Voi luoja, 90 viestiä yhdestä jarrunestesäiliön ruuvista.. Kele, teitä uusavuttomia![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/BL_4.JPG
Tuossa vaihdepolkimen yläpuolella olevista kolmesta kannen ruuveista se takimmainen alhaalta.. Ainakaan Knipexin pihdeillä ei saa otetta, on sen verran syvällä tuolla.
Retired
Tuupas kuule tonne mun isän "tallille" niin katotaa sitä uusavuttomuuden tilaa (jossa tuo ruuvi väänettiin)(J@ck @ Syys. 05 2010,21:04) kirjoitti
Voin sanoa että ei ole kelllään mitään sanottavaa uusavuttomuudesta.
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivulla kaksi on tarinaa, joka auttaa varmaan tähänkin *(TwinTenox @ Syys. 05 2010,21:07) kirjoitti
Iskumeisseli, poraus, hitsaus, vastakierretappi*
![]()
![]()
![]()
Työkaluja on monenlaisia, niinkuin käyttäjiäkin, mut nyt on pakko sanoa, noi kaikki toimii ja hätä ei ole ruuvin arvoineneli ruuvi paskaksi vaan, kaupoista saa lisää
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
(shyhander @ Syys. 05 2010,21:21) kirjoitti
![]()
ruuvista asiaa
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Ruuvi on jo paskana, et sitä ei käy sääli (kaipa noita jostain saa), mutta kun nyt jäisi tuo kansi edes ehjäksi huomenna.(tkard @ Syys. 05 2010,21:25) kirjoitti
![]()
Retired
Lähimmästä H-D liikkeestä löytyy takuulla sopiva torx-pultti. Noissa on se huono puoli että porukat käyttää paskoja vehkeitä ja rikkoo päät niillä, vielä kun T27 ei ole kaikkein yleisin (jos sama mitta kuin TC88:ssa).(TwinTenox @ Syys. 05 2010,20:57) kirjoitti
Itselleni tilasin 3/8" vääntiöön sopivan T27 Torx-hylsyn, pesee ne yleisimmät lelut sata - nolla.
Niin ja pultti lienee UNC kierteellä, noihin saa tilattua vaikka titaanipultit ulkomailta jos siltä tuntuu.
Dirty Nasty Furriner
Pysytäänpä tarkkana termien sekä materiaalisten ja immateriaalisten oikeuksien kanssa.(HAA @ Syys. 05 2010,02:04) kirjoitti
Phillips
Philips on radio.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Enneminkin vääntöä poistotavasta, ei osaamattomuudesta...(J@ck @ Syys. 05 2010,21:04) kirjoitti
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Kyllä on tullut irroteltua useampiakin ruuveja poraamalla, hitsaamalla, vastakierretapilla, iskumeisselillä. Silti tästäkin ketjusta löytyi ihan fiksuja vinkkejä. Itse olen aina hitsannut ruuviin/pulttiin jonkun tangon tms. pystyyn jota vääntänyt mut tuo mutterin hitsaaminen ja vielä sieltä sisältä onkin fiksu keino.
Joskus riittää että polttaa puikon kiinni pultin kantaan ja vääntää lukkopihdeillä puikon juuresta.
Iskumeisseli on yleensä niin järee vehje että ainakin omat jarrunestesäiliöt murtuu kiinnityksistä jos niitä käy iskumeisselillä hakkaamaan.
Vastakierretappisarja on järkevä ostos jos vähänkään enemmän ropailee koneita mut jos nyt tarvii vain halvalla tuo yksi ruuvi irrottaa niin tässä tapauksessa kokeilisin hitsausta. Poraamisen jälkeen on jäljelle jäänyt nysä todennäköisesti niin lyhyt että siitä ei saa kunnon otetta ja jos itse kierre on hapettunut niin kohta sulla on semmonen möhjääntyny tappi enää pystyssä mihin ei pysty hitsaamaan tahi poraamaan vastakierretappia. Toisaalta voi olla että suurin kitka on ruuvin kannan ja nestesäiliön kannen välissä eli kun saa kannan pois pyörii itse kierreosa ihan sormin irti.
+1 Kirjoittajalle! Ja tosi on, hyviä vinkkejä satelee joka suunnasta(BonAqua @ Syys. 06 2010,00:49) kirjoitti
Kyllä ruuvistakin saa näköjään puheen aihetta kehiin
![]()
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Hehhe juu kyllä saapi ruuvista asiaa ja helpolla. Mites ois aihe venttiilinhatun oikeasta kiristys momentista(tkard @ Syys. 06 2010,10:07) kirjoitti
![]()
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Lähin H-D liike on kaukana. Pultti aukesi iskumeisselillä (tai jollain sellaisella) aika helpostikin. Pitää käydä Porin pultissa kysymässä josko moista pulttia olisi heillä.(Staga @ Syys. 05 2010,22:05) kirjoitti
Retired
Aukesko se ruuvi sitten lopulta?
Eikä ole vielä kukaan tainnut mainita Delvaccia ja Tissejä *![]()
Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
Sitä ruuvilla silmään, joka vanhoja muistaa!(kataja @ Syys. 06 2010,13:22) kirjoitti
![]()
<p>Vanha patu..</p>
Niinpä.(jyke @ Syys. 05 2010,23:20) kirjoitti
Ja Pozidriv on oikea termi, ei Pozidrive.
Eikä täällä tunnu olevan käsitystä ruuvin ja pultin erostakaan.
Kiinnitysväline on ruuvi, jos kierre menee kantaan asti. Kannalla, koolla ja pituudella ei ole merkitystä.
Jos taas ko. välineessä on ennen kantaa kierteetön osa, on kyseessä pultti.
Ja sitä kolossa olevaa voi myös yrittää Leathermanin crunchilla, on parhaat lukkopihdit joita olen itse testannut. Saa kiinni todella lujasti ja pienestäkin ulkonemasta.
Monta mutteria, pulttia ja ruuvia on tuolla auennut.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Ja höpön pöppö *(Ukkonen @ Syys. 06 2010,14:19) kirjoitti
Myös Pozidrive on oikea termi, ainakin käytännössä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tuli mieleen että kierre taisi sittenkin olla UNF eli hieno kierre, UNC on karkea kierre... no vanha pultti mukaan malliksi.(TwinTenox @ Syys. 06 2010,12:45) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Jos ostatte noita PH ja PZ kärkiä tai meisseleitä niin ostakaa kunnollisia,ei mitään kolmen euron settiä koska niissä on huimia eroja kestävyydessä ja sitä myöten siinä kuinka se siellä ruuvin urissa pysyy ja kestää vääntää. Halvalla saa vaan kannat pilalle koska se kärki alkaa muuttaa muotoaan aika helposti. Ja molempien pitää olla puhtaita kun alkaa aukoa niitä.
mut kun... tänään selvisi että kaverilla on ollut useita vuosia piilteman 10v takuulla olevia työkaluja ja hylsyt toimii edelleen ja välystäkään ei ole tullut? Eli nyt ei jymmärrä(rellonen @ Syys. 06 2010,17:28) kirjoitti
Hylsyt on ollut ahkerassa käytössäkin, eli voiko halvalla saada myös hyvää, ja varsinkin piiltemasta?
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Ja vakki toimii oikeasti(kataja @ Syys. 06 2010,13:22) kirjoitti
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Ja näinhän tämä toimikin! Eli pultti lähti auki kun sai oikean pulttipyssyn käyttöön, ei montaa sekunttia mennyt kun aukesi(tkard @ Syys. 05 2010,10:31) kirjoitti
on siinä eroa 20e ja 200e koneella
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
No eipä tunnu sinullakaan olevan käsitystä ruuvin ja pultin erosta.(Ukkonen @ Syys. 06 2010,14:19) kirjoitti
Molemmissa voi olla ennen kantaa kierteetön osa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Paitsi että esim biltsun hyllystä 90-luvulla(?) löytynyt 5 markan setti jossa tasa, risti, potsi ja kuusiopäät (yht 28kpl?), on ollut erittäin laadukas ja kestää edelleen.(rellonen @ Syys. 06 2010,17:28) kirjoitti
Joskus saa halvallakin hyvää.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Totta, tuo tuli tänään todettua, karttanut kaukaa tähän asti piilteman työkalut mutta.. jos nuo 10v takuulla toimii noinkin hyvin, niin jos vaikka ostaisikin kokeeksi(scuuba @ Syys. 06 2010,21:00) kirjoitti
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Tiedä sitten kumpi oli, mutta ei löytynyt kuin peruspäisiä Porin pultista. (Vanha oli mallina) Otin sitten takajarruletkunpitimestä suht vastaavan pultin tuohon kopan pultiksi ja laitoin uuden pultin letkunpitimeen, kun siihen se sopi.(Staga @ Syys. 06 2010,15:35) kirjoitti
Pitäisi jossain vaiheessa käydä jossain missä noita amerikanpultteja oikeasti myydään ja ostaa läjä varastoon.
Retired
http://tuumacid.com/ ?(TwinTenox @ Syys. 06 2010,21:16) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitos. Pitänee poiketa tuolla talven aikana, muutama malli mukana.![]()
Retired
Noitten keski-ikäisten pyörien kanssa puljanneena olen huomannut hyväksi sen, että jos ja kun huolimatta oikeasta ja oikeankokoisesta ruuvitaltasta ruuvia avatessa se yrittää pyörähtää tyhjää, kastan taltan pään hiomatahnaan ja yritän uudestaan. Yleensä ovat avautuneet. Lievä vasaralla napautus ennen avaamisen aloittamista on myös eduksi. Jos ei noilla aukea, sitten poraus, hitsaus, lukkopihdit, iskumeisselit ym konstit käyttöön riippuen tallin varusteista ja omista taidoista.
Erikoiskantaisia pultteja on yleensä aika mahdoton löytää pulttikaupoista, kuusio, kuusiokolo- ja torx-kanta ovat yleensä hyllytavaraa, tuumakokoisissa sitten valikoima on pienempi.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
PZ ja PH kantoihin on tehty myös visuaalinen tunnistus niin ruuveihin kuin ruuvarin kärkiinkin.
Noista kuvista näette erot..
PZ
PH
Edit: PH ja PZ oli väärtenpäin...Korjattu!