43tkm ajanut Gastrol Power 1 GPS 4T 10W-40, 4,2l suodattimen vaihdon kanssa.
Tästä ei kyllä hyvää seuraa kun täällä on hiukan vaarallista puhua öljymerkeistä yhtikäs mitään![]()
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Joo pannaan keskustelu poikki aiheesta (En kuitenkaan delvaccia laita )
Haulla löytyy monia mielipiteitä otsikonmukaisesta asiasta(raissu @ Syys. 08 2010,19:01) kirjoitti
![]()
-Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
Tunturiässällä tuli vedettyä 100.000 ja nyt on fjr:llä vajaa 70tkm. Aina käyttänyt mobil 4T racing 15w-50. Kympin välein vaihdettu öljyt ja suodatin.![]()
Stormilta Motorex täyssynteettinen 10-40W, toimi moitteetta ja on hinta/laatusuhteeltaan loistava (luokitukset).
Niin ikään yammun oma peräöljy maksaa noin 70 egee ½ litraa (kaksi vaihtoa) kun motorexin peräöljyä saa alle kolmellakympillä litran. Ei mitään moitittavaa toimivuudessa tai viskositeetissa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Joo, kannattaisi haulla katsoa, mitä jammu asiasta sanoo ja miksi se on kallista. Toimii varmaan margariinillakin, mutta ei yhtään hauskaa, kun leikkaa motarilla kiinni... *(GuessWho @ Syys. 16 2010,19:33) kirjoitti
![]()
No onko jollain sitten perä leikkannu öljyn takia?(Matva @ Syys. 17 2010,22:15) kirjoitti
ZX10R -08
S1000RR -11
Mitähän se mahtaa omasta kalliista ölpästään sanoa ? Varmaan että, "...jaa onko hyvää ?....ei vain hyvää, tää on parasta." http://www.youtube.com/watch?v=8Jsy8SXvL-0(Matva @ Syys. 17 2010,22:15) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Sitten kannattaa ostaa kalleinta, säilyypähän mielenrauha.(raissu @ Syys. 08 2010,19:01) kirjoitti
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
Suositusöljyhän on AINA kalleinta. Mp-valmistajathan tunnetusti ovat salaliitossa öljyvalmistajien kanssa, ja siksi niiden kaikkien öljysuositukset ovat samaan aikaan markkinoiden kalleimpia ja heikkolaatuisimpia.
Totta se on - luin netistä![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Piti oikein katsoa mitä tuo omassa pyörässä oleva peräoljy maksaa. REPSOL Cartago EP 80W90 1L(Matva @ Syys. 17 2010,22:15) kirjoitti
Nettikaupassa 9,5 euroa litra
Eikä ole perä hajonnut tuollakaan öljyllä.
ZX10R -08
S1000RR -11
Mielenkiintoinen ilmiö, että panostetaan huomattavia rahasummmia harrastukseen. Varusteet, pyörän lisälaitteet yms. ja sitten nillitetään, kuka sitä halvimmalla ylläpitää ja löytää edullisimman korvikeöljyn *Pyörä, jossa huoltovälit on 10 tkm, ei luulisi muutaman kympin panostus oikeaoppiseen öljyyn olevan kynnyskysymys. Ainakaan minä en tule koskaan ostamaan käytettynä sellaista pyörää jossa on säästetty öljyissä.*
Alkuperäiseen kysymykseen; oma huomioni 60 tkm:n jälkeen on, että vaihdelaatikko on pelannut ylivoimaisesti parhaiten Yamaluben öljyllä. Ei edes kallista, kun ostaa irtokamana tai tarjouksista. Itse ostin viimeksi Yamaha Centerin tarjoushyllystä **![]()
![]()
Anteeksi jos mielestäsi "nillitin" kertoessani mitä öljyä itse käytän.(Matva @ Syys. 19 2010,14:55) kirjoitti
Oli tarkoitus vain kertoa että pelaa nuo koneet muillakin kuin sillä ainoalla oikealla merkkiöljyllä.
Monia öljyjä olen kokeillut koneessakin ja kaikilla kokeilemillani on pelannut ihan hyvin, ainoastaam Motorexin 15W/50 öljy ei riittänyt täyttä öljynvaihtoväliä vaan alkoi varoitella öljynpinnan korkeudesta.
Nyt on koneessa Motul 10W/40 ja hyvin nekin pelaa.
ZX10R -08
S1000RR -11
Onko muilla öljyillä jäänyt vaihteita löytymättä vai miten se paremmuus tulee esille käytännössä?(Matva @ Syys. 19 2010,14:55) kirjoitti
Mulla ton Castrolin kans ykkönen kyllä kolahtaa siihen malliin et olisi vähintään dieselveturin vaihde laitettu sisään mutta se hyvä puoli on että tietää että "päälle" meni. Muut vaihteet sitten menevät ylös/alas ihan mallikkaasti, tapana on kyllä vaihtaa nopeaan tahtiin eikä mitään tuumaustaukoja käytössä eikä yhtään hutia tullut 50tkm:n.
Mitenkäs muilla laatikko toimii?
eipä ollut 30 000 kilometriin mitään valittamista motorexin kanssa. Laatikko yksi parhaita markkinoilla. Nopea, täsmällinen ja mukava sotkettava tiuhalla mutkapätkälläkin. Mitä nyt yksi pykälä puuttuu tyystin, mutta se ei taas ole öljyn vika, vaan valmistaja vaan unohti yhden rattaan suunnitelmistaan *(räme @ Syys. 19 2010,23:26) kirjoitti
Ykkösen kolahtelukin kuuluu kuvaan jos kv foorumeita seuraa, tosin asiaa helpottaa se että malttaa pitää kykää pohjassa hiukan pidempään kuin tavallisesti, ennen kuin niin sanotusti painaa pykälän pesään.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Castrolin ölppässtä... aikoinaan tuli kokeiltua xjr:ssä ja vaihteet kolahtelivat ilkeästi.Vaihdoin Hondan GN4 öljyt yammuun ja paremmin toimi vaihteet Hondan öljyllä.(räme @ Syys. 19 2010,23:26) kirjoitti
<br />
Samat kokemukset mullakin Castrolin GPS-öljystä FJR:ssä. Sen jälkeen vaihto Yamaluben öljyihin...ja pyörä muuttui vaihteiston toimnnan osalta kertalaakista. Suosittelen!(räme @ Syys. 19 2010,23:26) kirjoitti
-Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
Niinhän sitä luulisi.(Matva @ Syys. 19 2010,14:55) kirjoitti
Suomalainen vaan on sellainen ostaja, että hän tulee onnelliseksi, jos on saanut säästettyä satasen. Vaikka se maksaisi pitkässä juoksussa tonnin. Se säästetty satanen on silti se, mikä lämmittää mieltä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
Yamaluben hyvyydestä en ala kenenkään kanssa kinaamaan, mutta laatikko toimii kolisematta myös kuumana paikallaan, samoin paikallaan vaihteiden läpikäyminen (yleensä alaspäin) on helppoa ja öljyn ominaisuudet riittää hyvin huoltovälin. (10tkm) Joten aikani seikkailtuani näiden juttujen viemänä lopulta minun valinta. Myös perään. Hinnasta viis.*![]()
Joskus tuntuu ettei näistä öljyasioista voi edes keskustella ettei joku hermostu![]()
Mutta sitä vartenhan nämä palstat on että voi jakaa kokemuksia.
En itse kirjoittanut sen takia että haluaisin väitellä öljyjen paremmuudesta, kerroin vain millä itse ajan.
Toi mun pyörä joka on vanha poliisi on rullannut jo 170tkm ja uskon että monia kilometrejä on vielä edessäpäin riippumatta siitä millä öljyllä ajellaan.
Jokainen ajelkoon sillä öljyllä mistä tykkää![]()
ZX10R -08
S1000RR -11
Kunnioitettava km määrä(qazwsx @ Syys. 20 2010,18:55) kirjoitti
mille tahansa pyörälle, niinhän se on että vierivät kivet eivät sammaloidu. Onkos sattumoisin joskus selvinnyt millä öljyillä herrat kilometrejä keräilivät?
Vielä kuin kerrot meille tietämättömille mikä on se "oikeaoppinen öljy", niin saadaan tietoa tähän tunne-asiaan.(Matva @ Syys. 19 2010,14:55) kirjoitti
Itse olen vain katsonut API-luokitusta ja viskositeettiä, ja käyttänyt n. 40.000km Trumpassa ja kawassa 13.000km ajan Delvac MX 15W-40. Erittäittäin tyytyväinen olen ollut vaihteiden toimintaan, eikä ne nuonot olleet aiemminkaan, toimivat vaan herkemmin.
Samanlaisia kokemuksia myös niissä 5 kavereiden pyörissä, mihin Vacit vaihettu.
Venytin vahingossa Vacin vaihtovälin Trumpassa yli 10.000km, ja tuli edelliset ölppämerkit mieleen, kun vaihteet muuttuivat jäykemmäksi Vacin vanhentuessa.
Nämä kaikki tiedot perustuvat vain omaan subjektiiviseen kokemukseen, ja keskusteluihin kavereiden kanssa.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tästä aiheesta voi kiistellä vaikka maailman tappiin asti. Aikaisemmin jo olen todennut että Castrol GPS ei ainakaan minun vaihtamistyyliini passaa ollenkaan, paukkuu vaihteet oikein huolella. Yamalube 10-40 ja Motul 15-50 pelaavat aivan eri tyyliin, joutuu tekemään kunnollisen virheen että saa vaihteet paukkumaan. Peräöljy taasen on asia erikseen, 0,5 l.n pullo maksaa reilut 50€ ja siitä vaihtaa kaksi kertaa, onko se sitten liian kallista, sen saa jokainen itse päättää. Mulla oli ekassa huollossa pantu jotakin muuta perään ja oli reilun 7000km.n jälkeen sen näköistä ja hajuista että hirvitti kun taas jammun oma litku pysyy öljyn näköisenä vaihtovälin ajan.
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Nämä kaikki uskomukset perustuvat vain omaan subjektiiviseen kokemukseen, ja keskusteluihin kavereiden kanssa.(wesba @ Syys. 21 2010,09:34) kirjoitti
- Fixed -
Kaikki pitaa olla merkin omalla logolla. Alushousuja en ole viela loytanyt joten pelkaan satulan hajoavan jonakin paivana.
Ja kylla se Xt rajahtaa myos kun siina on sama oljy kun Fjrssa eika pyrkissa lue Yamaha. Kauhulla odotan... * *![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kiitos pecha oikaisusta...(pecha @ Syys. 21 2010,10:33) kirjoitti
![]()
http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...vice/533559/0/
Tuosta voi tarkistaa kumpaa on ja mitä suositellaan Yamahan myllyihin.