^ Tuohon edelliseen, Phillips (PH) ja Pozidriv (PZ) on mennynnä kuvissa väärin päin, PZ-kannassa on nuo lisäurat.
Niinpä se nykyään taitaa olla. Vanhat USS- ja SAE-standardit määrittelivät eron tuolla kierteen puuttumisella ennen kantaa. Tyyten selvähän tuo ero ei ole, eikä mitään yleisesti hyväksyttyä määritelmääkään ole. Yhtenä määritelmänä mutterilla kiinnitettävät ovat pultteja ja kiinnitettävään kappaleeseen sisäkierteellä kiinnitettävät ruuveja.(scuuba @ Syys. 06 2010,20:56) kirjoitti
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Tutustuppa noiden osaputkien tarjontaan, ainakin Harrikoihin löytyy pultisarjoja ja luulisi niiden sopivan Buelleihinkin, löytyy kromattuna ja jossain puljussa oli myös kiillotetusta ruostumattomasta tehtyjä ja taisipa tosiaan löytyä titaanisiakin, jos ei koko kittiä niin ainakin johonkin paikkoihin.(TwinTenox @ Syys. 06 2010,21:45) kirjoitti
Custom Chrome
Noilta H-D diilereiltä löytyy yleensä W&W:n luetteloita kympillä, ennen oli kattavampi tarjonta kuin CustomChromella.
W&W:n rosterset.
Sitä en tiedä miten Buellit eroaa pulttiensa osalta Sporista, tokkopa kovin paljoa...
Dirty Nasty Furriner
Opiskelkaa. Amen.(scuuba @ Syys. 06 2010,20:56) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kovin köykäinen esitys tuo suomenkielisen wikin ruuviosasto.(GoSpel @ Syys. 07 2010,08:39) kirjoitti
Englanninkielisessä wikissä on asiaa käsitelty hieman laajemmin.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Mutta kun "pultti" ja "ruuvi" on suomalaisia sanoja...(Ukkonen @ Syys. 07 2010,09:05) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ja "screw" sekä "bolt" englanninkielisiä. Käsittääkseni aika lailla yhtäpitävät käännökset ja käyttökin sama.(GoSpel @ Syys. 07 2010,09:28) kirjoitti
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Olen screwannut kylla naisia, mutten koskaan boltannut...(Ukkonen @ Syys. 07 2010,09:39) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Mita kielta se sinun mielestasi on?(IlDuce @ Syys. 07 2010,10:14) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
No niin olikin, korjasin asian.(Ukkonen @ Syys. 07 2010,00:47) kirjoitti
Kiitos tarkkaavaisuudestasi..
Huomioon kannattaa ottaa myöskin sanojen syntyhistoria eri maissa ja niiden kulkeutuminen toisiin maihin, ja semantiikan muovautuminen ajan saatossa.(IlDuce @ Syys. 07 2010,10:14) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Siinä 10mm paikkeilla...(IlDuce @ Syys. 07 2010,12:06) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Täytyy kysellä. Tuollainen koko sarja olisi tietty paras, jos hinta on kohtuullinen.(Staga @ Syys. 07 2010,01:36) kirjoitti
Retired
Onneksi nämä asiat on käytännössä aika saatanastipaljon yksinkertaisempi (sorke jumalalliset raju kielenilmasuni). *![]()
![]()
Ruuvit tunnistaa siitä, että niitä ruuvataan ruuvimeisselillä. Pultteja ja muttereita väännetään jollain vipuun perustuvalla avaimella (lenkit, kiintoavaimet, räikät, jakarit, yms...).
![]()
![]()
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Entäs jos pistää ruuvimeisseliin hylsyn ja vääntää pulttia?(shyhander @ Syys. 07 2010,16:37) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sä et väännä scuuba silloin pulttia vaan ruuvia. Koneruuvia. Vaikka tollasta
http://www.pyry.fi/tuotteet.html?id=77/
Kaikki ruuvit eivät ole koneruuveja.(Ville.A @ Syys. 07 2010,19:08) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En ole niin väittänytkään. Kaikki pultit ovat ruuveja. Ja ruuvi on virallinen nimitys, ei pultti.
Seuraavaksi voitais väitellä hitsaustermeistä. Hitsaatteko te hitsejä vai saumoja?
Kuinka moni on ostanu kuusiokoloruuveja? Pultissa on kuusikulmainen pää. Torxit on ruuveja. Ja tämä on standardi tästä hetkestä alkaen joten älkää ny enää vääntäkö asiasta![]()
Jos puhutaan yleiskieltä, niin kaikki pultit eivät ole ruuveja.(Ville.A @ Syys. 07 2010,20:45) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Juuri näin!(scuuba @ Syys. 07 2010,22:50) kirjoitti
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
SFS-EN 20225 standardi pitää sisällään suomeksi "Kiinnittimet. Ruuvit, vaarnaruuvit ja mutterit." Saman standardin sisältö englanniksi on: "Fasteners. Bolts, screws, studs and nuts." ja vielä på svenska: "Fästelement. Skruvar, pinnskruvar och muttrar."
+1, taitaa ajokelit olla huononemaan päin(Banned @ Syys. 08 2010,08:00) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sanos muuta, mää olen ainakin aiheen aloituksen sisältämän kysymyksenaasettelun sisältöön suuntautuneiden vastausten suhteen tyydyttynyt. *(Banned @ Syys. 08 2010,08:00) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Eikös niinpäin että kaikki ruuvit eivät ole pultteja? Ruuvissa on terävä kärki ja suippeneva kierre, pultissa tasainen pää ja tasainen kierre. Paitsi koneruuvissa, joka onkin oikeastaan pultti. Mutta taas täkkipultissa on terävä kärki.(scuuba @ Syys. 07 2010,22:50) kirjoitti
Entäs sitten kierretanko tai matoruuvi? Nekin on ruuveja mutta ilman päätä, siis päättömiä ruuveja vaiko pultteja?
Kai muuten tiedätte mikä on ns. venälainen ruuvimeisseli?
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Tottakai tiedetään,se on se mitä käytetään venäläisissä pystykierteissä.Vasara.(Utah @ Syys. 08 2010,10:35) kirjoitti
ohessa taulukko josta voi katsella itselleen sopivat kiinnittimet.
mutta nyt pitää lähteä tallille, ruuvvaamaan pyörää, avata ja kiristää pari pulttia ,ja ööö... laittaa koneeseen delvacit ,sitten pääsee ruuvvaamaan kylärinkiä, ja käydä tarkastaa kulmakioskin myyjän tissit, sitten voi ruuvvata kaasukahvaa aukiasentoon jotta saa etupyörän ilmaan, huomioliiviset kanssa motoristit tosin ottavat mokomasta pulttia.
baotian 50
Kaikille kiinnostuneille tiedoksi, että pyöristyneet ruuvit tuli nyt porattua auki.Jumittanut ruuvi kiertyi melkoisen vaikeasti myös kannan poiston jälkeen, nitkuttaen se alkoi kääntymään ja sittenkin vaikeasti. Ihankun olis jotain ylimäärästä massaa ollu siellä jenkojen välissä. Jokatapauksessa, nyt on M4 uppokantakuusiokoloruuvit tilalla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)