Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Kateltiin tuossa vaimon kanssa pikkasen läpi meidän MP-käyttöä ajokauden aikana, ja kuinka ollakkaan alkaa tosissaan kyrpiä tämä turhasta maksaminen. Eli tilanne meidän kohdalla on seuraava:

    - Molemmat merellä töissä, eli 6 viikkoa laivalla / 6 viikkoa lomalla elämänrytmi.
    - Tämä tarkoittaa, että kesässä ajoaikaa on vähän töiden ajankohdasta riippuen 12-16 vkoa.
    - Molemmilla on pyörä rahoituksella, joten kaskon on rullattava jatkuvasti.
    - Tällähetkellä vakuutukset on Pohjolassa, ja siis sellaiset nykymuodin mukaiset seisonta-ajattomat.

    Eli meidän perheelle, tämä seisonta-ajaton nykysysteemi on ihan älytöntä rahojen kadulle repimistä. Onko porukoilla mitään hajua, vieläkö jossain yhtiössä saa pyörän seisontaan ihan vanhaan kunnon tyyliin?
    Homman nimi siis olisi, että töihin lähtiessämme ---> soitto yhtiöön ja mopo seisomaan. Töistä tullessa sitten taas ajoon ja maksut sen mukaan. Näinhän se vielä muutama vuosi sitten pelasi, ja olipahan mukavaa.

    Ollaan kyllä soiteltu asiasta Pohjolaan ja saimme seuraavan vastauksen:
    - Katsastuskonttorilta pitäisi saada lupa kevyempään liikenteestä poistoon.
    - Katsastuskonttorin mukaan tähän pitäisi olla todella pätevä syy: Esim. käyttäjän puuttuminen kokonaan, ajoneuvon huono kunto tms.
    - Rahoitusyhtiöstä pitäisi saada vielä lupa vakuutuksista poistoon... Ja itseasiassa, tämä kuulostaa jo rehellisesti sanottuna mahdottomalta. Miksi rahoitusyhtiö moiseen suostuisi?!?

    Eli tässä nää meikäläiset realiteetit. Kiitän jo etukäteen vastauksistanne ja toivottelen kaikille turvallisia ajeluita syksyn liukkailla. *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  2. #2
    IF:ssä ainakin tiettävästi vielä on seisonta -ajallinen vaihtoehto.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  3. #3
    Mopo omiin nimiin, eli vaikka pankkilainalla maksaa rahoituksen pois.
    Sen jälkeen vakuutukset yhtiöön jossa on helppo laittaa pyörä seisontaan tai ottaa takaisin käyttöön, esim. Turvassa onnistuu helposti netin kautta.
  4. #4
    Lainaa (zpete @ Syys. 07 2010,16:02) kirjoitti
    Mopo omiin nimiin, eli vaikka pankkilainalla maksaa rahoituksen pois.
    Sen jälkeen vakuutukset yhtiöön jossa on helppo laittaa pyörä seisontaan tai ottaa takaisin käyttöön, esim. Turvassa onnistuu helposti netin kautta.
    Juu, tää olis pitäny hoksata tossa talokauppojen yhteydessä. Nyt ei enää viiti...

    Mut Turvalla, Tapiolassa näytti ainaki olevan toi seisonta-aika vielä mahdollinen. Mut vuosimaksuissa ei silti ollu kamalia eroja nykyiseen seisonta-ajattomaan Pohjolaan... Mikä tuntuu taas kohtuuttomalta sekin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  5. #5
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 07 2010,16:11) kirjoitti
    Mut Turvalla, Tapiolassa näytti ainaki olevan toi seisonta-aika vielä mahdollinen. Mut vuosimaksuissa ei silti ollu kamalia eroja nykyiseen seisonta-ajattomaan Pohjolaan... Mikä tuntuu taas kohtuuttomalta sekin. *
    Ota huomioon, että eri kuukauden on eri hintaisia, keskikesän kuukauset on kalliimpia. Normaalihko tapaus eli jos ajaa vaikka noin 5kk keskellä kesää ja muun ajan seisottaa, niin hinta on liki sama kuin ympärivuoden vakuutus. Toisaalta jos seisottaa kesä-elokuussa niin säästöä tulee aika selkeästi.
  6. #6
    Miksi yleensäkään ostaa mopoa rahoituksella, eikö se ole ihan tarpeeksi kallista jo muutenkin *

    Pohjantähdessä saa helposti seisontaan ja hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä. Mulla on molemmat pyörät ajossa 3kk ja säästöä ympärivuotisiin verrattuna tulee 700€.

    Lainaa (zpete @ Syys. 07 2010,16:15) kirjoitti
    Ota huomioon, että eri kuukauden on eri hintaisia, keskikesän kuukauset on kalliimpia. Normaalihko tapaus eli jos ajaa vaikka noin 5kk keskellä kesää ja muun ajan seisottaa, niin hinta on liki sama kuin ympärivuoden vakuutus. Toisaalta jos seisottaa kesä-elokuussa niin säästöä tulee aika selkeästi.
    Pohjantähdessä kuukausilla ei ole hintaeroa.

    Maksan sulle 500€ kun kerrot miten Suomessa ajetaan 5kk keskellä kesää



    Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
  7. #7
    Lainaa (DeVPeg @ Syys. 07 2010,16:16) kirjoitti
    Miksi yleensäkään ostaa mopoa rahoituksella, eikö se ole ihan tarpeeksi kallista jo muutenkin *

    Pohjantähdessä saa helposti seisontaan ja hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä. Mulla on molemmat pyörät ajossa 3kk ja säästöä ympärivuotisiin verrattuna tulee 700€.
    Niin, tai miksi yleensä edes ostaa MP? Jos näitä pitää järjellä alkaa pohtimaan, ni molemmat MP:t vaan liikkeeseen ja Toyota Avensis tuonne talliin niiden tilalle. Johan on hienoa ja järkevää touhua, edullistakin vielä!

    No enivei, tilanne on nyt vain tämä, ja tässä koitetaan vaan aikamme kuluksi vääntää tätä mahdollisiman järkeväksi tällä tilanteella.

    Tuolla Pohjantähden sivuilla ei laskuri pelaa tällähetkellä, mut pitääpä sieltä pyytää vaikka tarjous tossa ens työtörnin aikana.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #8
    Lainaa (zpete @ Syys. 07 2010,16:02) kirjoitti
    Mopo omiin nimiin, eli vaikka pankkilainalla maksaa rahoituksen pois.
    Sen jälkeen vakuutukset yhtiöön jossa on helppo laittaa pyörä seisontaan tai ottaa takaisin käyttöön, esim. Turvassa onnistuu helposti netin kautta.
    Turvalla on ainakin yksi yllätys jos ajaa vain esim. kuukauden; siellä on noin 130 euron perusmaksu joka lävähtää heti kun otat pyörän vaikka päiväksi ajoon.
  9. #9
    Lainaa (rellonen @ Syys. 07 2010,16:24) kirjoitti
    Lainaa (zpete @ Syys. 07 2010,16:02) kirjoitti
    Mopo omiin nimiin, eli vaikka pankkilainalla maksaa rahoituksen pois.
    Sen jälkeen vakuutukset yhtiöön jossa on helppo laittaa pyörä seisontaan tai ottaa takaisin käyttöön, esim. Turvassa onnistuu helposti netin kautta.
    Turvalla on ainakin yksi yllätys jos ajaa vain esim. kuukauden; siellä on noin 130 euron perusmaksu joka lävähtää heti kun otat pyörän vaikka päiväksi ajoon.
    Hmm. enpä oo moista huomannut... tai no mun mopot on olleet aina väh. kuukauden pätkissä ajossa, koska toisen pitää olla seisonnassa vähintään se kuukausi jotta sitä alennusta saa maksuista.

    DeVPeg: no korjataan, 5kk keskellä vuotta...
  10. #10
    Tapiolassa ajokausi on huhti-lokakuu ja maksut tulee siltä ajalta. Eli käytännössä marras-maaliskuut on ilmaisia ja tuona aikana pyörää ei saa seisontaan ja sillä saa siis ajaa jos keli sallii.

    Sen sijaan ajokauden aikana pyörän voi laittaa seisontaan, mutta säästääkseen vakuutusmaksuissa pyörän pitää olla seisonnassa vähintään 30vrk / kerta. Eli tämä käsittääkseni sopisi ketjun aloittajan tarkoitusperiin? Huomioitava asia on bonusten kertyminen. Pyörän pitää olla ajokauden aikana vähintään 90vrk ajossa tai bonuksia ei kerry. 140vrk tai yli / ajokausi ja bonusta kertyy 10% / vuosi, 120-139vrk = 5% ja 90-119vrk = 3%.

    http://www.tapiola.fi/www....ivu.htm

    Itse aion 2011 (ellen myy jompaa kumpaa pyörää) pitää toista koko ajan vakuutuksessa ja toista kesä-elokuun.



    Retired
  11. #11
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 07 2010,17:21) kirjoitti
    Tapiolassa ajokausi on huhti-lokakuu ja maksut tulee siltä ajalta. Eli käytännössä marras-maaliskuut on ilmaisia ja tuona aikana pyörää ei saa seisontaan ja sillä saa siis ajaa jos keli sallii.

    Sen sijaan ajokauden aikana pyörän voi laittaa seisontaan, mutta säästääkseen vakuutusmaksuissa pyörän pitää olla seisonnassa vähintään 30vrk / kerta. Eli tämä käsittääkseni sopisi ketjun aloittajan tarkoitusperiin? Huomioitava asia on bonusten kertyminen. Pyörän pitää olla ajokauden aikana vähintään 90vrk ajossa tai bonuksia ei kerry. 140vrk tai yli / ajokausi ja bonusta kertyy 10% / vuosi, 120-139vrk = 5% ja 90-119vrk = 3%.

    http://www.tapiola.fi/www....ivu.htm

    Itse aion 2011 (ellen myy jompaa kumpaa pyörää) pitää toista koko ajan vakuutuksessa ja toista kesä-elokuun.
    Näin se menee Turvassakin. Jos pyörä seisoo vähintään 30vrk ajokaudella niin tulee rahaa takaisin.
    Ex CBR 600F
    Ducati Monster 620
  12.  
  13. #12
    Juu, teidän 6 vko maissa, 6 vko merellä syklillä tuo Tapiolan ja Turvan systeemi kannattaa. Muistakaa vain sitten se että ajokaudella pitää tosiaan tulla 30 vrk seisokkia että saa hyvitystä.

    Esim. koko talvi seisonnassa ja Vappuaattona liikenteeseen. Huhtikuulle ei tule 30 vrk seisontaa. Itse karvaasti kokeneena.

    Itsellä Tapiolassa ja olen politiikkaan tyytyväinen. Korvauskäytäntöä ei ole tarvinnut testata.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.