Eli haussa tulevaksi kaudeksi peräkärry hankitun ratamopon kuljettamiseksi ja mielellään kuulisin kommentteja kokeneemmilta mitä pitää/kannattaa huomioida kärryn hankinnassa.
Tähän asti pärjännyt faijalta lainatulla kärryllä mut jatkossa tarve suurempi ja toisaalta mopoa tulee ainakin osittain säilöttyä tuossa kärryssä kauden aikana joten lainailut voi unohtaa.
Seuraavat reunaehdot ja huomiot:
- koko riittävä yhdelle + "pakollisille" varusteille
- oltava kuomullinen
- kärryn tulee toimia myös muussa käytössä ts. pelkät umpinaiset kuljetuskärryt voi unohtaa
Lähinnä kysymykset pyörii akselilla teli/yksiakselinen, kokoluokka mittojen suhteen, pakolliset varustelut (?)...
Niin ja onko noissa merkeissä joitain kärrien "mersuja" ja toisaalta täysin vältettäviä merkkejä?
Condorin pukki tuli jo tohon lainakärryyn hommattua ja se on erittäin toimivaksi todettu *![]()
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Tämä on hyväksi havaittu
http://www.tekno-kouru.fi/trailerit/?sivu=3000t
tai
http://www.tekno-kouru.fi/trailerit/?sivu=3000l
Ja hinnatkin ovat kohtuulliset. Nokkapyörän asentaisin jotta kärryä voi siirrellä kuormattuna ja tukijalan/tai kaksi taakse niin kärri on vakaampi kuormatessa.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mun 3000L tuli nokkapyörän kanssa: 1600e. Ihan vitun paska rimpula, laatuu ei kannata odottaa. Tosin eipä oo parissa vuodessa hajonnu. 2*30 ratapäivää tjsp.
Eksessiiviset tarrat lähtee nätisti kokonaisena liimoineen irti kunhan vetää niitä tasan 90-asteen kulmassa.
Kuormalenkit on aivan haistavittu; poppareilla kylkipellissä kiinni. Pultit mutterit lenkit biltsusta pari kybää, asennus pohjaan jossa kolme poikittaistukee.
Yksakselinen on _paljon_ helpompi pyöritellä käsin paikallaan kuormattuna kuin teli.
Teli taas kulkee nätimmin, tosin empä juurikaan ole huomannut eroa yksakseliseen. Telissä (farmi) ja yksakselisissa (toi tekno) molemmissa ollut ihan täys lasti. Toki jos tykkää kepittää ihan täysii, niin yksakselinen lähtee heijaamaan huomattavasti helpommin kuin teli. Mutta normi nopeuksissa ei mitn ongelmaa/ pienintäkään heijaamista.
Pistän kärryn aina autoon kiinni enne kuin kuormaan (ramppi 60-100e), ts ei tarvi takajalkoja.
Jos taas käyttää takajalkoja, niin sit pitää pönkätä pyörät ettei kärry liiku, jollei haluu ottaa riskii.
Jos taasen käyttää kippii, niin kärry tarvii olla tyhjä aina lastatessa/purettaessa.
3000:n ostin sen takii ett lyhempään ei ois mahtunu mopo ja jääkaappi peräkkäin. *
Pari mopoo, kalut, jääkaappi, kaasugrilli, renkaat, 3 äijän kamat, yms sälää; mahtuu helposti tohon kärryyn. Ja 200l tyhjä tynnyri aisan päälle.
http://www.ip.fi/~scuuba/org/gotlanti413.jpg
Pikkusitikan kytkin vaan rupee puskeen käryy jos 5:lla vetää ylämäkeen talla pohjassa. Loppumatka pelkällä nelosella, no proplemos.
Vielä kun jaksais tehä sen pukin jossa keula tulee akselilla etuakselin läpi kiinni, niin ei tarvis liinojen kans pelleillä ollenkaan.
Nyt on mopo takapukilla, yks liina takarenkaan ympäri suoraan taakseppäin, kaatumatapeista liinat sivuille etuiviistoon.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuommoisella on krossipeli ja mönkijä kulkeneet oivasti.
Takalauta kestää sisäänajamisen hienosti, ja muutenkin on pelannut hyvin.
Lava- osan saa "kippaamaan" niin että kärryn takareuna on maan tasalla. Näin saa pyörän yksinkin (varovaisuutta) lastattua.
Sidontalenkit ovat tukevia ja riittävän isoja. Rumahan tuo on kuin fan- mutta rojut kulkevat hienosti.
http://www.finncarry.fi/fc_325.php?kuva=kuomu
.
Tämä on ollut hyvä ainakin siinä muussa käytössä :
[URL=http://www.lakeudenterasrakenne.com/page_1141646144490.html/[/URL]
Eikä ole hinnalla pilattu tuo 3000x1500 oliko jotain 1320€ sis. kuomu.
Mikä tossa linkissä hiertää *
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Kuinka korkean kuomun alle mopo mahtuu "kivuttomasti"? Tuossa kun on noita eri korkuisia kuomuja.....(jens @ Syys. 11 2010,23:36) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
(lepi @ Syys. 12 2010,12:32) kirjoitti
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Keskeltä toi metrinen gansi on 138cm korkee noilla laidoilla. Kyykky kisapleksillä taitaa olla jotain 120cm.(ttuttu @ Syys. 12 2010,13:30) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mä ostaisin ilmanmuuta Majavan jos jotain tapahtuis nyky Majavalle.
Hyvin on toiminu moottorikelkkakäyttössä ja pariin otteeseen tänävuonna moton siirrossa.
Nokkapyörä , lavan kippaus tms löytyy ja kaikki toimii vaikka kärryä on käytetty OK talon raksauksessa välillä todella raskaassa käytössäkin.
Pirun hyvä lisäksi vetää vaikka kuormaa olis paljonkin.
Mun mielestä Majava on kärryjen mersu tai tojota (eikös töjo oo suomalaisten tavispenojen mielestä paras auto ikinä)
Allekirjoittaneella on ollut faijan Kärppä tän kesän käytössä (yksiakselinen, lehtijouset) enkä voi valittaa muuta kuin kuomun puutetta. Muutaman kerran on ollut sydän kurkussa kun koko tien levyinen routapatti heitti kärryn ilmaan, mutta koska sidon pyörän suhteellisen fanaattisesti kärryyn kiinni, ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut.
Nätisti se tuli tänäänkin motarilla n. 110 vauhdeissa perässä eikä heijannut, pomppinut tai muutenkaan elämöinyt mitenkään. Välillä sen olemassaolon käytännössä meinasi unohtaa, mutta onneksi auton tehtottomuus muistutti välittömästi lisälastista. Lastaus on tosin mulla aika pitkälle optimaalinen, sillä aisapainoa on n. 40-60kg ja pyörä on aivan keskellä kärryä.
Sen verran voisin topicia lainata, että onko kenelläkään mielipiteitä eri valmistajien kuomuista? Kiinnostaisi joko Gansi tai Jaxal.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Jaxal. Se on tukeva, parikytkiloa enemmän muovia ja toimiva jousikeventeinen aukaisu. Vielä kun lisää puoliväliin ylimääräiset lukot niin ei lepata kuomu vaikka vetäis nimismiehenkiharaa. Tuli hommattua jarrullinen IKH=Majava ja täytyy sanoa että noin 18000 km sitä vetäneenä paluuta jarruttomaan ei tule. Yksiakselisena ja lehtijoiusitettuna ei pompi ja talvella jarrullisuus vasta hyväksi tekeekin.
Jarrullisena kärry ei pysättämisessä työnnä ja kun säädetty oikein ei sitä perässä edes huomaa. Vallankin liukkaalla. Plussaa IKH kärryissä on WAPin vesitiiviit säätövapaat navat. ja hyvin tehdyt sähköt.
Miinusta katastuksesta jokatoinen vuosi. Ja vähän raskas työntää käsin mutta sitävarten autossa on pakki.
edit, ABS komut on ihan paperia, liian köykäisiä ja kolhuarkoja
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Jaxal on joka suunnasta "pienempi" kuin gansi. Eli pienentää aika tehokkaasti tilaa.(Juutana @ Syys. 12 2010,21:43) kirjoitti
http://www.saunalahti.fi/eila/tekno/...kno/kuomu1.PNG
http://www.saunalahti.fi/eila/tekno/...ansi/gansi.PNG
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Nooh, tää nyt on umpikaappi mitä et ilmeisesti halua. Mutta mulla ollut MP:n kuljetuskäytössä karva alle vuoden ja oon ollu tyytyväinen. Ainut miinus et on kohtuu kallis. Muita kuvia en löytäny, mutta ruotsin myynti-ilmoitus:
http://www.blocket.se/kalmar....=12&w=3
Kuormatila 11m3. Seisomakorkeus sisällä, joten tuolla onnistuu vaatteiden vaihto "piilossa". Kokonaismassa 1000kg. Kärrin paino jotain ~600kg. Eli kantavuutta vähän, mutta ainakin minun kärrissä 1300kg:n akseli ja vetopää. Saa leimattua 1300kg:lle uudella tyyppikilvellä, jonka saa ostaa tehtaalta.
Näitä ei suomessa oikein ole, muuta kuin huoltisikoilla vuokrakärrinä. Hain omani viime syksynä ruotsista, kun kruunu oli kuralla.
Niin ja vaatihan tuo veturiltakin jo jotakin. Alle 100hp autolla ei oikein kannata reissuun lähteä. Ainakin 90hp diesel on aika nöyrä ton edessä
Mulla on Te-Ho:n 331K -kärry käytössä. Kaasujousi-aisakipillä (eli kippi kiinni omalla aisalla) ja nokkapyörällä. Kärryn oma perälaita toimii ajosiltana, helppo lastata mopo kyytiin. Talvella samainen kärry kuljettaa moottorikelkkaa, siihen se on aikoinaan hankittukin.
Miinusta, että kärryssä ei ole erillistä runkoa, vaan koko p*ska on koottu pohjalevyn päälle. Eli joutuu purkamaan puolet, jos levy tarvii vaihtaa...
Tuo Te-Ho:n kippi toimii muuten loistavasti talvikelillä, jolloin etulaidasta ja kärryn alta toimivat kipit tahtovat jäätyä.
TE-HO KÄRRYT
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Kiitokset jo tulleista vinkeistä. Löytyi Tekniikan Maailma 7/2009 jossa näköjään testattu jarruttomia kärryjä. Pikaisella lukemisella viisastui lähinnä että Muuli hallitsee volyymin osalta markkinoita ja erot kärrien kesken muodostuu loppujen lopuksi suhteellisen pienistä jutuista.
Ajoramppi tuli jo hommattua joten kipin merkitys tässä touhussa ei niin merkittävä. Ja jotenkin tuntuma että kyydissä sen verta muutakin rojua että kippailu ei muutoinkaan ykkösvaihtoehto. Kelkan kanssa onkin jo sitten toinen juttu.
Tossa "muussa käytössä" umpikaappi on epäkäytännöllisempi ja OK-taloasujalla / mökkelijällä tarvetta aina silloin tällöin pitkänkin tavaran kuljetukseen.kirjoitti
Jarrullinen on nykyinen lainakärrykin eli edut tiedossa. Jarruton hintatasoltaan kuitenkin edullisempi ja jää katsastus- / renkaanvaihtorumbat väliin. Jarruttomassa kantavuus riittää näihin karkeloihin virallisestikin kirkaasti.kirjoitti
No talvi aikaa käydä potkimassa kärrien renkaita ennen ensi kauden alkua...
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Sen verran kommenttia tuohon vetämiseen, että ottakaa huomioon vetoauton jarruton vetomassa. Ei ole aina 750 kg. Itseasiassa aika harvassa henkilö autossa tuon 750 kg.
Ja toinen asia miä kannattaa ottaa huomioon on vaihteiden käyttö. Yleisesti 5 vaihde niin sanotusti ylivaihde niin sen käyttöä vetäessä mietittävä. 4 vaihde yleensä suora ja parempi vetämiseen. Tiedä sitten millaisilla kuormilla vaikuttaa mutta kannattaa ottaa huomioon. Itse en vedä kuin tyhjää kärryä 5 vaihteella.
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Itse kanssa hommasin tuollaisen JT:n tänä keväänä kun omakotiprojektia rupesi pukkaamaan päälle. Kärry on 150x300x35 + 100 Gansin kuomu päällä = sisäkorkeus 135 ja kyllä tuolla mopokin on kulkenut ihan nätisti. Nokkapyörineen, kippeineen, lehtijousineen yms. "herkuin" Hki rahdattuna 1550e tms. mitä tuosta huusivat ja kokemuksesta voin sanoa että kantaa vähintään 600kg tavaraa päällään mukisemati. Sen verran monet Leca-lavat ja sementtisäkit tuolla on tullut jo kuskattua. Ai hiukka ylikuormaa muka. Mitä se on(lepi @ Syys. 12 2010,12:32) kirjoitti
Mutta siis tosiaan jarruttomien kanssa pitää olla tarkkana kun mennään 500+kg painoihin (kärryn oma paino mukaanlukien), niin otteessa voipi lukea ylläri jottei nupilla tuota kärryä enää sa(isi)kaan vedellä. Siksi 1-akselinen on parempi, sillä sen omamassa on telikärryä pienempi = enempi hyötykuormaa
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Itse hainkin tuon Kauhavan tehtaalta (1320€), kun oli sinne päin menossa. Näyttivät tekevän parin kilometrin päässä samoista osista tekno-trailereita.(HiTec @ Syys. 14 2010,10:15) kirjoitti
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Tosiaan kannattee huomioida tuon 1-akselisen kärryn vetomassa. Tuo 750kg riittää vallan mainiosti yhdelle pyörälle, renkaille ja muulle ylimääräiselle tavaralle. Siinä vaiheessa, kun laitetaan kärryyn toinen pyörä joutuu jo laskemaan/ miettimään tuota vetorajaa. Itsellä on iso kuomullinen kärry joka jo itsessään painaa jo 350kg, ja kun siihen lätkäsee pari pyörää, niin tuo 750kg raja onkin jo saavutettu/ ylitetty...(mouhja @ Syys. 13 2010,21:40) kirjoitti
Ja mitä tohon vetämiseen tulee, niin vetoautona toimi 2-litranen Primera joka imi sen 12L sataselle, ajoit sitten 4 tai 5 vaihteella. Auto tosin veti paljon nätimmin 4-vaihteella, mutta ylämäkiin kyllä joutui hieman ottamaan apu vauhtia =)
R6R räärääpyörä
Suurempi ongelma ainakin allekirjoittaneen tapauksessa on, ettei tolla mun Skodan valmistamalla ompelukoneella saa vetää jarruttomana kuin 450kg. Siihen ei kovin kummoisia kärryjä perään laillisesti laiteta. Jarrulliseen puolestaan tarvitsee BE:n korttiin, joka itseltäni tällä hetkellä puuttuu.(dreamer @ Syys. 14 2010,21:16) kirjoitti
Jokainen valitsee itse sen laivan minkä mukana uppoaa...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kärry 180 -200kg mopo 200kg = 380-400kg ei mitään ongelmaa.(Juutana @ Syys. 14 2010,21:36) kirjoitti
Ongelma tuleekin siinä vaiheessa kun haluaisi saada tavarat ja pyörän säältä suojaan kuomun alle. Aika harva koppikärry menee alle 250kg. Itseasiassa aika monessa autossa tuo vetokyky tulee kummittelemaan aika nopeasti, jos haluaa sääntöjen mukaan kärryä vetää. Allekirjoittanutta säännöstö ei kiinnosta sen enempää, mutta veikkaan että vakuutusyhtiötä kiinnostaa jos jotain sattuu.(psi @ Syys. 14 2010,21:45) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Jarrullisen iso + on siinä että kantavuus harvoi tulee vastaan. kärryyn vaikea lastata niin paljoa tavaraa kyytiin että kantavuuden raja tulis vastaan. Esimerkiksi halkoja kukkuralleen niin että kuomun hädintuskin sai kiinni, oma veikkaus oli että ylimeni,, mutta piti käydä punnittemassa kaatiksella. 800 kiloa. 100 kg jäi pelivaraa. mopoja tuonne sovittelee kaksi + muut romut=vajaa 700 kg. Tietenkin jos kyytiin ottas jonkin ison rautaesineen esim työkoneen, moottorin, maata muttei kukkamultaa. * tms kantavuuden saisi helposti ylitettyä.(Juutana @ Syys. 14 2010,22:44) kirjoitti
Tommonen 1300 kilon kokonaispainoinen kärry on myös siitä mukava että suurimmalla osalla henkilöautoja saa sitä vetää B-kortilla. Kärry ei saa ylittää vetoauton kokonaispainoa muuten tarvitaan niitä lisäkirjaimia. Ja sillä mitä kärry oikeasti painaa ei ole merkitystä, rekisteriotteeseen merkityt painot ratkaisee. Esim 2000kg kärry katotaan 2000kg kärryksi vaikka se olisi tyhjä. Jos nyt ole asian oikein ymmärtänyt.
Tosin vanhempien säädösten aikana löyty markkinoilta paljon noin yksiakselisia 1700-1800 kgn kärryjä kun tuota vetoauton painoa ei tuijotettu liikaa, nyt ne järjestään noita 1300 jotta niiitä olisi helpompi myydä.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Yx vähemmän tunnettu,mutta erittäin laadukas perävaunu merkki on Buffalo. Vuosia sitten oli lainassa Buffalon autotraileri ja jäi mieleen,että oli todella vaivaton vedettävä.
Lisäkirjaimet tulevat vastaan myös mikäli auton + kärryn yhteispaino menee yli 3.500kg. Ja tähänkin kohtaan saattaa otteessa olla merkintä: jarruttomana xx, jarrullisena yy, mutta kuitenkaan yhteispainoa zz ei saa ylittää. Ja tuo zz saattaa monastikin olla selvästi mainittua 3.500kg pienempi(amaunu @ Syys. 14 2010,23:09) kirjoitti
Tosin tässä kohtaa nyt sitten tulee se "mielenkiintoisuus". Jos nupin kokonaismassa on vaikka 1800kg ja siihen saa laittaa 1000kg jarrullista, mutta kuitenkaan 2500kg yhdistelmää ei saa ylittää, niin... Eli onko tuon yhdistelmän kohdalla kuitenkin lopulta kyse niistä oikeista, sen hetkisen kuorman mukaisista toteutuneista painoista, sillä kokonaismassathan menee 1000kg jarrullisena aina yli = sellaista ei nupin perään voisi käytännössä koskaan laittaa vaikka kuinka ote sen mahdollistaisikin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kyllä ne tien varressa katsovat vain niitä papereita.(HiTec @ Syys. 15 2010,11:05) kirjoitti
Eli se ratkaisee mitä otteissa lukee.
Tietenkin ihan eri asia on silloin jos herra poliisi herra epäilee ylipainoa.(Esim multakuorma tms.)
Enkä ole koskaan kuullut että poliisit olisivat ottaneet tien poskeen puntarille jotain henkilöauto/kuomukärry yhdistelmää.
Jos kärry olisi tyhjänä, niin silloin saattaa päästä "pälkähästä" jollain "siirtoajo" selityksellä![]()
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Kannattaa miettiä myös, että miten arvokasta kamaa (esim. pyörä) siellä kärryssä on ja mikä korvaa sen mahdollisessa vahinkotilanteessa... voi tulla ylläri jos esim. kyydissä olevassa pyörässä ei oo kaskoa.(Juutana @ Syys. 14 2010,22:44) kirjoitti
Farmi Pro oli aikaisemmin yhdistyksen käytössä (2001-2008) ja erittäin hyvin pelitti nuo vuodet. Hinta oli kuomun ja asennustöiden kanssa muistaakseni 2.600 euroa ja noiden vuosien jälkeen myytiin hintaan 1.500 euroa veks, joten hyvin pitää hintansa, käytetty ei varmaan putoa käytännössä lainkaan.
Kärry oli telikärry, kuomu kaasujousilla varustettu ja kiinnitysliinojen paikat toiveiden mukaan suoraan runkoon kiinni.
Kärrystä puhkesi kolmesti rengas noiden vuosien aikana. Matka olisi päättynyt joka kerta siihen jos olisi ollut yksiakselinen. Kilometrejä tuli rapiat 100.000, ei mitään vikaa (ellei rengasrikkoja moisiksi lasketa). Renkaat olivat mallia isältä pojalle ja näyttivät vielä noiden 100.000 km jälkeen lähes uusilta. Uudet renkaat vanteineen maksoivat muistaakseni 50 euroa/kpl, joten siihenkään ei maailma kaadu.
Aika huoleton laitos kun ei ollut jarrujakaan mitä huoltaa.
Sittemmin tilan tarve kasvoi ja nyt kärry johon mahtuu seisomaan, pari kelkkaa rinnakkain tai neljä isoa moottoripyörää.
Jukka
Muulini
Muuli 1400SLM Juncar kuomulla. Ei voi moittia, vakaa ja
hyvät sidontalenkit, kippaa myös.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Ensin piti hommata koukku.
Saksan ebay:stä löytyi oikein huokealla Thulen malli, joka koukku irroitettuna ei näy lainkaan helman alta, sähkösarjoineen ja rahteineen 379 euroa, ihan uutta mallia ja toimitus kolmessa päivässä, maksu PayPal.
Kärryn hankinnassa ihan samat reunaehdot kuin ketjun aloittajallakin, viikon vanha kärry onkin ollut kovassa käytössä sepelin, kivituhkan, pihalaattojen etc. roudauksessa.
Itse viikon kestänyt kiertely pk-seudun tarjonnan parissa oli sangen monivivahteinen. Koska en kuuna päivänä ole kärryä omistanut, valinta oli hyvin pitkälti viimeistelyn, valaisimien suojauksien ja sähkövetojen tason varassa. Noin 150 x 300 jarruton yksiakselinen kuomulla oli sentään selvää, eikä kärry saanut olla pulttikasattu eikä aisa kolmioprofiilia.
Päädyin alumiinirunkoiseen Traveller Isoreissariin Jaxalin kuomulla, ostin IKH:sta, niitä oli sinne juuri tullut. Kallein se oli katsotuista, kaks ja puoli tonnia kuomulla, mutta muut eivät sen jäljiltä enää oikein iskeneet.
Kärry painaa 150 kiloa 325 pitkänä, kuomu 80 kiloa ja autolla saa vetää 745 jarrutonta, joten laillista kantavuutta jäi aika hyvin.
Yheksänkympin vauhtiin asti tyhjä kärry tulee perässä ns. huomaamatta, mutta sitten ilmanvastus hyppää peliin ja kulutusmittari pompsahtaa!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup