Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    näköjään vois parempaakin huolta niistä pitää.
  2. #2
    Ööö... Mitä väliä?

    Toisinaan on pintaruostetta näkynyt, öljypesun ja ketjun rasvauksen jälkeen ajoa ja kyllä ne sieltä on hävinneet.
  3. #3
    niin mäkin ajattelin.. mutta ilman kemikaaleja sitä pitää raaputtaa moralla..
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,17:09) kirjoitti
    niin mäkin ajattelin.. mutta ilman kemikaaleja sitä pitää raaputtaa moralla..
    Vedä nyt ne ketjut tukevaan rasvaan ja käyt ajamassa lenkin. Sinne ne ruosteet katoo.
    Superbike #7
  5. #5
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 19 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,17:09) kirjoitti
    niin mäkin ajattelin.. mutta ilman kemikaaleja sitä pitää raaputtaa moralla..
    Vedä nyt *ne ketjut tukevaan rasvaan ja käyt ajamassa lenkin. Sinne ne ruosteet katoo.
    Tähän sopii se tavallin "+1" eli kyllä tuolla hoidolla pitäs ruosteet olla historiaa.
    <br /><br type="_moz" />
  6. #6
    no voi tossa perää olla. ostin viime suvena vahapurkin joka on nii-in riittoisaa että. nyt syksyllä kyllästyin jatkuvaan vanteiden jynssäämiseen ja vähän pidensin ruiskutteluväliä. ko ne ketjun rullat on silti hyvässä rasvassa. no nyt on sit ruostetta..
  7. #7
    WD40 + ketjuharjaa tmv. + kankaalla puhdistus + uudet ketjurasvat päälle.
    Retired
  8. #8
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,18:04) kirjoitti
    ostin viime suvena vahapurkin
    Vaha on skeidaa IMHO. Kerää paskaa muttei voitele. Pullasudin kanssa vaikka öljyää ne ketjut ja pyyhkii puhtaaksi rätillä, sitten vaikkapa vielä sitä sprayrasvaa päälle. Parashan olis jos viittis, irrottaa ketjut ja pistää johonkin puurokattilaan öljyt ja lämmittää öljyt. Kettingit öljyyn, kahvitauolle ja a-vot - pestyt kettingit.



    Kronoby Racing Team
  9. #9
    Ite olen ruiskuttanut ruosteenirroitus oljyä ketjuille, sitten pyyhkinyt niin puhtaaksi kun mahdollista ja sitten uuden rasvat kehiin.
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  10. #10
    Nyt on tilaisuus vaihtaa se kulunut hammasharja uuteen ja käyttää vanhaa ketjujen öljyämiseen ;) Pyörä keskituelle, dippaat harjaa öljyyn, pyörittelet takarenkasta ja harjalla öljy leviää nätisti pitkin ketjua. Jos öljy on delvaccia niin kunnon saituri pesee sillä myös hampaat ;)
    KTM
  11. #11
    Jepjep, org-tyyliin ketjut irti pyörästä, vaimon painekattilaan muhimaan mobil rally racing 40e litra öljyyn yön yli, sitten hammasharjalla kiillotetaan ruostekohtia. Sitten pyörään ketjut kiinni, mopo käymään keskituelle tai pukille, ylimääräiset rasvat pois rätillä painaen ja sitten sormet ketjun ja rattaan väliin.

    Oma vinkki mikä tulikin jo yllä mainittua: rasvaa ketjuihin ja kovaa ajoa.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #12
    Voitelussa parantamisen varaa, jos kettingit on ruosteessa.

    Ja ne vahat kannattaa jättää kaupan hyllylle, jos meinaa ajella ketjusatsilla pidempään. Jos on tärkeintä, että takavanne kiiltää Mutterilla, ja aivan yksi lysti kestääkö ketjut, sitten vaha on varmaan oikein hyvä valinta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    pekkasetä se vetää heti turpaan vaan! *
  14. #14
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,23:10) kirjoitti
    pekkasetä se vetää heti turpaan vaan! *
    Kysykää Pekalta kyllä Pekka tietää vastauksen... *



    <br />
  15. #15
    Lainaa (lämmittäjä @ Syys. 20 2010,09:32) kirjoitti
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,23:10) kirjoitti
    pekkasetä se vetää heti turpaan vaan! *
    Kysykää Pekalta kyllä Pekka tietää vastauksen... *
    Mun pyörän jarrulevyissä on joskus pintaruostetta, jos pyörä on seissyt sateessa.

    Täytyy varmaan alkaa voitelemaan paremmin
  16. #16
    Mä tietty mitään näistä tiedä mutta huollossa kehoitettiin suihkuttamaan pehmeään liinaan esim. sellasta Shellin Advance Brake & Chain Cleaneria ja pyyhkimään ketjut puhtaaksi riittävän usein ja sitten tietty O-rengas -ketjurasvaa perään. Ei ole ruostunut. Tosin on tullut ajettuakin sen verran ettei siinä ole ketjut ehtiny ruostumaan.
    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
  17. #17
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 19 2010,19:07) kirjoitti
    WD40 + ketjuharjaa tmv. + kankaalla puhdistus + uudet ketjurasvat päälle.
    Auts! Nuo ruosteirroittimet, WD-40 yms. ovat todella hyviä pesuaineita = vievät ne vimosetkin öljyrippeet myös sieltä missä sitä öljyä pitäisi yhä huollon jälkeenkin olla. Ja ohuena se myös tunkeutuu paikkoihin joihin tuo paksumpi öljy ei enää mene => ko. paikat jäävät "huollon" jälkeen kuiviksi kun WD:t sieltä haihtuu

    Eli ikinä ei laakereihin ruosteirrottimia!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #18
    Kuinka hirveä materiaali tuo ruoste oikein on?
    Poikkaseeko se ketjut kahdessa päivässä vaikka kitkapinnat ovat täysin puhtaat?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  19. #19
    Eipä ole ongelmia ollut, kun sykli on ollut suurinpiirtein sellainen, että kesän 8tkm aikana olen ketjut puhdistanut n. 4x ja rasvannut n. 500-1000km välein. Eli rasvaa on kyllä laitettu lisää huomattavasti ueammin kuin koko systeemi puhdistettu. Edellisistä pyöristä en esim. TRX:stä puhdistanut ketjuja kertaakaan 18tkm aikana, enkä myöskään joutunut niitä kiristämään, mutta sillä en ajanutkaan soralla lainkaan. Scramblerillä sorakikkailujen jälkeen on ketjut usein sen näköiset, että ne mielellään puhdistaa. WD-40:stäkin on useita eriäviä mielipiteitä näkynyt tälläkin foorumilla.
    Retired
  20. #20
    Lainaa (lämmittäjä @ Syys. 20 2010,09:32) kirjoitti
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,23:10) kirjoitti
    pekkasetä se vetää heti turpaan vaan! *
    Kysykää Pekalta kyllä Pekka tietää vastauksen... *
    Semmoisen asian kuin että kuuluukohan ketjuista kenties löytyä ruostetta vaiko ei, ´tietämiseen´ ei kovin paljon tarvita.

    Muttei se minulta ole poijes, jos haluatte päästä uusimaan näitä useammin kuin olisi tarpeen. Kukin voidelkoon tai vahailkoon ihan kuten itse parhaaksi näkee.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #21
    Lainaa (pecha @ Syys. 20 2010,12:16) kirjoitti
    Lainaa (lämmittäjä @ Syys. 20 2010,09:32) kirjoitti
    Lainaa (wannabe-rider @ Syys. 19 2010,23:10) kirjoitti
    pekkasetä se vetää heti turpaan vaan! *
    Kysykää Pekalta kyllä Pekka tietää vastauksen... *
    Semmoisen asian kuin että kuuluukohan ketjuista kenties löytyä ruostetta vaiko ei, ´tietämiseen´ ei kovin paljon tarvita.

    Muttei se minulta ole poijes, jos haluatte päästä uusimaan näitä useammin kuin olisi tarpeen. Kukin voidelkoon tai vahailkoon ihan kuten itse parhaaksi näkee.
    Eipä enään tarvitse rasvailla moottoripyörän ketjuja....Olen siirtynyt kiillottamaan takavannetta...
    <br />
  22. #22
    Itse en viittisi keitellä ketjuja kuumassa,kun kumitiivisteet ei varmaan siitä tykkää.Mutta ei myöskään näin,jos sormet on kalliit:

    http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261

    tuolla foorumilla on sormia menettänyt useampikin...
    Xtz 900i
    --------------------------
    http://picasaweb.google.fi/juhana.ladau/UpdatesForXtz#
  23. #23
    Ei ne ketjut ruostu, jos ne pidetään puhtaina ja rasvattuina. Eli niitä ruosteita ei tarvii hangata millään, en ainakaan minää oo joutunu moiseen hommaan, vaikken mikään varsinainen himoputsaaja/rasvaaja olekaan.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  24. #24
  25.  
  26. #25
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 19 2010,21:43) kirjoitti
    Oma vinkki mikä tulikin jo yllä mainittua: rasvaa ketjuihin ja kovaa ajoa.
    Jopa 45 tkm:n kokemuksella kyykkypyörällä. Sähän olet oikea pro. *
    Always last but never least.