Kylmänä ei tule mitään häiriöitä mutta kun lämpimänä esim juuri ajon jälkeen laittaa päristimen käyntiin syttyy punainen valo ja FI teksti . Onko kenelläkään hyvää vihjettä mikä voisi olla. Kun pysäyttää pyörän ja sammuttaa ja laittaa uudellen käyntiin valo sammuu
Kaikki vinkit tervetulleita....
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Ihan villi veikkaus tyhmällä päällä, että joku anturi vetää viimeisiään. En tiedä saako kuin helposti ko. pyörästä vikakoodin näkyviin, mutta saattaisi auttaa vian paikallistamisessa.![]()
Onko esim jotakin johtonippuja yms joita voisi tarkastaa ja vaikka rasvata??![]()
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Lambda-anturi?
GSX1250FA
XJR1300
Lisäinfoa. Nyt lenkin jälkeen pistin virrat päälle, kaikki ok. Virrat pois ja toisen kerran päälle, ja kas, alkoi vilkuttamaan punaista vikavaloa, yhdeksän kertaa vilkutti valoa, tauko ja taas yhdeksän kertaa ja näin jatkui. Eli nyt tarvittaisiin infoa mikä vikana kun yhdeksän nopeaa vilkutusta??![]()
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Eli jos oikein tutkein netin syövereitä tuo olisi IAT sensori?
Eli ilmeisesti anturi ilmanputsarin kotelossa?? Mitä tuo vaikuttaa?
Ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu
CODES:
0 - bank angle sensor, ECM, PGM-FI fuse
1 - MAP sensor
2 - MAP sensor vacuum hoses, or sensor itself
7 - ECT sensor poorly connected or open circuit
8 - TP sensor, TP senspr wiring
9 - IAT sensor connection, or open wire
10 - Baro sensor, or connection, or wiring
11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
12 - #1 injector connection, or faulty injector
13 - #2 injectior connection or faulty injector
14 - #1 connection or open/shorted circuit
15 - #2 connection or open/shorted circuit
18 - Cam pulse sensor, connection or loose sensor
19 - Ignition pulse sensor, connection or loose sensor
20 - faulty E-PROM in EC
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Näyttäisi siltä, että imuilman lämpötila-anturin johtoliitin on huonosti kiinni tai paskainen. Tai johto poikki. Anturi löytynee ilmanputsarin kotelosta. Ensiapuna johtoliittimen puhdistus. Huonolla tuurilla anturi on rikki. K-sarjan BMW:ssä oli mainittu samasta ongelmasta jollain asiaan vihkiytyneellä nettisivustolla. Laitan tänne linkin jos löydän.(Peltsi2323 @ Elo. 27 2010,21:38) kirjoitti
Löytyi se Linkki
Ei varmaankaan ratkaise ongelmaa, koska konstruktio on varsin erilainen. Onpa muuten vain kattava paketti EFI-järjestelmän vianhaarukoinnista. Perusperiaate on kai kaikissa ruiskuissa jokseenkin sama.
Kaikki vinkithän olivat tervetulleita...
GSX1250FA
XJR1300
Jep, kaikki pitää katsoaLauantai aamun ratoksi otin tankin sivuun ja katsoin ko anturin, on ilmanputsarin kotelossa ihan penkin puoleisessa reunassa. Oli piuha todella "kirauksessa", samassa johto nipussa toisen anturin kanssa. Otin anturin irti, rasvasin liittimen ja muutin piuhan reittiä pikkasen jotta sain johdolle löysää. Tänään ajettu ja testailtu, vielä ei vikavalo syttynyt useista kokeiluista huolimatta. Katsotaan riittikö tuo vai vieläkö syttyy vikavalo, sitten anturin vaihto, ilmeiseti muutaman kympin anturi....
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Eipä ole vikavalo enää häirinnyt
Kysyin piruuttani tuon IAT anturin hintaa, eräässää Honda liikkeessä hinta oli 120€ !!!
Netistä OEM osana 14$, aika hyvät katteet on pojilla!!
http://www.hondapartshouse.net/pages....lt.aspx
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F