Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Hyvää iltaa!

    Jättipä pyörä reilu viikko sitten tien varteen, vm. -07 ja alle 10000km mittarissa. Reilun satasen vauhissa hävisi kytkimestä tunto ja vaihteet. Sit taiteiltiin ittesä pysähyksiin vetämätä lippoja, olin reissussa ja pyörän päällä kamaa...

    Syynäilin ite sitä siinä ja soittelin hinuria vakuutusyhtiön kautta, varmistaen ensin että on autopalvelu kaskossa minkä puolivahingossa otin, ja koittaen saada pyörää käyntiin mut eipä lähtenykkään...

    Noh, pyörä vakuutusyhtiön kyydillä lähimmän kotarin huoltoon ja todettiin että kytkimen työsylinteri haljennu ja se men vaihtoon, mutta ei sillä hyvä, kytkimen akseli työntyi 1cm syvemmälle mitä sais mennä. Vaihoin työsylinterin kun sattuivat löytämään semmoisen "läheltä".

    No vein pyörän mukana reissun tavoitepisteeseen toiseen ktm:n huoltoon jonne se jäi odottamaan huoltoa ja tarkempaa syynäystä.

    Tänään soittelivat perään ja ilmoittivat, että kytkimen puolen lohkosta on murtunut "olake"(suoristanut olakkeen siitä kohtaa missä laakeri lepää) ja tämä kytkimen akseli(tappi) oli mennyt poikki. Suurempien tuhojen laajuus selvinnee huomenna kun loput motista on purettu...

    Olen toinen omistaja tälle pyörälle eikä mitään oireiluja ole ennen ollut sitten tuon kohtalokkaan reissun. Ainoastaan bensaa on syönyt... :P

    Ja tietenkään ei takuita ole enää voimassa... Soittelin ktmnordicille aiheesta, ja heitä oli jo briiffattu keissistä liikkeen puolelta, että tämmöstä oli käynyt, että tulisiko tehdas vastaan tässä tapauksessa.

    Niinpä kyselen, onko kelleen tapahtunut mitään vastaavaa?
    Enkä ole pyörää rääkännyt mielestäni lainkaan...

    edit:
    Njoo... Tänään ilmottelivat, että huomen laittaavat pyörän kasaan. Kytkimen puolelta lohko men vaihtoon tappeineen ja laakereineen. Ja alustava maksaja on allekirjoittanut, kunhan saadaan anomus lähtemään tehtaalle ko. osista.

    Monet keskustelut on käyty liikkeen ja suomen evustajan kanssa eikä vielä tietoo saako "goodwillinä" menemään...

    Noh, vkoloppuna on pyörä jo alla, mutta ketuttaahan tämmönen lovi budjetissa, varsinkin kun opiskelija sattuu olemaan...

    edit:
    Dodii... Pyörä taas ajossa ja tehdas tuli vastaan osissa, aivan loistavaa! Nopeaa toimintaa tehtaalta, kun eilen oli anomus laitettu ja tänään päätös, kyseessä siis "goodwill"-takuu... Täytyy vain nostaa hattua! Ja nyt baanalle!



  2. #2
    Moro.
    Hyvin on maahantuoja sit hoitanut hommansa. Siitä pisteet heille kotiin. Mun SM:ssä ei kahden ajokauden aikana ollut mitään fibaa kytkimessä enkä ole moisesta ongelmasta muualtakaan kuullut. Oiskohan ollut niin, että sulla vaan on ollut ns. maanantaikappale. Varsinkin noilla kilometrilukemilla ei ongelmia pitäisi olla...

    Mutta asiallista toimintaa KTMnordicilta
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  3.  
  4. #3
    Pääsin näkemään ne osat vielä ennen kuin lähtivät menemään tehtaalle niin ei siin muuta voinu olla ku valmistusvirhe... Mekaanikkoki sano että ensimmäinen hänen kohdalleen tämmönen sattunut tapaus...

    No tulipahan ajettua sellaset 500km vkolopun aikana :P
    Vielä jos pari viikkoa ajelis ja kattelis sit pyörän laittelemista talliin...

    Mahottoman hauska peli ollu vaan ajella toi 690SM (tietenki hieman laitettu peli tosin)