Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    FJR 2010 *12500 km ajettu, etupää alkoi pitää outoa värinää n.10000 jälkeen . Voimakkaimmin tuntuu löysätessä. Tänään renkaat vaihdettu ongelma ei poistunut. Onko muilla ollut samaa ?
    Ohjauslaakeri. Tarkista ja kiristä tarvittaessa. Etupyörä voi olla suomuilla. Se on seuraus enempi kuin syy. On ollut samaa mulla olleissa japseissa ja yleensä se on huollon moka.

Pane keskituelle, pyydä joku painamaan takaperä ales. Heiluttele etupyörää edestakaisin. Lonksutele kanssa, se antaa pron vaikutelman. Jos etupää menee äärestviereen kuin hullun mulkku mielettömän jne, laakeri vaatii kirstämistä. Jos etupää menee noileasti eestaas, mutta on vähän "tahmea" ja pysähtyy, jos ei paljon tuuppaa, asia on kunnossa.

Usein japsien huollossa ei hoideta ohjauslaakeria ja ne on periaatteessa aina vähän löysällä. Sitten, kun menet sanomaan asiasta, ne vetää sen laakerin niin tiukkaan, että fillarilla ei voi lainkaan ajaa.
    Mulla on -06:nen FJR , ei ole ikinä vatkannut muuten kun ihan loppurenkailla. Aina loppunut, kun on pistetty uudet nakit alle ''.

Tosin mulla on kyllä (nyt tulee mainos) Tampesterin Yamahan merkkihuolto tarkastanut ja huoltanut ohjauslaakerin huolto-ohjelman mukaan. Tiedän sen, kun mulla on siinä mutterissa navigaattorin teline ja se on aina huollon jälkeen vinossa: saa joka kerta oikoa huollon jälkeen. Mutta olenkin vaan todennut, että se on hyvä, sillä siitä tietää, että homma on tehty .
    Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä

Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006

Marunari
    Juu pakko vaan tässä ittekkin laitella 1 ääni ohjauslaakerille.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Viimevuonna ostin uuden FJR:n johonka sitten reilun 10tonnin jälkeen(4t. jälkeen hokasin ko. asian) vaihdettiin takuuseen uudet etu pumput koska olivat väljät. Tuntui oudolta ajettaessa,, kun perän painoi alas ja pyörän suuntaisesti rynkytti ees-taas niin "lonksui" silmin nähden molemmista iskareista. Ainiin ekaks purkivat ja koittivat vaihtaa uuden "liuku-holkit" muttei auttanu jotenka maahantuojan toimesta (muutaman kuukauden viiveellä) vaihdettiin uudet ja lonksuminen loppu...

Eli jos "lonksuu" putkista nykiessä niin kannattanee varmistua jotta tuleeko ohjauslakrusta vaiko etu-iskareista...

-pete-
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Lainaa (Ari @ Syys. 28 2010,21:33) kirjoitti
    Mulla on -06:nen FJR , ei ole ikinä vatkannut muuten kun ihan loppurenkailla. Aina loppunut, kun on pistetty uudet nakit alle ''.

Tosin mulla on kyllä (nyt tulee mainos) Tampesterin Yamahan merkkihuolto tarkastanut ja huoltanut ohjauslaakerin huolto-ohjelman mukaan. Tiedän sen, kun mulla on siinä mutterissa navigaattorin teline ja se on aina huollon jälkeen vinossa: saa joka kerta oikoa huollon jälkeen. Mutta olenkin vaan todennut, että se on hyvä, sillä siitä tietää, että homma on tehty .
    etkö tiedä että se yleinen tapa liikutella kaikkia fillarin osia ja namiskuukkeleita jotta asiakas luulisi että on tehty kovasti kaikenlaista
    kummittelee
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 29 2010,08:54) kirjoitti
    Lainaa (Ari @ Syys. 28 2010,21:33) kirjoitti

etkö tiedä että se yleinen tapa liikutella kaikkia fillarin osia ja namiskuukkeleita jotta asiakas luulisi että on tehty kovasti kaikenlaista
    En tiedä, mutta ainakin on tähän asti kaikki ollut kunnossa ja tehtynä. Tiedän itsekin pyörän tekniikasta sen verran (15 v. aikoinaan tehnyt kaikki huollot ja korjaukset itse ) että pystyn toteamaan, että merkatut hommat on myös tehty .
    Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä

Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006

Marunari
  8.  
    Nii tai siis ainaki telinettä hieman käännetty,
    (+ ö-putsari putsattu jarrucleaneril jotta ylimääräiset tussi merkit poistuvat ;) )
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *