Ohessa linkki tulospalveluun.
http://www.lundahl.info/amb2live/view.php
Kaikki on vielä auki. Märällä ainakin aika-ajot mennään, joten kolmen kärjestä kuka tahansa voi napata mestaruuden.
Jukka
Ilmeisen haasteelliset oli olosuhteet tänään.
Laittakaahan raporttia jossain välissä...
Petelle onnittelut voitosta.
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Jälkimmäinen lähtö oli aika syvältä, ensimmäinen oli hauska. Rata oli jälkimmäisessä märkä, isoja lammikoita ja parissa kohti aurinko paistoi niin suoraan silmiin suoraan ja asfaltista, ettei eteen nähnyt lainkaan. Onneksi muutaman kierroksen jälkeen aurinko meni pilveen.(MRi @ Syys. 19 2010,17:43) kirjoitti
Vetinen, mutta muutoin ihan ok viikonloppu. Tähän on hyvä päättää kausi 2010 ja viettää talvi mopon sähköjä ihmetellessä.
Omasta ja yhdistyksemme puolesta kiitän niin aktiiveja, kilpailunjohtoa kuin kilpailijoitakin. Ensi kesään näiden kuvioiden osalta.
Jukka
Kiitos järjetäjille hyvästä viikonlopusta ja kisasta! Oli enemmän kuin mukavaa päristellä MoTolla mukana!!! Vähän jos olisi ollut kulkuja enemmän niin ois päässy ajamaan kilpaa!
T: #128 Jysse.
Mainittakoon, että Juutanan aika-ajosuoritus oli kyllä aika hyytävä kokemuspohja huomioiden vai olisiko sillä juurikin ollut vaikutusta aiheeseen. Ulkomuistista vetäisten 1:39 alkuinen märällä, omani hieman kuivemmalla oli 1:46 alkuinen, joten pidän suoritusta aika kovana. Aika moni taisi tuon Jokamiesluokan neitsyytensä korkata tänään, olosuhteissa jotka eivät aivan sieltä kesyimmästä päästä olleet. Olosuhteisiin nähden yllättävän vähän kaatoja.
Jukka
Ajo vaan tuntui hyvältä eikä lipsumista tuntunut, niin mikäs siinä oli päästellessä. Otin sitten kyllä "paikon" vetäsemällä nopeassa vasurissa perän alta kaasulla itse kisassa.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 19 2010,22:17) kirjoitti
Lähdössä meni porukkaa ohi oikealta ja vasemmalta. Niistä pari ehdin poimia takaisin kunnes näkyvyys oli niin järjettömän huono ettei mun pää kestänyt enää jatkaa. Visiiri huurtui täysin sisäpinnalta eikä auringon paisteessa ajettaessa nähnyt yhtään mitään. Pari kierrosta meni "kaikuluotaamalla", mutta järki voitti ja kävin varikolla kuivaamassa visiiriä. Siitä joukon hännille lähdettäessä rypäsinkin sitten sinne vasuriin ja jäin seuraamaan muiden voittokulkua maavallin takaa.
Ei voi suositella tuolla kaatumista, sillä sitä hiekka löytyy paitsi pyörän joka kolosta, myös esim. korvista ja nenästä. Ei niin helmee...Kiitoksia kyydistä raatoautollle ja järjestelyistä muullekin järkkäriporukalle lippumiehistä kisasihteereihin.
Kyllä tästä sellainen kärpäsenpurema jäi kutittamaan, että ensi kesänä on pakko päästä kisaamaan lisää. Nyt talveksi keksimään uusia kujeita ja päristelemään huulia mopon viereen.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Muutama kuva päivältä. Kuvat pääosin "omasta porukasta".
>>> Kuvat <<<
Mukava oli käydä haistelemassa tunnelmaa ja katsomassa kuinka homma toimii. Jos vaikka ensi kaudella pääsisi kisan tai pari itsekin koittamaan.
xxx
Toi Alastaron hiekka on kyllä suhteellisen sitkeetä pysymään mukana. Parin kuukauden takaisen kaadon jäljiltä varisee ajosaappaista edelleen hiekkaa aika ajoin.(Juutana @ Syys. 19 2010,22:33) kirjoitti
Hienosti kyllä sulla toi ajo alkanut sujumaan, kehitys on ollut pirun nopeeta. Itekin päätin, että ensi vuonna opetellaan ajamaan kovaa heti alku kesästä ja tullaan kiusaamaan porukkaa jokkikseen tuolla kilpipelillä.
Superbike #7
Kiitos kaudesta ja kisasta kaikille, oma päätöskisa meni mustan huumorin puolelle. Aika-ajossa hurja highsider niin että kantapäät osui yhteen satulan takana mutta pystyssä pysyttiin. Kisassa sitten kakkoskierroksella astetta rajumpi versio samasta ohjelmanumerosta ja jokin napsahti rodeota ratsastaessa lonkan tietämillä ja ajaminen loppui sinnittelystä huolimatta kesken. Pitää kai silti olla tyytyväinen ettei missään vaiheessa oltu kyljellään.
Ensi vuonna revanssin paikka...
ps. ostakaa joku mun bemari![]()
Voin vaihtaa päittäin Yamahaan joka haluaa ilmeisestikin osallistua BoTTiin. Outoa, miten nuo italiaanot saavat pyörät kulkemaan noinkin hyvin kahdella pytyllä, oma ei oikein edes kolmella hyökkää ja kusiaisetkin tulevat suoralla ohi.(AnttiJ @ Syys. 20 2010,01:16) kirjoitti
Luultavimmin vika ei tälläkään kertaa ole pyörässä vaan shifterissä. Viimeksi shifteri sammutti kokonaan kolmospytyn, nyt vain kierroksilla 9.000-11.000, joten selvästi kehittyneemmän version olen saanut.
Oma mamoiluni aika-ajossa on selitettävissä kokemuksellani edellisestä sadekisasta ja toisen lähdön köröttelyt taas noilla muidenkin mainitsemilla näkyvyysesteillä. Yritin kyllä piipittää, mutta ilmeisesti korvissani olleet earit estivät kaikuluotauksen toimivuuden, joten himpan oli sokkoleikkiä ajo ensimmäisillä kierroksilla.
Aurinko paistaa ja vettä sattaa, taitaa tulla kisa.
Jos jollakin sattuu olemaan kisasta videoita, niin jakoon vaan.
Jukka
Tähän liittyen kysymys: minkä verran porukka yleisesti ottaen treenaa tota sateella ajamista? Vai pakollinen paha kisatilanteessa sateen sattuessa?kirjoitti
Ja Juutanalle tosiaan hatunnosto aika-ajosuorituksesta.
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Kiitoksia kaikille mukavasta viikonlopusta. Kivaa oli lähtöön asti. On muuten aika orpo olo olla eturivissä käsi pystyssä, kun muut lähtee... Onneksi oli osaavia kuskeja väistelemässä. Tuosta voin laittaa videon jossain välissä näytille. Keskeytyksen syy: vaihdepoljin hajosi, kun olin laittamassa ykköstä päälle lähtöä varten.
MRi: ei ilmeisesti monikaan ollut sateella sen kummemmin ennen ajanut. Itsellä oli 20 kierrosta sadekelin kokemusta ennen aika-ajoa. Varovaisesti tuntui porukka ajavan, kun noin hyvin pysyi mukana.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Uskaltaisin väittää, että vähemmän kuin viisi näistä vajaasta 80:stä jotka tänä vuonna ovat YCC:n kisoihin osallistuneet. Normaaleilla ratapäivillä on aika hiljaista silloin kun vettä tulee. Nyt oli poikkeus ja porukka treenailli perjantaina ja lauantaina vaikka rata oli märkä lähes koko ajan. Varmaan sunnuntain ennusteet tekivät sen.(MRi @ Syys. 20 2010,07:10) kirjoitti
Itse olin ajanut ennen viime vuoden ensimmäistä märän kelin kisaa (Kemora) kerran märällä treenimielessä ja se oli vuonna 2007 Ahvenistolla. Tällaista amatööriä nyppii ajokamojen kuivattelu sen verran, että tulee jätettyä väliin. Muutoinhan tuo sadekelillä treenaaminen on paitsi hauskaa, myös halvempaa renkaiden suhteen. Räpylät tuntuvat kestävän isältä pojalle jos vettä riittää. Sitten kun vesi katoaa, katoavat myös renkaat (Kemoran kuivuvalla asfaltilla kestivät seitsemän kierrosta).
Jukka
Mielenkiintoinen ja haastava viikonloppu takana, olo on kohtuullisen väsynyt ja ihan kaikki kamat ovat totaalisen märkänä...
Viikonloppu oli omalta osaltani vähintäänkin haasteellinen. Lauantaina ekassa treenissä pari kierrosta kunnes alkoi sataa. Jumppasi sateisia alle muutaman hetken ja uudestaan radalle. Tokalla kierroksella 3 mutkassa keula alta. Clipari poikki ja jalkatappi vääntyi. Miehessä oli epäilys solarin murtumisesta, sen verran otti kipeää. Kyseessä onneksi vain iso tälli, joka helpotti jo parin tunnin kuluttua.
Siitä sitten pyörä nippuun ja kisakuntoon. Sunnuntain aika-ajot ja itse kisa meni sitten ihan köröttelyksi takapenkillä matkustaneen kaatomörön vuoksi...En luottanut renkaiden pitoon yhtään..
Mukava kokemus kuitenkin, vaikka enemmän tuo oma ajo muistutti märän kelin ajoharjoittelua kuin kilpa-ajoa
Kiitos järjestäjille ja vapaaehtoisille, keli oli haastava myös teille.
Ja iso kiitos omalle tiimille ja Vuorelan Mikalle avusta pyörän korjaamisesta ja rengasjumpassa. Olen palveluksia velkaa.
Ensi kesänä jatketaan!
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Olipas kaksijakoinen viikonloppu.
Lauantain toisella setillä Palmasin ulostulossa highsiderillä pötkölleen. Sen verran pitkään meni vauriota korjaillessa, että "koeajon" suoritin vasta varttia vaille kahdeksan. Nimim. Valot ois kivat...
Lähellä oli, ettei tullut nostettua käsiä pystyyn kun kello alkoi lähestyä puolta kahdeksaa ja jalkatappia vielä muokattiin paikoilleen. AnttiJ:lle vielä kiitos jalkatapista!
Sunnuntain aika-ajoon hieman kolottavalla kropalla ja ilokseni huomasin, että luottoa alkoi taas ajamisen löytyä ja hymy nousi naamalle. Kierrosajoilla ei tosin näillä ranteilla hirveästi juhlita.
Kisassa aika parani kumminkin 3,7 sekuntia aika-ajon noteerauksesta, vaikka keli oli kutakuinkin samanlainen, joten tyytyväisyys jäi päällimmäiseksi fiilikseksi.
Iso kiitos tärähtää järjestäjien suuntaan!
Aika paljon tuntui herättävän mielenkiintoa ( jopa yleisöä myöten ) tuo "tiimimme ykköskuski" yksipyttyiselläänkin...(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 20 2010,01:29) kirjoitti
Mikko / #19
Iso kiitos täältäkin kilpailujen järjestäjille, talkooväelle ja kanssakilpailijoille!
Omalta kohdalta viikonloppu meni todella putkeen. Lauantaina elämäni ensimmäiset kierrokset sadegummeilla. Aika-ajoissa ja kisoissa selkeästi kauden parhaat tulokset. Ensimmäinen kisakausi siis takana ja nyt vaan odottelemaan ensi kevättä ja uusia koitoksia.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Mulla saattaa olla nauhalla tuo sun kisarodeo. Tsekaan kamerasta kun kotiudun reissusta.(AnttiJ @ Syys. 20 2010,01:16) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Sun meno näytti sairaan hyvältä. Oli kiva kattoa, kun joku näyttää motolla kaapinpaikkaa YCC:ssä.(Mikko_U @ Syys. 19 2010,21:46) kirjoitti
Kisat, kun tuli katseltua melkein parhaimmalta paikalta eli lippupisteeltä 6 (palmasin jarru).
Yleisesti loistava viikonloppu kaatojen vähyydenkin suhteen.
"The Slow And Pathetic"
Pisteen 7 lippunainen köhii ja yrittää buranan voimalla laskea kuumetta. Tiedä sitten vilustuiko sitä Alastarossa vai olisko jo flunssan jostain saanut aiemmin.
Mukavaa oli koko viikonloppu vaikka kelit olikin mitä oli. Varikolla näki ainakin paljon toimintaa kun renkaita jumpattiin edes takaisin ja pikku nuttujen jälkiä korjailtiin. Hieman viimeisessä lähdössä arvelutti se Palmasin järvi, onneksi siihen ei kukaan osunut kisan aikana.
Eipä muuta kun ensi kautta odottelemaan.![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Meidän tiimi jätti suosiolla kisan väliin..
Käytiin lauantaina katselemassa sadetta ja liukastelemassa radalla. Joku mainitsi, että pelkästään lauantaina olisi sattunut kymmenen kaatoa?
Ei mielestäni ole hirveää järkeä järjestää kisaa tähän vuodenaikaan, koska keli on 99% varmuudella jotain onnettoman ja toivottoman välillä. Ilmeisesti vaihtoehtoja ei sitten ollut, kun motoparkin kisa meni reisilleen?
Me päätimme, ettei ole 300€ arvoista (osallistuminen 120+50€, lisenssi 130€) ajaa isolla riskillä radalla kieli keskellä suuta. Ei siitä ainakaan lauantaina pystynyt pätkääkään nauttimaan.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Tulihan tuolla lippauksia useampia, mutta eikös niitä tule normaalistikin kisaviikonloppuina? Kisassa taisi heittäytyä allekirjoittaneen lisäksi vain yksi A-lähdössä ja yksi B-lähdössä. Eli jos kolmella kaadolla on selvitty molemmat lähdöt, niin aika vähillä on menty. Tosin siellä kyllä suurin osa porukasta ajelikin aivan sukkasillaan näköesteiden tai ihan vaan liukkauden takia.(Tumpp! @ Syys. 20 2010,17:36) kirjoitti
Itsekin olin ajatellut, etten osallistu sadekelin kisaan, mutta kun kerran oli jo ilmoittauduttu ja maksettu, niin sama se oli lähteä köröttelemään joukon jatkoksi. Näin kuivaa ja komeaa kesää tuskin sattuu toista putkeen, joten eiköhän niitä sadekelin kisoja tule myös tulevaisuudessa vaikka kaikki kisat laitettaisiin juhannuksen ja elokuun alun välille.
Tuosta nauttimisesta en menisi valittamaan, ihan pirun hauskaa se sateella ajaminen mun mielestä ainakin on. Vähän pitää vielä kaasun käyttöä mutkassa opetella, mutta muutoin homma on kuin hidastetusta elokuvasta. Kaikki tapahtuu hitaammin ja tällainen heikommillakin älynlahjoilla varustettu kaveri pysyy porukan mukana.![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Sadekisa +10 asteessa on vähän eri kun +15 saati +20.(Juutana @ Syys. 20 2010,17:51) kirjoitti
Itse en ainakaan saanut lauantaina mitään "flowta" tohon sateella ajamiseen. Kokoajan vaan tuntui että kohta lähdetään johonkin suuntaan. Radalla oli ilmeisesti muutakin likaa ja pinta oli erittäin kylmä.
Kuivalla kelillä tämmöisellä onnettomallakin kuskilla tuntuu, että ajaisi kovaa. Parhaillaan se tuntuu liitämiseltä. Saa viedä pyörää pidon rajoilla ja aina vaan kovempaa.
Kemoralla ei ole koskaan ollut kaato edes lähellä pidon takia 1:15 ajoilla. Sen sijaan viimeksi sateella lähti etari alta 1:35 kierrosajoilla. Ei ole mun juttuni toi sateella ajelu.. Ehkä siitä saa joskus vielä kiinni, ehkä ei.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Sateella ajelu on melkein yhtä kivaa kuin kyykyllä ajella sorateitä. Toiset ei tykkää, mutta mulle maistuu nekin. Vähän samaan malliinhan noi mutkat tuli nytkin ajettua.(Tumpp! @ Syys. 20 2010,18:01) kirjoitti
Lauantaina rata tosiaan tuntui liukkaammalta kuin sunnuntaina. Lauantaina aamusta radalla olikin drifting porukkaa, jos se mitään selittää. Lauantain ajoista parhaaksi jäi 9s aika-ajo aikaa hitaampi... Perjantainakin kokonaan märällä radalla oli parempi pito kuin lauantaina.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Itse ajattelin että tuleehan kamala viikonloppu kun sataa mutta onneksi tuli ostettua uudet sateiset. Aikaisemmat sijoitukset olivat 16-32 nyt B 1. ja A 6. mukavasti sekoitti pakkaa sade keli. Myös sarjan kärkitaistelu meni melko mielenkiintoiseksi!!!!!
#3
Tässä kuvaa A-lähdön alkuosasta:
Video
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Oli se näköjään kohdassa 3:38, mutta juuri tuli toinen pyörä kuvan eteen ettei nähnyt ihan kaikkea.(TeroT @ Syys. 20 2010,11:06) kirjoitti
xxx
Mukava lukea kisojen jälkipuintia. Ensi kaudella joka kisasta vastaavaa ketju pystyyn.
110,2 % varmuudella voin kertoa kolmelta edelliseltä vuodelta säätiedot kyseiseltä päivältä ja näinä kolmena edellisenä vuotena aurinko on paistanut ja lämpötila ollut välillä +18...+22 c. Tänä vuonna näin. Toki riski kylmään on suurempi toukokuussa ja syyskuussa kuin heinäkuussa. Toukokuussa ollaan oltu niin Alastarolla kuin Botniaringilläkin ihmettelemässä aamulla olevia jäisiä vesilätäköitä. Sateenkin riski on suurempi syksyllä kuin keskikesällä. Muistissa on myös kesä jolloin 36:sta ratapäivästä 30 oli sateisia ja toisaalta taas neljä ensimmäistä jokkisvuotta jolloin yhtenäkään kisapäivänä ei satanut vettä, ei edes syksyllä.(Tumpp! @ Syys. 20 2010,17:36) kirjoitti
Motoparkkiin kisaa ei voitu järjestää radan tilanteen vuoksi ja päätökset kilpailuista ja niiden päivämääristä pyritään tekemään aina vuoden vaihteeseen mennessä. Motoparkin tilanne ensi vuodenkin osalta on aika epäselvä ja epävarma, joten vastaava viikonloppu Alastarolta on edelleen varavaihtoehtona jos Motopark ei toteudu (esim. loputkin sähköjohdot ovat veli venäläisten rautanaulasulakeviritysten johdosta sulaneet, radan varsi täynnä rotkoja ja vietkong -tyylisiä keppiansoja ym.)
Turvallisuus on prioriteetti nro 1 näitä kisoja ja kisapaikkoja varatessa ja tällä hetkellä Alastaro on näistä radoista turvallisin. Alastarolla uskaltaa vähän heittäytyäkin tai ajaa radalta ulos ja pyöräkin saattaa jäädä parempaan kuntoon kuin mäkihyppyri -tyyppisiin kanttareihin osuessaan. Muutkin fasiliteetit Alastarolla toimivat himpan paremmin, vaikkapa nyt varikolla oleva sauna ja sähköt eikä edellisen vuoden renkaanraatojakaan tarvitse varikolla ihmetellä. Rata myöskin vedetään harjakoneella päivittäin ja tarpeen vaatiessa (kuten nyt viikonloppuna) kesken päivääkin. Homma ns. pelittää. Tunnettu tosiseikka on myös se, että Alastaron rata on valitettavasti Suomen radoista liukkain ja se vaikutti omaankin päätökseen treenailuiden välistä jättämiseen sateella. B-lähdössä onnistumisen elämyksiä tuli sentään kun viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa pääsin sarjajohtajasta ohi vaikka laitos kävikin enää kolmella pytyllä. Se riitti itselleni ja A-lähtö ajettiin sitten touring-henkisesti pyörä pystyssä maaliin tuoden.
Sade tuo mukavan vaihtelun tuloksiin ja kuivan kelin nopeimmat kaverit eivät välttämättä olekaan enää kärkitaistossa mukana ja pakka menee sopivasti sekaisin. Tämän näytti mm. sarjaa johtaneen kaverin jääminen aika-ajossa B-lähdön hännille. Eli ei se B-lähtöön joutuminen aina ole taktikointia vaan joskus ei vaan pääse eikä päivät ole veljiä keskenään.
Valitettavasti myös muutkin noita ratoja vuokrailevat, joten sellaiset viikonloput otetaan mitä saadaan. Valistunut arvaukseni on, että muidenkin järjestäjien ja toimijoiden osalta painopiste tulee siirtymään Motoparkista Alastarolle ja ensi vuoden kisakalenteria selailemalla tuon päätelmän voi sitten oikeaksi tai vääräksi todentaa jahka moinen ilmestyy.
Alastaron osalta alustavat päivät on jo kalenterissa, mutta kalenteri voi vielä elää, samoin laita Botniaringin kanssa. Motoparkin, Kemoran ja Ahveniston osalta päivämääriä odotellaan vielä ja niistä saadaan vastaukset jahka kisakalenteri on saatu rustattua sopivaksi.
Jukka
Iso kiitos myös täältä kaikille järkkäreille ja kilpakumppaneille
Hauskaa oli vaikka vettä tuli tasaisesti koko viikonlopun.Tulipahan
pakon edessä ajettua ensimmäiset treenit la päivänä sateisilla.
Liukasta oli ja pyörä ehjä kymmenen kierroksen ajon jälkeen niin
siihen oli hyvä lopettaa.
Tähtäin oli A-kisassa ja rimaa hipoen sinne myös päästiin
Kisassa lähtö taas melko nihkeä.Täytyy mennä vissiin treenailee
sinne Jukan mainostamaan Tikkurilaan
Loppukisa oli pelkkää selviytymistä vaikka parhaat ajat tuli
visiiri aivan huurussa viimeisillä kierroksilla!Ei vissiin pelottanu kun
ei nähnyt mitään...
Ja kiitos vielä kaikille matkamökin kännistysyrityksessä mukana olleille vaikka se sinne jäikin *![]()
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC #14
Täällä 8€ kiinakamerakuvaa kärki"kamppailusta".
Heti pieni selitys lähdön sutimiseen, näyttäisi olevan lähtöpaikkamaalaus takarenkaan edessä![]()
Honda VTR SP1
BMW S1000RR 16
BMW S1000RR 11