chilipähkinöihin ja olueen kun hermoilla pitkiä iltoja tallissa...

<p>KTM 990 SMT -10</p><p>KTM 250 SX-F -14</p>
    Lainaa (B12 @ Loka. 02 2010,20:25) kirjoitti
    No jos Ducatilla ajelee, niin eihän koko "omaa työtä" ole edes käsitteenä olemassa. Eikös ne pidä huollattaa Hailacilla kun ovat niin mustaa magiaa?
    Ei pidä paikkaansa. viimeiset 170 tkm ilman mustaa mag(f)iaa...
    Mun mielestä ainoa oikea lähestymistapa on se että miettii kaksi asiaa.

1. Osaako / omaako välineet / kykeneekö muutoin tekemään kyseisen homman.

2. Mitä homman teettäminen ammattilaisella maksaa.

Nämä kun on selvillä voi ratkaista yhtälön miettimällä tekisikö sen jollekkin toiselle sillä hinnalla mitä se maksaa teetettynä, jos tekisi niin omatoimisuus on kannattavaa.

Toinen huomioitava asia on se, onko saatavilla luotettavaa ja osaavaa tekijää edes rahalla. Autoihin ja prätkiin yleensä on, sensijaan esimerkiksi veneiden suhteen on vaikeampaa.

Itse teen pyöriin käytännössä kaiken itse, veneisiin teen kaiken itse, autoihin en tee oikeastaan mitään itse.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
    Lainaa (polip @ Loka. 02 2010,16:33) kirjoitti
    Jos on aikaa oma työ kannattaa aina.
    Ajatusleikkinä teetän esim mp-huollon liikkeessä 54€/h ja samaan
    aikaan teen itse "pimeitä töitä" jollekin 128€/h niin näinollen pyörä
    huoltoa ei kannata tehdä itse.Parhaiten hankkii tietysti,jos teen huollonkin
    itse vaikka iltamyöhään.
    Jos "pimeänä" saa 128,-€/tunti, verokirjalla veloitus sitten 450,-€/h, Aika monella on päiväansio (128,-€ brutto) samaa tasoa. Voisi sanoa että olet ammattitaitoinen ammattimies.
    Harrastus ja terapiaa ;)

0 Eur Alv 23% * ;)
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (B12 @ Loka. 02 2010,13:18) kirjoitti
    Tuli tuossa liikuttuneessa tilassa filosofoidessa mieleen moinen asia. Monessa ketjussa täälläkin ja muualla internetin ihmeellisessä maailmassa ja jopa oikeassa elämässä ihmiset puhuvat oman työn hinnasta.

Esim kannattaako renkaat tilata ulkomailta ja vaihtaa itse? Kannattaako itse huoltaa pyörää, autoa jne? Kannattaako itse edes siivota omaa asuntoa, saatikka tiskata tai pestä astioita? Toisen mielestä iman muuta *kannattaa, mutta toisen mielestä ei, jos laskee omalle työlle hinnan.

Millaista tuntihintaa olette pitäneet omalle työlle?
    omalle työlle en koskaan ole laskenut hintaa.

kaikki mitä itse pystyy tekemään, se tehdään itse.
    joskus on tilanteita jolloin ei ole kannattavaa ostaa työkaluja/tarvikkeita/riski kantapään kautta opettelussa liian suuri, niin silloin työ teetetään ulkopuolella.

oman tuntihinnan kysely sinällään on typerää (ellei tarkoitus ole kysellä mitä muut tienaa), sehän on suoraan verrannollinen omaa tulotasoon.

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    0e/h, ainoa vaikutus on ollut,että tv:n katselu on jäänyt vähemmälle+ on ollut mielenkiintoisia hetkiä pyörän mekaniikkaa pähkäillessä ja ongelmia ratkoessa.
    Ei tuosta korjailusta voita saisi leivän päälle.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
    100e/h nuin suurinpiirtein.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
    Joe teen käyttöautolle jotain, silloin saatan laskea säästön, että mitäs tuli tienattua, mutta prätkien kanssa puuhastellessa ei oman työn hintaa lasketa, nehän ovat harrastusvälineitä, ja värkkääminen osa harrastusta. Senverran isoja hommia olen noiden kanssa tehnyt, että jos tuntihinnan omalle työlle laskisi, niin ei mitään järkeä koko touhussa. Mutta hyvin on aikaa kulunut poissa muusta pahanteosta, ja rouvankin kanssa välit pysyvät parempina, kun ei tarvi sohvasta kinata.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Laikkakone @ Loka. 02 2010,16:20) kirjoitti
    Näin on.
    Ja mun vapaa-aikani on niin kallista, että siihen ei ole yhdelläkään työnantajalla varaa maksaa käypää hintaa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    ite kun tekee niin saa mieleisensä

ja tuntipalkkaa täytyy maksaa 20e timma suoraan muksujen tilille. tulee tupla hyöty kun ei tarvi viettää aikaa akan kans
    zzr 1400
  30.  
    *** Olen jäävi, sillä olen nähnyt liian monta rikottua kierrettä***

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen: Käyttöautooni en tee mitään huoltotoimenpiteitä. Aika ei riitä, eikä kiinnostus.

Jos en olisi alalla, tekisin harrastelaitteisiin perushuollot, rasvaukset, pesut ja putsareiden vaihdot, mutta jättäisin öljyisten osien availut jollekin luotettavalle (googlella löytää ja orgin keskusteluista vinkkiä) huoltopaikalle.

Ihmiset ovat kovin eri tavalla teknisesti orientoituneita. Voisin sanoa että ennen kuin alat purkaa sitä pari vuotta vanhaa kultaasi, mieti onnistuvatko remonttisi yleensä? Sujuuko terassin teko mökille ja onnistuuko auton lamppujen vaihto ilman että muovinpalat sinkoilevat. Joiltakin onnistuu mikä tahansa huolto ihan ilmankin kirjoja kun taas suurin osa tarvitsee mielummin opastuksen asiaan ettei käy virhettä.

Kohteita mihin en suosittele välttämättä tarrautumaan ensimmäiseksi:

1.Venttiilinsäätöpalojen vaihto (välysten mittauksessa ei vielä ihmeellistä tuhoa saa aikaan)
    2. Vaihdelaatikon purku
    3. Kannen irroitus (syystä tai toisesta)
    4. Käyntihäiriöt
    5. Etustefojen vaihto
    6. Emäputken laakereiden vaihto

Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen