Sivu: 6 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 579:sta
  1. #151
    Alkaa oleen nuo kilvettömien vakuutukset, että alkaa oleen sama ajaan kilvellisellä. Ainakin noiden vakuutusten puolesta.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  2. #152
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Alkaa oleen nuo kilvettömien vakuutukset, että alkaa oleen sama ajaan kilvellisellä. Ainakin noiden vakuutusten puolesta.
    Eikös se saman verran maksa pyörän tai kuskin korjaus oli kilpi tai ei? Uusi kilpi taitaa olla 8€, joten sen verran säästyy maksimissaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #153
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Liikennevakuutuksesta ei varmaan kovin paljoa materiaalivahinkoja korvata, menee ennemmin henkilövahinkopuolelle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #154
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Eikös se saman verran maksa pyörän tai kuskin korjaus oli kilpi tai ei? Uusi kilpi taitaa olla 8€, joten sen verran säästyy maksimissaan.
    Liikennevakuutuksesta korvataan vain henkilövahingot + mahdolliset vastapuolen omaisuusvahingot. Mutta radalla sekä kilvettömän että kilvellisen liikennevakuutus korvaa täsmälleen samat asiat. Pariin viime vuoteen asti vain on ollu edullisempaa tuo kilvettömän vakuuttaminen, mutta nykyisellään alkaa hinnat olemaan samoissa tai jopa kilvellisen eduksi. Kilvettömän vakuutuksessa kun ei ole bonuksia. Tosin kilvettömästä voi irtisanoa vakuutukset talveksi, jolloin kokonaishinta jää suhteellisen kohtuulliseksi. Mutta jos vakuutusten hinta jatkaa kilvettömien osalta nousuaan, on parin vuoden päästä kannattavampaa hankkia myös pelkkään rata-ajoon ja kilpailuun kilpipeli.

    Edit. Siis aiemmin ns. maastoliikennevakuutus kilpuriin n. 200€ vs. vastaava katupyörä n. 1000€. Nykyään siis about samoissa mennään. Itellä vielä vanhan mallinen vakuutus, mutta senkin hinta hiipii pikku hiljaa ylöspäin ja on tällä hetkellä n. 350€/vuosi.
    Superbike #7
  5. #155
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Liikennevakuutuksesta korvataan vain henkilövahingot + mahdolliset vastapuolen omaisuusvahingot. Mutta radalla sekä kilvettömän että kilvellisen liikennevakuutus korvaa täsmälleen samat asiat. Pariin viime vuoteen asti vain on ollu edullisempaa tuo kilvettömän vakuuttaminen, mutta nykyisellään alkaa hinnat olemaan samoissa tai jopa kilvellisen eduksi. Kilvettömän vakuutuksessa kun ei ole bonuksia. Tosin kilvettömästä voi irtisanoa vakuutukset talveksi, jolloin kokonaishinta jää suhteellisen kohtuulliseksi. Mutta jos vakuutusten hinta jatkaa kilvettömien osalta nousuaan, on parin vuoden päästä kannattavampaa hankkia myös pelkkään rata-ajoon ja kilpailuun kilpipeli.

    Edit. Siis aiemmin ns. maastoliikennevakuutus kilpuriin n. 200€ vs. vastaava katupyörä n. 1000€. Nykyään siis about samoissa mennään. Itellä vielä vanhan mallinen vakuutus, mutta senkin hinta hiipii pikku hiljaa ylöspäin ja on tällä hetkellä n. 350€/vuosi.
    Tuossa yllä mainittu kilvettömien vakuutusten irtisanominen talveksi voi olla yksi syy miksi niitä kausimaksuja nostellaan, kun seuraavana kautena kysellään uutta vakuutusta.

    Tosin nousi mullakin tonnisen kilvettömän vakuutus 530:stä 580 ekeen vaikka oli voimassa koko vuoden.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  6. #156
    Entä jos ottaa perjantaina vakuutuksen, radalla päristelee viikonlopun ja maanantaina irtisanoo? Toistaa saman sitten parin viikon päästä kun on uudelleen menossa ja vaihtaa vaikka aina vakuutusyhtiötä jos alkaa napinaa tulemaan sieltä suunnalta. Mitä sitä seisottaa tallissa ja maksaa liikennevakuutusta siitä.

    Onneksi ilman kaskoa voi ajaa, mutta eniten alkaa kyrsimään kilvettömien liikennevakuutuksen kohtalo. Aikas kovat korotukset (5-10x) tulleet viime vuosina ja kaikista pahinta on sen pakollisuus tilanteissa, joissa liikennevakuutuksen vuosimaksu on esimerkiksi 1-3 kertaa harrastekaluston hinta (esim. junnujen crossipyörissä tai harraste-enskoissa).
  7. #157
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Tuossa yllä mainittu kilvettömien vakuutusten irtisanominen talveksi voi olla yksi syy miksi niitä kausimaksuja nostellaan, kun seuraavana kautena kysellään uutta vakuutusta.
    Ei niitä tulis sanottua irti jos ne olis jollain järkevällä tasolla. Toi 300-400€ on aika passeli vuodesta, mutta reiska tonni johtaa siihen, että vakuutus on voimassa vain silloin kun sitä oikeesti tarvitsee.
    Superbike #7
  8. #158
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Entä jos ottaa perjantaina vakuutuksen, radalla päristelee viikonlopun ja maanantaina irtisanoo? Toistaa saman sitten parin viikon päästä kun on uudelleen menossa ja vaihtaa vaikka aina vakuutusyhtiötä jos alkaa napinaa tulemaan sieltä suunnalta. Mitä sitä seisottaa tallissa ja maksaa liikennevakuutusta siitä.
    Muistelen, että ainaki joillain vakuutusyhtiöillä minimivelotus liikennevakuutuksesta kilvettömään on 1kk.
    Superbike #7
  9. #159
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Muistelen, että ainaki joillain vakuutusyhtiöillä minimivelotus liikennevakuutuksesta kilvettömään on 1kk.
    Viime keväänä soittelin useampaan yhtiöön, en muista missä oli mikä meno, mutta ainakin IF:llä ilmoittivat että hinta on sama ajoit sitten yhden tai 365 päivää. Varmaan menee pikku hiljaa kaikki muutkin samaan systeemiin.

    Oma vakuutus nousi tälle kaudelle Fenniassa 500->600 osakaskon kanssa.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  10. #160
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Viime keväänä soittelin useampaan yhtiöön, en muista missä oli mikä meno, mutta ainakin IF:llä ilmoittivat että hinta on sama ajoit sitten yhden tai 365 päivää. Varmaan menee pikku hiljaa kaikki muutkin samaan systeemiin.
    Jotenki ei mee mun oikeustajuun voiko tuo olla ees mahdollista. Eikö joku lainpätkä ny löytyisi tähän väliin? 1kk jo itsessään hiukan hohhoijjaa, mutta on se nyt ihan räävitöntä jos vuodeksi pitää joku vakuutus sitoa aina.
  11. #161
    Kyllähän se niissä sopimuspaperissa lukee onko sopimus voimassa toistaiseksi vai määräajan.

    Itse soittelin jokin aika takaperin pariin yhtiöön juurikin tuolla asialla. HUOM. Alla olevat ovat yksittäisen nettialiaksen tulkintoja yksittäisten vakuutustätien puheista. Jokainen päättäköön lähteen luotettavuuden itse.

    Yksi oli sitä mieltä, että aina pitäisi maksaa vuosi. Kysyin, onko sopimus siis määräaikainen, ei kuulemma ole. Kysyin millä ilmeellä sitten aikovat estää minua katkaisemasta sopimusta. Eivät tienneet..

    Toisessa oli siten, että pidit päivän tai 28 niin lasku tulee kuukaudelta. Mielestäni ihan kohtuullista.

    Kolmannessa sanottiin, että minimilaskutus on 13 pvä mutta huomauttivat ettei kilvettömään ole pakko myöntää liikennevakuutusta (vrt. Kilvelliset) joten jos tiuhaan pätkit niin lopettavat vakuutuksen myymisen sinulle. Tämäkin vaikutti fiksulta.

    Summa summarum: vaihtelee, kandee soittaa ja kysyä. En ole jaksanut tarkastaa oliko täti kolme oikeassa tuon suhteen, että kilvettömään ei ole pakko myydä vakuutusta..
  12. #162
    Uskoisin, että joku katkaisumahdollisuus on oltava. Viimeisenä keinona pyörän myyminen kaverille ja osto muutaman kerran kesässä, jos tuota haluaa kikkailla.

    Vaikuttaako marraskuussa 2015 tuleva liikennepoistomahdollisuus tähän? Siinähän ainakin kilpipelistä katkeaa liikennevakuutus silloin kun ajoneuvo ei ole liikennekäytössä.
  13. #163
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Vaikuttaako marraskuussa 2015 tuleva liikennepoistomahdollisuus tähän? Siinähän ainakin kilpipelistä katkeaa liikennevakuutus silloin kun ajoneuvo ei ole liikennekäytössä.
    No jos toi poistaa kisaosallistumisista liikennevakuutuksen, niin ihan järjetöntä puuhaa. RR ja Enduropuolella on kilpipelejä iso liuta, kun kyseessä on harrasteluokat.
  14. #164
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No jos toi poistaa kisaosallistumisista liikennevakuutuksen, niin ihan järjetöntä puuhaa. RR ja Enduropuolella on kilpipelejä iso liuta, kun kyseessä on harrasteluokat.
    Niin siis ajoneuvon voi ottaa pois liikenteestä (esim. talveksi) kun siellä ei ajeta. Käytettäessä sitten takaisin liikenteeseen ja vakuutukset on "päällä", ihan normaalisti.
  15. #165
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No jos toi poistaa kisaosallistumisista liikennevakuutuksen, niin ihan järjetöntä puuhaa. RR ja Enduropuolella on kilpipelejä iso liuta, kun kyseessä on harrasteluokat.
    Onko liikennevakuutuslaki muuttumassa vai miten se liikennevakuutuksen pakollisuuden poistaisi?
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  16. #166
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No jos toi poistaa kisaosallistumisista liikennevakuutuksen, niin ihan järjetöntä puuhaa. RR ja Enduropuolella on kilpipelejä iso liuta, kun kyseessä on harrasteluokat.
    Ei poista, liikennevakuutus tulee olla kuten ennekin - myös kilvettömissä. Mutta 2017 alusta, jolloin uuden liikennevakuutuslain pitäisi tulla voimaan, kilpailutoiminnassa tai harjoituksissa kuljettajalle sattuneet vahingot rajataan vakuutuksen ulkopuolelle. Ulkopuoliselle aiheutetut vahingot korvataan kuten ennenkin. Jatkossakin kilpailuun - tai harjoituksiin - osallistuvassa ajoneuvossa tulee olla liikennevakuutus ja kuljettajalla erillinen tapaturmavakuutus.

    Kilpailutoiminnassa kuljettajan vahingot korvataan 1.1.2017 jälkeen liikennevakuutuksesta silloin kun ajetaan liikennesääntöjen mukaan. Tämä tarkoitaa esimekiksi Päijänne-ajossa sitä että siirtymillä, jotka ajetaan yleisellä tiellä liikennesääntöjen mukaan, liikennevakuutus korvaa myös kuljettajan vahingot mutta ei maastokokeilla tapahtuvia vahinkoja. Siellä tarvitaan sitä henkilökohtaista vakuutusta.

    Millaiseksi käytäntö tulee muodostumaan mitataan varmasti oikeusprosessien kautta.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 29.04.2015 klo 13:16.
  17. #167
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onko ratapäivät harjoitus? Vai pitääkö kyseessä olla nimenomaan kilpailuun harjoitteminen – kilpailussahan ei ajeta välttämättä niin lujaa kuin osataan, vaan taidot pitää olla ohittamisessa ja ratakäytöksessä ja -säännöissä…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #168
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko ratapäivät harjoitus? Vai pitääkö kyseessä olla nimenomaan kilpailuun harjoitteminen – kilpailussahan ei ajeta välttämättä niin lujaa kuin osataan, vaan taidot pitää olla ohittamisessa ja ratakäytöksessä ja -säännöissä…
    Mm. tämä on sellainen asia joka, mitä suurimmalla todennäköisyydellä, tullaan aikanaan KKO:n ennakkopäätöksellä linjaamaaan. Uskon, lain tulkinta antaa siihen mahdollisuuden, että vakuutusyhtiöiden kanta on että ratapäiviä - jos kysymyksessä ei ole nimenomaan liikenneopetus liikenneopettajan johdolla - tullaan käsittelemään samassa kategoriassa kuin kilpaharjoittelua.
  19. #169
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko ratapäivät harjoitus? Vai pitääkö kyseessä olla nimenomaan kilpailuun harjoitteminen – kilpailussahan ei ajeta välttämättä niin lujaa kuin osataan, vaan taidot pitää olla ohittamisessa ja ratakäytöksessä ja -säännöissä…
    En ole kovin aktiivisesti uuden lain laatimista seurannut, joten tämä on toisen käden tietoa. Liikennevakuutuslain muutos ei tietääkseni pitäisi vaikuttaa vakuutuksen korvaavuuteen normaaleilla ratapäivillä vaan pelkästään kisoissa. Harjoituksella tässä tapauksessa tarkoitettaneen välittömästi kilpailun yhteydessä järjestettävää harjoitusta. Siitä sitten varmaan päästään halkomaan hiuksia, että onko ratayhtiön perjantaina kisan alla järjestämä treenipäivä kilpailuun liittyvä harjoitus vaiko ei.
    Superbike #7
  20. #170
    Valitsin Turvan kilvettömille pyörille tarkoitetun vakuutuksen 955,-/4 erässä ja syksyllä laitan sen sitten kauden jälkeen poikki, kauden hinta jossain 400,- huitteilla.Tällä mennään.....
  21. #171
    Kysin IF:istä, mikä on nykyään omavastuu rataharjoittelun yhteydessä, ja sain vastauksen:
    omavastuu kolminkertainen ja vähintään 20% vahingosta.

    Ja lisäksi: "Huomaathan kuitenkin, että liikenne- ja kaskovakuutus ei ole lainkaan voimassa jos kyseessä on täysin muulta liikenteeltä eristetty alue. Liikennevakuutuslain mukaan alue on katsottu liikenteestä eristetyksi silloin, kun se on suljettu aitauksella tai muulla konkreettisella tavalla ja kun muun liikenteen ja ulkopuolisten pääsyn alueelle estää jatkuva ja aukoton vartiointi."

    Say what? Missäköhän menee raja tuossa "jatkuva ja aukoton vartiointi"?
    Onko tämä ollut aina näin, vai muuttunut? Ja onko muissa yhtiöissä sama linjaus?
  22. #172
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Kysin IF:istä, mikä on nykyään omavastuu rataharjoittelun yhteydessä, ja sain vastauksen:
    omavastuu kolminkertainen ja vähintään 20% vahingosta.

    Ja lisäksi: "Huomaathan kuitenkin, että liikenne- ja kaskovakuutus ei ole lainkaan voimassa jos kyseessä on täysin muulta liikenteeltä eristetty alue. Liikennevakuutuslain mukaan alue on katsottu liikenteestä eristetyksi silloin, kun se on suljettu aitauksella tai muulla konkreettisella tavalla ja kun muun liikenteen ja ulkopuolisten pääsyn alueelle estää jatkuva ja aukoton vartiointi."

    Say what? Missäköhän menee raja tuossa "jatkuva ja aukoton vartiointi"?
    Onko tämä ollut aina näin, vai muuttunut? Ja onko muissa yhtiöissä sama linjaus?
    Ainakaan Suomessa ei ole yhtään moottorirataa, joka täyttäisi tuon suljetun alueen määritelmän. Ei edes kisojen aikana. Jos menet ajamaan sisähalliin kartingradalle niin se varmasti katsotaan suljetuksi alueeksi.

    Ja ymmärtääkseni ei ole yhtiökohtainen tulkinta, vaan liikennevakuutuslaista tuleva.
    Superbike #7
  23. #173
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan Suomessa ei ole yhtään moottorirataa, joka täyttäisi tuon suljetun alueen määritelmän. Ei edes kisojen aikana. Jos menet ajamaan sisähalliin kartingradalle niin se varmasti katsotaan suljetuksi alueeksi.

    Ja ymmärtääkseni ei ole yhtiökohtainen tulkinta, vaan liikennevakuutuslaista tuleva.
    Ok. Thanks.
    Näinhän tuo varmaan on...ajatuksenjuoksu taisi katketa kuin luin tuon vakuutusyhtiöltä tulleen viestin...
  24. #174
    Kannattaa jotain backup plääniä pitää tässäkin. Jos vakuutusyhtiö päättää jostain syystä antaa liikkarista (virheellisen) kieltävän päätöksen niin voit joutua odottelemaan kuukausia/vuosia et homma on paketoitu ja siihen asti kaikki menee omaan piikkiin
    www.trackpunkracing.com
  25. #175
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eiks tästä ole ennakkotapaus olemassa, niin luulis että kun siihen viittaa, niin yhtiön kiinnostus hävitä keissi 100% varmuudella on melko pieni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #176
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa jotain backup plääniä pitää tässäkin. Jos vakuutusyhtiö päättää jostain syystä antaa liikkarista (virheellisen) kieltävän päätöksen niin voit joutua odottelemaan kuukausia/vuosia et homma on paketoitu ja siihen asti kaikki menee omaan piikkiin
    Tuosta on niin monta ennakkotapausta olemassa, että harvoin vakuutusyhtiöt enää ämpyilevät asian kanssa, koska tietävät häviävänsä joka tapauksessa. Esim. kun itse lippasin toukokuussa niin vahinkoilmoitusta seuraavana päivänä vakuutusyhtiöstä jo soiteltiin ja kyseltiin tilinumeroa. Samalla tuli ohje, että jos tulee lisäkuluja niin kuittia tulemaan niin maksavat sitä mukaa noita pois kun kustannuksia kertyy. Tossa nyt ei isoista rahoista puhuttu, mutta esim. yksityisellä lekurilla käymisestä ei tarvinnut maksaa mitään kun kertoi kassalla, että liikennevakuutukseen menee.

    Edit. Ainiin sulla taitaa olla kokemusta vähän hankalammasta tapauksesta kun ei sattunu kotimaassa?
    Superbike #7
  27. #177
    Hei, liikennevakuutuslaki uudistuu. En ole tarkkaan tutkinut mutta ainakin tällainen sieltä löytyi;

    Uusi liikennevakuutuslaki 41 § perusteluista:

    Ehdotettu säännös rajoittaisi nykyiseen nähden kilpailuun osallistuvien kuljettajien henkilöva-
    hinkojen korvaamista liikennevakuutuksesta. Liikennevakuutuksen korvattavuuden ulkopuo-
    lelle nyt jääviä vahinkoja voidaan korvata vapaaehtoisten vakuutusten, kuten vapaa-ajan tapa-
    turmavakuutuksen tai kilpailulisenssiin liittyvän henkilövakuutuksen perusteella. Vapaaehtoi-
    silla vakuutuksilla ei voida käytännössä antaa korvausetuuksiltaan ja määrältään yhtä hyvää
    henkilövakuutusturvaa kuin, minkä pakollinen liikennevakuutus antaa. Muutoinkin vapaaeh-
    toisten vakuutusten tarjoama turva on liikennevakuutuslaista poiketen ehdollinen ja riippuu
    siitä, onko vakuuttamisvelvollisuudesta huolehdittu asianmukaisesti. Ajoneuvokilpailuun osal-
    lisen kuljettajan vakuutusturva heikkenisi siten nykyisestä erityisesti niissä tilanteissa, joissa
    vahinkoa kärsinyt saa pysyvään työkyvyttömyyteen johtavan vaikean vamman.
  28. #178
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ladybird kirjoitti Katso viesti
    Hei, liikennevakuutuslaki uudistuu. En ole tarkkaan tutkinut mutta ainakin tällainen sieltä löytyi;

    Uusi liikennevakuutuslaki 41 § perusteluista:

    Ehdotettu säännös rajoittaisi nykyiseen nähden kilpailuun osallistuvien kuljettajien henkilöva-
    hinkojen korvaamista liikennevakuutuksesta. Liikennevakuutuksen korvattavuuden ulkopuo-
    lelle nyt jääviä vahinkoja voidaan korvata vapaaehtoisten vakuutusten, kuten vapaa-ajan tapa-
    turmavakuutuksen tai kilpailulisenssiin liittyvän henkilövakuutuksen perusteella. Vapaaehtoi-
    silla vakuutuksilla ei voida käytännössä antaa korvausetuuksiltaan ja määrältään yhtä hyvää
    henkilövakuutusturvaa kuin, minkä pakollinen liikennevakuutus antaa. Muutoinkin vapaaeh-
    toisten vakuutusten tarjoama turva on liikennevakuutuslaista poiketen ehdollinen ja riippuu
    siitä, onko vakuuttamisvelvollisuudesta huolehdittu asianmukaisesti. Ajoneuvokilpailuun osal-
    lisen kuljettajan vakuutusturva heikkenisi siten nykyisestä erityisesti niissä tilanteissa, joissa
    vahinkoa kärsinyt saa pysyvään työkyvyttömyyteen johtavan vaikean vamman.
    OK. Hyvin kaivettu.

    Monia voi nyt kiinnostaa, että millainen vakuutustarjonta paikkaa syntynyttä aukkoa.

    Edit: Liikennevakuutus on kuitenkin edelleen pakollinen myös kilpailijoille, mikäli oikein nämä koukerot muistin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #179
    Lainaa Ladybird kirjoitti Katso viesti
    Hei, liikennevakuutuslaki uudistuu. En ole tarkkaan tutkinut mutta ainakin tällainen sieltä löytyi;

    Uusi liikennevakuutuslaki 41 § perusteluista:

    Ehdotettu säännös rajoittaisi nykyiseen nähden kilpailuun osallistuvien kuljettajien henkilöva-
    hinkojen korvaamista liikennevakuutuksesta. Liikennevakuutuksen korvattavuuden ulkopuo-
    lelle nyt jääviä vahinkoja voidaan korvata vapaaehtoisten vakuutusten, kuten vapaa-ajan tapa-
    turmavakuutuksen tai kilpailulisenssiin liittyvän henkilövakuutuksen perusteella. Vapaaehtoi-
    silla vakuutuksilla ei voida käytännössä antaa korvausetuuksiltaan ja määrältään yhtä hyvää
    henkilövakuutusturvaa kuin, minkä pakollinen liikennevakuutus antaa. Muutoinkin vapaaeh-
    toisten vakuutusten tarjoama turva on liikennevakuutuslaista poiketen ehdollinen ja riippuu
    siitä, onko vakuuttamisvelvollisuudesta huolehdittu asianmukaisesti. Ajoneuvokilpailuun osal-
    lisen kuljettajan vakuutusturva heikkenisi siten nykyisestä erityisesti niissä tilanteissa, joissa
    vahinkoa kärsinyt saa pysyvään työkyvyttömyyteen johtavan vaikean vamman.
    Tämä kaatui kalkkiviivoille, kuljettajanpaikkasuoja jää entiselleen, koska päättäjien mielestä ihmiset on niin tyhmiä, ettei ne pärjää ilman holhousta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  30.  
  31. #180
    Poistettu
    Tuo jättää vielä kilpailuihin osallistumattoman harrastajan liikennevakuutukselle. Alustavien tietojen mukaan kilvettömien liikennevakuutuksen hinta on kalleimmillaan 30000€/vuosi. Molemmat crossipyöräni ovat tällä hetkellä halvimmassa löytämässäni yhtiössä 700€/v/kpl ja juuri saamani tiedon mukaan nousevat ensi vuonna 1500€v/kpl hintaan.

    Joten on tämä liikennevakuutuksella harrastaminen aivan perkeleen kallista sekä tietääkseni ainoa maa jossa näin toimitaan. Kilvettömien osalta aletaan olemaan kohta siinä tilanteessa että vuoden liikennevakuutus on moninkertainen mopon hintaan nähden. Siitä voi sitten arpoa mitä se tarkoittaa harrastamiselle.

    Sanoisinko että kohtalaisen apokalyptistä merkkiä on ilmassa, ellei tuota liikennevakuutusta saada pois mp-harrastamisesta. Joo, on totta että silloin jokainen kuski joutuu itse hiukka enemmän ottamaan vastuuta sekä vakuutuksistaan että ajamisestaan. Ja varsinkin kun tässä maassa ilman mitään vakuutuksia voi jalka poikki klenkata tk:n ovesta sisään ja saada hoitoa 20€/päivä.. Ajan mielestäni kohtuullisesti ja olen valmis siihen että kannan itsekin riskiä tekemisistäni vapaaehtoisessa harrastuksessa ilman että se kaadetaan kollektiivisen liikennevakuutuksen piikkiin.

    Omalla osalla tuleva mp-vero jo poisti yhden mopon tämän maan järjestelmistä. Kohta menee kilvettömät perässä.
Sivu: 6 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen