Juu homma ok. Pahoittelen ulosantiani sillä ei ollut tarkoitus kuulostaa vittuilulta.
Oma ajoniha oli hukassa kun pelkillä nakuilla aina ajaneena oli kyykky alla ns. Ekaa kertaa ja isoimpana juttuna viimesyksyn pannutus näköjään kummitteli alla kun käytin jarruja liikaa. Ajelinkin yli 10s hitaampia aikoja mitä viimeksi 3v sitten Alastarolla.
Hyvää oli se, että osasin olla varpaillani ja väistää rauhallisesti sinut. Ukkokin näytti olevan ehjänä kun nopeasti olit pystyssä? Toipumisia ja rohkeasti lisää reeniä vaan.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Pääasia, että mies on kunnossa. Ikävä homma, että hieno pyöräsi sai kolhuja. Oppirahat maksetaan joka tapauksessa ja oma asenne on ainakin sellainen, että kaadon jälkeen pyrin käymään tapahtuneet läpi ja oppimaan virheistäni. Toivon, että tällä on ennaltaehkäisevä vaikutus tulevaisuuden kaatoihin (tai niiden puutteeseen).
Jos edellä ajaa vain niukasti hitaampi kuljettaja ja ohitus tuntuu vaikealta, niin luultavasti joudut ottamaan liikaa riskejä ohitustilanteessa ja mennään omien ajotaitojen rajoille. Mikäli ohitus siis tuntuu liian vaikealta, niin suosittelen tulemaan varikon kautta ja palaamaan uudelleen radalle. Näin et joudu saman kuljettajan taakse ja voit saada jopa paljon tyhjää rataa ajettavaksi.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Hyvä ja halpa kuitukatteissa tarkottaa monesti kahta eri sarjaa. CRC:n katteet on tosi laadukaat, mutta vähän tyyriit. Bikeplastia saa kotimaastakin ja Ricambi Weissit on edukkaat, mutta voi joutua vähän enempi tekemään töitä, että istuvat nätisti. Kalliimmissa on kiinnikkeet ja reiät valmiina, halvemmissa joutuu ne askartelemaan itse.
Superbike #7
Viitisen sataa plus postit.
http://www.crcfairings.co.uk/yamaha-...2015-139-c.asp
Edit: nopea laskuri antoi alle 650 €.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin.. eihän noissa ole valojen paikkaa/ kiinnikkeitä. Sellaiset joutuu tekemään itse, tai etsiä kuitukatteen, jossa sellainen on.
Eipä äkkisältään löytynyt.
Tietty kiinanmuovia löytyy samoihin hintoihin ebaysta. Kyllä noi on yleensä asiansa ajanut.
Rossi:
http://www.ebay.com/itm/Injection-AB...RZKOec&vxp=mtr
Auctmarts (aika käytetty kiinan muovi):
http://shop.auctmarts.com/fairings/y...2015-2017.html
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kaikkihan tietää, mitä se sitten meinaa.Pakua/peräkärryä, pukkeja ja lämppäreitä, 1osaista nahkapukua jnejne.
Täytyy sanoa, että harvoin käy yhtä paljon sääliksi raatoauton kyydissä matkaava pyörä, kuin eilen. Voimia!
Mietinkin, että etkös sä oo menny joskus aika paljo kovempaakin, kun tuskailin ohituspaikkojen puutetta takana.![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Seuraavan kerran kun kämmäät, niin muista:
Niin kauan kun olet asfaltilla, voit käyttää etujarrua.
Kun asfaltti loppuu, et voi käyttää etujarrua.
Eli kun mopo siirtyy asfaltilta hiekalle, niin takajarru pohjaan, ja sitten vaan odotat.
Käyttämällä etujarrua hiekalla; kaato on noin 90-100% varma.
Käyttämällä takajarrua; seivauksen mahdollisuus on yli 90%, ja jos kaato tulee, niin se tulee yleensä vasta siinä vaiheessa kun mopon vauhti on melkein pysähtynyt.
Tossa yks esimerkki takajarrun käytöstä:
https://youtu.be/Iloa_RxHrMk?t=473
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onkos muuten jotain keskustelua katteista ja muustakin rataromppeesta? Vaihtoehdot ja kokemukset niistä ovat hyödyllisiä. Jotkin kykenevät nopeampiin toimitusaikoihin kuin toiset, joillakin on alkuperäisiä katteita vastaavia, jos vaikka vain osa mennyt ja haluaa stock-lookkia valoineen, jne. Ja sitten ne ihan kilpakatteet ja niiden kokemukset.
Kiitos neuvosta! Ja mitä tohon klippiin tulee niin jotekin tuli deja vu fiilis, tosin klipissä onnellinen loppuHATTUA nostan et sait pelastettua!!!! Ja kiitos myös siitä kun jos muistan oikeen niit laitoit mulle viime vuoden puolella kuvaa palmasin ajolinjasta siitä oli tosi paljon apua eilen!!! Päi helvettiä se edelleen menee, mutta vähemmän päi helvettiä mitä viime vuonna! Nyt oli ainaki apex oikeassa paikassa (halkeama).
Ja yleisesti niin katsoin tänään GoPro materiaalin läpi ja huomasin että myös 3 setillä menin joka helvetin kerta ykkösmutkaan liian sisältä... Vasta videoo katellessa oli semmonen fiilis et ei vittu en kehtaa kattoa tätä...takasi hitaasee ryhmää aina AT 1 asti ja ajolinja kuntoo... sain siis sen 3 setin ulosajon videolle mutten sitä 5 setin kaatumista kun gopron akku oli kuollu.
Tämä nyt menee totaali ot luokkaan, liity mitenkään vakuutuksiin. Mutta kannattaa jos vaan ehtii ennen ratapäivää tai päivän jälkeen käydä kävelemässä rata läpi. Niitä ajolinjoja ja jarrupaikkoja on todella paljon helpompi miettiä ja suunnitella kun seisoo apeksissa ja on aikaa katsella rauhassa.
Nimim. Kemoran paluusuoran jarruun 30kmh nopeutta lisää kun huomasi kuinka paljon siellä on oikeasti tilaa.
Ja hyvä ettei sun lipassa tullut tuon suurempia henkilö vahinkoja katteita saa nyt kumminkin rahalla ja pienet kivut Buranalla. Reeniä vaan kyllä se siitä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Varsinkaan kun esim OP:ssä maksu tuntuu olevan täysin identtinen: 600-1000cc/150-200kg/100-200hv vehkeillä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Olisko taas pikkuhiljaa ajankohtainen aihe. Onkos kilvettömien vakuutuskuvioihin tullut isoja muutoksia?
Fenniasta tuli taas laput, ympärivuotinen gixxuun liikenne 588,- ja osakaskosta kymppejä. Ei taida parempia vaihtoehtoja olla tarjolla?
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Kilvettömät vaan nousee.. Kannattaa se kilpi naulata asuntovaunun seinään, kuten muutkin tekee.. säästää tonnin vuodessa..
Menossa mukana
www.konetalovainikka.fi
www.eläinlääkäripalvelu.fi
www.pjp-motorsport.com
www.mp-tuki.com
Tulevalle? kilvettömälle zx6-r kawalle kartoitin vakuutuksien hintoja. Op-pohjolassa 1376€/vuosi=n.3.76€/päivä ja saa vaikka päiväksi kerrallaan, ei rajoituksia.
Popilta neuvoivat chatissä siirtymään muiden vakuuttajien palveluihin.
Fenniaan jätin yhteydenotto pyynnön.
E:fenniasta soitettiin tänään ja siellä kilvetömmän vakuutus kohtuulliset 4066€/vuosi![]()
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
OP:ssa kilvetön R6 1622€ /v, nousua viime vuodesta 232€ eli n. 17%. Palo + varkaus pysynyt samoissa 120€ /v.
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Eilen tuli vakuutus tarjouksia soiteltua ja haarukka oli liikennevakuutuksen osalta 4000- 530 kesä. Kesällä tarkoitan tästä viikosta syyskuun loppuun.
Fennia 4000€
Op 1600 kausi ja kesä n.1300€
If 750€ ja 1300€. Kaksi eri vakuutusta saatavilla,mutta ei hyvitystä talvi kaudelta. Bonarit 62%
Lähitapiola 530€ bonarit 35%
Osakaskot oli haarukassa 92-155€ vuosi.
Mopo 750cc 110kw 2011 mallia. Ja 29v ukkeli kymenlaakso.
Kilpatonnariin OP-Pohjolalta 1622e/vuosi ja saa tosiaan ottaa vaikka päiväksi kerrallaan.
Eli pe-su kisaviikonlopulle tulee hintaa hirmuiset 4,45 x 3 = 13,35e ... on tää kallista![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson