Pyörä cbr-600f ja ja mittaus virheen vuoksi joko ecu:sta tai mittaristosta hajos joku, kun ei näytä kierroslukua. Virrat päälle viisari käy tapissa samallalailla kuten ennenkin. Jos ecu:sta petti joku, niin miten ja mistä signaali mittaristolle?
Olisko hyviä vinkkejä tuon boxin mönjän poistoon? Toinen puoli puhdas, mutta komponenttipuoli vielä vaiheessa.
Paljon aikaa, pienet työkalut ja lehmän hermot.(Kawika @ Marras. 23 2010,09:35) kirjoitti
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vaatii tosi paljon aikaa ja hermoja. Ei ole helppoa, mutta jos sais jouluun mennessä piirilevyn paljaaksi.(sefo @ Marras. 23 2010,16:23) kirjoitti
Jos hommassa hosuu niin lähtee helposti ehjätkin osat irti paloina, ei hyvä. Vika voi olla kyllä korjattavissa pelkästään juotoksia tarkastamalla ja juottamalla uudelleen, jos on tuuria.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Mitenhän onnistuis ohjata boxin ohi kierrosluku tieto ja mitä komponentteja pitäs lisätä, jos tarvii? Ei tahdo löytyä, mikä palo.
Ilmeisesti olit heti alkuun mitannut volttimittarilla, että mittarille asti ei tule signaalia? Ja olet 100% varma ettei itse mittari ole rikki?
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Siis ilmeisesti jollain omalla oikosulkukytkennällä rikoit?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
100% varma en ole mittarin toimivuudesta. Pitääpä vielä kerran yrittää tarkistaa signaali.(-JuhaK- @ Tammi. 04 2011,00:42) kirjoitti
Eli boxista mittaristoon tulevasta johdosta oli tarkoitus ottaa kierrosluku tieto eri laitteelle, mutta kaveri laittoi yleismittarin väärälle alueelle, josta aiheutu oikosulku.(jyk4 @ Tammi. 04 2011,07:24) kirjoitti
Voi se mittarikin olla paskana. Ostin omaani mykän mittarin, koska alkuperäinen oli ottanut vähän osumaa edellisellä omistajalla ja näin sai edullisesti uudet kuoret.
Kokeilin piruuttani, että tapahtuuko siinä mitään ja se teki saman kuin sinun mittari. Eli virrat kun laittoi päälle kierroslukumittari teki normaalin rutiinin, mutta koneen ollessa käynnissä mitään ei tapahtunut.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Oletukseni oli ettei mittari ole rikki tuon normi rutiinin takia, mutta pitää alkaa diagnosiikka alusta, että mikä on oikeasti rikki.
Kiitos vinkistä.
TÄÄLTÄ.Eipä paljoa kannata näillä hinnoilla alkaa yrittää vikaa vanhasta etsiä.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Joku 200 näyttää olevan meikäläisen malliin, tosin boxin malli on käsittääkseni väärä eli "jenkki versio".
Boxista on nyt löytynyt viallinen transistori, vieläkö tietäs mikä tuo on tyypiltään. Merkintä on "FR ja pisteillä muistuttaa 5 lisäksi" Epäilys on, että olis NPN ei vaan ole aivan varmaa. Arvot ei ole vielä myöskään tiedossa.
Olin näköjään laittanut väärän komponentin.
Pientä edistystä. Eli laitettu nyt pnp-transistori. Ei ole vielä kytketty mittariin johtoja. Nyt tulee pulssi, mutta hieman kovilla volteilla eli olis jotain 2-3 volttia liian korkealla käsittääkseni. Tarkistan vielä eri pyörästä, kunhan ehdin vielä mitata.
Nyt pelaa *
Eli aiheutti eri merkkisen pyörän mittaus ihmetystä. Hondassa tulee pulssi 2 kertaa / kierros ja suzkassa 1 kertaa / kierros.
Iso vaiva yhden mokan takia ja 10 sentin komponentin takia, mutta tuli opittua sähköistä jonkin verran.
Kiitos vinkeistä.