Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 60:sta
  1. #1
    Hommasin juuri uuden takasen ja ostotilanteessa eilen myyjä ehdotti kiinalaista, edullista rengasta vaihtoehdoksi. On kuulemma kehuttukin. Okei, torjuin Kiinanrenkaan tietysti suoralta kädeltä vaikken niistä mitään tiedäkään. Moposkootteria olen ajanut, jossa alla kiinanrenkaat. Kovat ku reikäleipä ja aivan mahdottoman liukkaat.
    No, nyt luin just sattumalta äsken tämän artikkelin
    http://www.kauppalehti.fi/5....0921505

    ja onnittelin itseäni, että en valinnut halavempaa.

    Nyt siis kuitenkin jäi kaivelemaan tuo; tietääkö joku jonkun kehuneen Kiinanrenkaita (paitsi myyjät tietenkin).
    Jos tuo testi pätee myös mp- renkaisiin niinkuin oletan, niin melkosen riskaabelia moraalisesti myydä niitä. Vai....



    T7
  2. #2
    Lainaa kirjoitti
    Tutkimuksessa oli mukana 28 rengasmallia, joista yksikään ei saanut arvosanaa "erittäin hyvä".
    kuinka moni muutenkaan ajaa renkailla jotka ovat "erittäin hyvät", paitsi tietysti silloin kun ne hyvät ovat uudet...

    renkaat käytön mukaan. jos ajelet körötellen mökkiteitä niin ne kiinalaisetkin puoltaa paikkaansa.

    2-pyöräiseen en itse ostaisi, mutta 4-pyöräisessä on ihan sama mitkä baarumit siellä alla pyörii niillä ajoilla mitä ajan.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    "Kaikki kolme luokituksen "huono" saanutta rengasta tulevat Kiinasta. Niitä testi luonnehtii katastrofaalisiksi.

    Näille renkaille oli myös tyypillistä erittäin edullinen hinta."


    Siis mitä ihmettä - olen aina ollut siinä uskossa, että halvalla saa varsinkin Kiinasta hyvää, ja nyt tälleen vetävät maton alta!? Selkeä salaliitto, täytyy olla
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Pyörään en Kiinalaisia ostaisi. Auton mukana tuli alla uudet Kiinalaiset kesärenkaat. Kaksi kesää on alla pyörineet ja nyt vaihtokunnossa. Suurin osa ajoista 100km säteellä, pari pitempää reissua kesässä. Hieman kovan oloiset ja meluisat ovat olleet, kuluneet kuitenkin samaa tahtia kuin muutkin. Näillä ajoilla aivan sama mitkä on alla, seuraavat tuskin kumminkaan ovat kiinalaiset. Talvirenkaita en kiinalaisia ostaisi oli ajot minkälaisia tahansa.
  5. #5
    Moottoripyöräily on riittävän vaarallista ilman kiinalaisia renkaitakin.
  6. #6
    Lainaa (pecha @ Syys. 24 2010,20:04) kirjoitti
    "Kaikki kolme luokituksen "huono" saanutta rengasta tulevat Kiinasta. Niitä testi luonnehtii katastrofaalisiksi.

    Näille renkaille oli myös tyypillistä erittäin edullinen hinta."


    Siis mitä ihmettä - olen aina ollut siinä uskossa, että halvalla saa varsinkin Kiinasta hyvää, ja nyt tälleen vetävät maton alta!? Selkeä salaliitto, täytyy olla *
    Joo näinhän minäkin aattelen.
    Tuli kuitenkin mieleen vaan, että jos joku esim Pirelli olisi perustanut tehtaan Kiinaan ja myisi vaikkapa Kiinan markkinoille suunnattua, Pirellin valvonnassa/tarkkailussa tehtävää täysin samaa rengasta kuin Eurooppaan. Silloinhan sillä, että se on Kiinassa valmistettu ja nimetty vaikka PingPongTyres ei olisi merkitystä. Siis silloinhan "kiinalainen"voisi olla yhtä hyvä kuin mikä tahansa muu.
    Eli siis siksi ajankulukseni kirjoittelen, jos vaikka jollain olisikin tieto tällaisesta kytköksestä. Se, miten tällainen rengas sitten joutuisi Suomen markkinoille halvempaan hintaan kuin se Pirellin Euroopassa Euroopan markkinoille tekemä, onkin sitten toinen stoori
    T7
  7. #7
    Minkä merkkistä rengasta ne tyrkytti?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #8
    Lainaa (Suzu-ukko @ Syys. 24 2010,20:59) kirjoitti
    Minkä merkkistä rengasta ne tyrkytti?
    Oisko ollu tsengtsiauping....

    Hehheh, en kyllä muista yhtään sitä merkkiä, tuli pikaisesti esille puhelinkeskustelussa ja nopeasti aihe sivuttiin.

    Tässä kaks autonrengasmerkkiä tuosta artikkelista, mutta en tiedä mp- renkaista....täytyy alkaa vähän selvittelemään kutka nuita moporenkaita Kiinassa valmistelee...

    Die Welt antaa esimerkin: Jos auto pitää pysäyttää paniikkijarruksessa sadan kilometrin vauhdista märällä asvaltilla, Star performet Winter ja Westlake SW601 tarvitsivat jopa 22 metriä pidemmät jarrutusmatkat kuin testin voittaja.



    T7
  9. #9
    takana neljäs SHINKO joka tulee etelä-koreasta ja on loistava rengas on pitämään. piikillä kun vielä ajelen on rengaskoko 140/60-17 ja rengas kestää noin 7tkm matkaajoa. veseikelillä asfaltilla, mustalla jäällä, märän maalauksen päällä pitää yllättävän hyvin. hintaa vajaa satanen ja kuulemma käyttävät myös radalla shinkoja. kohta joku sanoo etten oo muilla ajanut mutta vajaata kymmentä eri rengasta olen alla pyörittänyt ja shinko on paras minun kokemuksien mukaan.
    Yamaha FZ6-S
  10. #10
    Lainaa (W-P @ Syys. 24 2010,21:06) kirjoitti
    Lainaa (Suzu-ukko @ Syys. 24 2010,20:59) kirjoitti
    Minkä merkkistä rengasta ne tyrkytti?
    Oisko ollu tsengtsiauping....

    Hehheh, en kyllä muista yhtään sitä merkkiä, tuli pikaisesti esille puhelinkeskustelussa ja nopeasti aihe sivuttiin.

    Tässä kaks autonrengasmerkkiä tuosta artikkelista, mutta en tiedä mp- renkaista....täytyy alkaa vähän selvittelemään kutka nuita moporenkaita Kiinassa valmistelee...

    Die Welt antaa esimerkin: *Jos auto pitää pysäyttää paniikkijarruksessa sadan kilometrin vauhdista märällä asvaltilla, Star performet Winter ja Westlake SW601 tarvitsivat jopa 22 metriä pidemmät jarrutusmatkat kuin testin voittaja.
    No autossa mulla sekopää rengastus eli edessä TOYO ja takana NOKIA mutta fillarissa edessä toistaiseksi MeZ4 ja taka uus Michelin Road Pilot1.. Tosin taidan laitella mopediin eteenkin Michelinin ....musta ok renkaat.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  11. #11
    Kauppa-autolla pärjää kyllä kunhan kummit on suht pyöreet ja mustat.

    Mopojen kanssa kyllä tuppaa olemaan niin että
    vain paras on kyllin hyvää.

    Kaiken näköistä hullua rengastusta on tullut kokeiltua.... kun se kuulu kategoriaan " ei siskoa tai Elannon makkaraa".

    "Arvuuttaja" kiteytti kumifilosofian aikanaan todella osuvasti:
    Halvin tapa hankkia parempi mopo on ostaa kunnon kumit....
    tai jotain sinne päin. Näin se kuitenkin menee!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Lainaa (maikkoli @ Syys. 24 2010,22:57) kirjoitti
    takana neljäs SHINKO joka tulee etelä-koreasta *ja on loistava rengas on pitämään. piikillä kun vielä ajelen on rengaskoko 140/60-17 ja rengas kestää noin 7tkm matkaajoa. veseikelillä asfaltilla, mustalla jäällä, märän maalauksen päällä pitää yllättävän hyvin. hintaa vajaa satanen ja kuulemma käyttävät myös radalla shinkoja. kohta joku sanoo etten oo muilla ajanut mutta vajaata kymmentä eri rengasta olen alla pyörittänyt ja shinko on paras minun kokemuksien mukaan. *
    Okei, löytyi siis joku noita kiinalaisia kokeillut ja niitä kehuva (tai Korea, kait sama asia?)

    Katsoin ton sun lähettämän linkin hinnaston ja lähimpänä mulle käypä (nopeusluokitus vaan liian hidas) olis esim rengasnetistä 146e ja tuo korealainen 115e. Eli hintaeroa siis on, mikä meillä jo olikin selvillä. Eli nythän jää vain tosiaan tuo
    laatukysymys ja nyt on ainakin siis yksi, joka testannut ja kehunut.
    No, jos tuolta kinkkirenkaista alkaiskin löytymään käyttökelpoista tavaraa tuollaisella hintaerolla niin voishan se vaikuttaa markkinoihin. Tosin sitten Saksasta saa taas halvemmalla vaikkapa Metzeleriä kuin Suomesta noita Shinkon kiinalaisia(korealaisia).

    Hmm, täytyy kuulostella jospa muitakin kokeillut mp:ssä, niin sais vähän isompaa otantaa.
    T7
  13. #13
    Lainaa (W-P @ Syys. 24 2010,23:40) kirjoitti
    Lainaa (maikkoli @ Syys. 24 2010,22:57) kirjoitti
    takana neljäs SHINKO joka tulee etelä-koreasta *ja on loistava rengas on pitämään. piikillä kun vielä ajelen on rengaskoko 140/60-17 ja rengas kestää noin 7tkm matkaajoa. veseikelillä asfaltilla, mustalla jäällä, märän maalauksen päällä pitää yllättävän hyvin. hintaa vajaa satanen ja kuulemma käyttävät myös radalla shinkoja. kohta joku sanoo etten oo muilla ajanut mutta vajaata kymmentä eri rengasta olen alla pyörittänyt ja shinko on paras minun kokemuksien mukaan. *
    Okei, löytyi siis joku noita kiinalaisia kokeillut ja niitä kehuva (tai Korea, kait sama asia?)

    Katsoin ton sun lähettämän linkin hinnaston ja lähimpänä mulle käypä (nopeusluokitus vaan liian hidas) olis esim rengasnetistä 146e ja tuo korealainen 115e. Eli hintaeroa siis on, mikä meillä jo olikin selvillä. Eli nythän jää vain tosiaan tuo
    laatukysymys ja nyt on ainakin siis yksi, joka testannut ja kehunut.
    No, jos tuolta kinkkirenkaista alkaiskin löytymään käyttökelpoista tavaraa tuollaisella hintaerolla niin voishan se vaikuttaa markkinoihin. Tosin sitten Saksasta saa taas halvemmalla vaikkapa Metzeleriä kuin Suomesta noita Shinkon kiinalaisia(korealaisia).

    Hmm, täytyy kuulostella jospa muitakin kokeillut mp:ssä, niin sais vähän isompaa otantaa.
    yhen pyöräkolarin ajaneena en ikinä säästä renkaista. kolarihetkellä hyvät renkaat säästi hengen ja voi säästää joskus toistekkin.. silloinen rengas sava puhkes edessä tiukassa mutkassa ja sillon vaditaan renkaalta paljon.. kukin tehkött omat valintansa mutta hyvät renkaat on halpa henkivakuutus, vaikkei aina kattava.. siis iinalaisissakin on hyviä ja huonoja
    Yamaha FZ6-S
  14. #14
    W -P ! Business on business... ja Mooses...
    mutta lähdetkö kymppien takia vuositasolla.... ?

    Halpa rengas on vähän kuin halpa huora...



    (isot pojat vaan semmosta... )
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #15
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 24 2010,23:25) kirjoitti
    Kauppa-autolla pärjää kyllä kunhan kummit on suht pyöreet ja mustat.

    Mopojen kanssa kyllä tuppaa olemaan niin että
    vain paras on kyllin hyvää.

    Kaiken näköistä hullua rengastusta on tullut kokeiltua.... kun se kuulu kategoriaan " ei siskoa tai Elannon makkaraa".

    "Arvuuttaja" kiteytti kumifilosofian aikanaan todella osuvasti:
    Halvin tapa hankkia parempi mopo on ostaa kunnon kumit....
    tai jotain sinne päin. Näin se kuitenkin menee!
    Totta turisette... en missään tapauksessa halua heittää henkeäni vain muutaman dollarin tähden. Syön sitten vaikka ennemmin sitä siskonsoppaa
    T7
  16. #16
    Nopeesti selattuna nettisivulla Shinkon renkaat näyttää asialliselta.
    (syy löytynee siitä, että kaikkia tunnettuja rengasmerkkejä on kopioitu kuvioinnissa.)

    Ominaisuuksista en sano mitään kun en ole ajanut ikinä, tuskin tulen ajamaan, ellei nyt oikeesti todeta hyväksi ja kestäväksi kumiksi tuota.
  17. #17
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 24 2010,23:48) kirjoitti
    W -P ! * * Business on business... ja Mooses...
    mutta lähdetkö kymppien takia vuositasolla.... ?

    Halpa rengas on vähän kuin halpa huora... *



    (isot pojat vaan semmosta... ) *
    Noo enpä tietenkää....kylhän mää ton tierän.
    En mä edullista etsikkään; Virossa on halpaa mut sekin laatu tiedetään
    Vähän pidemmän kaavan mukaan kun lähetään poikien kanssa
    renkaita etsiskelemään niin kyllä siihen tuo muutama kymppi menee......ihan tuntitasolla...



    T7
  18. #18
    En kyl ikinä lähtis kokeilemaan halpisrenkaita. Vaimon autossa tuli ostettaessa mukana jotkut "Nokian tehtaalla ne on tehdyt mutta eri merkkiä" renkaat. Aivat hirvittävät ajaa jos tiessä on edes vähän uraa, auto meinaa valehtelematta lähteä käsistä. Mitä ne Kiinassa tehdyt sitten olisivat, ei tosiaankaan kiinnosta lähteä kokeilemaan.
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
  19. #19
    Lainaa (JTS @ Syys. 24 2010,23:53) kirjoitti
    Nopeesti selattuna nettisivulla Shinkon renkaat näyttää asialliselta.
    (syy löytynee siitä, että kaikkia tunnettuja rengasmerkkejä on kopioitu kuvioinnissa.)

    Ominaisuuksista en sano mitään kun en ole ajanut ikinä, tuskin tulen ajamaan, ellei nyt oikeesti todeta hyväksi ja kestäväksi kumiksi tuota.
    Joo, samaa kattelin. Isoon katuenskaan sopivat oli melkosen samat kuviot kun Metzin Tourancessa. Ja joo myös tohon, että en kyllä aio olla itsekään ihan ensimmäisten joukossa tsedaamassa. Mutta niinkuin kirjoitit, jos toisin todistetaan....
    T7
  20. #20
    Lainaa (W-P @ Syys. 24 2010,23:40) kirjoitti
    Okei, löytyi siis joku noita kiinalaisia kokeillut ja niitä kehuva (tai Korea, kait sama asia?)
    Sano tuo korealaiselle niin saat tutustua Hapkidoon. Se ei ole rengas... * *

    Koreasta tulee itse asiassa paljon aivan hyvaa tavaraa Kiinan verrattuna. Autopuolella korealaisten renkaitten hinta/laatu erittain hyva.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  21. #21
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Mirro @ Syys. 24 2010,23:59) kirjoitti
    En kyl ikinä lähtis kokeilemaan halpisrenkaita. Vaimon autossa tuli ostettaessa mukana jotkut "Nokian tehtaalla ne on tehdyt mutta eri merkkiä" renkaat. Aivat hirvittävät ajaa jos tiessä on edes vähän uraa, auto meinaa valehtelematta lähteä käsistä. Mitä ne Kiinassa tehdyt sitten olisivat, ei tosiaankaan kiinnosta lähteä kokeilemaan.
    Nordman-e rinkulat?

    Lainasin autoa mutsille ja tädille ja rouvat sitten onnistuvat puhkomaan takarenkaan sen sivusta jollain tapaa.
    Veivät eräälle entiselle Shellille ja nykyiselle SEO-asemalle ja pyysivät fiksaamaan asian; rengas ei kuulemma ollut korjattavissa ja suosittelivat kummankin takarenkaan vaihtamista, asiakas pyysi laadukasta rengasta (alla olleet "testivoittaja" Contin PremiumContact 2:set).
    Ensin tarjosivat Nokian Hakka-rengasta mutta joka sitten vaihtui Nordman-merkkisiin ja kahden renkaan hinnaksi töineen tuli 250€ (Vianor myy rengasta 55€/kpl, aika hyvä hinta vaihtotyölle...).

    Saatuani auton takaisin ihmettelin rengasta ja kävin sitten netissä katsomassa mielipiteitä:
    Lainaa kirjoitti
    Ihan mitään tekemätön rengas, kuluu nopeasti ja 7,5tkm seutuvilla kolme neljästä rungosta rikki. Vikaa etsittäessä tuli uusittua pyörän laakerit turhaan kunnes renkaat paljastui äänen antajiksi. En tosiaankaan suosittele kenellekkään! Käyttäkää rahanne johonkin muuhun renkaaseen!!
    Lainaa kirjoitti
    Rengasta ei saa tasapainoon millään.Äänimaailma uskomaton.Huonot talvirenkaat
    10 kertaa paremmat. Miksi tämmöisiä myydään.On kuulemma nokian lanseeraama
    rengas.....Eli nokian renkaat täysin p....T!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ÄLä osta missään tapauksessa mihinkään autoon,eikä traktoriin.
    Lainaa kirjoitti
    Voiko huononpaa ollakaan. Mitkään ominaisuudet eivät saa kiitosta.
    -----

    Noh, auto on taas lainassa ja menee kyseiselle huolto-asemalle viikonloppuna, suostuivat ottamaan Nordmanit pois ja asentamaan tilalle Hakka V:t muutaman kympin lisämaksusta... No eipä tarvitse sillä SEO:lla enää asioida, onneksi Tuulonen on samoilla kulmilla.



    Dirty Nasty Furriner
  22. #22
    Lainaa (maikkoli @ Syys. 24 2010,22:57) kirjoitti
    takana neljäs SHINKO joka tulee etelä-koreasta *ja on loistava rengas on pitämään. piikillä kun vielä ajelen on rengaskoko 140/60-17 ja rengas kestää noin 7tkm matkaajoa. veseikelillä asfaltilla, mustalla jäällä, märän maalauksen päällä pitää yllättävän hyvin. hintaa vajaa satanen ja kuulemma käyttävät myös radalla shinkoja. kohta joku sanoo etten oo muilla ajanut mutta vajaata kymmentä eri rengasta olen alla pyörittänyt ja shinko on paras minun kokemuksien mukaan. *
    Takana 4 kautta Kendan renkailla (Kruz ja Challanger), eiköhän nekin tule jostain sieltä? Nopeuden ollessa alle 130 km/h kestää komeesti noin 25-30 tkm ja nyt vois kokeilla noita shinkoja.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  23. #23
    Kendaa ja Innovaa ollut paljonkin mopon alla, tosin niitä karkeampia malleja.
    Eikä ole mitään pahaa sanottavaa

    Tosin painoa, nopeutta ja tehoa on aika mitättömästi kutakin...
  24. #24
    "Halpisrenkaiden" kanssa on aika pitkälle sellainen tilanne,
    että toisissa autoissa / mopoissa ne toimivat ihan siedettävästi ns normiajossa.

    Toisissa vehkeissä niiden kanssa loppuu happi
    jo alkumetreillä... siis metreillä .

    Mistä sitten aina tietäisi, mikä "paketti" toimii, mikä ei ?
    Tarinahan kulkee kuitenkin yleensä niin, että tämä on paska
    ja tuo on paska.....

    vaikka hyödyllistä olisi pankittaa tietoa siitä, mikä
    yhdistelmä on siedettävä, mikä aivan hirveä.

    Sadan tonnin uudenkarhea vaunukin on helppo
    "pilata" kalliilla laaturenkailla..... jotka eivät siihen sovi.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    Shinkot pyörineet edessä ja takana nyt muutaman tkm:n ja ainoa miinus tähän mennessä on uraherkkyys. Varsinkin asfaltin paikkausten reunat tuntuvat ikävänä lieroiluna. Muuten on toimineet niin kuivalla, kuin märälläkin kelillä.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  26. #26
    Lainaa kirjoitti
    Die Welt antaa esimerkin: *Jos auto pitää pysäyttää paniikkijarruksessa sadan kilometrin vauhdista märällä asvaltilla, Star performet Winter ja Westlake SW601 tarvitsivat jopa 22 metriä pidemmät jarrutusmatkat kuin testin voittaja.

    - Tällaisista merkittävistä eroista voi jokainen päätellä, joutuuko onnettomuuteen vai ei, Die Welt kirjoittaa.
    Aikasmoista yksinkertaistamista, eli kun ostat kinkit niin joudut onnettomuuteen?

    Suomalainen kuski ei niillä halvoilla kiinalaisilla renkailla edes joudu sellaiseen tilanteeseen josta nahakaousu friz luulee selviävänsä niillä dunlopeillaan.
  27. #27
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Geronimo @ Syys. 25 2010,15:11) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Die Welt antaa esimerkin: *Jos auto pitää pysäyttää paniikkijarruksessa sadan kilometrin vauhdista märällä asvaltilla, Star performet Winter ja Westlake SW601 tarvitsivat jopa 22 metriä pidemmät jarrutusmatkat kuin testin voittaja.

    - Tällaisista merkittävistä eroista voi jokainen päätellä, joutuuko onnettomuuteen vai ei, Die Welt kirjoittaa.
    Aikasmoista yksinkertaistamista, eli kun ostat kinkit niin joudut onnettomuuteen?

    Suomalainen kuski ei niillä halvoilla kiinalaisilla renkailla edes joudu sellaiseen tilanteeseen josta nahakaousu friz luulee selviävänsä niillä dunlopeillaan.
    Jos olet yhtään ajanut autolla tai moottoripyörällä niin olet varmasti huomannut että joskus niitä jarruja (ja pitäviä renkaita) tosiaankin tarvitaan eikä välttämättä omasta syystäsi...
    Esimerkkinä ilman hyviä jarruja + renkaita (ja jumalaisen nopeita refleksejäni) olisi puolitusinaa kaljakasseja kantavia teinejä mullissa ylitettyään kehä-1:den keskellä syys-yötä itiksen ja myllikän välillä, voin kertoa ettei kohdassa ole suojatietä ja olen kokolailla varma etteivät teinit toiste urheile ko paikassa, sen verran lähellä oli hengenlähtö.
    Dirty Nasty Furriner
  28. #28
    Itse vaihdoin mopottimeen testitarjouksella Shinko-setin, malli 009. Edelliseen Bridgestonen 021- settiin verrattuna pitää yhtä hyvin kuivalla, ja paljon paremmin kylmällä ja märällä. BT:n eturengas alkoi loppuvaiheessa jo kuivallakin luistella mutkissa. BT:n kanssa piti märällä kääntää varovasti kaasua, Shinko ei sudi jos ei erikseen yritä. Jarrutuksessa kuivalla ihan sama tuntuma, märällä ja kylmällä Shinkolla voi jarruttaa, kun Bridgestonella piti eturenkaasta tarkkaan tunnustella missä vaiheessa lipeää. Muita omia kokemuksia ei ole kuin Metzeleristä, joka olis perstuntumalla samaa tasoa kuin Shinkon tämä malli. Misukat ja Bridgestonet, joita on ollut ostaessa pyörän alla enkä ole viitsinyt suht uusina vaihtaa, ovat olleet kylmällä ja märällä huonoja. Aiemmin luotin Metukkaan, nyt ainakin tämä 009 Shinko, jos kestää yhtään ajokilometrejä, voi olla ihan varteenotettava. (2000km ei vielä kerro siitä mitään)

    Niin, ja mainittakoon vielä viime viikonlopulta pieni esimerkki. Kaverilla pyörässä Z6-Metzeler takana ja Diablo edessä. Ajettiin reippaahkosti Itä-Uudenmaan mutkia, ja sateessa/märällä joutui kaveri himmaamaan kun etu-Diablo alkoi tuntua epävarmalle mutkissa, itse en siinä vauhdissa vielä huomannut pitovaikeuksia. (Edellisillä pyörillä ja renkailla minä olin se, joka joutui Bridget alla aina vähän jättäytymään jos yhtään oli märkää.) Ja edelleenkään en saanut ripeissäkään lähdöissä märällä ja kylmällä vahingossa sutimaan (normaali ilmiö BT-renkailla), tosin pyöräkin on pappamallin Kawa, ZRX1200. Ja kokemukset kaikki siis näistä tourinkiluokan renkaista.

    Pidemmät kokemukset siis Michelin x 2, BT x 2, Metzeler x 2 ja nyt Shinko, joka toistaiseksi asettuu Metukan kanssa kärkeen pitotuntumassa.



    Kimmo, ER-12
  29. #29
    Lainaa (Staga @ Syys. 25 2010,15:29) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Syys. 25 2010,15:11) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Die Welt antaa esimerkin: *Jos auto pitää pysäyttää paniikkijarruksessa sadan kilometrin vauhdista märällä asvaltilla, Star performet Winter ja Westlake SW601 tarvitsivat jopa 22 metriä pidemmät jarrutusmatkat kuin testin voittaja.

    - Tällaisista merkittävistä eroista voi jokainen päätellä, joutuuko onnettomuuteen vai ei, Die Welt kirjoittaa.
    Aikasmoista yksinkertaistamista, eli kun ostat kinkit niin joudut onnettomuuteen?

    Suomalainen kuski ei niillä halvoilla kiinalaisilla renkailla edes joudu sellaiseen tilanteeseen josta nahakaousu friz luulee selviävänsä niillä dunlopeillaan.
    Jos olet yhtään ajanut autolla tai moottoripyörällä niin olet varmasti huomannut että joskus niitä jarruja (ja pitäviä renkaita) tosiaankin tarvitaan eikä välttämättä omasta syystäsi...
    Esimerkkinä ilman hyviä jarruja + renkaita (ja jumalaisen nopeita refleksejäni) olisi puolitusinaa kaljakasseja kantavia teinejä mullissa ylitettyään kehä-1:den keskellä syys-yötä itiksen ja myllikän välillä, voin kertoa ettei kohdassa ole suojatietä ja olen kokolailla varma etteivät teinit toiste urheile ko paikassa, sen verran lähellä oli hengenlähtö.
    En nyt ihan varma ole mutta hämärästi muistelen että joskus 70-luvun alussa olisin kerran jarruja painanut. *Mutta tosiaankaan en ihan varma ole. *Menikö sulta nyt yöunet tämän takia?
  30.  
  31. #30
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No kyllä se pikkaisen pistää miettimään millaisia idiootteja tuolla liikenteessä on, koitetaan säästää muutamia kymppejä joissain niinkin paljon turvallisuuteen liittyvässä asiassa kuin renkaissa.
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen