Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Jeps, nyt on tullut pari kesä ajeltua tyä ja lomareissuja VFR 400 sella.

Ens kesäksi olis tarkoitus katella isompi pyörä, mut kuitenkin V4 tai V2 konneella, ja näillä näkymin tulis osa reissuista tehtyä kaks päällä.

Elikkätä mitä meitän org porukka suosittellee, oiskos se isompi VFR, VTR vai CBF? näitä tullu vähän kateltua, mut omat kokemukset jääny noihin vanhempiin viffereihin, niin mieluusti kuulisin muitten kokemuksia.

Niin ns, työmatka-ajos (kaupunki) ja miten matka-ajossa?? yksin / kaksin ajossa?
    No ylläripylläri, mä suosittelen CBF:ää. Siinä on hyvät tilat myös kahdelle (mies 2-metrinen, minä 1,6 m), jaksaa vääntää alusta alkaen, jopa orkkistuulensuoja on hyvä. Jos siinä on katteet kiinni niin kuulemma tuo mielettömästi tuulensuojaa nekin (kaverilla katteet kiinni). Kaupungissa ketterä pyörittää jopa tämmösen hattivatin vaikka painoa on se lähemmäks 250 kiloo. Työmatkat tein pelkästään sillä tänä kesänä. Ja toimii muuten myös mutka-ajossa! Tavaraa saa takapenkille tosi hyvin vaikkei laukut ois kiinni (jos vertaan esim. nykyseeni Fazuun jossa takapenkki on eri muotonen, ei meinaa mikään "istua" siihen). Penkki Hondassa on loistava! Kertaakaan ei puutunu mikään paikka edes alussa kun totutteli pyörään. Ja semmonen yksityiskohta että siinä on paras kytkin mihin ikinä oon missään pyörässä törmänny, ja kaasu on nopee ja kevyt. Halvat varaosat jos itte huoltaa, merkkihuoltohan sitte maksaa kyllä merkillä ku merkillä.

Ainuu mitä siinä on on se alusta joka on, matkapyörä kun on, aika löysä. Että jousia uusiks tai jos haluu satsata niin Öhlinsiä alle. Paranee kummasti, pompuissa ei lähde soutamaan ja mutkaan voi halutessaan syöksyä ihan eri vauhdilla.

VFR:ää ajoin tossa loppukesästä kun olin vaihtamassa pyörää mutta ei toiminu mulla, enkä osaa sitä tarkemmin selittääkään. VTR:ää en oo koskaan ajanu.
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Komppaan vahvasti Anun asiantuntevaa kommenttia, paitsi tuulisuojan osalta, joka on 188cm:n pituiselle aivan törkeän surkea. Asia kyllä parani kiitettävästi MRA:n variopleksillä ja nyt on alla mopo jota ei vaihdeta vuosiin. (Sen takaiskarin aion kylläkin vaihtaa * )
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Mieluusti vielä ottaisin mukaan CB 1300 S:n. Mukava peli ajella kaikin puolin.
    Lainaa (Mastercutor @ Syys. 25 2010,02:51) kirjoitti
    olis tarkoitus katella isompi pyörä, mut kuitenkin V4 tai V2 konneella, ja näillä näkymin tulis osa reissuista tehtyä kaks päällä.

Elikkätä mitä meitän org porukka suosittellee, oiskos se isompi VFR, VTR vai CBF?
    no ei varmaan sitten ainakaan CBF, koska moinen kapistus on rivikoneella.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Eikö olisi Hondan jälkeen aika kokeilla moottoripyörää?

edit: kun V2 kelpaa, niin moottoripyöristä kyseseen tulevat Guzzi ja Harley. Niistä voi suositella molempia.

Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (hra1150 @ Syys. 25 2010,19:43) kirjoitti

edit: kun V2 kelpaa, niin moottoripyöristä kyseseen tulevat Guzzi ja Harley. Niistä voi suositella molempia.
    Täysin samaa mieltä. eli siitä bmw liikkeen ohi siihen yamaha liikkeeseen
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Lainaa (-Anu- @ Syys. 25 2010,07:05) kirjoitti
    Kaupungissa ketterä pyörittää jopa tämmösen hattivatin vaikka painoa *on se lähemmäks 250 kiloo.

Kummalla, mopolla vai hattivatilla?
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    kun V2 kelpaa, niin moottoripyöristä kyseseen tulevat Guzzi ja Harley. Niistä voi suositella molempia.
    onpa noita hyviä veekakkosia vuosien varrella tehneet monet muutkin kuin Guzzi ja H-D. Joillekin tietysti saattaa olla tärkeintä se, mitä siinä tankissa lukee.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    no niin... ainoa kunnon honta joka tilanteeseen on tietenkin F6C
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
    Taasen turisee tyyppi, joka on kertonut pelkäävänsä Hondaa.

Laatu pelottaa näköjään edelleen.

.

Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 25 2010,19:49) kirjoitti
    Lainaa (-Anu- @ Syys. 25 2010,07:05) kirjoitti
    Kaupungissa ketterä pyörittää jopa tämmösen hattivatin vaikka painoa *on se lähemmäks 250 kiloo.

Kummalla, mopolla vai hattivatilla? *
    No mä arvasin että joku irvileuka tähänki tarraa. Sa sä ko ollaa törmätty lärvitysten, et kummal oli painoo se 250, mulla vai mopolla

No joo, ja taas asiaan, toi CB1300 ei kuulosta myöskää huonolta vaihtikselta. Täytyypi ens vkolla ottaa semmone koeajoon ko nykynen oma menee kaffanlämppärien asennukseen (ja ennenko TeeVee kommentoi niin ei ole tarkoitus lämmitttää kaffoja vaan mun sormia)
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Eipä kannata paljon mietiskellä, ilman muuta ST 1100:n tai 1300:n Pan European. Kaikki kriteerit täyttyy kirkkaasti.
    Hondan jälkeen...V2 Suzuki Intruder VZR1800 mukava ajella yksin ja toimii matka-ajossa kaks päällä, jaksaa viedä mukisematta.

<br />
    Mulla ollut kesäkuun puolivälistä asti VFR1200, tosin en oo ehtiny ajamaan kuin 8500km, mut pyörä tuntuu hyvältä ja toimii mielestäni matka-ajossakin. Tosin täähän on näitä juttuja, että jokaisen pitää itse löytää itselleen sopiva pyörä. Vaikka täällä miten kehutaan erilasia pyöriä on ne kuitenkin itse kokeiltava. Ongelmana on se, että 10-20km koeajolenkillä ei saa vielä kuvaa siitä minkälaista pyörällä on ajaa matkaa. VFR1200 heikkouksina mainittakoon ajovalon viereisten ilmanottoaukkojen kautta rinnuksille ja mittaristoon roiskuva kura vesikeleillä. Hondan oma takalaukku on onnettoman pieni ja huonosti muotoiltu (en tarkoita ulkonäköä).
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
    Lainaa (YAZO! @ Loka. 06 2010,17:27) kirjoitti
    Mulla ollut kesäkuun puolivälistä asti VFR1200, tosin en oo ehtiny ajamaan kuin 8500km, mut pyörä tuntuu hyvältä ja toimii mielestäni matka-ajossakin. Tosin täähän on näitä juttuja, että jokaisen pitää itse löytää itselleen sopiva pyörä. Vaikka täällä miten kehutaan erilasia pyöriä on ne kuitenkin itse kokeiltava. Ongelmana on se, että 10-20km koeajolenkillä ei saa vielä kuvaa siitä minkälaista pyörällä on ajaa matkaa. VFR1200 heikkouksina mainittakoon ajovalon viereisten ilmanottoaukkojen kautta rinnuksille ja mittaristoon roiskuva kura vesikeleillä. Hondan oma takalaukku on onnettoman pieni ja huonosti muotoiltu (en tarkoita ulkonäköä).
    Lisäsisn vielä huonoihin puoliin että pienillä kierroksilla ääntelee kummallisesti ja suuremmilla taas lähtee kortti kuivumaan .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Lainaa (Mastercutor @ Syys. 25 2010,02:51) kirjoitti
    Jeps, nyt on tullut pari kesä ajeltua tyä ja lomareissuja VFR 400 sella.

Ens kesäksi olis tarkoitus katella isompi pyörä, mut kuitenkin V4 tai V2 konneella, ja näillä näkymin tulis osa reissuista tehtyä kaks päällä.

Elikkätä mitä meitän org porukka suosittellee, oiskos se isompi VFR, VTR vai CBF? näitä tullu vähän kateltua, mut omat kokemukset jääny noihin vanhempiin viffereihin, niin mieluusti kuulisin muitten kokemuksia.

Niin ns, työmatka-ajos (kaupunki) ja miten matka-ajossa?? yksin / kaksin ajossa?
    XX
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh

Huh, veipäs tässä aikaa vastaajille kiittäminen, mut kiits kaikille ja varsinki ensimmäisille jotka ihan asiasta vastaili ja toiseksi näille jotka mukavia vastaili.

Ehkä viel ens eli tuleva kesä mennään piristetyllä vanhalla. Mut jotensaki tuo cbf alkanu viehättään, mutta teille harhauskoisille sanosin et merkkiä ei vaiheta.

Ja kyl tuo vfr omaa kierutunutta minää on sen verran miellyttäny et vaikee siitä on vaihtaa. *
    Matkapyöräksi sopii ehdottomasti myös*Magna. Huomaa tyyliin sopiva "kypärä" satulan päällä.

Ainoana vikana on tankin pienuus, mutta viiden gallonan tankkeja saa tarvikkeena...vakiollakin on aika monta rautapersettä nähtävästi ajeltu Suomessakin.

Eikä tarvitse luopua vee-nelosesta

Meidän perheen toinen pyörä (joka on frouvalla) reilu vuoden vanha VFR 800... niin ... on kyllä vähän lussu menijä... tai ei oo jos viittii kierrättää sinne 7000rpm ... minen ainakaan tykkää moisista kierrosvehkeistä jotka ei väännä alhaalta
    Honda CBR1100XX
    Lainaa (dasurpha @ Maalis. 12 2011,09:01) kirjoitti
    Matkapyöräksi sopii ehdottomasti myös*Magna.
    Jos matkapyörän vaatimuksena on että pitää pidempään pystyä ajamaan 120km/h+ nopeuksia niin Magnan voinee unohtaa, oli sitten pleksiä tai ei.... omaa kokemusta on, yhden Euroopan reissun verran. Toisaalta, positiivista oli se että tankki ei haitannut kun ei muutenkaan jaksanut ajaa sen pidempiä siivuja kunnon vauhdilla
    Lainaa (CebariTonni @ Maalis. 17 2011,15:03) kirjoitti
    Meidän perheen toinen pyörä (joka on frouvalla) reilu vuoden vanha VFR 800... niin ... on kyllä vähän lussu menijä... tai ei oo jos viittii kierrättää sinne 7000rpm ... minen ainakaan tykkää moisista kierrosvehkeistä jotka ei väännä alhaalta
    Jotenkin minusta tuntuu että 800:nen voisi olla kivakin peli. Kävin nimittäin koeajamassa syksyllä uuden VFR1200:n ja minulle jäi se mielikuva että toimi ihan mukavasti alakierroksilla, mutta kuulosti tuolloin skootterilta tai vanhalta *saab 96:lta. Kun nostit kierrokset sille tasolle että alkoi olla kivaa niin vauhtia oli niin paljon että kortti olisi lähtenyt. Eli tuo matalampitehoinen 800:nen voisi kivakin peli vaikken ole ajanut.

Minulla on CBF1000:n joka kyllä vääntää (ja pöriseekin nyt) ihan mukavasti. Jousitusta on kyllä syytä vähän jäykentää jos on enemmän kuormaa tai kaksi päällä. Tehot on hyvin riittänyt kaikilla kuormilla.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Lainaa (Pete2 @ Maalis. 17 2011,16:20) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Maalis. 17 2011,15:03) kirjoitti
    Jotenkin minusta tuntuu että 800:nen voisi olla kivakin peli. Kävin nimittäin koeajamassa syksyllä uuden VFR1200:n ja minulle jäi se mielikuva että toimi ihan mukavasti alakierroksilla, mutta kuulosti tuolloin skootterilta tai vanhalta *saab 96:lta. Kun nostit kierrokset sille tasolle että alkoi olla kivaa niin vauhtia oli niin paljon että kortti olisi lähtenyt. Eli tuo matalampitehoinen 800:nen voisi kivakin peli vaikken ole ajanut.
    Mulla ittellä on Bläkkäri... ja täytyy sanoa että en ole tullut VFR:n kanssa lainkaan sinuiksi,... juurikin tuon alakierros väännön puutteen takia... kun silllä konehuoneen puolella ei tapahdu juurikaan mitään. Vaikkakaan noita kahta ei voi juurikaan verrata keskenään, niin mieluummin ajaisin jollain vaikka jollain seiskapätkä rivikoneellisella kuin VFR:llä

Bläkkärissä on tottunut siihen että "vaihteita ei juuri tartte vaihdella" kun potkua riittää isoillakin vaihteilla pienessä vauhdissä.. VFR:ssä tätä ominaisuutta ei ole ...ja vielä jos vähänkin liian iso vaihde ja pienet kierrokset niin johan alkaa pyörä rytkyttämään käsille.
    Honda CBR1100XX
    Lainaa (zpete @ Maalis. 17 2011,15:32) kirjoitti
    Jos matkapyörän vaatimuksena on että pitää pidempään pystyä ajamaan 120km/h+ nopeuksia niin Magnan voinee unohtaa, oli sitten pleksiä tai ei....
    Totta, jos tykkää mennä moottoritietä pitkin tankkaustauot tulevat Magnalla tarpeen ja modernit matkapyörät ovat varmasti mukavampia. Matkaa voi tehdä mutkaisempiakin reittejä
    Tässä lukenut tätä ja vähän ihmetellyt ettei Varaderoa ole ihmeemmin otettu puheeksi; sehän on kahdelle tilava, vääntävä matkapyörä parhaimmasta päästä. Ketjuveto ja ei taatusti viimeisimmän muodin mukainen ... siis minun mieleeni

... ja tottakai on oma (matka)lehmä ojassa (kuvaannollisesti)...
    Husqvarna 701LR
  27.  
    Varadero, sehän o jo liian uuen aikanen. Trans Alp viel ehkä tähän mahtus, mut jätetään nämä pois.

Ku ei ollu tämän tyylisuunnan pyöristä ny kyse

Ei silti lyyvä lyttyyn, mukava se on et ehotuksia tullee, itte asias ku ekaa laittelin nii Trans alp oli siinä silmää miellyttää listalla. *

Mut ny hyi, pois tuommoset, pysytään ketjun linjalla.