Sivu: 13 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 579:sta
    Ei ole yhtään sekavaa. Edes SM-kisoissa rata-alue ei ole liikennevakuutuslain tarkoittamalla tavalla eristetty, joten liikennevakuutus korvaa (ja sellainen on oltava)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Perusasiat on selitetty ajoharjoittelupäivien infopaketissa, kohta 24.
    1000
    Juuri näin, eli jos liikennevakuutus on voimassa jossakin yhtiössä, ei radalla ilman turvaa jää.

Tämän enempää en viitsi julkisella foorumilla spekuloida, jos vakuutusten teoria oikein kiinnostaa voi tulla varikolla kysymään
    -
    Sellainen kysymys Virtasalmen kisojen jälkeen, että kun siellä kaadossa mulla meni nahkapuku ajokelvottomaksi (hiha repesi pituussuunnassa auki vetoketjun kohdalta)...

Onko porukalla mitään kokemuksia siitä että jokin vakuutus korvaisi ratakaadosta varusteet?

Mulla on siis
    - kisalisenssin mukana tullut vakuutus
    - normi liikennevakuutus
    - kotivakuutus
    - yrittäjän laaja tapaturmavakuutus
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Sellainen kysymys Virtasalmen kisojen jälkeen, että kun siellä kaadossa mulla meni nahkapuku ajokelvottomaksi (hiha repesi pituussuunnassa auki vetoketjun kohdalta)...

Onko porukalla mitään kokemuksia siitä että jokin vakuutus korvaisi ratakaadosta varusteet?

Mulla on siis
    - normi liikennevakuutus
    - kotivakuutus
    Mä sain org:in päivillä pannutetun kypärän korvatuksi Fennian kotarista.
    -
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Todella sekava tilanne. Mitkä liikennevakuutukset kelpaa MotOrgin järjestämissä tilaisuuksissa??!! Kukakohan korvaa, jos jotain isompaa sattuu.

POP vahvisti s-postilla, että minun liikennevakutus Popissa voimassa MotOrg ry:n radalla tapahtuvilla ajoharjoittelupäivillä.
    Liikennevakuutus on aina voimassa kotomaan radoilla, kasko sitten yhtiökohtaisesti. Itseasiassa laki vaatii pyörään liikennevakuutuksen jos sillä meinaa ajaa radalla.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen

Mulla on siis
    - normi liikennevakuutus
    - kotivakuutus
    Kotivakuutuksesta voi yrittää, mutta tuskin onnistuu. Jos lanssihenkilökunta leikkaa puvun päältä, korvaa liikennevakuutus, koska on henkikövahingosta seurannut kulu.
    Superbike #7

Äkkiseltään googlella löytyi aika monta keskustelua, jossa viitattiin siihen, että kypärää lukuunottamatta muut ajovarusteet voitaisiin korvata kotivakuutuksesta urheilu/harrastusvälineinä tai koti-irtaimistona, mikäli sellaiset oman vakuutuksen korvauspiiriin yleensäkään kuuluvat. Jossain yhtiössä myös laaja matkavakuutus voi tulla kyseeseen mikäli matkan ehdot täyttyvät (etäisyys kotoa ym). Kannattaa lukaista ehdot tai kysyä.

Mulla on siis
    - normi liikennevakuutus
    - kotivakuutus
    Mulla korvattiin viime vuonna varisteet ja sano, että tapauskohtaista ja kerran vain korvaavat kotivakuutuksesta. Jos useamman kerran hakee niin katsovat, että liian suurella riskillä ajetaan ja on kilpailuun tähtäävää eikä ajoharjoittelua. Jos kisassa mennyt, niin aika vois päätellä ettei korvaa.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
    Mulla meni joskus vuosia sitten matkavakuutuksesta ajokamat, kun oli extreme sports sisällytetty.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *

Mulla on siis
    - normi liikennevakuutus
    - kotivakuutus
    Tähän vastaten
    - Kisalisenssin vakuutuksesta ei tietoa
    - Liikennevakuutus, ei korvaa
    - Kotivakuutus, ei korvaa
    - Yrittäjän laaja tapaturmavakuutus, ei varmaa tietoa, mutta ei kuulosta tapaturmalle.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Todella sekava tilanne. Mitkä liikennevakuutukset kelpaa MotOrgin järjestämissä tilaisuuksissa??!! Kukakohan korvaa, jos jotain isompaa sattuu.
    No itsehän uskoisin asian olevan niin, että liikennevakuutus kun on, niin se lähtökohtaisesti korvaa kaiken, mitä liikennevakuutuksen kuuluukin korvata, riippumatta siitä mitä tietoja on annettu.

Toinen asia on sitten se, voiko vakuutusyhtiön ja vahingon aiheuttajan välille tulla keskustelua ja käräjöintiä siitä, että liikennevakuutuksen määrään vaikuttavissa tiedoissa on johdettu harhaan ja kuka sitten maksaa ja kuinka paljon. Kysyttiinhän ennenkin, onko moottoripyörän rakennetta muutettu yli tietyn %-määrän. En sitten tiedä, onko näistä koskaan käräjöity, jos on annettu vääriä tietoja. Kaipa viritettyjen mopojen (=kevari) kanssa tälläisistä pitäisi olla kokemusta, mutta siinä mennään toisaalta ajoneuvoluokasta yli, mikä on mielestäni isompi juttu.

Jokohan riittää pirujen maalailu minun osaltani tähän asiaan, mutta olen samaa mieltä tilanteen sekavuudesta.

Edittiä: Jäi viimeinen sivu vastauksia jostakin syystä näkemättä ennen vastaamista, olivathan muut vastanneet jo, mutta kysymys tähän keskimmäiseen kappaleeseen on vielä vähän auki (miksi vakuutusyhtiö kysyisi asiaa, johon voisi vastata harhaanjohtavasti?)
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Itse kun kaatusin viime vuonna Alastaron ykkösmutkassa niin vakuutus ei korvannut. Sanovat että suljettu tila (moottorirata) ja et kyseessä oli ajoharjoittelu tapahtuma joten ei korvaa... pyörästä meni katteet ja kypärä uusiks. Vakuutus yhtiö OP. Olisko niiden pitäny korvata liikennevakuutuksen takia? Voiko täst käräjöidä??? Varsinki ku tapahtumast on jo vuosi...
    Kiitos!
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Liikennevakuutus ei korvaa itselle itseaiheutettuja materiaalisia vaurioita. Sairaanhoidolliset kulut kyllä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Liikennevakuutus ei korvaa itselle itseaiheutettuja materiaalisia vaurioita. Sairaanhoidolliset kulut kyllä.
    Jep. Korvaa omat henkilövahingot. Ihan kuin liikenteessäkin. Vastapuolen materiaalivahingoista en osaa sanoa ratatilanteessa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Jep. Korvaa omat henkilövahingot. Ihan kuin liikenteessäkin. Vastapuolen materiaalivahingoista en osaa sanoa ratatilanteessa.
    Liikennevakuutus korvaa aina kaikki henkilövahingot ja vastapuolen omaisuusvahingot.

Lisäksi ilmeisesti ensihoitohenkilökunnan päältä leikkaamat ajovarusteet korvataan liikennevakuutuksesta.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Itse kun kaatusin viime vuonna Alastaron ykkösmutkassa niin vakuutus ei korvannut. Sanovat että suljettu tila (moottorirata) ja et kyseessä oli ajoharjoittelu tapahtuma joten ei korvaa... pyörästä meni katteet ja kypärä uusiks. Vakuutus yhtiö OP. Olisko niiden pitäny korvata liikennevakuutuksen takia? Voiko täst käräjöidä??? Varsinki ku tapahtumast on jo vuosi...
    Kiitos!
    Niin mitä ei korvannut? Henkilövahinkojako? Vai omaisuusvahinkoja?
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Niin mitä ei korvannut? Henkilövahinkojako? Vai omaisuusvahinkoja?
    Omaisuus... sain vaan sen käsityksen ylempää muista kommenteista että liikennevakuutus kattaisi myös omaisuus vahingot radalla. Henkilövahinkoja ei tullut kaatumisesta... 2 mustelmaa ja peukalo vain venähti (oli 1vk kipee, that´s it)
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Omaisuus... sain vaan sen käsityksen ylempää muista kommenteista että liikennevakuutus kattaisi myös omaisuus vahingot radalla. Henkilövahinkoja ei tullut kaatumisesta... 2 mustelmaa ja peukalo vain venähti (oli 1vk kipee, that´s it)
    Liikennevakuutus ei korvaa omia omaisuusvahinkoja, sitä varten se kasko on olemassa. Tosin ratatöhöilyissä (kurssien ulkopuolella) ei mun mielestä kaskon tartteis olla ollenkaan voimassa.
    Superbike #7
    Hei te joilla on OP:ssa vakuutus kilvettömään mopoon, niin miten se kuvio on mennyt, olettekö pitänyt esim rataviikonlopun verran liikennevakuutusta voimassa ja sitten irtisanonut ja about millaisia laskuja on tullut? Soitin tänään OP ja kyselin kilvettömään 600 gixxeriin liikennevakuutusta niin hinnaksi sain 1620 e/v + palo-varkaus kasko 120e/v. Ilmeisesti kuitenkin tuon liikennevakuutuksen painotus on kesä-elokuussa, niin jäi vähän kysymysmerkiksi mikähän sen päivän hinta tai viikonlopun hinta on. Tietty jos on kertoa mitä on tullu kesä-elokuu maksamaan niin sekin käy.
    Suzuki GSX-R600 2011
    Itse ottanut kilvettömälle op:stä vakuutukset, soittamalla vakuutus voimaan, vakuutus näkyy parin kolmen päivän viiveellä op:n sivuilla. Ajojen jälkeen asiakaspalveluun viesti "irtisanon valuutukseni xxxxxx tänään xx.xx.xxxx. Seuraavana päivänä on tullut viesti "kiitos, olen lopettanut vakuutuksesi...." Minimi maksu on 14€ eli se verran olen päivästä maksanut. Muistaakseni päivämaksu olisi ollut jotain 9€ luokkaa omalle pyörälle, mutta kun vain yhden päivän olen rataillut kerrallaan, niin 14€/pvä eli oisko viikonlopun hinta jotain vajaa parikymmpiä tai hieman yli. Homma on toiminut ainakin toistaiseksi loistavasti, toivottavasti myös tulevaisuudessa.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Hei te joilla on OP:ssa vakuutus kilvettömään mopoon, niin miten se kuvio on mennyt?
    Mulla oli viime keskiviikon liikenne + osakasko, eli siis vaan yhden päivän.
    Osakaskon otin paloa ja varkautta varten (ehkä ihan ymmärrettävää). Vuosihinnat oli samat, mitä mainitsit.

Eli soitin tiistaina OP:hen, että laittakaapa vakuutus tälle kilvettömälle pyörälle huomisesta (4.7.2018) alkaen ja annoin runkonumeron. Samalla se kysy merkin, mallin, vuoden, painon ja tehon.

Sitten laitoin keskiviikkona 5.7.2018 oma OP-nettisivun kautta viestin, että haluaisin irtisanoa liikennevakuutukseni sekä osakaskoni tästä päivästä alkaen. (Koitin niiden nettisivujen kautta sitä irtisanoa, mutta ne olivat kaatuneet).

Sain vastauksen oma OP-nettisivuilla:
    "Hei Timo!

Kiitos viestistäsi.

Pahoittelut verkkopalvelussa olevasta häiriöstä. Liikennevakuutuksen ollessa lakisääteinen, ei tätä pysty suoraan itse verkon kautta irtisanomaan, vaan tulee ilmoittaa juurikin näin viestillä niin vakuutuksen saa lopetettua.

Kawasakin ZX6R liikennevakuutus sekä osakasko on irtisanottu ilmoituksesi mukaisesti 5.7. alkaen. Tulet saamaan muutoksesta korjatun laskun sekä uuden vakuutuskirjan.

Ystävällisin terveisin xxx xxx
    OP Vakuutus Oy"

OP:lla on minimilaskutuserä 14€. Joten sellaista summaa sieltä odottelen. Katsotaan kuinka käy. Viime vuonna hinta oli 14€, kun tein samanmoisen tempun.

edit. Mulla se vakuutus näky oma OP-sivuilla jo keskiviikkona, kun oli tullut voimaan.
    Braaaaap
    OP:n vakuutuksen saa myös chatin kautta voimaan, jos haluaa tapahtumasta jäävän mustaa valkoiselle. Irtisanominen chatin kautta ei onnistu, mutta viestillä verkkopankista kyllä.

Aika hitaasti on tullut vakuutuskirjat tänä kesänä eikä vakuutuksesta välttämättä näy mitään jälkeä, jos esim perjantaina ottaa lauantaiksi voimaan. Tämä kannattaa ottaa huomioon, jos ajattelee tulostaa vakuutuskirjan tai näyttää verkkopankista todisteen liikennevakuutuksen voimassaolosta.

Itselläni on jatkuvasti kilvettömässä kasko (palo+varkaus) päällä ja liikenne sitten ratapäivinä. Liikennevakuutuksesta tulee aina verkkopankkiin täysi vuoden lasku ~1600€, kun vakuutus astuu voimaan. Lasku peruuntuu siinä vaiheessa, kun vakuutuksen irtisanoo. Luulisi olevan kaikille osapuolille helpompaa, jos vakuutusta ottaessa voisi kertoa voimassaoloajan, ja turhia laskuja ei tarvisi pyöritellä. Tämä ei kuitenkaan kuulemma onnistu.
    Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
    Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
    Kuinkahan kauan OP katselee tuota "vakuutuspäiväksi"-meininkiä? Taitaa mennä pätkävakuutuksista kertyvä raha paperien pyöritykseen tai sitten on jo tappiollista ja sitä tuskin kauaa katselevat. Meilläkin kaverin kanssa kilvettömän vakuutus siellä, mutta pidetään koko kesä. Maksanee n. 400e kolmelta kuukaudelta. Ratapäiviä sopivasti viikon-parin välein, niin ei jaksa irtisanoa välillä. Mietin vain, että jos tarpeeksi moni vekslaa päivittäin vakuutuksia päälle ja pois niin voi olla että systeemi muuttuu. Minimissään kuukaudeksi kerrallaan tai joku vastaava. Tosin, kait se kannattaa hyödyntää vielä kun mahdollista..
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
    Lainaa JaskaA kirjoitti Katso viesti
    Aika hitaasti on tullut vakuutuskirjat tänä kesänä eikä vakuutuksesta välttämättä näy mitään jälkeä, jos esim perjantaina ottaa lauantaiksi voimaan.
    Tässä vaiheessa noheva taistelija pyytää puhelimella soittaessaan vakuutusta ottaessaan, että asiakaspalvelija lähettää välittömästi sähköpostiin voimassaolotodistuksen, joka tuli noin puolen tunnin sisällä puhelun päättymisestä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Tässä vaiheessa noheva taistelija pyytää puhelimella soittaessaan vakuutusta ottaessaan, että asiakaspalvelija lähettää välittömästi sähköpostiin voimassaolotodistuksen, joka tuli noin puolen tunnin sisällä puhelun päättymisestä.
    Tein saman ja mutta mulla kesti 45 min!
    Braaaaap
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan kauan OP katselee tuota "vakuutuspäiväksi"-meininkiä? Taitaa mennä pätkävakuutuksista kertyvä raha paperien pyöritykseen tai sitten on jo tappiollista ja sitä tuskin kauaa katselevat. Meilläkin kaverin kanssa kilvettömän vakuutus siellä, mutta pidetään koko kesä. Maksanee n. 400e kolmelta kuukaudelta. Ratapäiviä sopivasti viikon-parin välein, niin ei jaksa irtisanoa välillä. Mietin vain, että jos tarpeeksi moni vekslaa päivittäin vakuutuksia päälle ja pois niin voi olla että systeemi muuttuu. Minimissään kuukaudeksi kerrallaan tai joku vastaava. Tosin, kait se kannattaa hyödyntää vielä kun mahdollista..
    En myöskään pidä tuota oikein kauaskantoisena toimintana. Muutama satanen per kesä edelleen ja tässä saa olla onnellinen, jos homma pysyy edes tällä tolalla. Mainittu toimintatapa todennäköisesti johtaa johonkin ikävään ja en usko että siihen menee kovinkaan pitkään. Voisin omasta puolestani kyllä suoda vakuutusyhtiölle esim minimilaskutuskaudeksi 1kk ja se olis tällä tasolla ihan ok.

OP on tällä hetkellä ainut järkevänhintainen ainakin itselle.
    Melkeimpa kaikilla muilla vakuutusyhtiöllä on kilvettömien mp kohdalla käytössä minimilasku joka on vakuutuskaudesta riippumatta 100-400 euroa. OP on siis poikkeus tässä ja en tiedä lähteekö muuttamaan milloin käytäntöään, uskoisin että varmasti jossain vaiheessa näin tekee. Syynä miksi itse mietin tätä päiväkohtaista "kikkailua" on vaan vakuutuskulujen pitäminen jollain tapaa kohtuullisena. Mulla tohon katumopoon vakuutukset (sisältää tosin kaskon) maksaa sen 1600 euroa "vuodessa" ja kun suurimmalla osalla vakuutusyhtiöstä on mopojen osalta vuodenaikahinnoittelu, niin tuo koko summa tulee periaatteessa maksettua ajokauden aikanaa. Mulla tietysti tohon hintaan vaikuttaa se, että on niin tuore kortti.

Tuon vuodenaikahinnnoittelun takia, minulle ei tässä vaiheessa ainakaan ole mitään järkeä pitää kilvellistä ratamopoa, koska kaudelle pitäisi seisottaa vähintään se 30 päivää putkeen, että saisi vakuutusmaksuista hyvitystä. Katsoin kaikki vakuutusyhtiöt läpi niin pelkän liikennevakuutuksen osuus oli 700-1700 euroa. Tosin OP:sta sais sen alle 500 euroon, mutta kysyvät sitä onko mopo muussa kuin normaalissa tieliikennekäytössä..

Kilvettömien osalta en tiedä miten ne vaakuutusyhtiöt painottaavat niitä maksujaan, eli onko jokainen vuoden päivä samanarvoinen, tuskin on. Eli vaikka saisin sen vuosihinnaksi 1600 euroa, niin silläkin on varmaan painotukset kesäkuukausille. Tätä ei vakuutusyhtiön täti ja setä osannut kertoa. Hankala siis arvioida mitä ne kesän ratailut tulisivat maksamaan. Vakuutusmaksujen lisäksi kun maksettavaa tästä harrastuksesta tulee ihan riittävästi. Ei varmaan kaikkia katso hyvällä tätä kikkailua vakuutusmaksujen kanssa, mutta eikö se ole parempi että ratailuun saadaan uusia harrastajia, varsinkin kun näyttää olevan varsin kuoleva laji Suomessa?
    Suzuki GSX-R600 2011
    Tosin OP:sta sais sen alle 500 euroon, mutta kysyvät sitä onko mopo muussa kuin normaalissa tieliikennekäytössä.
    Suomen moottoriradoilla ajoharjoittelu on liikennevakuutuksen (joka on lakisääteinen, eli laki määrittää yhteiset pelisäännöt kaikille vakuutusyhtiöille) osalta normaali tieliikennealue. Se ei ole siis "suljettu alue".

Kaskot ovat jokaisen vakuutusyhtiön erikseen määräämä ja nyt tuntuu, että valtaosa ei maksa penniäkään, jos heittää pyörän kumoon radalla. Vaikka olisi kallein mahdollinen kasko olemassa.
    Braaaaap
  30.  
    Kilvettömien osalta en tiedä miten ne vaakuutusyhtiöt painottaavat niitä maksujaan, eli onko jokainen vuoden päivä samanarvoinen, tuskin on.
    OP:n kilvettömien vakuutus on saman hintainen ympäri vuoden. Minulla taitaa olla olla maksut neljässä erässä. Kesän loputtua vakuutuksen irtisanominen ja palauttavat ylimääräiset maksut takaisin.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
Sivu: 13 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen