Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 112:sta
  1. #61
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 06 2010,01:33) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,00:52) kirjoitti
    Kokeilin autossani tata autuaaksi tekevaa ihmebensiinia jolla Ferraritkin kulkevat valon nopeudella ja turbobusat lentavat kuuhun. Ainoa havaitsemani ero oli todellakin kulutuksen kasvu.
    Kokeile ihmeessä siihen turbobusaankin. Voisiko siinä olla paremmasta puristuskestävyydestä enemmän hyötyä kuin corollan tankissa... *
    Sinulla varmasti enemman tietoa ja kokemusta mainitsemistasi ihmeista.

    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  2. #62
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 06 2010,01:33) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,00:52) kirjoitti
    Kokeilin autossani tata autuaaksi tekevaa ihmebensiinia jolla Ferraritkin kulkevat valon nopeudella ja turbobusat lentavat kuuhun. Ainoa havaitsemani ero oli todellakin kulutuksen kasvu.
    Kokeile ihmeessä siihen turbobusaankin. Voisiko siinä olla paremmasta puristuskestävyydestä enemmän hyötyä kuin corollan tankissa... *
    Sinulla varmasti enemman tietoa ja kokemusta mainitsemistasi ihmeista.

    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Vain vähän, pelkästään yksi ahdettu busan motti on nakuttanut itsensä hengiltä alla. Ei tehnyt V-poweri ferrariksi.

    Ps. Vie vaikka virittetäväksi se 6 litre 270 kw injection V8. Tiedä vaikka se alkaisi arvostamaan kunnon bensaa jossain vaiheessa.
    Supermoto
  3. #63
    No niin...

    On siis vedetty jossain 150-160 hp busalla 95E ilm. eri versiot,
    98E ja V-Powerilla.

    On saatu eroja, jotka menevät pelkästään erillisten vetojen
    hajonnan puitteisiin.

    Joku valopää hutaa HII-HOO! 95E:llä parhaat tehot.

    Asiaa!

    Nyt ei puutu enää kun Hölmölän iskujoukko säkkeineen ja joku huutaa: Mun säkissä on eniten valoa !

    Ei Wittu....nyt oikeesti
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #64
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 06 2010,21:42) kirjoitti
    Ps. Vie vaikka virittetäväksi se 6 litre 270 kw injection V8. Tiedä vaikka se alkaisi arvostamaan kunnon bensaa jossain vaiheessa.
    Ei tarvitse. Virita sina vaikka se corollasi.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  5. #65
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Tässä kohtaa herää kysymys, että kuinka ihmeessä on mahdollista tehdä moottori noin huonolla hyötysuhteella? Pakko olla jenkkien tai aussien tuotos kyseessä, ei kukaan täyspäinen enää valmista kuorma-auton moottoreita mopon tehoilla.
    Superbike #7
  6. #66
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:15) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Tässä kohtaa herää kysymys, että kuinka ihmeessä on mahdollista tehdä moottori noin huonolla hyötysuhteella? Pakko olla jenkkien tai aussien tuotos kyseessä, ei kukaan täyspäinen enää valmista kuorma-auton moottoreita mopon tehoilla.
    Tassa kohtaa heraa kysymys mika on huono hyotysuhde? Se on hiukan eri asia kuin litrateho. Myonnan, etta 367 hp ei ole varmaankaan mielestasi paljon, kuten ei varmaan 530 nm vaantokaan. Siellahan on jokaisella vahintaan tuplasti ja sinulla sama jo viritetyssa Monkeyssa... * * *

    Herkkaa nakyy olevan joillekin oktaanijehoville, jos joku ei ylista heidan elaman vettansa. Taitaa lumi aiheuttaa ahdistusta... * *
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  7. #67
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:15) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Tässä kohtaa herää kysymys, että kuinka ihmeessä on mahdollista tehdä moottori noin huonolla hyötysuhteella? Pakko olla jenkkien tai aussien tuotos kyseessä, ei kukaan täyspäinen enää valmista kuorma-auton moottoreita mopon tehoilla.
    Hyötysuhde voi olla niin ja näin, mutta noissa on mukavan rouhea käyntiääni
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  8. #68
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,23:36) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:15) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Tässä kohtaa herää kysymys, että kuinka ihmeessä on mahdollista tehdä moottori noin huonolla hyötysuhteella? Pakko olla jenkkien tai aussien tuotos kyseessä, ei kukaan täyspäinen enää valmista kuorma-auton moottoreita mopon tehoilla.
    Tassa kohtaa heraa kysymys mika on huono hyotysuhde? Se on hiukan eri asia kuin litrateho. Myonnan, etta 367 hp ei ole varmaankaan mielestasi paljon, kuten ei varmaan 530 nm vaantokaan. Siellahan on jokaisella vahintaan tuplasti ja sinulla sama jo viritetyssa Monkeyssa... * * *

    Herkkaa nakyy olevan joillekin oktaanijehoville, jos joku ei ylista heidan elaman vettansa. Taitaa lumi aiheuttaa ahdistusta... * *
    Pitänee lisätäkin tuo oktaanijehova tittelilistaan, en aiemmin ole tuota kuullutkaan.

    Puhuin hyötysuhteesta, koska se on havainnollisempi termi tavalliselle sukankuluttajalle kuin tehollinen keskipaine, joka on taas suorassa yhteydessä vääntömomenttiin. En tuosta autovalinnastasi tiedä, että onko järkevää ajella kuorma-autolla arkiajoja, mutta jokainen tavallaan.

    Mielenkiintoista tosin olisi se jos pystyt selittämään miksi korkeaoktaanista polttoainetta kului enemmän kuin tavallista.

    Edit. Lumi tosiaan aiheuttaa ahdistusta, tänään n. puolen metrin verran. Helpottaa tosin jos ei pää edellä sinne sukella. Ammu mun puolesta pari alkuasukasta niin helpottaa.



    Superbike #7
  9. #69
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:56) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,23:36) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:15) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Tässä kohtaa herää kysymys, että kuinka ihmeessä on mahdollista tehdä moottori noin huonolla hyötysuhteella? Pakko olla jenkkien tai aussien tuotos kyseessä, ei kukaan täyspäinen enää valmista kuorma-auton moottoreita mopon tehoilla.
    Tassa kohtaa heraa kysymys mika on huono hyotysuhde? Se on hiukan eri asia kuin litrateho. Myonnan, etta 367 hp ei ole varmaankaan mielestasi paljon, kuten ei varmaan 530 nm vaantokaan. Siellahan on jokaisella vahintaan tuplasti ja sinulla sama jo viritetyssa Monkeyssa... * * *

    Herkkaa nakyy olevan joillekin oktaanijehoville, jos joku ei ylista heidan elaman vettansa. Taitaa lumi aiheuttaa ahdistusta... * *
    Pitänee lisätäkin tuo oktaanijehova tittelilistaan, en aiemmin ole tuota kuullutkaan.

    Puhuin hyötysuhteesta, koska se on havainnollisempi termi tavalliselle sukankuluttajalle kuin tehollinen keskipaine, joka on taas suorassa yhteydessä vääntömomenttiin. En tuosta autovalinnastasi tiedä, että onko järkevää ajella kuorma-autolla arkiajoja, mutta jokainen tavallaan.

    Mielenkiintoista tosin olisi se jos pystyt selittämään miksi korkeaoktaanista polttoainetta kului enemmän kuin tavallista.
    Eli jos 6 litre 270 kw menee 100 km 12 litralla bensiinia niin siina on huono hyotysuhde? Eikos se tarkoita paljonko litrasta bensiinia saadaan energiaa, ei paljonko litrasta iskutilavuutta?

    Mielenkiintoista tosin olisi se jos pystyt selittämään miksi joillekin on tarkeaa alkaa tarkeilemaan aiheen ulkopuolelta?

    Jatan temmellyskentan koreapuristeisilla hatuilla varustetuille ja poistun. Ajattelin huomenna poiketa Kyalamilla hiukan rataa ajamassa.

    Vaarwel, moeders bietjie bobbejane. Pragtige drome. * *
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  10. #70
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:56) kirjoitti
    "Mielenkiintoista tosin olisi se jos pystyt selittämään miksi korkeaoktaanista polttoainetta kului enemmän kuin tavallista."
    Tuo on täysin mahdollista matalaviritteisillä, jos ihan tarkaasti lasketaan. Oletus tietenkin, että bensaan on lisätty vain oktaania korottavia lisäaineita.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  11. #71
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,23:36) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 06 2010,23:15) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 06 2010,21:13) kirjoitti
    Facta vaan on etta 6 litre 270 kw multiport injection V8 vei enemman tata oktaanifundamentalistien autuaaksi tekevaa ihme elixiiria.
    Tässä kohtaa herää kysymys, että kuinka ihmeessä on mahdollista tehdä moottori noin huonolla hyötysuhteella? Pakko olla jenkkien tai aussien tuotos kyseessä, ei kukaan täyspäinen enää valmista kuorma-auton moottoreita mopon tehoilla.
    Tassa kohtaa heraa kysymys mika on huono hyotysuhde? Se on hiukan eri asia kuin litrateho. Myonnan, etta 367 hp ei ole varmaankaan mielestasi paljon, kuten ei varmaan 530 nm vaantokaan. Siellahan on jokaisella vahintaan tuplasti ja sinulla sama jo viritetyssa Monkeyssa... * * *

    Herkkaa nakyy olevan joillekin oktaanijehoville, jos joku ei ylista heidan elaman vettansa. Taitaa lumi aiheuttaa ahdistusta... * *
    Mahtaako tuo vielä niin herkää olla, vaikka hieman hymyilyttääkin kun kerrotaan ettei kesystä kasikoneesta ole saatu ferrarin karjuntaa v-powerilla.

    Eikö tuo vielä ihan kohtuudella pysy aiheessakin jos kertoo ettei tuo ole mikään ihmekään, tai että minkä takia...
    Supermoto
  12. #72
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 07 2010,17:17) kirjoitti
    Mahtaako tuo vielä niin herkää olla, vaikka hieman hymyilyttääkin kun kerrotaan ettei kesystä kasikoneesta ole saatu ferrarin karjuntaa v-powerilla.
    Kas kun en sita olettanutkaan. Jos olisin vaittanyt kulutuksen pienentyneen tai tehojen lisaantyneen ainakin kamalasti ellei enemmankin, olisin ehka enemman kanssasi samalla linjalla.

    Niin, miksi joku ajaa autolla, jossa on kivasti vaantava V8..?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  13. #73
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 11 2010,12:01) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 07 2010,17:17) kirjoitti
    Mahtaako tuo vielä niin herkää olla, vaikka hieman hymyilyttääkin kun kerrotaan ettei kesystä kasikoneesta ole saatu ferrarin karjuntaa v-powerilla.
    Kas kun en sita olettanutkaan. Jos olisin vaittanyt kulutuksen pienentyneen tai tehojen lisaantyneen ainakin kamalasti ellei enemmankin, olisin ehka enemman kanssasi samalla linjalla.

    Niin, miksi joku ajaa autolla, jossa on kivasti vaantava V8..?
    Etkö olettanut? Eikös tässä kyselty onko havaittu tehon kasvua yms. 98/V-Powerilla verrattuna 95?

    Jos kerta vastaat ettei sinun kokeilussa vaikuttanut ja pelkästään kulutus kasvoi, olisiko ollut järkevää sitten samalla kertoa ettei muuhun kyllä ollut edellytyksiäkään sinun autossasi... Siis jos sen itsekin tiesit.*



    Supermoto
  14. #74
    Miten nämä persdyno miehet ei huomaa eroja talvi ja kesälaadun välillä, ja siinä että *tuliko sieltä pumpusta tuoretta vai pari kuukautta vanhaa tavaraa?

    Kannattaa tarkistaa mitä oktaaniarvoa moottorin valmistaja edellyttää käytettävältä polttoaineelta. Kannattaa myös muistaa, että USA:ssa ilmoitetaan oktaanivaatimus RON- ja MON-lukujen keskiarvona. Siten esim 98E vastaa oktaaneiltaan USA:n 93-oktaanista bensiiniä.
  15. #75
    Oli kyllä mukava lukea tätä topiccia

    Ite oon omassa kamppeessa kokeillu 95:sta 98:a ja v-poveria... Oon todennu saman ku moni muukin edellä. 95 olevinaan nakuttelis silloin tällöin, (ehkä luulotautia).. 98 toimii ok ei nakutuksia/nykimisiä sekä kulutus sama ku 95... V-poveri toimii samate ku 98 paitsi kuluttaa ehkä karvanverran vähemmän, mutta ei kuitenkaan nii paljo että sillä kannattais ajaa.

    Eli 98:lla mennään 2011 kesäkin.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  16. #76
    Pistipä tänään ympäriinsä ajellessa silmään, että monessa paikassa oli 95E:n ja 98E:n hintaero 5-6 centtiä !

    Kauheesti kannata noilla marginaaleilla hääräillä tankkaamisen suhteen jos ero sattuisi säilymään samalla tasolla.

    Aika alkeellisella matikalla saa tauluun vuoden ajojen kustannuseron..... ja kannattaako jahkailla .

    Odotellaan mielenkiinnolla tuon uuden tenusopan hinnoittelua!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #77
    Mulla puristukset 13.1:1 mutta vissiin ei oo mitään nakutuksen tunnistusta kun ei oo mitään havaittavaa eroa oktaanien välillä. kuinka yleisiä moiset nakutuksentunnistus kapitukset on..?
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  18. #78
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (fiuri @ Tammi. 17 2011,23:11) kirjoitti
    Mulla puristukset 13.1:1 mutta vissiin ei oo mitään nakutuksen tunnistusta kun ei oo mitään havaittavaa eroa oktaanien välillä. kuinka yleisiä moiset nakutuksentunnistus kapitukset on..?
    Tätä nykyä taitaa olla käytännössä kaikissa (uusissa) moottoreissa. Geometrinen puristussuhde ei välttämättä kerro paljonkaan nakutusherkkyydestä. Varsinkaan jos saatavilla ei ole moottorin sytytysennakkokarttaa. Sylinteripainekäyrästä näkeekin sitten aika paljon kaikkea mielenkiintoista.
    Superbike #7
  19. #79
    Lainaa (BadToThe Bone @ Joulu. 22 2010,19:20) kirjoitti
    Pistipä tänään ympäriinsä ajellessa silmään, että monessa paikassa oli 95E:n ja 98E:n hintaero 5-6 centtiä !
    Täällä idässä ainakin kävi niin, että nostavat nyt 98 hintaa tasaisesti hivuttamalla. Ennen vuodenvaihdetta hintaeroa oli 3 senttiä.

    Samaten shellillä näkyi V-poveri olevan jo 10senttiä kalliimpaa kuin 95 tenubensa. V-powerin hintaa nostettu ja 95 pidetty ennallaan.

    Pitikö tässä näin käydä? taisin kyllä ittekin ennustaa joskus syksyllä, että näin siinä tulee käymään. Luuliko joku oikeasti, että hinta laskisi? Ysikasiin hintaa lisää, jotta pysyy hajurako.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #80
    Lainaa (B12 @ Tammi. 17 2011,23:17) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Joulu. 22 2010,19:20) kirjoitti
    Pistipä tänään ympäriinsä ajellessa silmään, että monessa paikassa oli 95E:n ja 98E:n hintaero 5-6 centtiä !
    Täällä idässä ainakin kävi niin, että nostavat nyt 98 hintaa tasaisesti hivuttamalla. Ennen vuodenvaihdetta hintaeroa oli 3 senttiä.

    Samaten shellillä näkyi V-poveri olevan jo 10senttiä kalliimpaa kuin 95 tenubensa. V-powerin hintaa nostettu ja 95 pidetty ennallaan.

    Pitikö tässä näin käydä? taisin kyllä ittekin ennustaa joskus syksyllä, että näin siinä tulee käymään. Luuliko joku oikeasti, että hinta laskisi? Ysikasiin hintaa lisää, jotta pysyy hajurako.
    Kokeilu auton kanssa menossa tolla uudella litkulla..puol tankkia ajeltu ja ajotietokoneen mukaan katottuna keskikulutus olis ~0,6l suurempi ku normisti.
    Näillä näkymin 700km en tuu tolla tankillisella pääsemään, minkä yleensä kyl pääs vanhalla litkulla...

    Taitaa 98 kutsua kyllä.
    04 Buell xb12s

  21. #81
    Lainaa (Inkku @ Tammi. 17 2011,23:48) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Tammi. 17 2011,23:17) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Joulu. 22 2010,19:20) kirjoitti
    Pistipä tänään ympäriinsä ajellessa silmään, että monessa paikassa oli 95E:n ja 98E:n hintaero 5-6 centtiä !
    Täällä idässä ainakin kävi niin, että nostavat nyt 98 hintaa tasaisesti hivuttamalla. Ennen vuodenvaihdetta hintaeroa oli 3 senttiä.

    Samaten shellillä näkyi V-poveri olevan jo 10senttiä kalliimpaa kuin 95 tenubensa. V-powerin hintaa nostettu ja 95 pidetty ennallaan.

    Pitikö tässä näin käydä? taisin kyllä ittekin ennustaa joskus syksyllä, että näin siinä tulee käymään. Luuliko joku oikeasti, että hinta laskisi? Ysikasiin hintaa lisää, jotta pysyy hajurako.
    Kokeilu auton kanssa menossa tolla uudella litkulla..puol tankkia ajeltu ja ajotietokoneen mukaan katottuna keskikulutus olis ~0,6l suurempi ku normisti.
    Näillä näkymin 700km en tuu tolla tankillisella pääsemään, minkä yleensä kyl pääs vanhalla litkulla...

    Taitaa 98 kutsua kyllä.
    Mulla oli autolla E10:llä kulutus desin vähemmän (mihin olen koskaan aiemmin päässyt).
    Joo, en usko että E10:llä kuluttaisi vähemmän, vaan tosi vaikea vertailla koko tankillisella kun on kylmäkäynnistyksiä ja eri nopeusrajoituksia jne. Ajotietokoneen lukemiin ei ole paljoa luottamista, tankki täyteen ja sitten matkamittarin lukemasta laskeskellen (ja mahdollisesti mittarivirhe huomioiden) saadaan ne tarkat lukemat

    PK-seudulla keskihintaero on 4.7 senttiä (polttoaine.net). Uskoisin että pelkkää kulutusta miettien on halvempaa ajaa e10:llä. Mutta JOS joku tiiviste hajoaisi 5% -> 10% etanolipitoisuuden takia niin se siitä säästöstä sitten, mutta paha noita on mennä tietämään.

    Subarun mukaan autooni kyllä käy E10 joten taidan sitä seuraavaksi taas tankata. Ja myös kesällä suzukiin, kun ohjekirjan mukaan se siihen käy. Ainaskin sen verran että testaan nouseeko kulutus yli hintaeron verran. En usko että nousee



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  22. #82
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 18 2011,08:24) kirjoitti
    Mulla oli autolla E10:llä kulutus desin vähemmän (mihin olen koskaan aiemmin päässyt).
    Joo, en usko että E10:llä kuluttaisi vähemmän, vaan tosi vaikea vertailla koko tankillisella kun on kylmäkäynnistyksiä ja eri nopeusrajoituksia jne. Ajotietokoneen lukemiin ei ole paljoa luottamista, tankki täyteen ja sitten matkamittarin lukemasta laskeskellen (ja mahdollisesti mittarivirhe huomioiden) saadaan ne tarkat lukemat
    Näillä empiirisillä kokeiluilla ei ole mitään merkitystä jos et mitannut sen E10:n etanolipitoisuutta.

    Etanolia kun on E10:ssä 0-10% ihan Nesteen kulloisenkin fiiliksen ja maailmanmarkkinatilanteen mukaan.
  23. #83
    Lainaa (Talttapää @ Tammi. 18 2011,09:53) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 18 2011,08:24) kirjoitti
    Mulla oli autolla E10:llä kulutus desin vähemmän (mihin olen koskaan aiemmin päässyt).
    Joo, en usko että E10:llä kuluttaisi vähemmän, vaan tosi vaikea vertailla koko tankillisella kun on kylmäkäynnistyksiä ja eri nopeusrajoituksia jne. Ajotietokoneen lukemiin ei ole paljoa luottamista, tankki täyteen ja sitten matkamittarin lukemasta laskeskellen (ja mahdollisesti mittarivirhe huomioiden) saadaan ne tarkat lukemat
    Näillä empiirisillä kokeiluilla ei ole mitään merkitystä jos et mitannut sen E10:n etanolipitoisuutta.

    Etanolia kun on E10:ssä 0-10% ihan Nesteen kulloisenkin fiiliksen ja maailmanmarkkinatilanteen mukaan.
    Hiukan taitaa hankaloittaa mopon säätöihin saamista, kun etanolipitoisuus vaihtelee niin paljon E10:ssä.
  24. #84
    Bikessä vertailtu kannattaako 98.
    "Ilo irti oktaaneista"

    98 on todellakin reilusti parempi:
    Kulutuseroa sataselle .083 litraa
    Tehoeroa 0.14 heppaa. (omg..)
    Mittausvirheet? Ei mainintaa..

    referoitua: "Jos pyörässäsi on testipyörän(r6r) kaltaisia viritysosia (putkisto, filsu ja ruiskusäätö) niin säätö 98:lle tai vpowerille kannattaa ehdottomasti tehdä. Säädön tulokset eivät välttämättä paperilla näy mutta se kuuluisa perstuntuma paranee"
    Vai oisko mututuntuma :-D
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  25. #85
    Luulis, että jos on varaa ajella mopottimella niin ois varaa tankata kunnon bentsiiniä? Ittellä ei ois varaa pyörään eikä bentsiiniin, mutta mennään kaurapuurolla ja 98:lla kyytipoikana kuten tähänkin saakka.
    Valitettavasti tankkailemaan ja * pääsee varmaan vasta toukokuussa.



  26. #86
    Kumpi on parempaa polttoainetta V-power E5 vai esimerkiksisi ruotsalainen perus 98, jossa ei ole etanolia ollenkaan?
    Etanoli on tehty juotavaksi tai tuulilasin puhdistukseen.
    R1250GS
  27. #87
    Lainaa (Jussiboy @ Maalis. 15 2011,14:44) kirjoitti
    Kumpi on parempaa polttoainetta V-power E5 vai esimerkiksisi ruotsalainen perus 98, jossa ei ole etanolia ollenkaan?
    Etanoli on tehty juotavaksi tai tuulilasin puhdistukseen.
    Ja parasta on sitten E85? 85% P*SKAVIINALITKUA!



    Nyt kaikki tankkaamaan e85:sta, koska bikessä kerrottiin että oktaanit on tärkeitä jos haluaa tehoa. Ja näkeehän sen tuosta käyrästäkin



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  28. #88
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 15 2011,15:01) kirjoitti
    Lainaa (Jussiboy @ Maalis. 15 2011,14:44) kirjoitti
    Kumpi on parempaa polttoainetta V-power E5 vai esimerkiksisi ruotsalainen perus 98, jossa ei ole etanolia ollenkaan?
    Etanoli on tehty juotavaksi tai tuulilasin puhdistukseen.
    Ja parasta on sitten E85? 85% P*SKAVIINALITKUA!

    http://lh4.ggpht.com/_8MPCKJ....%5D.jpg

    Nyt kaikki tankkaamaan e85:sta, koska bikessä kerrottiin että oktaanit on tärkeitä jos haluaa tehoa. Ja näkeehän sen tuosta käyrästäkin
    Moottorin tehon kannalta tuo E85 on ehdottomasti parasta litkua mitä suoraan pumpulta nykyisin saa. Saatavuus on tosin tällä hetkellä vielä aika heikkoa. Tietenkin moottorin täytyy säätää tuolla polttoaineelle, että siitä on mitään iloa, mutta säädön jälkeen tehoetu on merkittävä pumppubensaan verrattuna.

    Ajatuksissa oli teettää Gixuun kartat E85:lle ja tavalliselle pumppubensalle, mutta taitaa jäädä budjettisyistä toistaiseksi tekemättä. Saas nähdä jos sitten vaikka ensi talvena ottaisi projektiksi.



    Superbike #7
  29. #89
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Koenigsegg Agera R potkii paremmin etanolilla kun bensalla. Taitaa olla moottori optimoitu... *



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #90
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen