Pyysin pohjolasta kirjallisen tarjouksen jossa kysyin onko hinnoittelu vuosi vai kausi, vastaus oli kausi. Hinta oli sama mitä sulle tarjosivat. Kesä heinä elo painoarvo 20% muut kk ei nyt muistu mieleen mutta päädyin tapiolaan jossa vuosihinnoittelu noin 1800.
muoks. pohjolan minimiveloitus 12€
K8-1000
Minun keväällä tekemissä soppareissa minimi veloitus on tuo yksi päivä. Nyt en tiedä onko tarjoukset muuttunut...riippuu varmaan myyjästäkin.
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Suzuki GSXR 600 L1
Tätä sekoittaa myös se, että vaikka kuukaudet olisivatkin erihintaisia, niin laskut voivat silti olla saman suuruisia. Eli koko vuoden erihintaiset kuukaudet jaetaan tasaisesti laskujen kesken. Esim. jos vuosivakuutus olisi 500e, ja kolmen kuukauden hinnat olisivat kalenterivuoden ajalta 50e, 200e, 200e ja 50e, niin lasku olisi silti 125e kolmen kuukauden välein. Jotkut haluavat sen noin, jotta kuukausimenot on helpompi suunnitella jos vakuutus on jatkuvasti voimassa. Tässä on sekaantumisen mahdolisuus myös vakuutusmyyjällä.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Tossa duunissa kahvitauolla tuli soiteltua kilvettömään CBR1000RR liikennevakuutus.
IF:stä kaveri tiesi aika hyvin missä mentiin, vaikkakin tarkisteli tuplana kaiken ku sanoi että kilvettömien vakuuttaminen on nii pirun harvinainen ilmiö
Tosiaan liikennevakuutus jossa min. veloitus on 100e, mutta vrk maksu on vain 10,5e. Eli kun ton vakuutuksen lyö tulille ni kannattaa seuraavan yhdeksän päivän aikana pyrkiä sitte myös ajamaan koska kuuluu samaan hintaan.
Vakuutus päälle ja pois puhelinsoitolla, joten todella vaivatonta. Laskutustavan sain ite valita että maksanko kaikki 3kk ajalta tulleet könttäsummana kerralla pois vai jaanko vuodelle tasan.
Pirun hyvä palvelu oli, niinku aina ennenki ku oon IFin kanssa asioinu.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Hommasin kilvettömään juuri vakuutukset OP:n chatin kautta (chatin saa printattua pdf:ksi talteen) ja oli kyllä yllättävän helppoa verrattuna odotuksiin. Valmistenumero, merkki, käyttöönotto, teho, moottoritilavuus ja paino kyseltiin ja hinnaksi tuli 1390€ /v pelkällä liikenteellä tai 1510€ /v liikenne + osakasko (palo+varkaus).
Jälkimmäisellä kuukausihinnaksi tulee n. 125€ ja asiakaspalvelijan mukaan "Joka kuukausi on samanhintainen, ei rekisteröidyssä moottoripyörässä ei katsota vuodenaika hinnoittelua". Kaudelle tulee hintaa 375€, ellen intoudu vielä syyskuussakin ajelemaan. Tavoitteena on ajella sen verran paljon, että laskeskelin jatkuvan vakuutuksen tulevan päiväkohtaista halvemmaksi.
Pyytämällä sai myös vakuutuskirjan heti omiin viesteihin, muuten kestää about viikon. viikonloppuna kuitenkin kyselevät Alastarolla dokumentteja...
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Juu, Pohjola aka OP-Pohjola tjsp. Nyt abaut 112,5e/kk.
Tammikuussa tais olla viel viime vuoden hinnat kun silloinen tarjous oli 10% halvempi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Saako OP-Pohjolan vakuutuksen vain kesäkaudeksi siis, vai pitääkö maksaa ympäri vuoden?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Väittäisin samoin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kippasin eilen R1:sen Alastarolla keskihitaan 5 setillä... joku sano et vakuutus korvaa... op täyskasko löytyy ja sanovat et ei korvaa koska "suljettu" alue ja oli ajoharjoittelu tapahtuma.. mitä kannattaa tehä?
Suomessa ei ole yhtään moottorirataa, joka olisi suljettu alue edes kisojen saati sitten ajoharjoittelupäivien aikana. Toki vakuutusehdoissa voi olla, että moottoriradalla tapahtuva harjoittelu on rajattu korvaavuuden ulkopuolelle. Lue ensin vakuutusehdot ja jos sieltä ei löydy selkeää rajausta niin ei muuta kuin luuri kouraan ja soittoa vakuutusyhtiöön. Jos vielä ovat vastahankaan ja luulet olevasi oikeassa kannattaa hankkia asian hallitseva asianajaja kaveriksi.
P.S. Mites se Rytkönen tolleen päätti kesken ajon lepuuttamaan ryhtyä?
Superbike #7
No sitä se ämmä sano et kaikki noi o rajattu ulkopuolel kisa tai harjoittelu ei väliä... eli tää kaato meni omaa piikkii? 1900 euroo vuodes vakuutus ja sit ei korvaa ku pitäis... vitun peura vakuutus...
Olisit nähny sen kaverin ajolinja 1 mutkaan.... tiesin kyl jo ykköseen mentäes et täst tulee jännää mut vitu ahne paska ku olin ni en vaa sit voinu tulla radalt pois ja ryhmittäytyy uudelleen...
Näin itse kaadon, ja se olis täysin ollu pelastettavissa. Valuit hitaasti hartialukossa ulkoreunaan, sit eka kanttikiville ja hiekalle. Mukkelismaks.
Turhaan ketään tosta alat syyttämään, muuta kuin itteäs. Ens kerralla vaan alat kääntämään sinne mutkaan ja alat ajamaan sitä pyörää, etkä jää vain matkustajaks.
Mutta onneksi selvittiin vaan kalusto tappioilla.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Eikös tässä ole sulle lakiasiantoimisto apuun jos et omin voimin selviä vakuutusyhtiön kanssa:
http://lakitoimisto.info/lakiasiaintoimisto-Relander
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Eipä siinä mitään ole tehtävissä, OP:n kasko ei ole voimassa rata-ajossa, niin kuin ei ole useilla muillakaan yhtiöillä. IF taitaa olla enää ainoa yhtiö jolla kasko voimassa radalla (korotetulla omavastuulla). POP:n kasko oli vielä viime vuonna (korotetulla omavastuulla), ei ole enää tänä vuonna.
OP:
"Hirvi-, ilkivalta-, kolarointi-, lasi-, palo-, pysäköinti-, varkaus- ja keskeytysturvasta
(kohdat 4.2 - 4.7, 4.10 ja 6) ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat:
7. osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun harjoitteluun tai ajoharjoitteluun
tai ajettaessa muuten moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla
alueella tai tieosuudella. [Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta,
joka aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan
ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla tai Liikenneturvan
ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan,
autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan
antamaan ja valvomaan ajo-opetukseen.]"
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Hei, olen se kaveri, musta aprilia, kenet ohitit pääsuoran lopussa. Huomasin jarrulla ollessa että vähän väkinäisen näköinen ohituspaikka ja aika huomioiden. Oma ajolinjani oli kyllä ihan ulkoreunassa jarrulla, sen jälkeenhän olit jo edelläni. Oma ajolinjasi oli ohituskiimassa ihan keskellä rataa josta lähdit, ihan liian aikaisin taittamaan ykkösmutkaan. Katsoin jo silloin, että tuosta linjasta ei hyvää seuraa. Sen jälkeen tapahtuma eteni kuin hidastetussa elokuvassa. Pikkuhiljaa aloit ajautua ulommas ja ulommas siinä 1.mutkan ulostulossa. Ajauduit ulos kunnes ajelit viivan päällä, siitä kanttarille ja kanttaria hiekalle jossa rodeo alkoi. Vaikka kuulostaa jälkiviisastelulta, oli kyseessä selvä hartialukko kun ykkösen jälkeen alkoi jännittää. Oli reilusti aikaa ja tilaa joko jarruttaa, tai alkaa taittaa sisemmälle takaisin radalle.
T: tapahtumaa suoraan selkäsi takaa seurannut kaveri.
Viimeksi muokannut: Karkov; 05.06.2017 klo 16:08. Syy: Typot
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Eikös ongelma ratkea sillä, että Suomen moottoripyöräkouluttajat ry alkaa antaa ajo-opetusta myös vähän nopeammassa ajossa. Silloin ei ajeta kilpaa, vaan harjoitellaan ajamista. Opetus voisi tapahtua etänä siten, että transponderitiedot lähetettäisiin viralliselle ry:lle ajoharjoittelukauden lopussa ja sieltä sitten saisi viiltävän analyysin siitä, mitä pitäisi kehittää. Vakuutusyhtiö tykkää, kun keijot harjoittelevat ajamista eivätkä kaahaa radalla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.