Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
    Jousen löysääminen? Siis esijännityksen säätäminen löysemmälle? Se ei kai kovin viisas tapa ole perän laskemiseen, toiminee vain jos kuski on 100kg+
    Joo ja ne "koiranluut" toimivat kääntäen.Eli pitempi madaltaa.
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 18 2010,15:14) kirjoitti
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 18 2010,12:38) kirjoitti
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 18 2010,12:04) kirjoitti
    Tarkoitinkin olemusta sanalla "mopo"

kyllähän monet pärrät jättää monet nelipyöräiset taakse... riippuu matkan pituudesta; varttimaili, 100m vai kymmenen,'
    ja fillarillakin jättää monen auton taakse aika pitkänkin matkaa, ja voi menettää ehkä korttinsakin, puhumatta hengestään.

nelipyttyset 600:set on kierretättäviä vinguttimia, joissa ei ole vääntöä laisinkaan. yksi pyttyinen 600:nenkin on kivempi minusta.

ja mieluumin laittaisin ehkä tonnin lisää ja ostaisin 900:sen hornetin kummitus
    Niin, ainahan voi isompaan ja isompaan siirtyä. Ja tosiaan mulla on nyt kiikarissa yksi nimenomainen yksilö, joka sattuu oleen kuussatanen. Mutta haluan vielä kuulla et mitä muita perusteita tolle on että 900 ois niin paljon parempi kuin 600? Nimenomaan nyt minun kannaltani, ei sinun.
    No itsehän alunperin kyselit syitä että miksi olisit *ostamatta *

En nyt oikein osaa ottaa kantaa kuin itseni tuntemuksista että miksei... ja kerroin että miksei, kun kysyit täällä syitä. *

kun 600:nen on minun mielestäni vähän rimpula, ja minä ostaisin 900:sen. Olen kyllä ajanut molempia... 600:sta varmaan 10km ja 900:sta 10000km.

Ja onhan se hyvä että on edes yksi tällainenkin mielipide.

Diilistä sitten tiedä.. onhan täälläkin kirjoiteltu ettei noi mopot oikeen mene kaupaksi, ja huomaahan sen kun nettimotoa on seurannut parisen vuotta. halvallahan noita saa, mutta ostaisin kuitenkin sen josta pidän enkä sitä jonka saan halvalla.

Eli nythän on ostajan markkinat ja talvi tulossa... hinnat senkun laskee aivan varmasti.

Ja veikkaan kyllä yleensäkin että käytettyjen pyörien hinnat tulee radikaalisesti tippumaan, maa on täynnä saksasta uitettuja ja ruuvattuja pelejä....
    Juu, hyvähän se on että on kaikenlaisia mielipiteitä. Ajattelin vain että josko siinä on jotain oleellista miksi nimenomaan kannattaisi ostaa heti isompi pyörä. Taitaa kallistua ihan mielipide-eroihin tämä. Ja Suomen markkinoista en osaa sanoa mitään, itse kun en sieltä tätä ole katsellut. Ja yksin olen aloittelija pyörää ostamassa niin kaipasin vähän henkistä tukea, on kuitenkin iso satsaus näin opiskelijan budjetilla.
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 18 2010,17:00) kirjoitti
    Ajattelin vain että josko siinä on jotain oleellista miksi nimenomaan kannattaisi ostaa heti isompi pyörä.
    Nosiis, universaali orgin faktahan on että vain turbo-busa on sopivan kokoinen aloittelijan pyöräksi. Kaikki muut mopot jää pieneksi ekan kesän jälkeen.
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 18 2010,17:20) kirjoitti
    Nosiis, universaali orgin faktahan on että vain turbo-busa on sopivan kokoinen aloittelijan pyöräksi. Kaikki muut mopot jää pieneksi ekan kesän jälkeen.
    Haha! Nooh, jos toi alkaa tuntua liian heppoiselta niin kaivan sit Jingchengin tallista ja nokin kaikki. ;)
    Joku vissii mainitsikin että 900:ssa on enempi vääntöä kuin kusiaisessa, jolloin niillä on kivempi ajaa. Väännön takia mä siirryin tonniseen kusiaisesta ja ikuna en enää mee takas. Kyllä sillä kusiaisella kerkii ja ei taatusti lopu voima kesken. Osta ihmeessä se kusiainen jos se oikeesti on hyvä diili, saathan sä vaihdettua jos tuntuu ettet jaksa vinguttaa vaan haluut nimenomaan sitä vääntöä. Ajan kanssa ja kilsoja alle niin alkaa hahmottuu mitä haluut, pelit ei Suomesta kesken lopu.

No niistä madalluksista, Taajuus sano ettei takajousen löysääminen auta kuin sillon jos kuski on iso äijä. Not true, mulla oli viime kesän FZ6S josta ei edes varpaat ylettäny maahan vaan piti roikkua. No madaltamisesta en ollu ees kuullu, joten takajousi vedettiin löysälle, hyppäsin päälle ja sitte ylti päkiät maahan. 37 tonnia ajelin sillä pelillä sit viime kesänä tolla fiksauksella. Olen siis 159 cm ja alle 60 kiloo ajokamoissa. Se on siis periaatteessa semmonen "pikafiksaus" ja jos meinaat pidemmän aikaa ajella samalla pyörällä niin hommaa sinne se lyhempi jousi. Hyperprolta saa hintaan 109e.

No sitte edellinen pyörä, cbf1000, madallettiin lyhemmällä ja jäykemmällä takajousella (Hyperpro) kun siinä ei niitä koiranluita ole. Toimi todella hyvin, paransi myös ajo-ominaisuuksia kun Hondien jousitus on aika löysä muutenkin.

Nykyseen pyörään tilasin justiin säädettävän koiranluun jolla pystyy madaltaan 5 senttiin saakka. Makso muistaakseni 80e, kaveri laittaa kiinni, menee tunti. Nykysestä pyörästä ei yllä sitäkään vähää mitä Hondasta ylsi vakiona, mutta asia korjaantuu tällä viikolla.

Turvallisia kilsoja

Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Pieni, ketterä,helppo ajaa. Kestävä, itsellä 90tkm mittarissa ilman huolta. Ihan kiukkunenkin, ainakin lyhyemmillä välityksillä. Parina viime kesänä vedelly moisella myös pohjois-norjan reissut. Ja onhan se helkkarin komee.
    KTM 690SM
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 17 2010,19:57) kirjoitti
    Antakaas nyt hyviä syitä ostaa tuo halpa 600 hornetti. Ajettu kapistuksella ei ole kuin 15 tonnia, ei ole kaaduttu ja vm.-01.
    Vähän olis rahatilanne tiukalla mutta tuo lähtis halvalla...
    Ja muutenkin, moottoripyöristä en tiedä paljon mitään, täälä foorumillakin varsinainen keltanokka. Kaikki mahdollinen tieto ja apu, tänne kiitos. *
    Rahatilanne tiukalla ja ajatuksena hankkia moottoripyörä kreikkalaiset, espanialaiset, portugalilaiset ja maksetaan
    Jos se on sun mielestä hieno ja tuntuis vähän reteeltä ajaa sillä ja hintakin tuntuu sopivalta, niin sitten se on sun pyörä. Ei moottoripyörän ostaminen tarvitse mitään järkisyitä..

Minkälainen matkamittari tuossa Hornetissa on, voiko pyörähtää ympäri? Sillä on kuitenkin ajettu jo 10 kesää ja 115 tkm kuulostaisi todenmukaisemmalta kuin 15 tkm.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 18 2010,16:15) kirjoitti
    Jousen löysääminen? Siis esijännityksen säätäminen löysemmälle? Se ei kai kovin viisas tapa ole perän laskemiseen, toiminee vain jos kuski on 100kg+ *
    No emminä mitään termistöä osaa oikeesti Kumminkin jotain semmosta jousen säätöä kummiskin tarkoitin.
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
    Ekana pyöränä ollut Hornetti oli monessa mielessä mukavampi kapistus kuin esim tonnikyykky, suosittelen *

..vois ehkä itekkin hankkia semmosen...
    Lainaa (Wolferin @ Syys. 20 2010,09:31) kirjoitti
    Jousen löysääminen? Siis esijännityksen säätäminen löysemmälle? Se ei kai kovin viisas tapa ole perän laskemiseen, toiminee vain jos kuski on 100kg+ *
    No emminä mitään termistöä osaa oikeesti * * Kumminkin jotain semmosta jousen säätöä kummiskin tarkoitin.
    Toimii hyvin, nimenomaan näin perää lasketaan
    Ei se minusta ole mikään esijännityksen säätö oikeesti.

http://www.lisega.de/
    kummittelee
    Lainaa (psi @ Syys. 20 2010,09:11) kirjoitti
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 17 2010,19:57) kirjoitti
    Antakaas nyt hyviä syitä ostaa tuo halpa 600 hornetti. Ajettu kapistuksella ei ole kuin 15 tonnia, ei ole kaaduttu ja vm.-01.
    Vähän olis rahatilanne tiukalla mutta tuo lähtis halvalla...
    Ja muutenkin, moottoripyöristä en tiedä paljon mitään, täälä foorumillakin varsinainen keltanokka. Kaikki mahdollinen tieto ja apu, tänne kiitos. *
    Rahatilanne tiukalla ja ajatuksena hankkia moottoripyörä kreikkalaiset, espanialaiset, portugalilaiset ja *maksetaan
    Noo, tuolla tarkotin lähinnä sitä että en mikään porvaripösö toistaiseksi ole. Huonoa kauppaa en halua tehdä, kun pakko ei ole sitä ostaa. Ja älä huoli, eihän ne sinun rahoja ole vaan minun.
    Ihan hyvä peruspöristin toi pienempi Hornetti on. Itellä kait 5.kesä menossa oman -00 mallisen kanssa. Mittarissa 52tkm, joista omia 28tkm. "Pomminvarmaa" tekniikkaa.

Varmaan yksi helpoimpia pyöriä ajaa, sopii niin kaupunkiin kuin matkusteluunkin. Ite käynyt Norjassa "matkapyöräporukassa" ja hyvin tolla pärjäsi - moottoritielläkin.

Kierroksilla kulkee kuten kuussataset nyt tekevät, toki pystyy ajamaan "normaalistikin" ja ehkä jopa säilyttämään ajolisenssin
    Hornet 600cc.

Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
    Moi! ite olen 162cm miehen puolikas ja paino n.70kg
    Kyllä perä laski selvästi,kun sääsin takajousen löysimmälle ja hallittavuus helpottu huomattavasti paikalla/liikkeelle lähdössä eikä tavallisella ajolla vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
    Vanha juttu,mutta ajttelin laittaa jotain,koska ite oon tykänny

Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 20 2010,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Wolferin @ Syys. 20 2010,09:31) kirjoitti
    No emminä mitään termistöä osaa oikeesti * * Kumminkin jotain semmosta jousen säätöä kummiskin tarkoitin.
    Toimii hyvin, nimenomaan näin perää lasketaan
    Ei se minusta ole mikään esijännityksen säätö oikeesti.

http://www.lisega.de/
    Hyvin sä vedät näillä vinkeillä, ensin on 10 kilsan kokemus kusiaisista ja ovat sitten ihan paskoja. Lisäksi tää sun jousi homma on aika paksuu jöötii, kannattais jättää väliin tollaset neuvot ennen kuin jotain sattuu. Vedäppä toi takajousi niin löyslle kuin saat lähe ajelee, huomaat aika nopeaan että muuttui muutakin kuin korkeus.......

Itse oon vetäny kymmenisen vuotta näillä kusiaisilla, ja on ollu hauskaa, näillä joutuu nimittäin ihan niinkuin ajelee, eikä heittää kutosta silmään 2 metrin jälkeen ja paasata väännöstä.

Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  17.  
    Itse kyllä Hornetistani oon kiristänyt esijännitystä (yhden pykälän), vaikka sen ~70kg painan. Rauhoitti huomattavasti menoa mielestäni.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12