Motoparkissa radalla päästellessäni huomasin että mutkasta uloslähdettäessä alhaisilla kierroksilla pyörä "kakoi" mutta kierrosten noustessa ylemmäs toimi täysin puhtaasti.
Tämän jälkeen ilmeni että pyörä ei käynyt tyhjäkäyntiä yhtään.
Tyhjäkäynnin säädinruuvia (eli se vaijerisäätö vasemmalla) säätämällä sain käymään mutta käynti aaltoili ja välillä nousi omia aikojaan n.4000 kierroksen tienoille ja laski takaisin alas.
Kun pyörä sai jäähtyä hetken niin käynti normalisoitui mutta hetken päästä alkoi taas pupeltamaan ja sammui.
Joka tapauksessa pysyi kaasuttelemalla käynnissä ja kierti ylös asti.
En päässyt vielä tänään testaamaan mutta oma ja tutun entisen ratakuskin veikkaus olisi sytytystulpat mitkä aionkin nyt ensi lääkkeeksi vaihtaa.
Huonoimmassa tapauksessa saattais olla jopa puolavika mutta käsittääkseni jos puolissa olis vikaa niin silloin ei enää pitäisi kestää kuormitusta.
Ennenkuin pääsen paneutumaan asiaan paremmin niin mitäs te muut Suzukistit veikkaisitte?
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Kato ne ruiskurunkojen tai kaasareiden imukurkut onko ne kiinni ja ehjät
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
läppien synkkausta vaille?
asiasta avaruuteen, hieno kuulla että joku toinenkin ärrä kiertelee suomen ratoja.
Tulpat vaihdettu, ryyppy päällä lämmöt 50 asteeseen ja siitä tyhjäkäynnillä n.80 asteeseen, hienosti antoi kierrättää eikä mitään ongelmia ja lämmöt nousi hienosti paikoillaan flektien käynnistymiseen asti.
Ajattelin että tuli kuntoon ja annoin jäähtyä puolisen tuntia n.50 asteeseen.
Laitoin uudestaan käyntiin jä kävikin ihan normaalisti joten aloin jo kasailemaan pyörää mutta kun lämmöt nousivat n.81 asteeseen eli normaaliin ajolämpötilaan niin silloin sammui.
Sen jälkeen ei pysy käynnissä kuin kaasulla ja aaltoilee silloinkin.
Sain kerran FI tekstinkin näkyviin mutta laitoin Dealer Mode kytkennän niin eihän tuo enää suvainnut tulla.
TPS ei ainakaan ole enää kohdillaan vaikka viime syksynä huollossa se laitettiin kohdilleen. Viiva on yläasennossa vaikka tyhjäkäyntikierrokset ovat 1200 rpm/min ja vähän jopa allekin.
Kai se on huomenna rassattava tuon ilmanputsarikotelo irti ja tutkittava ne imukurkut ja että kotelon alla kaikki on niinkuin pitääkin.
Kaikkea ei vaan voi kotipihassa saada selville joten jos ei tule omin voimin kuntoon niin ne tais olla tämän kesän ajelut sitten siinä...![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Nappasin Komentajakolmosen pois, koska käytin sitä muutenkin vain nollakartalla, koska nettikartoista ei oikein mikään tuntunut hyvältä ja kun ei ole saanut aikaiseksi käyttää säädätettävänä ja säädin TPS:än takaisin kohdilleen ohjeen mukaan eikä sen jälkeen ole enää käyntihäiriötä ilmennyt.
En tiedä sitten kumpi mahdollisesti oli syyllinen häiriöön PCIII vai TPS mutta pääasia jos alkoi taas toimimaan.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93