Ööö... Mitä väliä?
Toisinaan on pintaruostetta näkynyt, öljypesun ja ketjun rasvauksen jälkeen ajoa ja kyllä ne sieltä on hävinneet.
Vedä nyt ne ketjut tukevaan rasvaan ja käyt ajamassa lenkin. Sinne ne ruosteet katoo.(wannabe-rider @ Syys. 19 2010,17:09) kirjoitti
Superbike #7
Tähän sopii se tavallin "+1" eli kyllä tuolla hoidolla pitäs ruosteet olla historiaa.(Nitrous @ Syys. 19 2010,17:32) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
no voi tossa perää olla. ostin viime suvena vahapurkin joka on nii-in riittoisaa että. nyt syksyllä kyllästyin jatkuvaan vanteiden jynssäämiseen ja vähän pidensin ruiskutteluväliä. ko ne ketjun rullat on silti hyvässä rasvassa. no nyt on sit ruostetta..
WD40 + ketjuharjaa tmv. + kankaalla puhdistus + uudet ketjurasvat päälle.
Retired
Vaha on skeidaa IMHO. Kerää paskaa muttei voitele. Pullasudin kanssa vaikka öljyää ne ketjut ja pyyhkii puhtaaksi rätillä, sitten vaikkapa vielä sitä sprayrasvaa päälle. Parashan olis jos viittis, irrottaa ketjut ja pistää johonkin puurokattilaan öljyt ja lämmittää öljyt. Kettingit öljyyn, kahvitauolle ja a-vot - pestyt kettingit.(wannabe-rider @ Syys. 19 2010,18:04) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Ite olen ruiskuttanut ruosteenirroitus oljyä ketjuille, sitten pyyhkinyt niin puhtaaksi kun mahdollista ja sitten uuden rasvat kehiin.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Nyt on tilaisuus vaihtaa se kulunut hammasharja uuteen ja käyttää vanhaa ketjujen öljyämiseen ;) Pyörä keskituelle, dippaat harjaa öljyyn, pyörittelet takarenkasta ja harjalla öljy leviää nätisti pitkin ketjua. Jos öljy on delvaccia niin kunnon saituri pesee sillä myös hampaat ;)
KTM
Jepjep, org-tyyliin ketjut irti pyörästä, vaimon painekattilaan muhimaan mobil rally racing 40e litra öljyyn yön yli, sitten hammasharjalla kiillotetaan ruostekohtia. Sitten pyörään ketjut kiinni, mopo käymään keskituelle tai pukille, ylimääräiset rasvat pois rätillä painaen ja sitten sormet ketjun ja rattaan väliin.
Oma vinkki mikä tulikin jo yllä mainittua: rasvaa ketjuihin ja kovaa ajoa.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Voitelussa parantamisen varaa, jos kettingit on ruosteessa.
Ja ne vahat kannattaa jättää kaupan hyllylle, jos meinaa ajella ketjusatsilla pidempään. Jos on tärkeintä, että takavanne kiiltää Mutterilla, ja aivan yksi lysti kestääkö ketjut, sitten vaha on varmaan oikein hyvä valinta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kysykää Pekalta kyllä Pekka tietää vastauksen...(wannabe-rider @ Syys. 19 2010,23:10) kirjoitti
*
<br />
Mun pyörän jarrulevyissä on joskus pintaruostetta, jos pyörä on seissyt sateessa.(lämmittäjä @ Syys. 20 2010,09:32) kirjoitti
Täytyy varmaan alkaa voitelemaan paremmin![]()
Mä tietty mitään näistä tiedä mutta huollossa kehoitettiin suihkuttamaan pehmeään liinaan esim. sellasta Shellin Advance Brake & Chain Cleaneria ja pyyhkimään ketjut puhtaaksi riittävän usein ja sitten tietty O-rengas -ketjurasvaa perään. Ei ole ruostunut. Tosin on tullut ajettuakin sen verran ettei siinä ole ketjut ehtiny ruostumaan.
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Auts!(TwinTenox @ Syys. 19 2010,19:07) kirjoitti
Nuo ruosteirroittimet, WD-40 yms. ovat todella hyviä pesuaineita = vievät ne vimosetkin öljyrippeet myös sieltä missä sitä öljyä pitäisi yhä huollon jälkeenkin olla. Ja ohuena se myös tunkeutuu paikkoihin joihin tuo paksumpi öljy ei enää mene => ko. paikat jäävät "huollon" jälkeen kuiviksi kun WD:t sieltä haihtuu
Eli ikinä ei laakereihin ruosteirrottimia!![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kuinka hirveä materiaali tuo ruoste oikein on?
Poikkaseeko se ketjut kahdessa päivässä vaikka kitkapinnat ovat täysin puhtaat?![]()
Eipä ole ongelmia ollut, kun sykli on ollut suurinpiirtein sellainen, että kesän 8tkm aikana olen ketjut puhdistanut n. 4x ja rasvannut n. 500-1000km välein. Eli rasvaa on kyllä laitettu lisää huomattavasti ueammin kuin koko systeemi puhdistettu. Edellisistä pyöristä en esim. TRX:stä puhdistanut ketjuja kertaakaan 18tkm aikana, enkä myöskään joutunut niitä kiristämään, mutta sillä en ajanutkaan soralla lainkaan. Scramblerillä sorakikkailujen jälkeen on ketjut usein sen näköiset, että ne mielellään puhdistaa. WD-40:stäkin on useita eriäviä mielipiteitä näkynyt tälläkin foorumilla.
Retired
Semmoisen asian kuin että kuuluukohan ketjuista kenties löytyä ruostetta vaiko ei, ´tietämiseen´ ei kovin paljon tarvita.(lämmittäjä @ Syys. 20 2010,09:32) kirjoitti
Muttei se minulta ole poijes, jos haluatte päästä uusimaan näitä useammin kuin olisi tarpeen. Kukin voidelkoon tai vahailkoon ihan kuten itse parhaaksi näkee.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Eipä enään tarvitse rasvailla moottoripyörän ketjuja....Olen siirtynyt kiillottamaan takavannetta...(pecha @ Syys. 20 2010,12:16) kirjoitti
![]()
<br />
Itse en viittisi keitellä ketjuja kuumassa,kun kumitiivisteet ei varmaan siitä tykkää.Mutta ei myöskään näin,jos sormet on kalliit:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261
tuolla foorumilla on sormia menettänyt useampikin...
Ei ne ketjut ruostu, jos ne pidetään puhtaina ja rasvattuina. Eli niitä ruosteita ei tarvii hangata millään, en ainakaan minää oo joutunu moiseen hommaan, vaikken mikään varsinainen himoputsaaja/rasvaaja olekaan.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Delvaccia ketjuille![]()
Jopa 45 tkm:n kokemuksella kyykkypyörällä. Sähän olet oikea pro. *(jyk4 @ Syys. 19 2010,21:43) kirjoitti
![]()
Always last but never least.