Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Ajatuksena olisi talven aikana vaihdella nokat tuollaiseen 750 äffä suzukiin ja olen kuullut että jonkun vuosimallin GSX-R nokat menisi siihen käytännössä bolt on.

    Onko foorumilaisilla tarkempaa tietoa, minkä vuotisesta ne pitää olla ja luonnollisesti jos jollain sellaiset ehjät hyllystä löytyy niin tarjota saa!


    Kiitokset vastanneille jo etukäteen!

    -HH
    H.Holappa/041-5459448
  2. #2
    Kaikki i-ö giksereiden nokat pitäis mennä
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  3. #3
    Parhaat löydät 88 ja 89 750 giksuista, Googleta vuosimallien kirjainkoodit niin saat varmasti haluamasi ( J, K etc. ).
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  4. #4
    Näin äkkiseltään ajateltuna kaikkien samankokoisten r: ja f:n nokat on täysin vaihtokelpoisia keskenään, koska perusmoottori molemmissa malleissa on täysin sama. Moottoripuolen erot noista taitaa löytyä ainoastaan kaasareista, nokista ja pakoputkistossa. 1100 mallissa ainakaan F:n ja R:n nokkien, kaasareiden ja putkien vaihtelulla ei saavuta mitään mainittavaa muutosta vakiotehojen suhteen? 138 hp:sta - 142 hp:een.
    Siis vaihtamalla kaikki em. osat.

    Ja sitten pelkät nokat vaihtamalla saattaa mennä vain pelkästään huonompaan suuntaan? Seokset, neulojen korko, sopivien suuttimien testaukset yms... monen tekijän summa.



    Murjaanien kuningas!
  5. #5
    Tässä vähän osviittaa,

    http://katriders.com/vb/showthread.php?t=75466

    Ja kaasarijumppa oli aikanaan ihan karmee, sytkäennakon rajoittimen korvasin vastuksella, kaupallinen sovellus oli nimeltään kutakuinkin Nikko Racing Box.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  6. #6
    Kiitokset hyvätherrat mielipiteistä. Itsekin olen vähän kuullut tuosta onnistumis mahdollisuudesta että voi jopa mennä huonompaankin suuntaa. Nyt pyörässä on jo dynojetin suutinsarja neuloneen, putki ja K&N putsari joten tietenkin nähtäväksi jää miten tulee toimimaan noitten romujen kanssa. Jostain kuulin myös että noitten nokkien vaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa myös syttöboksi ärrä mallista?
    H.Holappa/041-5459448
  7. #7
    Lainaa (hholappa @ Syys. 09 2010,20:22) kirjoitti
    Kiitokset hyvätherrat mielipiteistä. Itsekin olen vähän kuullut tuosta onnistumis mahdollisuudesta että voi jopa mennä huonompaankin suuntaa. Nyt pyörässä on jo dynojetin suutinsarja neuloneen, putki ja K&N putsari joten tietenkin nähtäväksi jää miten tulee toimimaan noitten romujen kanssa. Jostain kuulin myös että noitten nokkien vaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa myös syttöboksi ärrä mallista?
    No nyt varmaankin pitäis käydä dynopenkissä säädättämässä että kaikki mahdollinen ja optimaalinen hyöty saataisiin kaikilla kierros-alueilla käyttöön?

    Japanilaiset insinöörit oli jo tuona kyseisenä vuonna varustettu huomattavasti paremmalla teknisellä tietotaidolla mopojen moottoreista kuin me tällaiset suomalaiset mopopojat?

    Oon tekstannu. + - 0 = 0
    Murjaanien kuningas!
  8. #8
    Niistä nokista vielä että niitähän löytyy ärristä sekä pala- että ruuvisäädöllä , äffä tais olla se ruuvisäätö kuin myös bandut...



    Mopoton , barracuda 397hemi
  9. #9
    Eikös i/ö kaikki ruuvisäädöllä, niin ärrät kuin ähvät. Kiloset & kusiaiset sun muut paloilla, eiköstä jookosta...
    M-72 "raaseri" -55
    GS 1000 G -81
    KTM GS 600 -85
    GSX-R 1100 -87
    GSX 1100 EF -85
  10. #10
    Lainaa (woogie @ Syys. 10 2010,14:56) kirjoitti
    Eikös i/ö kaikki ruuvisäädöllä, niin ärrät kuin ähvät. Kiloset & kusiaiset sun muut paloilla, eiköstä jookosta...
    Viimeiset öljyärrät oli palasäädöillä , minun mielestä. Banduun joskus niitä vaihtaneena muistelin....



    Mopoton , barracuda 397hemi
  11. #11
    w-sarjasta ei ole kyllä varmuutta. Siellä voipi olla pala. Viisaammat tietää.
    M-72 "raaseri" -55
    GS 1000 G -81
    KTM GS 600 -85
    GSX-R 1100 -87
    GSX 1100 EF -85
  12. #12
    -90 vuosimalliin asti i/ö ärrissä ruuvisäätöiset, eli -91 ja -92 on palasäädöllä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  13. #13
    ...ja W-koneista ei sitten taas nokat edes käy IÖ-koneeseen.
  14. #14
    Onko kellään tietoa sopiiko jonkun vanhemman 1100 / 750 ärrän pakosarja uudempaan 750 äffään?



  15. #15
    Sopivia löytyy, mittaa laipoista etäisyys kollektoriin, öljypohjissa on i/ö-koneissa eroja, ettei osu tai roiku.

    Mulla oli 38 millisiä parikin, 4-1 Yoshi ( vanhemman 750 GSXF:n ) ja 4-2-1 Arrow ( 600 Bandit race ), jälkimmäisellä homma pelas paremmin, molemmissa 50 millinen väliputki.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  16.  
  17. #16
    Niin sen verran tarkennusta, kyse on turbon pakosarjasta että sopiiko kiinnitys.