Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
    Antakaas nyt hyviä syitä ostaa tuo halpa 600 hornetti. Ajettu kapistuksella ei ole kuin 15 tonnia, ei ole kaaduttu ja vm.-01.
    Vähän olis rahatilanne tiukalla mutta tuo lähtis halvalla...
    Ja muutenkin, moottoripyöristä en tiedä paljon mitään, täälä foorumillakin varsinainen keltanokka. Kaikki mahdollinen tieto ja apu, tänne kiitos.
    Oon ajellu Hornetilla nyt ekaa kesää, kun kortti vihdoin paisui isoksi. Se on mielestäni tasapainoinen ja moneen taipuvainen pyörä, jolla on hauskaa niin kruisailla kuin ottaa tiukempaakin lähtöä valoista. Ajotuntuma siinä on erittäin hyvä ja pyörä tottelee todella kevyesti ohjausta. Vähän karkeampaa pyörää ennen ajaneena hämmästyin erityisesti tätä, tosin kustomi nyt muutenkin oli erilainen kokonaan laitteenakin. Tietty mun alla oleva pyörä on uudempi, taisi olla vuoden 2007 malli, mutta sillä on ajettu samoja määriä, jotain +17t. Ajoasento on tällaiselle 168cm pitkälle naiselle sopiva, mutta pitkäjalkaiselle tai muuten pidemmälle isännälle se voi käydä matalaksi äkkiä - 203cm pitkä lankomies oli sen päällä lähinnä huvittava näky

Jos pyörän historia on kunnossa ja varaa löytyy, niin en ainakaan minä keksi mitään syytä, miksi sitä ei kannattaisi ostaa. Sitäpaitsi pyörään ei koskaan ole oikeasti varaa, ei ainakaan tällaisella tavallisella duunarilla, joten se vaan pitää hankkia ja kärsiä sen kustannukset nahoissaan. On se lopulta sen arvoistakin
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
    Ihan perusvarma ratkaisu, leppoisa vekotin ja pientä kiukkuakin löytyy tarvittaessa (joo ei tarvi busamiesten sanoa mitään). Hyvä kusiainen. Noilla kilometreillä tuskin mitään ongelmia. Osta pois, "ku halvalla saat".
    Jos o yhtään samaa mitä saman ikäluokan kuussatkussa bandussa ni go for it. Aika helppo laite käskeä ja kulkeekin kohtuu mukavasti kun kuski ei ylitä pyörän painoa. Jos vielä hyväkuntoisen ja tekniikaltaan kunnossa olevan saa oikeasti edukkaasti ni ei tarvis hirveesti miettiä jos muuten osuu omiin kriteereihin pyörä.
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
    Mulla oli ennen 07 Hornetti ja tyytyväinen olin siihen koko käyttöajan. Jos halvalla lähtee niin osta ihmeessä. Sitten joskus myöhemmin isompaa alle...
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    Tänks, kyllä se niin taitaa olla että tuo kaveri tuolta omaan talliiin vielä muuttaa. Ja tosiaan kuulostaa että pystyn sillä helposti ajelemaan, 162cm tyttönen ei mitään valtamerilaivaa haltsaa.
    Ja jos ei jalat yllä maahan ni eiköhän jotai madallussarjaa löydy. Painoltaan ja kulultaan varmaa iha passeli &#92;o/
    Toivon todella että yltää. Mutta jos ei yllä, niin onko tuollainen madallussarja vaikea homma? Kun olen yksin täällä meren toisella puolella enkä todellakaan mikään mekaanikko...
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 17 2010,21:27) kirjoitti
    Toivon todella että yltää. Mutta jos ei yllä, niin onko tuollainen madallussarja vaikea homma? Kun olen yksin täällä meren toisella puolella enkä todellakaan mikään mekaanikko...
    Onk penkissä madalusvaraa??? Toinen iisipiisi löysentää etujousitusta minimiin että keula putoaa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Pitäs olla varaa madaltaa sitä penkkiä, en ole aivan varma. Mutta ainakin tuota jousitusta saa vielä löysättyä. Tosin se on varmaan sitten aika mielenkiintoinen ajaa jos etupää vatkaa ku tehosekotin? Vai onko suuri merkitys?
    Mopohan se...mut kai se naisella ainakin menee. oma muija (165cm) aikoinaan kyl osti 900:sen hornetin, ja itsekin tykkäsin kyllä siitä.
    kummittelee
    Yltää yltää. Ei se kovin korkea penkiltään ole.
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 17 2010,22:52) kirjoitti
    Noni, ei kait tässä sitten sen suhteen mitää hätää.
    Miten se ny menee ton etupään jousituksen kanssa? Ja onko vaikee ite säätää?
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 17 2010,23:04) kirjoitti
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 17 2010,22:52) kirjoitti
    Noni, ei kait tässä sitten sen suhteen mitää hätää.
    Miten se ny menee ton etupään jousituksen kanssa? Ja onko vaikee ite säätää?
    Vahvalla mutulla:

Ei kannata liikaa etupäästä llöystää, menee ajo-ominaisuudet. ja jos etupäästä tiputtaa ni saattaa liian helposti kytkeä keulan ilmaan vai täh?

koiranluita sitte vaa kattelemaan, mutta eiköhä satulan madalluksellaki pärjää, ei se NIIIN korkee kuitenkaa ole.
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 17 2010,22:50) kirjoitti
    Mopohan se...mut kai se naisella ainakin menee. oma muija (165cm) aikoinaan kyl osti 900:sen hornetin, ja itsekin tykkäsin kyllä siitä.
    Ei se mopo oo yhtää liikaa jos ei oo tottunu kisakireisiin tonnisiin.

Kuussatkullakin pääsee kortistaan, ja hengestään jos oikein vetää.

Ja jos osaa viedä, niin kyllä laite riittää abaut kaiken nelirenkaisen edelle.

Mutta please: ei tehdä tästä taas yhtä väittelyä aiheesta "pienitehoinen pyörä käy tylsäksi ja liian tehokas vie aloittelijan hautaan"

Kyseessä yksinkertaisimmillaan tiedustelu jotta jooko vai ei. Ja itse äänestän jotta joo. Ihan hyvä laite.
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 17 2010,20:58) kirjoitti
    Tänks, kyllä se niin taitaa olla että tuo kaveri tuolta omaan talliiin vielä muuttaa. Ja tosiaan kuulostaa että pystyn sillä helposti ajelemaan, 162cm tyttönen ei mitään valtamerilaivaa haltsaa.
    Ko pyörä on erittäin luotettava ja hyvä ominaisuuksiltaan. Oiva ja soiva peli luokassaan siis. Pyörä luultavammin kestää kilometrejä enemmän kuin kuljettajansa.

Mikäli istumakorkeutta pyörässä haluat alaspäin tiputtaa, ja et itse sitä osaa tehdä, osta apua ammattilaisilta. Homma ei ole vaikea, mutta jos sinulla ei työkaluja ja kokemusta vielä ole, osta palvelu varmuuden vuoksi. Seuraa kiinnostuneena vieressä niin näet kuinka se tehdään. Näin asioita oppii.
    .
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 17 2010,22:50) kirjoitti
    Mopohan se...
    Toki mopon sitten peittoat radalla.

600 Hornet vs spöödi. Koska ja missä saadaan nauraa
    .
    Lainaa (olharius @ Syys. 17 2010,23:15) kirjoitti
    Ei se mopo oo yhtää liikaa jos ei oo tottunu kisakireisiin tonnisiin.

Kuussatkullakin pääsee kortistaan, ja hengestään jos oikein vetää.

Ja jos osaa viedä, niin kyllä laite riittää abaut kaiken nelirenkaisen edelle.

Mutta please: ei tehdä tästä taas yhtä väittelyä aiheesta "pienitehoinen pyörä käy tylsäksi ja liian tehokas vie aloittelijan hautaan"

Kyseessä yksinkertaisimmillaan tiedustelu jotta jooko vai ei. Ja itse äänestän jotta joo. Ihan hyvä laite.
    Jeah, en ajatellut ihan ensimmäisenä päästä kortistani, saatika hengestä sitten. Ajattelin että tämä ois se pyörä jolla ajelis vuoden jos toisenkin. Ja kunhan kokemusta ja kilometrejä alkaa kertyä niin ei sitten heti loppuis paukut kotterosta... Tietysti nälkä saattaa syödessä kasvaa, mutta oman ajokokemuksen ja tuntuman perusteella en halua lähteä liian isoa palaa haukkaamaan. ;)

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 17 2010,21:42) kirjoitti
    Pitäs olla varaa madaltaa sitä penkkiä, en ole aivan varma. Mutta ainakin tuota jousitusta saa vielä löysättyä. Tosin se on varmaan sitten aika mielenkiintoinen ajaa jos etupää vatkaa ku tehosekotin? Vai onko suuri merkitys?
    Penkistä saa veistettyä sentin tai kaksi,reunoja pyöristämällä enemmänkin. Koiranluuta löytyy ainakin e-baysta. Etupää ei vatkaa vaikka putkia nostaakin jos takapäätä laskee saman verran, ja parin sentin lasku pelkässä etupäässä ei vielä haittaa ajoa. Itselläni oli taannoin 900 hornet, taisi olla -03 mallia,sininen kuitenkin

Edit kaikille perseaukisille amatööreille: Mistä kohtaa Hornet on mopo?? Muistaakseni alle kolmen sekunnin(2,5)kiihtyy ja muistaakseni vasta 240 alkoi lahkeet motarilla lepattamaan. Ne ram-air illusionistit monkey-handit voivat suksia vittuun niiden 4 litraisten kawojennsa kanssa kun kantti ei riitä edes käynnistämiseen ilman turvaliiviä. HallelujaHH

You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
    Ei sitä tarvi välttämättä edes madaltaa, meinaan että mulla on hornetti vm.2003 ja vaimolla yltää sen päältä jalat(varpaat) maahan suht hyvin. Vaimolla pituutta 158cm.
    Triumph Speed Triple 2008
    Honda CB600f Hornet 2003(ex)
    Lainaa (Bali Sunset @ Syys. 18 2010,00:12) kirjoitti
    Edit kaikille perseaukisille amatööreille: Mistä kohtaa Hornet on mopo?? Muistaakseni alle kolmen sekunnin(2,5)kiihtyy ja muistaakseni vasta 240 alkoi lahkeet motarilla lepattamaan. Ne ram-air illusionistit monkey-handit voivat suksia vittuun niiden 4 litraisten kawojennsa kanssa kun kantti ei riitä edes käynnistämiseen ilman turvaliiviä. HallelujaHH
    No ei ihan kuitenkaan alle kolmessa sekunnissa kerkiä 0-100 km/h ainakaan TÄMÄN mukaan.

Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Lainaa (perttuvv @ Syys. 18 2010,10:06) kirjoitti
    Lainaa (Bali Sunset @ Syys. 18 2010,00:12) kirjoitti
    No ei ihan kuitenkaan alle kolmessa sekunnissa kerkiä 0-100 km/h ainakaan TÄMÄN mukaan.
    Nooh, minua ei ainakaan henkilökohtaisesti tuo sekunti sinnetänne kiihtyvyydessä kovin paljon liikuta.

Niin, ja mikä ihmeen "koiranluu"?
    "Koiranluu" on nimitys takajousituksen linkulle/välikappaleelle jonka pituutta muuttamalla (vivuston vipusuhde muuttuu) pyörän korkeutta voidaan laskea/nostaa.
    Älä korjaa ehjää....
    Nämä on kyllä niin näitä, ei jaksa kuin nauraa...

"Ei mee alle 3s, ton mukaan 3.8s".

Aivan se ja sama, kyllä sillä 95% kotikylän nelipyöräisistä jättää taakseen tarvittaessa
    Tarkoitinkin olemusta sanalla "mopo"

kyllähän monet pärrät jättää monet nelipyöräiset taakse... riippuu matkan pituudesta; varttimaili, 100m vai kymmenen,'
    ja fillarillakin jättää monen auton taakse aika pitkänkin matkaa, ja voi menettää ehkä korttinsakin, puhumatta hengestään.

nelipyttyset 600:set on kierretättäviä vinguttimia, joissa ei ole vääntöä laisinkaan. yksi pyttyinen 600:nenkin on kivempi minusta.

ja mieluumin laittaisin ehkä tonnin lisää ja ostaisin 900:sen hornetin kummitus

kummittelee
    Lainaa (Spöögi @ Syys. 18 2010,12:04) kirjoitti
    nelipyttyset 600:set on kierretättäviä vinguttimia, joissa ei ole vääntöä laisinkaan. yksi pyttyinen 600:nenkin on kivempi minusta.
    Niin minustakin, 660 yksipyttyinen vielä kivempi

Vaan kyse tässä ei ollut siitä mikä sinusta tai minusta on kivaa, vai siitä onko mainitun Hornetin ostaminen halvalla hyvä diili. Totuus on että joo.

kyllähän monet pärrät jättää monet nelipyöräiset taakse... riippuu matkan pituudesta; varttimaili, 100m vai kymmenen,'
    ja fillarillakin jättää monen auton taakse aika pitkänkin matkaa, ja voi menettää ehkä korttinsakin, puhumatta hengestään.

Niin, ainahan voi isompaan ja isompaan siirtyä. Ja tosiaan mulla on nyt kiikarissa yksi nimenomainen yksilö, joka sattuu oleen kuussatanen. Mutta haluan vielä kuulla et mitä muita perusteita tolle on että 900 ois niin paljon parempi kuin 600? Nimenomaan nyt minun kannaltani, ei sinun.
    Tuollainen hornetti on varmasti yksi parhaista vaihtoehdoista kauniimmalle sukupuolelle aloituspyöräksi. Kevyt ja ketterä, sekä niin helppo ajaa kuin pyörä voi vaan olla. Pirtsakka ajettava muttei taatusti tee ylläreitä. Luja tekniikka, halpa ylläpitää. *
    Supermoto
    Lainaa (vyötiäinen @ Syys. 18 2010,12:38) kirjoitti

Niin, ainahan voi isompaan ja isompaan siirtyä. Ja tosiaan mulla on nyt kiikarissa yksi nimenomainen yksilö, joka sattuu oleen kuussatanen. Mutta haluan vielä kuulla et mitä muita perusteita tolle on että 900 ois niin paljon parempi kuin 600? Nimenomaan nyt minun kannaltani, ei sinun.
    No itsehän alunperin kyselit syitä että miksi olisit *ostamatta *

En nyt oikein osaa ottaa kantaa kuin itseni tuntemuksista että miksei... ja kerroin että miksei, kun kysyit täällä syitä. *

kun 600:nen on minun mielestäni vähän rimpula, ja minä ostaisin 900:sen. Olen kyllä ajanut molempia... 600:sta varmaan 10km ja 900:sta 10000km.

En suoraan sanoen tehon takia valitsisi 900:sta.

Ja onhan se hyvä että on edes yksi tällainenkin mielipide.

Diilistä sitten tiedä.. onhan täälläkin kirjoiteltu ettei noi mopot oikeen mene kaupaksi, ja huomaahan sen kun nettimotoa on seurannut parisen vuotta. halvallahan noita saa, mutta ostaisin kuitenkin sen josta pidän enkä sitä jonka saan halvalla.

Eli nythän on ostajan markkinat ja talvi tulossa... hinnat senkun laskee aivan varmasti.

Ja veikkaan kyllä yleensäkin että käytettyjen pyörien hinnat tulee radikaalisesti tippumaan, maa on täynnä saksasta uitettuja ja ruuvattuja pelejä....

kummittelee
  30.  
    Veljpoika selvitteli just mulle tuon mun hornetin madalluksesta ja käytännössä se pitäisi tehdä hankkimalla alle lyhyempi jousi, ainakin mun pärrässä nykyisen löysyttäminen muuttaa vain ajotuntumaa. Mulla jalat yltää juurikin maahan siten, että molemmat päkiät ottaa maahan ja valoissa seistessä parasta ottaa tukea jommalta kummalta puolelta, niin pysyy pystyssä kunnolla. Ehkä se on hivenen mulle korkea, mutta tosiaan kustomin jäljiltä vähän jännitän sitä tuen ottamista vain toiselta puolelta ja olen kyllä vähän uuvelo sen jalkatuntuman kanssa muutenkin, kun on tottunut kustomin mataluuteen. Kannattaa käydä kokeilemassa ennen kauppaa, miten se istuu sun käteen, siinähän se selviää. Ja tosiaan kyllä tuohon tottuu nopeasti.

Mitä tulee tuohon kuutiotilavuuteen, niin se on mun mielestä kyllä ihan makuasia - ihan samalla tavalla kuin autojen kanssa. Tällä palstalla moni on sitä mieltä, että pyörän pitäisi olla mahdollisimman iso heti alusta asti, mutta kyllä se valinta pitää tehdä tosiaan sen mukaan, mitä itse siltä pyörältä hakee ja mitä on kiikarissa, hintahaarukassa jne. Käytännössä noilla kiihtyvyyksillä ja huippunopeuksilla sun muilla on aikas vähän merkitystä tuolla oikeassa liikenteessä, jossa todennäköisesti eniten sillä pyörällä ajetaan. Oma kokemus on, että ainakin minulle tuo on ihan riittävä vehje pitkäksi aikaa, koska sillä pysyy konetiellä nopeuksissa mukana ja se on kuitenkin ketterä kaupungissakin.
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen