Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 112:een 112:sta
  1. #91
    mää tankkaan e10:ä. kuulemma monissa maissa ei muuta ole edes saatavilla, ja hyvin pelaa vehkeet.

    turhaa paniikkia. toisilla tulee ydintuhkat niskaan, ja täällä on paine siitä, että voiko moottori käydä e10:llä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #92
    Lainaa (jaket @ Maalis. 15 2011,22:09) kirjoitti
    mää tankkaan e10:ä. kuulemma monissa maissa ei muuta ole edes saatavilla, ja hyvin pelaa vehkeet.

    turhaa paniikkia. toisilla tulee ydintuhkat niskaan, ja täällä on paine siitä, että voiko moottori käydä e10:llä.
    Perkele... kuiha täs ny käy... Mulla kun monessa vehkeessä otteessa seisoo: Käyttövoima: Bensiini .

    Ettei vaan kohta ala ratsiat ja työnnetä verolappua käteen kun tankissa on kaikkea muuta .
    Heittävät vielä rajalla koppiin ja syyttävät alkoholin salakuljetuksestakin....

    Sitten menee työpaikka... tulee ero.... joudun kadulle...
    syrjäydyn.... ahdistun.... ja vedän viimeiset savut
    piipusta.....

    Ei saatana.... viina on kaiken pahan ja tuhon alku .
    Se hivuttautuu ihan huomaamatta... ottaa vallan...
    ja peli on menetetty .

    Tankataan vaan pensaa niin kauan kun sitä saa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #93
    ei mopot toimi ees kunnolla 95 bensalla!! ite käyttäny pelkkää v-poweria kaikissa vehkeissä mitä ollu! se on sellanen asia mistä en tingi!
    GSX-R 1000 -08
  4. #94
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 20 2011,14:49) kirjoitti
    ei mopot toimi ees kunnolla 95 bensalla!! ite käyttäny pelkkää v-poweria kaikissa vehkeissä mitä ollu! se on sellanen asia mistä en tingi! *
    Kyllä ne on suzukilla tyhmiä kun eivät edes tiedä millä polttoaineella heidän tekemät vehkeensä toimii..

    K8 gixerin oktaanivaatimus, lähde: huoltomanuaali
    Samasta voit huomata että <10% etanolipitoisuus on ok

    Toki tietynlaiset virivehkeet erikseen.



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  5. #95
    "Tutkimus"


    http://tekniikanmaailma.fi/uutiset....iukasti

    mää laitan 98E/Vpoweria kostoks edelleen kaikkiin vehkeisiin moottorisahasta alkaen

    ja tietty Vmaxille Vpoweria...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #96
    Ainakin näin kauden alussa tankkaan 98E, mieluiten v-power.
    Tää ei liity mitenkään fantasioihin, oletuksiin, tehoihin, jne.

    Näillä katotaan miten ajokausi alkaa.... Montako konetta menee päreiksi ennen juhannusta?
  7. #97
    parilla kaverilla ollut 1000 gigsereitä, ja niissä ei ainakaan ole tuo 95 pelanut.. pyörä pätkinyt ajossa, ja tyhjäkäynnin kanssa pröpötystä.
    GSX-R 1000 -08
  8. #98
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 20 2011,19:13) kirjoitti
    parilla kaverilla ollut 1000 gigsereitä, ja niissä ei ainakaan ole tuo 95 pelanut.. pyörä pätkinyt ajossa, ja tyhjäkäynnin kanssa pröpötystä.
    Tonninen K7 ainakin kävi vielä viime kesänä ihan samalla tavalla 95:llä ja 98:lla. Sitten ei enää käynyt kun hörppäsi jostain tankin pohjalle kertyneen veden koneeseen.
    Superbike #7
  9. #99
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 20 2011,14:49) kirjoitti
    ei mopot toimi ees kunnolla 95 bensalla!! ite käyttäny pelkkää v-poweria kaikissa vehkeissä mitä ollu! se on sellanen asia mistä en tingi! *
    V-Powerissa on saman verran etanolia kuin E98:ssa.
    Etanolin oktaaniarvo on korkeampi kuin V-Powerin.
    Pannaan haisemaan.
  10. #100
    ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!

    eli ei missään tapauksessa 95!!
    GSX-R 1000 -08
  11. #101
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 22 2011,16:40) kirjoitti
    ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!

    eli ei missään tapauksessa 95!!
    Tonninen k8 mopona? Jännä juttu jos tosiaan oktaanisuositus on vaihtunut k7-k8 vuosimallien välillä, mutta jos näin on kannattaa tosiaan käyttää 98:a.
    Superbike #7
  12. #102
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 22 2011,16:40) kirjoitti
    ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!

    eli ei missään tapauksessa 95!!
    Sulla on varmaan suomenkielinen ohjekirja; siihen ovat Suzukilla usein jostain ihan itse keksineet tuon 98:n. Esim. saksankielisessä ohjekirjassa on on usein ollut 95 kun suomenkieliseen on ystävällisesti keksitty 98.

    Gixxeri ei vakiopuristuksilla kaipaa 98:a, eikä hyödy siitä mitään. Sitten kun puristukset nostetaan 13 ja siitä yli, niin on syytä alkaa käyttämään 98:a, varsinkin jos sytkää vielä säätelee päälle..

    Pätkimiset yms. 95:llä on kyllä utopiaa tai johtuu jostain muusta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #103
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 22 2011,18:11) kirjoitti
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 22 2011,16:40) kirjoitti
    ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!

    eli ei missään tapauksessa 95!!
    Sulla on varmaan suomenkielinen ohjekirja; siihen ovat Suzukilla usein jostain ihan itse keksineet tuon 98:n. Esim. saksankielisessä ohjekirjassa on on usein ollut 95 kun suomenkieliseen on ystävällisesti keksitty 98.
    Tämä selittääneekin tuon ihmettelemäni eron. Ei tuo gixun kone tosiaan vakiona 95:sta kummempaa kaipaa.
    Superbike #7
  14. #104
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 22 2011,18:11) kirjoitti
    Lainaa (erg0z87 @ Maalis. 22 2011,16:40) kirjoitti
    ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!

    eli ei missään tapauksessa 95!!
    Sulla on varmaan suomenkielinen ohjekirja; siihen ovat Suzukilla usein jostain ihan itse keksineet tuon 98:n. Esim. saksankielisessä ohjekirjassa on on usein ollut 95 kun suomenkieliseen on ystävällisesti keksitty 98.

    Gixxeri ei vakiopuristuksilla kaipaa 98:a, eikä hyödy siitä mitään. Sitten kun puristukset nostetaan 13 ja siitä yli, niin on syytä alkaa käyttämään 98:a, varsinkin jos sytkää vielä säätelee päälle..

    Pätkimiset yms. 95:llä on kyllä utopiaa tai johtuu jostain muusta.
    Tyly kiteytti asian tossa lopussa oivallisesti .

    Vaikka tässä nyt onkin giksu tapetilla, sama juttu koskee
    varsin monia pelejä, joissa ei löydy teknisiä perusteita
    korkeamille oktaaniarvoille vaikka niiden ihan kiistatta
    todetaan pykivän ja pärskivän vähemmän tai ei ollenkaan
    kovemmalla pensalla.

    Ihan sama onko kyse moposta vai kotilosta, jos siinä ole
    uudempaa ns. fiksua moottorinohjaustekniikkaa.

    "Oikeille jäljille" asiassa pääsemistä aiheessa auttaa vaikka
    Biken no. 3 selailu, jossa on esitelty sopivan lavealla otteella
    säätämisen iloja ja murheita.

    Kisahommissa on jo pienen ikuisuuden ymmärretty loggauksen
    kautta "toimivan" padan avainasiat ja alueet säätämisen suhteen. Katukansan keskuudessa kuitenkin "torvi auki melkeen koko aika vaikka 200heppasella" on mantra johon
    uskotaan ja jonka nimeen vannotaan.... ellei liikuta mekko päällä .

    Osakaasu- ja kuomitusalueet säätöineen ovat siis "ajovehkeissä" se pääasiallinen avainalue.

    Biken jutusta voi edelleen hahmottaa sen, paljonko vaivaa-aikaa-rahaa erilaisten pelien saaminen hyviin säätöihin
    oikeasti vaatii..... vaikka ei ihan hulluksi hifistelyksi asiaa vietäisikään. Samalla voi tietenkin suhteuttaa hieman
    kyliltä saatavien säätöpalvelujen hintaa. Tietenkin edellyttäen että siellä penkinpielessä on oikeasti käsitys siitä mitä ollaan tekemässä.... säätämässä pyörää, vai myymässä käppyröitä.
    Moni kuitenkin kuvittelee saavansa käppyrän hinnalla asiallisen,
    ammattitaitoisen ja kokeneen säätäjän sydänveretkin kovan duunin lisäksi .
    No, "käppyrällä" voi tietenkin tarkoittaa vedosta saadun kehystetyn printin lisäksi myös ns. yleiskarttaa määrättyihin
    peleihin ja muutoksiin. Monelle tällainen onkin puutteistaan huolimatta ihan toimiva järkiratkaisu, jolla peli toimii huomattavasti paremmin ilman pykimisiä vaikka onkin "vasta oikealla suunnalla". Näin päästään yllättävän usein helposti ja kustannustehokkaasti siihen pisteeseen josta tavataan sanoa:
    "Tyhmä ei huomaa... ja viisas ei puhu mitään" .

    Jaa, mutta siihen 95 / 98 vääntöön...

    Useimmiten peli jolle 95 riittää, pykii siksi että se on
    niin metsässä (laihoilla useimmiten) muualla kuin
    täyskaasulla.
    Jos tällainen laite sitten tuntuu rauhoittuvan esim. 98:lla,
    se todennäköisesti on juuri "niillä rajoilla", joilla kyseisessä
    paketissa palotapahtuma muuttuu säädöistä johtuen
    "epävakaaksi". Yleensä silloin puhutaan erilaisesta nykimisestä,pärskimisestä... jopa ihan selvästä kilistämisestä.
    Pata voi myös "kilistää" aika lailla vaikka se ei varsinaisesti detonoi.... tai jos nyt ihan tarkasti sanotaan, paljon ajettuja kilikelloja avattaessa ei löydy kuitenkaan normi detonaatiojälkiä
    vaikka kuinka tonkisi. Tarkoittanee sitä, että tapahtuma on
    normaaliajossa osakuormilla niin lyhytaikainen ja ohimenevä.

    Tuollaisissa "oloissa" epämiellyttävien fiilisten poistumiseen voi
    riittää esim. 98:n myötä saatava "vakaampi palotapahtuma".
    Sinällään ei siis ole kyse oktaanien riittävyydestä tai riittämättömyydestä, vaan polttoainelaadun käyttäytymisestä
    sopivasti persiillään olevilla säädöillä.
    Voihan vehkeessä tietenkin olla muuta selkeää vikaa, josta
    aiheutuu ongelmaa. Usimmiten taitaa kuitenkin takaa löytyä tuo säätöongelma.

    Toki, jos 95 alkaa sitten olla oikeasti pitkäaikaisella ja raskaalla kuomituksella "siinä kinthaalla", miksi ei
    antaisi hommaan hiemaa löysää kovemmalla pensalla.
    Vaikka ihan pumppupensan käytännön toleranssien takia.
    Nekun tuolla pisin poikin tankattaessa vaihtelevat kuitenkin
    hieman enemmän kuin "jalostamo ilmoittaa".

    Että näin... yleisellä tasolla hieman runsaammin nuo tylyn neljä viimeistä sanaa..... tai johtuu jostain muusta .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #105
    Nythän tämä ST1:n pomo paljasti, että 98 sisältää todellisuudessa enemmän etanolia, kuin on ilmoitettu.

    "Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin."

    Miten voidaan vedota kuluttajien unohdukseen, jos tähän asti on joka tuutista tullut tietoa 98:n sisältävän 5% etanolia. Eikös tämä ole ihan suoraa asiakkaan harhauttamista?
    E10:ä on kielletty käytettävän kaksitahtimoottoreissa. Pitäisikö 98:kin kieltää, koska todellinen etanolimäärä on periaatteessa sama E10:n kanssa?
    KTM 990 Adventure
  16. #106
    erääseen vastaavaan ketjuun vastanneena oma kokemus:
    tankkasin zetoriin viime syksynä 95 bensaa vahingossa puoli tankillista. siis kyseessä alkoholiton 95.
    venttiilit rupesivat pitämään ihan helev...rällätystä. varovasti ajelin shellille, ja v-poweria tankki täyteen. parin kilometrin ajon jälkeen kone kävi kuin samettia. miten kone oireilisi nykyisellä viina-95 aineella?? en uskalla edes kokeilla!!
    siis ajan 98-, tai v-powerilla.
    pyörätkin ovat yksilöitä.....
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  17. #107
    Lainaa (kake1969q @ Huhti. 04 2011,10:13) kirjoitti
    tankkasin zetoriin viime syksynä 95 bensaa vahingossa puoli tankillista. siis kyseessä alkoholiton 95.
    venttiilit rupesivat pitämään ihan helev...rällätystä.
    No ei pitäis olla edes teoriassa mahdollista.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #108
    uskomatonta, mutta totta, ihan joka sana.
    saattaa olla, että talvella tehty venttiilien säätö voisi vaikuttaa parantavasti asiaan.... olivat nääs aika persiillään
    kawan venttiilit kun ovat, mitä ovat. tähän malliin käsittääkseni on vaihdettu parempaa materiaalia olevat seetit.
    siitä huolimatta pyörät ovat yksilöitä....mutu.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  19. #109
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Kyllä se on niin että hornetti ja 3.3L v6 sysleri saavat tankkiinsa 98e:tä...

    Mie ainakin näytän uudelle E10 töhnälle..
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  20. #110
    Nooh... kohta kun ajokausi alkaa saadaan varmasti kuulla käytännön tilanteita. Aloitus mulla kuiteskin E98 / Shell.
  21. #111
    Lainaa (Banned @ Huhti. 04 2011,08:13) kirjoitti
    Nythän tämä ST1:n pomo paljasti, että 98 sisältää todellisuudessa enemmän etanolia, kuin on ilmoitettu.

    "Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin."

    Miten voidaan vedota kuluttajien unohdukseen, jos tähän asti on joka tuutista tullut tietoa 98:n sisältävän 5% etanolia. Eikös tämä ole ihan suoraa asiakkaan harhauttamista?
    E10:ä on kielletty käytettävän kaksitahtimoottoreissa. Pitäisikö 98:kin kieltää, koska todellinen etanolimäärä on periaatteessa sama E10:n kanssa?
    ST1 "asiantuntija" ei ilmeisesti edes itse tiedä mitä 98 sisältää. No, onneksi on olemassa käyttöturvallisuustiedote, jossa sanotaan että 98 etanolipitoisuus on max. 5%.

    http://www.st1.fi/ci/St1%20Bensiini%...%2098%20E5.pdf
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  22.  
  23. #112
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (3JJ @ Huhti. 24 2011,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Banned @ Huhti. 04 2011,08:13) kirjoitti
    Nythän tämä ST1:n pomo paljasti, että 98 sisältää todellisuudessa enemmän etanolia, kuin on ilmoitettu.

    "Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin."

    Miten voidaan vedota kuluttajien unohdukseen, jos tähän asti on joka tuutista tullut tietoa 98:n sisältävän 5% etanolia. Eikös tämä ole ihan suoraa asiakkaan harhauttamista?
    E10:ä on kielletty käytettävän kaksitahtimoottoreissa. Pitäisikö 98:kin kieltää, koska todellinen etanolimäärä on periaatteessa sama E10:n kanssa?
    ST1 "asiantuntija" ei ilmeisesti edes itse tiedä mitä 98 sisältää. No, onneksi on olemassa käyttöturvallisuustiedote, jossa sanotaan että 98 etanolipitoisuus on max. 5%.

    http://www.st1.fi/ci/St1%20Bensiini%...%2098%20E5.pdf
    Tuo 8,7% etanolia tarkoittanee seuraavaa: 98:ssa on max. 5% etanolia ja sen lisäksi pari-kolme prosenttia etanolista valmistettuja eettereitä. Tod. näk. toimittaja ei taas ole ihan ymmärtänyt mitä hänelle on sanottu, ja lopputulos näkyy tuossa.
    Superbike #7
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234