Ja juuri tulleen tarjouksen mukaan suomen vahinkovakuutus (pop,sp ) vaatimaton 18000€ vuosi.. ei paha
ja kyllä kahdeksantoistatuhatta
Menossa mukana
www.konetalovainikka.fi
www.eläinlääkäripalvelu.fi
www.pjp-motorsport.com
www.mp-tuki.com
Kysäisin kilvettömän pyörän liikennevakuutuksesta if:stä ja OP-Pohjolasta. If:ssä lähemmäs 3 satasta kuukaudessa ja OP:ssa suuruusluokaltaan satasen kuukaudessa. Hinnasta suuruusluokka siksi, että keskittämisalennukset yms. vaikuttavat hintoihin. Muistelen jostain lukeneeni, että OP:ssa olisivat hinnat nousemassa ensi kesäksi. Jos näin on, ei minulle ilmoittaneella henkilöllä ollut se tiedossa.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Ja nyt op pohjola mies 31v k11 kilonen kilvetön gixu osakaskolla 800€/ vuosi
Ei kausi hinnoittelua eli käytännössä 400€ kesä
Menossa mukana
www.konetalovainikka.fi
www.eläinlääkäripalvelu.fi
www.pjp-motorsport.com
www.mp-tuki.com
Jokavuotinen jännitys Fennian kilvettömän vakuutuksen hinnasta päättyi positiiviseen yllätykseen. Liikenne 511,- osakasko 75,-. Nousua viime vuodesta äkkiseltään katsoen ei yhtään.![]()
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Juu siis tää on ehditty ottaa sinä keväänä kun kaikki yhtiöt siirtyi 2-5K euroa/vuosi hinnoitteluun. Fennia ei ollu ihan hereillä ja ehdin saamaan heiltä vakuutuksen joka vanhan hinnoittelun mukaan olis ollu sieltä kalliimmasta päästä mutta tilanteen muututtua olikin varmaan markkinoiden halvin. Yllättäen en oo sitä poikkassu sen jälkeen, joka kevät se on noussu kovalla prosentilla mut tänä vuonna näemmä ei. Liekkö hoksaavat kämminsä ensi vuonna ja ottavat vahingon takaisin. No sitä voipi jännittää vuoden päästä.
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Kaikenlaiset tapahtumat vakuutusmaksuihin vaikuttavatkin http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/ar...omessa/6324314
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
^^ Vanha uutinen taas kaivettu naftaliinista. Vaikuttaa siis siinä mielessä että vakuutuskuviot eivät tuolta osin muutu vaan jatkuvat kuten tähänkin asti. Tämä "Vnuk" tapaushan käsiteltiin jo tuossa edellisellä sivulla.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Soittelin nyt loppuviikosta IF:iin ja olen täysin hölmistynyt heidän rata-ajovastauksesta. Ensinnäkään se ensimmäinen tyttö joka vastasi, ei tiennyt asiasta mitään. Sitten kun sain ''asiantuntijan'' kiinni, oli vastaus semmoinen, että jos rata on täysin suljettu liikenteeltä, siellä ei ole edes liikennevakuutus voimassa.
Jos rata taas on avonainen liikenteelle, kaskon omavastuu on kolminkertainen.
Missä on rata, jonne on pääsy normaalila liikenteellä? Oma arvaus on se, että tämä asiantuntija on myös kesähenkilö, joka luki vaan ohjeen sanasta sanaan, ilman oikeaa ymmärrystä siitä. Ehkä kaikki radat ovat ''virallisesti'' semmoisia, että ne ovat liikennevakuutuksen piirissä, eli myös se kasko olisi IF:llä voimassa?
Tarkoitus on ajella OuluZonella (rekisteröidyllä katupyörällä) ja siellä on kyllä portti, joka estää normaalin liikenteen sinne ajon, kun siellä ei kukaan aja. Mutta jos siellä ajaa ja on maksanut, on portti auki. Selitin tämänkin tälle IF:n ''asiantuntija'', mutta hän ei osannut olla siitä mitään mieltä.
Apuja teiltä?
Yamaha PW 80, Derbi R-Xtreme 50, Husqvarna WRE 125, Derbi GPR 125, Aprilia Mx 125, Honda CBR 600F ABS 2012, KTM 690 SMC 2008, Honda CBR600RR 2014, KTM 690 SMCR 2017, Triumph Street Triple 765 RS 2017, KTM 690 SMCR 2019
Olen ymmärtänyt niin, että esim. suljettu hallirakennus, jossa harrastetaan ajamista on muulta liikenteeltä suljettu.
Koska ulkona oleville radoille pääsee vaikka marjanpoimijat ja eläimet, näistä on sellainen tulkinta, että ne eivät ole täysin suljettuja ja siksi liikennevakuutus korvaa siellä sattuneet henkilövahingot ja varmaan myös syyttömän osapuolen kalustovahingot. Käsittääkseni myös kilpailuissa ulkona olevilla moottoriurheiluradoilla täytyy kaikilla kilpailijoilla olla liikennevakuutus.
Kaskovakuutuksissa on paljon vaihtelua eri vakuutusyhtiöiden välillä.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Kun kaadoin pyöräni Kemoralla viime kesänä, maksoi IF kaskosta ihan mukisematta 20% omavastuulla lunastuksen. Vahinkoilmoitukseen taisin laittaa että "ajoharjoittelutilaisuudessa jarrutuksessa etupyörä lukkiutui noin 100 km/h nopeudessa".
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Ois ollu kiva ottaa se IF:n vakuutus, mutta heidän rata-asiantuntija ei tiennyt, että saanko ajaa radalla jossa on portti, vai en. Päädyin turvaan, joka oli 400 euroa halvempi vuodessa. Sillä ostaa jo yhdet katteet. Ensimmäinen asiakaspalvelija sanoi, että tarvin Honda CBR600RR:ään endurovakuutuksen, en sitä tietenkään ottanut.![]()
Yamaha PW 80, Derbi R-Xtreme 50, Husqvarna WRE 125, Derbi GPR 125, Aprilia Mx 125, Honda CBR 600F ABS 2012, KTM 690 SMC 2008, Honda CBR600RR 2014, KTM 690 SMCR 2017, Triumph Street Triple 765 RS 2017, KTM 690 SMCR 2019
Tuo "täysin suljettu alue" tarkoittaa eristettyä aluetta, johon ulkopuolinen ei voi omin luvin päätyä, ei ajoneuvolla eikä ilman. Tällainen alue pitää olla aidattu tai muuten fyysisesti eristetty ulkopuolisilta tai jatkuvasti vartioitu, ja kulkuaukkojen on oltava lukittuina tai niissä on oltava jatkuva vartiointi. Kun katsotaan suomalaisia ratoja, niitä ei ole ympäriinsä aidattu aukottomasti, eli rata-alueelle voi päätyä omin luvin jostakin kohtaa aluetta. Pelkkä kiinni oleva puomi radallemenokohdassa ei tee alueesta eristettyä.
Kun halutaan tietää onko joku ajoharjoittelualue eristetty, kannattaa katsoa onko olemassa mitään reittiä alueelle josta esimerkiksi jalankulkija voisi päästä alueen sisälle ilman että kukaan voi sitä välittömästi estää. Jos reitti löytyy, ei alue ole eristetty, joten liikennevakuutus on normaaliin tapaan voimassa. Tämä perustuu lakiin eikä vakuutusyhtiöllä ole vapautta soveltaa sitä omalla tavallaan.
Liikennevahinkolautakunnan soveltamisohje
Kasko on sitten eri asia, ja se voi olla tai olla olematta voimassa niin kuin vakuutusehdoissa lukee. Esimerkiksi IFillä ei ole vakuutusehtoja pikaseen katsoen erilaisia ehtoja suljetulla ja eristetyllä alueella ajettaessa, vaan kolminkertainen omavastuu on voimassa jos alueella harjoitellaan nopeus- tai muuta ajoharjoittelua sun muuta vastaavaa. Kukaties tuo koskee myös tieliikennealueita jossa tehdään esimerkiksi jarrutreenejä, suljetusta alueesta, moottoriradasta saati eristetystä alueesta siinä ei mielestäni puhuta.
1000
Mitä tietoa pyörästä vakuutusyhtiö oikein tarttee ku ei kerran rekkarikilpiä ole?
Haluaako ne pyörän runkonumeron tms?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Eli mistäs putiikista nyt kannattaisi ottaa tohon kilvettömään se vakuutus?
Tällä hetkellä IF:ssä muut vakuutukset, ja mikäli oon uusimmat viesit ymmärtäny oikein, niin
- IF:n vakuutusmyyjä ei tiedä mistään mitään
- jos ymmärtää niin maksaa 100e/vkl ?
Mites muissa putiikeissa? Tyyliin LähiTapiola yms.?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Juu mutta en oo haluumassa mitää vuosivakuutusta, vaan ihan pelkkää viikonloppukohtaista liikennevakuutusta.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mulle tarjottiin keväällä iffistä kilvettömään tonnariin 12 euroa päivä+liikenteeseen Otto ja poisto maksut (6 euroa). Kilvelliseen 600: een 6 egee päivä.
Siihen päälle seisontajan kasko n. 60 egee vuodessa.
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Suzuki GSXR 600 L1
Niin siinä on varmaan molemmat. Maksaa kyllä 12e/päivä, mutta minimi kertaveloitus on se 100e eli 8 vrk.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson