Sivu: 20 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920
Tulokset 571:stä 576:een 576:sta
  1. #571
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Kilpailutilanne on asia erikseen, mutta en näe mitenkään mahdollisena sitä, että höntsäajossa sillä saisi itselleen, muille tai ympäristölle mitään vahinkoa aikaan. Jos olen väärässä ja menee jalka poikki, niin eikös se pahoinvointiyhteiskunnan palveluihin kuulu, että löytyy sairaala, jossa lääkäri pistää pilkkahintaan laastaria?
    Jalan katkeaminen nyt on melko yhdentekevää, sen nyt joku kipusisko kipsaa ja joku maksaa, työnantaja taputtaa yhteen karvaisia käsiään maksaessaan kuukauden tai parin saikun. Mutta sitten joku sellainen Shuumahherin kaatuminen, jonka jäljiltä pidetään kasvista letkuissa vuosikymmeniä, onkin jo eri juttu. Riskinsä se toki on kaikessa mitä tehdään, mutta kun on ainakin mun mielestä toimivansuuntainen liikennevakuutusjärjestelmä, niin sinänsä ymmärrettävää että semmoisesta vakuutuksesta ne kulungit maksetaan.

    Joku järki tuohon eri vehkeiden liikennevakuuttamiseen olisi kyllä kiva saada, vaikka henkilökohtainen liikennevakuutus tai joku sellainen.

    edit: Äkkiseltään toki henkilökohtainen liikennevakuutus vaikuttaa vähän samalta kuin tapaturmavakuutus, korvauskatto on eri maata.
    1835
  2. #572
    Me ollaan nyt lähtökohtaisesti hyvin eri linjoilla. Vastuun yksilön tekemisistä pitäisi olla yksilöllä. Kaikki ajoneuvon ajaminen ei tarkoita liikennekäyttöä.

    Kuulin tuossa hiljattain, mitä maksaa kiihdytysvehkeiden vakuuttaminen. Ihan posketon hinta. Mihin se perustuu? Oletteko kuulleet kovinkin monista kiihdytysonnettomuuksista, joissa on tullut kolmansille osapuolille korvattavia?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  3. #573
    Täytyy sen vastuun minunkin mielestäni olla lähtökohtaisesti yksilöllä, ei vastuuta voi tyystinulkoistaa. Mutta kuten Schumacherin tapaus esimerkkinä osoittaa, ovat seuraukset pahimmillaan sellaisia, että normaalilla ihmisellä ei ole mitään mahdollisuuksia vastata seurauksista. Schumacherilla ei toki ollut moottoriajoneuvo alla, vaan 0-hevosvoimaiset sukset. Eli tuo mopojen tehottomuus ei oikein toimi perusteena vammautumisen mahdottomuuteen, huonolla tuurilla käy hitaassakin vauhdissa huonosti.

    Toki nykyään saa sähköfillarilla vauhtia enemmän ja nopeammin kuin mopolla, eli on ihan aiheellista miettiä että pitääkö nekin vakuuttaa, tai sitten vapauttaa tussuimmat moottorivehkeet vakuuttamisvelvollisuudesta.
    1835
  4. #574
    Niin no, jos käy Schumacherit niin sitten kaivetaan kuvetta tai kuollaan. Eihän se ole sen vaikeampaa.

    Ihan yleisellä tasolla mun mielestä ihmisten pitäisi saada vapaammin tehdä mitä tykkäävät ilman yhteiskunnan holhousta, mutta samalla kantaa vastuu omista ratkaisuistaan. Kärjistettynä tyyliin "vedä vaan röökiä, mutta älä tule itkemään jos tulee keuhkosyöpä".

    Nykyinen konttauskypäräyhteiskunta alkaa olla sitä luokkaa, että kaikki päätökset ja ratkaisut on tehty yksilöiden puolesta. Kohta ei tarvitse kuin vetää vaan nollat taulussa päivästä toiseen sängyn ja työpisteen väliä, eikä kukaan enää kykene itsenäiseen ajatteluun.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #575
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Niin no, jos käy Schumacherit niin sitten kaivetaan kuvetta tai kuollaan. Eihän se ole sen vaikeampaa.

    Ihan yleisellä tasolla mun mielestä ihmisten pitäisi saada vapaammin tehdä mitä tykkäävät ilman yhteiskunnan holhousta, mutta samalla kantaa vastuu omista ratkaisuistaan. Kärjistettynä tyyliin "vedä vaan röökiä, mutta älä tule itkemään jos tulee keuhkosyöpä".

    Nykyinen konttauskypäräyhteiskunta alkaa olla sitä luokkaa, että kaikki päätökset ja ratkaisut on tehty yksilöiden puolesta. Kohta ei tarvitse kuin vetää vaan nollat taulussa päivästä toiseen sängyn ja työpisteen väliä, eikä kukaan enää kykene itsenäiseen ajatteluun.
    Suomessa kyllä edelleen pidetään hengissä ilman kovin suurta kupeen kaivamista, hyvällä säkällä laitetaan jopa jonkinlaiseen toimintakuntoonkin. Maksuton terveydenhoito loppui joskus 90-luvulla, mutta aika pitkälti yhteiskunta edelleen viulut lopulta maksaa.
  6.  
  7. #576
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Suomessa kyllä edelleen pidetään hengissä ilman kovin suurta kupeen kaivamista
    Näinpä. Jos aiot ajaa kilpaa, pitää siitä huolimatta olla kolme vakuutusta.

    Koko systeemi pitäisi laittaa aivan täysin uusiksi. Nykyjärjestelmä on aivan järjetön.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Sivu: 20 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920