Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Juu elikkäs tein tuossa kaverin kanssa vähän isomman huollon ko pyörään. Etu ja takarenkaan laakerit vaihdettu, rattaat ja ketjut vaihdettu, tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu. Öljyt vaihdettu

    Kun saatiin pärrä takaisin kasaan niin lähti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin, kävi muutaman kymmenen sekunttia ja sammui.
    Ei lähtenyt enään uudestaan.
    Startti kyllä pyörii, ja kone saa bensaa (sen kyllä haistaa )
    Akku on ihan bränd new, vaihdettu pari viikkoa sitten ( Ja on auto vieressä mistä saan otettua virtaa jos niikseen tulee)

    Kenelläkään MITÄÄN tietoa missä mahtaa vika olla ?

    Pyörässä ei ole hälyttimiä, mikäli se ketään hyödyttää tietää ja kaikki sähköliitokset on katsottu / korjattu.

    En itse keksi, enkä ole etsimällä löytänyt netistäkään mitään osviittaa ongelman selvittämiseksi.
    Six feet under makes all men equal
  2. #2
    Joku typerä seisontatuen katkaisin, tappokatkaisin tms. Oletko tsekannut noi?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Kangas/paperitupot ilmanputsarinvaihdon/muun purkamisen yhteydessä imupuolen suojana ja nyt koneen sisällä ;) Edit: siis jos olet itse jotkut tupot laittanut

    nimimerkillä kerran kokeiltu, ei tosin ihan koneen sisälle ennättäneet.. onneksi. Starttailtua tuli kyllä tovi



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    Tarkistin seisontatuen katkaisimen moneen kertaan, samoin tappokatkasijan oikeasta kahvasta.

    Tuosta "kangassuojasta" en kyllä tiedä :/ en kyllä semmosia tullu edes huomanneeksi kun purin sen.

    Hohhoijaa, ei muuta kuin sitten huomenna auki uudestaa ja tarkastamaan sekin.

    Kiitokset näistä vinkeistä, lataa ihmees lisää ruutuun jos mieleen juolahtaa
    Six feet under makes all men equal
  5. #5
    Lainaa (Wireless @ Syys. 26 2010,00:51) kirjoitti
    Tarkistin seisontatuen katkaisimen moneen kertaan, samoin tappokatkasijan oikeasta kahvasta.

    Tuosta "kangassuojasta" en kyllä tiedä :/ en kyllä semmosia tullu edes huomanneeksi kun purin sen.

    Hohhoijaa, ei muuta kuin sitten huomenna auki uudestaa ja tarkastamaan sekin.

    Kiitokset näistä vinkeistä, lataa ihmees lisää ruutuun jos mieleen juolahtaa
    jos olet itse jotain paperituppoja laittanu sinne niin ne voi mennä sinne koneeseen.tarkista onko tulpanhatut kunnolla kiinni.jos ei lähde vieläkään niin katso että joka tulppa antaa kipinää.ikinä ei tiedä vaikka olis uudet tulpat paskana
    YZF1000R
  6. #6
    Eil 2000 malli ja kaasarikone? Onko varmasti hana auiki ja ei ole bensaletku solmussa myöskään? Vois olla kuitenkin bensa ongelma.
  7. #7
    Juu nähtävästi tuli virhe otsikkoon, eli siis vm 2000 Yzf-r6 kaasarikone ( ruisku on vasta 2004 mallissa muistaakseni)

    Bensaletkun oon tarkistanu moneen otteeseen, samoin hanan.

    Eniten tässä ihmetyttää se, että se tosissaan lähti kerran käyntiin ja laakista, nyt ei tapahdu enää oikeastaan mitään
    Six feet under makes all men equal
  8. #8
    Tulpat kosteat vai kuivat?
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  9. #9
    Pientä updatee.

    Purin juuri pyörän samaan pisteeseen mistä lähdettiin.
    Tulpat oli kuivat.
    Starttimoottorilta imusarjaan menevä letku (ilmansuodattimen alla oleva metallikasa) hieman huonosti kiinni, pientä kosteutta ympärillä, putsasin ja laitoin kunnolla kiinni.

    Hauskinta tässä on nyt se, että pyörä käynnistyi taas, kävi 10 sekunttia ja sammui.

    Nyt ei anna enää mitään merkkejä elosta, ei valoja, vilkkuja etc.

    Voisiko olla niin mukavasti, että akku on palanut tms hajonnut ? Ja voisiko vika olla ihan startissa ? :/ Ei ymmärrä, ei ymmärrä..
    Six feet under makes all men equal
  10. #10
    Ja lisää. Vika on sähköissä, se on varma.

    Vaihdoin uuden ladatun akun, tai olisin vaihtanut, mutta laittaessa kytketöjä, startti lähtee käyntiin ?

    Eli siis jos laitan akun piuhat ( + ja - ) kiinni, niin startti lähtee käymään. Tappokytkin OFF asennossa ja avain ei ole edes virtalukossa ?!

    Eli järjellisesti ajateltuna vikana on joko startti, virtalukko tai tappokytkin tai kaikki kolme.

    Rele vika tämä ei vissiin enään ole ?
    Six feet under makes all men equal
  11. #11
    Kuulostaisin startin solenoidilta joka on hirttänyt kiinni kun se on oikeastaan ainoa reitti mitä kautta startille pääsee sähkö jos ei ole avainta käännetty. Starttihan on vaan yhden kärjen/sulakkeen kautta kytketty akkuun. En tiedä miten tuossa on toi tappokytkin homma toteutettu mutta olettaisin että ei edes pyöritä starttinapista jos se on painettu. Yleismittari on tässäkin ystävä.

    Ihme homma sinänsä että ei kokoaikaa yritä sitten pyörittää.



    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

    BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
  12. #12
    Itse pähkäiltyäni mietin ihan samaa.

    Tappokytkin normaalisti OFF asennossa ajovalot ja vilkut toimivat, mutta ei pitäisi startin pyöriä.

    Täytyy mittarilla mitata lähdöt ja katsoa illemalla uudestaan.

    Yksikään sulake ei kuitenkaan ole palanut.

    Akulta lähtee suoraan runkoon maajohto, positiivinen menee releelle, missä on muistaakseni 30 sulake ja pikaklipillä läjä johtoja

    Tästä releestä lähtee toinen maajohto startille ja positiivinen menee ilmeisesti bensapumpulle. bensapumpulta sitten imuletku tankille ja syöttöletku imusarjoille.

    Vian on oltava joko releessä tai solenoidissa.

    Muuta selitystä ei aivokapasiteetti jaksa enää keksiä

    Huomenna sitten purkaa startti ja katsoa, kun en oikein luota tohon bilteman yleismittariin



    Six feet under makes all men equal
  13.  
  14. #13
    Juu rele oli jumissa, korjattu.

    Nyt sitten hajosi starttimoottori

    No onneksi vika selvisi, tänään yamaha centterille ostamaan uutta
    Six feet under makes all men equal