Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Elikkä tuon ympyröity rungon kiinnityspultti tuntuisi vuotavan öljyä...? Kolo (siis tosiaan sisäpuolelta) jossa pultti on on pidemmän reissun jälkeen märkä öljystä ja kolon ulko / alapuolella on öljyinen touhutippa. Öljyä on myös valunut moottorin poskea pitkin.

    Tyhmä kun olen niin pyyhin pyörän puhtaaksi ennen kuvan ottamista.

    Tuntuu ihan omituiselta, että tuon pultin takan ylipäätään olisi öljyä, mutta vaikka kuinka tihrustin niin kovasti näyttää että sitä tuon pultin takaa tulisi. Onko se ylipäätään mahdollista / mistä se vaihtoehtoisesti voisi olla peräisin / ratkaisuehdotuksia ongelmaan?

    Kuuluuko tämä elämä Ducati kanssa oikeesti olla tällaista, kun en ole muiden vehkeiden kanssa tottunut tällaisiin ongelmiin...?





    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  2. #2
    Onko enää takuuta? Mitäköhän öljyä sisällä? En tiedä vaikuttaako tuon öljyn viskositeetti näihin pikkutihkumisiin, mutta oman monsterin ohjekirjassa on ainut vaihtoehto 15w50. Eli tätä vähän jäykempää kamaa, tolla pelittää vaihteistokin paljon pehmeämmin. Kylmillä keleillä en edes juuri ajele, siis 5C alaspäin .
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  3. #3
    Lainaa (Jake82 @ Syys. 27 2010,18:20) kirjoitti
    Onko enää takuuta? Mitäköhän öljyä sisällä? En tiedä vaikuttaako tuon öljyn viskositeetti näihin pikkutihkumisiin, mutta oman monsterin ohjekirjassa on ainut vaihtoehto 15w50. Eli tätä vähän jäykempää kamaa, tolla pelittää vaihteistokin paljon pehmeämmin. Kylmillä keleillä en edes juuri ajele, siis 5C alaspäin *.
    Mutta eikö tuo ole "runkopultti" tjs. joka on kiinni umpirau..materiaalissa, josta ei luulisi mitään valuvan ilman reikää?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  4. #4
    Menee kai läpi lohkon,olisiko siellä keskellä sitten tiiviste huonosti? Omitunen paikka ellei se tule valumalla jostain ylempää.
  5. #5
    Jos sinulla ei jo ole, käy hakemassa täältä Ducati Maintenance varaosaluettelo/räjäytyskuvat Monsteriisi. Helpottaa huomattavasti pähkäilyä vuotojen alkulähteistä.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  6. #6
    Pitäähän ilmakoneen aina vähän mehiä. Sinunkos se oli se aiempikin öljyvuoto topikki? Jos näin, niin kurkkaisin piruuttani ettei huohotusletku ole lytyssä tai tukossa jostain syystä.
  7. #7
    Katselin varaosaluettelon räjäytyskuvia eikä mulle kyllä selvinny voiko sieltä tulla öljyä vai ei...

    Maalaisjärki sanoo että ei voi, mutta miten hitossa sitä öljyä sitte voi mennä sinne pultin kolon sisäpuolelle?

    Takuu on tietysti ummessa ja kyllä se edellinenkin topikki oli valitettavasti mun.

    Ajan huomenna pidemmän lenkin ja ihmettelen lisää.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  8. #8
    Juu... ajolenkin jälkeen on taas touhutippa putken päässä.

    Voipi olla niin, että ajoviima painaa öljyä myös tuonne pultinkolon sisäpuolelle ja se ei alunperin ole sieltä, mutta edelleenkään ei hajua mistä "#¤sta se tulee.

    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  9. #9
    Katsoppa kuukkelista 696 oil leak tai vastaavaa. On aika yleistä että tuo vasen koppa vuotaa.
  10. #10
    Ducatin valuosat on viime aikoina olleet paskoja,...
    ..., mulla on MTS-620 kytkimen kannessa särön alut,...
    ..., *ne kasvaa aikanaan läpi kytkimen kantta kiinni *pitäviin ruuveihin
    saakka ja kytkinkoppaa kiinni pitävien pulttien takaa alkaa
    valua öljyä.

    Hailacin mukaan ei ole mitään ongelmaa ja koska öljyä
    ei ole valunut, Kuluttajavirasto katsoo että kasvavista säröistä
    ei ole haittaa eikä estä pyörän käyttöä ja näin ollen niille ei tarvitse tehdä mitään.

    Noin Konepuolen koulutuksen saaneena Inssinä ja kohta DI:nä
    kuulostaa tulkinta hyvin kaukaa haetulta ja luonnonlakien vastaisilta
    mutta ymmärrän hyvin ekonomi ja lakimiehen logiikkaa nykyään,
    asioitahan voi katsoa toisesta näkökulmasta!

    Toivotaan että olis vaan tiiviste juttu tai jos tulee vaikka
    jostain muualta,... eihän liikaa öljyy koneessa, siis
    öljy mitataan pyörän ollessa suorassa ja kallellaan näyttää
    että öljyy uupuu,...

    Yksi moottoripyörä asentaja neuvo muo että myy
    ongelma toiselle!

    Älä ainakaan ala maahantuojan kanssa vääntää kättä siinä
    menee aikaa ja rahaa enemmän kun hankkiessa oikea
    moottoripyörä.

    Kuitenkin juridisesti jos pyörä ei nyt ole yli kymmentävuotta
    vanhempi, eikä sillä ole pahasti kaaduttu, kanttaa
    vedota siihen että moottorin osat eivät voi haleta eikä
    se ole normaalia kulumista vaan valmistus virhe mikä
    on ilmennyt myöhemmin. Tälläisessä tapauksessa
    pitäisi nyky lainsäädännön mukaan saada korjattua/
    uusi osa. Musta moottorin lohkojen yms. pitäis kestää sen
    50000-100000. Tosin jos oikein ymmärtänyt niin 1198, 1098
    se on siellä 30tkm kiepeillä, puristukset on sen verran kovia,...

    Valmistajat ovat yrittääneet EU tasolla päästä 3v pituiseen
    vastuuseen mikä käytännössä tarkoittaa että tuote kestäisi
    sen 3v ! Sitä en ole huomannut saivatko muutokset läpi.



    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
  11. #11
    Eikös ilmajäähdytteisten MOOTTOREIDEN pidäkkin vähä hikoilla.

    PS.Ihmettelen vaan miten tää keissi on välttynyt *ittuilijoilta tyyliin: osta honda niin loppuu vuodot.
    Auta prkl ku puhuttais ameriikan tuotteista.
    Kato *ittunetistä!
    Buell XB12Ss Pirun harvinainen ku ei näitä enää tehdäkkään.
    Samas pihas on 1200 porsteri kans
    http://kouhia.pictures.fi/kuvat/
  12. #12
    Lainaa (boy007 @ Marras. 28 2010,12:52) kirjoitti
    Hailacin mukaan ei ole mitään ongelmaa ja koska öljyä
    ei ole valunut, Kuluttajavirasto katsoo että kasvavista säröistä
    ei ole haittaa eikä estä pyörän käyttöä ja näin ollen niille ei tarvitse tehdä mitään.

    Noin Konepuolen koulutuksen saaneena Inssinä ja kohta DI:nä
    kuulostaa tulkinta hyvin kaukaa haetulta ja luonnonlakien vastaisilta
    mutta ymmärrän hyvin ekonomi ja lakimiehen logiikkaa nykyään,
    asioitahan voi katsoa toisesta näkökulmasta!

    Toivotaan että olis vaan tiiviste juttu tai jos tulee vaikka
    jostain muualta,... eihän liikaa öljyy koneessa, siis
    öljy mitataan pyörän ollessa suorassa ja kallellaan näyttää
    että öljyy uupuu,...

    Yksi moottoripyörä asentaja neuvo muo että myy
    ongelma toiselle!

    Älä ainakaan ala maahantuojan kanssa vääntää kättä siinä
    menee aikaa ja rahaa enemmän kun hankkiessa oikea
    moottoripyörä.

    Kuitenkin juridisesti jos pyörä ei nyt ole yli kymmentävuotta
    vanhempi, eikä sillä ole pahasti kaaduttu, kanttaa
    vedota siihen että moottorin osat eivät voi haleta eikä
    se ole normaalia kulumista vaan valmistus virhe mikä
    on ilmennyt myöhemmin. Tälläisessä tapauksessa
    pitäisi nyky lainsäädännön mukaan saada korjattua/
    uusi osa. Musta moottorin lohkojen yms. pitäis kestää sen
    50000-100000. Tosin jos oikein ymmärtänyt niin 1198, 1098
    se on siellä 30tkm kiepeillä, puristukset on sen verran kovia,...

    Valmistajat ovat yrittääneet EU tasolla päästä 3v pituiseen
    vastuuseen mikä käytännössä tarkoittaa että tuote kestäisi
    sen 3v ! Sitä en ole huomannut saivatko muutokset läpi.
    Sun tapauksessas pyörähän on suht "vanha",mutta laittaisin silti palautetta tehtaan suuntaan, lähinnä näistä käytännöistä. Näin mä olen tehnyt ja kiinnostuneita olivat sieltä päin parantaakseen palvelua. Kuulostaa kyllä uskomattomalta tuo säröhomma..No pyöränhän voi aina ostaa vaikka saksasta..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  13. #13
    Lainaa (boy007 @ Marras. 28 2010,12:52) kirjoitti
    Ducatin valuosat on viime aikoina olleet paskoja,...
    ..., mulla on MTS-620 kytkimen kannessa särön alut,...
    ..., *ne kasvaa aikanaan läpi kytkimen kantta kiinni *pitäviin ruuveihin
    saakka ja kytkinkoppaa kiinni pitävien pulttien takaa alkaa
    valua öljyä.

    Hailacin mukaan ei ole mitään ongelmaa ja koska öljyä
    ei ole valunut, Kuluttajavirasto katsoo että kasvavista säröistä
    ei ole haittaa eikä estä pyörän käyttöä ja näin ollen niille ei tarvitse tehdä mitään.

    Noin Konepuolen koulutuksen saaneena Inssinä ja kohta DI:nä
    kuulostaa tulkinta hyvin kaukaa haetulta ja luonnonlakien vastaisilta
    mutta ymmärrän hyvin ekonomi ja lakimiehen logiikkaa nykyään,
    asioitahan voi katsoa toisesta näkökulmasta!

    Toivotaan että olis vaan tiiviste juttu tai jos tulee vaikka
    jostain muualta,... eihän liikaa öljyy koneessa, siis
    öljy mitataan pyörän ollessa suorassa ja kallellaan näyttää
    että öljyy uupuu,...

    Yksi moottoripyörä asentaja neuvo muo että myy
    ongelma toiselle!

    Älä ainakaan ala maahantuojan kanssa vääntää kättä siinä
    menee aikaa ja rahaa enemmän kun hankkiessa oikea
    moottoripyörä.

    Kuitenkin juridisesti jos pyörä ei nyt ole yli kymmentävuotta
    vanhempi, eikä sillä ole pahasti kaaduttu, kanttaa
    vedota siihen että moottorin osat eivät voi haleta eikä
    se ole normaalia kulumista vaan valmistus virhe mikä
    on ilmennyt myöhemmin. Tälläisessä tapauksessa
    pitäisi nyky lainsäädännön mukaan saada korjattua/
    uusi osa. Musta moottorin lohkojen yms. pitäis kestää sen
    50000-100000. Tosin jos oikein ymmärtänyt niin 1198, 1098
    se on siellä 30tkm kiepeillä, puristukset on sen verran kovia,...

    Valmistajat ovat yrittääneet EU tasolla päästä 3v pituiseen
    vastuuseen mikä käytännössä tarkoittaa että tuote kestäisi
    sen 3v ! Sitä en ole huomannut saivatko muutokset läpi.
    Sulle on tainut jäädä TOSI ISOT traumat kun tarvii joka välissä maailman epäoikeudenmukaisuutta huutaa...
    <br />
  14. #14
    Lainaa (Tyhymä! @ Marras. 28 2010,13:40) kirjoitti
    Eikös ilmajäähdytteisten MOOTTOREIDEN pidäkkin vähä hikoilla.

    PS.Ihmettelen vaan miten tää keissi on välttynyt *ittuilijoilta tyyliin: osta honda niin loppuu vuodot.
    Auta prkl ku puhuttais ameriikan tuotteista.
    Ja joo...Ei tuon ilmajäähdytteisen moottorin pidä vuotaa/tihkua öljyä sen enempää, kuin muutkaan.



    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  15. #15
    Lainaa (peppoone @ Marras. 28 2010,16:05) kirjoitti
    Lainaa (boy007 @ Marras. 28 2010,12:52) kirjoitti
    Ducatin valuosat on viime aikoina olleet paskoja,...
    ..., mulla on MTS-620 kytkimen kannessa särön alut,...
    ..., *ne kasvaa aikanaan läpi kytkimen kantta kiinni *pitäviin ruuveihin
    saakka ja kytkinkoppaa kiinni pitävien pulttien takaa alkaa
    valua öljyä.

    Hailacin mukaan ei ole mitään ongelmaa ja koska öljyä
    ei ole valunut, Kuluttajavirasto katsoo että kasvavista säröistä
    ei ole haittaa eikä estä pyörän käyttöä ja näin ollen niille ei tarvitse tehdä mitään.

    Noin Konepuolen koulutuksen saaneena Inssinä ja kohta DI:nä
    kuulostaa tulkinta hyvin kaukaa haetulta ja luonnonlakien vastaisilta
    mutta ymmärrän hyvin ekonomi ja lakimiehen logiikkaa nykyään,
    asioitahan voi katsoa toisesta näkökulmasta!

    Toivotaan että olis vaan tiiviste juttu tai jos tulee vaikka
    jostain muualta,... eihän liikaa öljyy koneessa, siis
    öljy mitataan pyörän ollessa suorassa ja kallellaan näyttää
    että öljyy uupuu,...

    Yksi moottoripyörä asentaja neuvo muo että myy
    ongelma toiselle!

    Älä ainakaan ala maahantuojan kanssa vääntää kättä siinä
    menee aikaa ja rahaa enemmän kun hankkiessa oikea
    moottoripyörä.

    Kuitenkin juridisesti jos pyörä ei nyt ole yli kymmentävuotta
    vanhempi, eikä sillä ole pahasti kaaduttu, kanttaa
    vedota siihen että moottorin osat eivät voi haleta eikä
    se ole normaalia kulumista vaan valmistus virhe mikä
    on ilmennyt myöhemmin. Tälläisessä tapauksessa
    pitäisi nyky lainsäädännön mukaan saada korjattua/
    uusi osa. Musta moottorin lohkojen yms. pitäis kestää sen
    50000-100000. Tosin jos oikein ymmärtänyt niin 1198, 1098
    se on siellä 30tkm kiepeillä, puristukset on sen verran kovia,...

    Valmistajat ovat yrittääneet EU tasolla päästä 3v pituiseen
    vastuuseen mikä käytännössä tarkoittaa että tuote kestäisi
    sen 3v ! Sitä en ole huomannut saivatko muutokset läpi.
    Lainaa kirjoitti
    Sulle on tainut jäädä TOSI ISOT traumat kun tarvii joka välissä maailman epäoikeudenmukaisuutta huutaa....
    Ei tästä Ducati jutusta mutta vähän isommista kyllä!

    Musta ihan kiva jakaa kokemuksia niin ei tarvitse kaikkien samoja
    paskoja kahlata läpi! Näistä voi oppia jotakin.

    En ole niin perseauki että en voisi sanoa miten asiat on
    ja toisaaltaan niin hyvin toimeen tuleva että voisin naureskella
    pikku huijareille!

    Miten maahantuoja toimii on on osa pyörä kauppaa. Esimerkiksi
    jos olisin ostanut Hondan niin esimerkisi ekan öljyn vaihdon ois voinnu
    tehdä itse ja muutenkin huoltaa pytörää itse ilman että
    takuu menee. Ducatin kanssa olin niin hölmö että vein
    kiltisti 750km huoltoon missä öljy vaihtui 400 eurolla +
    matkakulut Lappeenrannasta ,... ja niin edelleen,... kun
    huoloissa ei sitten takuu asioista korjattukaan en nähnyt mitään
    syytä edes viedä huolimattomaan huoltoon pyörää vaan korjasin
    samalla takuuseen kuuluvat viat,....... asia pyöri 2v kuluttaja
    lautakunassa ja koska olev valituksen jäälkeen Huoltanut pyörää
    ihan itse jotta takuu viat on saatu korjattua katsoi lautakunta
    että Takuu ei ole enään voimassa niin kuin Hailac ehdotti ,....

    Musta ihan hyvä että kaikki tietää kennen kanssa on tekemisissä,
    suurin osa ostaa uuden pyörän sen takia että ei tarttis vaivaa
    päätään ja vois keskittyy ajamiseen,... näitä samanlaisia juttuja
    on löytynyt Hailacin myyntimääriin nähden liian monta. Noita
    sais olla kerran kymmeneen vuoteen. On iso rako ostajien ja
    myyjän näkemyksen välillä.

    Voisitko kertoa mulle mitä vikaa siinä on kertoo miten hommat
    toimii? Kukaan ei taida hyötyä siitä että jättäis kertomatta?
    Ootko Hailacilla duunissa?
    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
  16. #16
    Ajoviima roiskinut etuputkista asti? Jarruletkusta?

    Tulee valumalla letkua pitkin ja ajoviima roiskii pitkin runkoa?
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  17. #17
    Tuki se runkoputken pää vaikka tiukalla paperitollolla ja katso tuleeko se öljy jostain muualta vai tuleeko sinne tollon taakse putkeen.Tai teipillä tai mitä nyt keksit... kyllä se öljyn pitää pysyä koneen sisällä.
    Ja boylle... eihän Hailac ole ainoa paikka missä saa huollot tehtyä.Vaihda paikkaa ellei homma toimi.Ei tuo kytkimen koppa niin paljoa maksa etteikö maahantuojan kannattaisi vaihtaa ihan pitääkseen asiakkaan tyytyväisenä.Aika moni italomies hoitaa hommat itse,ei se nyt niin ihmeellinen kone ole.Ihan samaa tekniikkaa kuin moottorit nyt ovat.
  18. #18
    Lainaa kirjoitti
    Ajoviima roiskinut etuputkista asti? Jarruletkusta?
    Putket,letkut jne. kuivia kun beduiinin sandaali.

    Lainaa kirjoitti
    Tuki se runkoputken pää vaikka tiukalla paperitollolla ja katso tuleeko se öljy jostain muualta vai tuleeko sinne tollon taakse putkeen.Tai teipillä tai mitä nyt keksit... kyllä se öljyn pitää pysyä koneen sisällä.
    Tota pitää kokeilla, vaikka periaatteessa sinne ei voi mistään tulla öljyä vaan sen täytyy olla menny sinne ajoviiman vaikutuksesta.

    Availin tuota moottorin läpi menevää pulttiakin taanoin vähän ja taputtelin pois kolostaan, mutta ei sieltä kyllä mitään tihkunu.




    [I]
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  19. #19
    Ei varmaan tulekaan kuin koneen käydessä vasta kun se on lämmin.Olisiko valuhuokonen jossain?Paikka on kovin omituinen..
  20. #20
    Tuliskos ilmanputsarista jos kone olis huohotellut vähän sinne...
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  21. #21
    Lainaa (boy007 @ Marras. 28 2010,16:54) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Sulle on tainut jäädä TOSI ISOT traumat kun tarvii joka välissä maailman epäoikeudenmukaisuutta huutaa....
    Ei tästä Ducati jutusta mutta vähän isommista kyllä!

    Musta ihan kiva jakaa kokemuksia niin ei tarvitse kaikkien samoja
    paskoja kahlata läpi! Näistä voi oppia jotakin.

    En ole niin perseauki että en voisi sanoa miten asiat on
    ja toisaaltaan niin hyvin toimeen tuleva että voisin naureskella
    pikku huijareille!

    Miten maahantuoja toimii on on osa pyörä kauppaa. Esimerkiksi
    jos olisin ostanut Hondan niin esimerkisi ekan öljyn vaihdon ois voinnu
    tehdä itse ja muutenkin huoltaa pytörää itse ilman että
    takuu menee. Ducatin kanssa olin niin hölmö että vein
    kiltisti 750km huoltoon missä öljy vaihtui 400 eurolla +
    matkakulut Lappeenrannasta ,... ja niin edelleen,... kun
    huoloissa ei sitten takuu asioista korjattukaan en nähnyt mitään
    syytä edes viedä huolimattomaan huoltoon pyörää vaan korjasin
    samalla takuuseen kuuluvat viat,....... asia pyöri 2v kuluttaja
    lautakunassa ja koska olev valituksen jäälkeen Huoltanut pyörää
    ihan itse jotta takuu viat on saatu korjattua katsoi lautakunta
    että Takuu ei ole enään voimassa niin kuin Hailac ehdotti ,....

    Musta ihan hyvä että kaikki tietää kennen kanssa on tekemisissä,
    suurin osa ostaa uuden pyörän sen takia että ei tarttis vaivaa
    päätään ja vois keskittyy ajamiseen,... näitä samanlaisia juttuja
    on löytynyt Hailacin myyntimääriin nähden liian monta. Noita
    sais olla kerran kymmeneen vuoteen. On iso rako ostajien ja
    myyjän näkemyksen välillä.

    Voisitko kertoa mulle mitä vikaa siinä on kertoo miten hommat
    toimii? Kukaan ei taida hyötyä siitä että jättäis kertomatta?
    Ootko Hailacilla duunissa?
    En todellakaan ole Hailacilla duunissa, enkä edes millään sen kanssa yhteistyötä tekevällä taholla. En ole koskaan asioinut ko. liikkessä enkä enää edes viitsi koeajaa heidän pyöriään "protestiksi" järjettömistä omavastuista...
    Olen tietysti pahoillani että olet törmännyt ongelmiin pyöräsi kanssa. Tottakai sitä toivoo että kaikki kanssaveljet ja -siskot pääsisivät rakkaan harrastuksensa pariin ilman että tarvitsee tapella eri instanssien kanssa oikeuksistaan.

    Asiaa sen kummemmin tuntematta luulisi että maahantuojan kupissa painaisi GoodWill enemmän kuin mustille listoille päätyminen. Kuluttajavalituslautakunnan suosituksiinhan ei tarvitse tyytyä, vaan oikeutta voi hakea kauempaakin. Eri asia sitten haluaako ryhtyä kuluttaviin ja hankaliin oikeusprosesseihin. Oletko ollut yhteydessä suoraan tehtaalle, jossa saattavat olla kiinnostuneita siitä miten heidän merkkiään täällä edustetaan...
    <br />
  22. #22
    Olen jutellut netissä yli rajojen. Hailacin
    toiminta vastaa täysin sitä LUIGI meininkiä
    mikä on menossa USA:ssa,..,, palvelu
    on yleensä hyvin vaihtelevaa.

    Tehdasta ei paljoa kiinnosta, olen kyllä
    infonnut.

    Tuntien käräjänoikeuden toiminnan ei sekään ole hyvä ratkaisu,
    sun ratkasu on ihan ok, eli ostaa sieltä mistä
    kuuluu vähiten sora ääniä!!!

    Parasta jutussa oli se että kuluttjalautakunalla
    oli kuitit maksetuista Huolloista ko. pyörään.
    Viimeisin oli viellä TEHTY HAILACILLA itsellään,...
    HAILAC ON KIISTÄNYT HUOLTANEENSA PYÖRÄN.

    Tajusin vasta nyt että sehän voi pitää jopa paikansa,
    pojat on ottanut 10tkm huollosta 430eur ja jättänyt
    huoltamatta pyörän ja multa meni takuu sen myötä?
    Vanhasta TM:stä löysin mopo huolto tresti ja Hailac
    oli siinä jättänyt tekemettä hommia - laskustus pelasi!

    Voisikohan tuosta laskutetusta mutta tekemättä
    jääneestä huollosta sitten vaatia kuluttajasuoja
    lautakunnan kautta rahoja takasin,..., ajattelin
    tuon voisin jopa toteuttaa keväällä ! Siinä ois
    tuota Ducati henkeä ja toimisi samalla Kuluttajariita
    lautakunassa tollasena sisäisenä laaduntarkastuksena,..
    .. hehän ovat tuon johtopäätöksen vahvistaneet
    minkä Hailac ilmoitti, ..., Hailac SIIS KIITI OMAN
    TEKEMÄNSÄ HUOLLON.

    Tosiaan näitä yksityiskohtia on paljon ja oma juttuni
    on tasoa päärunä kiipeää puuhun. Tosin koti pihan
    omenat putoavat maahan!

    Tosiaan jos aikaa on ja tahti EI HALACILLA muutu julkasen
    oman tarinan Review muodossa, alkuperäset dokumentit
    on karua luettavaa ja kuvien kera ei herää kun lisää kysmyksiä
    miten voi olla mahdollista. Veikkaan muutama pyörä
    jäänee myymättä tänä keväänä - ei ihmiset ihan hölmöjä ole.

    Itse asiaan eli miksi sieltä ruuvista tulee öljyä:
    -esim. öljytty ilman putsari on mulla yskinyt
    ko. alueelle, olin öljynnyt putsaria liikaa
    -joku venttiili kansista vuotaa
    -liikaa öljyä koneessa
    -parkkipaikalla Szusuki omistaja käy kannun kanssa lisäämässä
    tipan silloin tällöin, tai sitten sillä ei oo edes Szuzukia
    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
  23.  
  24. #23
    Lainaa (JMN @ Marras. 28 2010,19:50) kirjoitti
    vaikka periaatteessa sinne ei voi mistään tulla öljyä vaan sen täytyy olla menny sinne ajoviiman vaikutuksesta.
    Tuo pulttihan menee lohkojen läpi. Mikäli lohkojen välinen tiivistys ei tällä kohtaa pidä, saattaa öljy päästä pultin reikään ja sitä kautta sitten reikää ja pulttia pitkin ulos. Tuttavan vaimon 696:sta oli huollon yhteydessä tarkistettu jotkut tietyt vuotokohteet, oli kuulemma tullut jonkinlainen tiedote tehtaalta.