Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 158:sta
  1. #31
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 02 2010,18:33) kirjoitti
    Itse hitsaisin mutterin tuohon. Silloin lähtee, kun se kierre lämpiää hitsatessa.
    Olihan tämä vitsi?

    Se on vain pieni uppokantainen ruuvi hajonneella kannalla, eikä mikään umpiruostunut M20 pultti maansiirtokoneessa...
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  2. #32
    Lainaa (Kumppari @ Syys. 02 2010,22:22) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 02 2010,18:33) kirjoitti
    Itse hitsaisin mutterin tuohon. Silloin lähtee, kun se kierre lämpiää hitsatessa.
    Olihan tämä vitsi?

    Se on vain pieni uppokantainen ruuvi hajonneella kannalla, eikä mikään umpiruostunut M20 pultti maansiirtokoneessa...
    Niin, en tiedä miten paskoja te olette hitsaamaan, mutta kirjoitinkin tuossa että varma ja toimiva konsti jota minä käyttäisin. Oikein tehtynä tuossa ei kerkeä lämpiämään mikään muu kuin pultti. Ja irtoaa varmasti. Edellyttäen että kansikin on alumiinia, eikä muovia.
    Porailulla saa kyllä rikottua paikat.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  3. #33
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 02 2010,22:27) kirjoitti
    Lainaa (Kumppari @ Syys. 02 2010,22:22) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 02 2010,18:33) kirjoitti
    Itse hitsaisin mutterin tuohon. Silloin lähtee, kun se kierre lämpiää hitsatessa.
    Olihan tämä vitsi?

    Se on vain pieni uppokantainen ruuvi hajonneella kannalla, eikä mikään umpiruostunut M20 pultti maansiirtokoneessa...
    Niin, en tiedä miten paskoja te olette hitsaamaan, mutta kirjoitinkin tuossa että varma ja toimiva konsti jota minä käyttäisin. Oikein tehtynä tuossa ei kerkeä lämpiämään mikään muu kuin pultti. Ja irtoaa varmasti. Edellyttäen että kansikin on alumiinia, eikä muovia.
    Porailulla saa kyllä rikottua paikat.
    En tiedä miten paskoja te olette poraamaan, mutta ei tuollaisen ristipääruuvin kannan irti poraamisessa kyllä kovinkaan helposti saa mitään hajoamaan.
    Superbike #7
  4. #34
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 02 2010,22:27) kirjoitti
    Porailulla saa kyllä rikottua paikat.
    Jaa, kas kummaa, minä en saanutkaan...mutta pultin sain vaihdettua ilman hitsaamisia.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  5. #35
    Onneks olkoon.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  6. #36
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 02 2010,22:27) kirjoitti
    Niin, en tiedä miten paskoja te olette hitsaamaan, mutta kirjoitinkin tuossa että varma ja toimiva konsti jota minä käyttäisin. Oikein tehtynä tuossa ei kerkeä lämpiämään mikään muu kuin pultti. Ja irtoaa varmasti. Edellyttäen että kansikin on alumiinia, eikä muovia.
    Porailulla saa kyllä rikottua paikat.
    En tiedä hitsaamisesta kuin hitusen, mutta siis kun tuo ruuvin kanta on abaut viisi milliä leveä ja jenkaosuus ehkä 2-3 milliä paksua, pituus sentin verran, niin kuin tommoseen voi mitään hitsata? Jollain kaasupillisysteemillä?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #37
    Sulla on kyllä äärimmäisen pienet ruuvit. Mittaapa, saattaa olla M5 kierre ja 8-9 millinen kanta. Tuohonhan näppää helposti M8 mutskun Migillä. Tai vaikka puikolla, ei paha.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  8. #38
    Joskus onnistuu tällainenkin helppo konsti. Tavalliseen akkuporakone/ruuvinvääntimeen talttaterä, joka sopii mahtuu sinne muljaantuneen ristipään kuoppaan. Momentinrajoitin ensin ykköselle, ja varovaista aukikiertoa. Jos terä saa sen verran pitoa, että rajoitin rupeaa naksuttamaan, voi tärinä hyvinkin riittää saamaan ruuvin liikkeelle.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  9. #39
    Jos pultin kanta vielä on olemassa niin kokeilisin kunnon kiristyspihdeillä , ei maksa paljoo, ja jos on ihan v**un tiukassa, niin siihen mahdollinen jatkovarsi esim. jostain putkesta, on meinaa käynyt joskus aikoinaan auton (ja nyt pyörän) kaa samoja juttuja. jos saat kunnon kiristyksen pihteihin niin kyl se lähtee...ei tarvii porailla
    ZX-6R, 1995

    ja talvella/sateella
    BMW 325CiA -02
  10. #40
    On kikkaa ja on temppua, mutta ei fiilistä.

    Minun ehdotus:

    1) Hommaat uuden säiliön muine hilppeineen talveksi

    2) Ajelet loput kesästä miten se nyt on.

    3) Talvi kun tulee niin aloitat operaation Nyt lähtee:
    * * 3.1) Osta ihan h*lvetisti viinaa
    * * 3.2) Mene talliin, avaa pullo ja ota vähän
    * * 3.3) Kokeile pari kertaa muutamaa kikkaa mitä on ehdotettu
    * * 3.4) Lisää viinaa
    * * 3.5) Lisää viinaa ja kuuntele musiikkia
    * * 3.6) Potki, Revi, Hakkaa sitä säiliötä
    * * 3.7) Lisää sitä soppaa
    * * 3.8) Lyö koko p*ska painavimmalla ja kovimmalla vehkeellä mitä tallista löydät huisin helvettiin
    * * 3.9) Katsele nesteiden valumista hetken aikaa ja ihaile kaatunutta pyörää
    * * 3.10) Juo vielä vähän, kunnes sammut


    4) Pode ihan jumalaton moraalinen ja fyysinen krapula ja totea, että asian voisi hoitaa helpomminkin. esim. Poraamalla ruuvin pois kokonaan tai tinaamalla pienen torxin kiinni kannan pyörtyneeseen osaan kiinni ja vääntämällä pois.


    Anteeksi, piti vain kirjottaa jotakin.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  11. #41
    Itellä toi kansi on kiinni 2x M4 ruuvi. Ei siis pultti.

    Toi hitsaus juttu on parhautta
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  12. #42
    No kyllä se kannan poraaminen on kaikista helpoin tapa , sanokaa mitä sanotte. Mitään hitsaamista ei kannata edes kokeilla...
  13. #43
    Lainaa (Salmon @ Syys. 02 2010,21:45) kirjoitti
    olis samanlainen projekti edessä, mutta kytkinnestesäiliölle.
    tässä on jo hyviä ohjeita tullu, mutta mistäs noita ruuveja saa irtotavarana. onko tietoa minkä kokoinen kierre on i/ö giksun ruuveissa?
    Jeps, ainaskin Helsingin Ruuvihankinta Malmilla on paikka josta saa kaikenlaista sälää noudettua irtotavarana.
    "...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
  14. #44
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (warbringer @ Syys. 03 2010,00:05) kirjoitti
    Jos pultin kanta vielä on olemassa niin kokeilisin kunnon kiristyspihdeillä , ei maksa paljoo, ja jos on ihan v**un tiukassa, niin siihen mahdollinen jatkovarsi esim. jostain putkesta, on meinaa käynyt joskus aikoinaan auton (ja nyt pyörän) kaa samoja juttuja. jos saat kunnon kiristyksen pihteihin niin kyl se lähtee...ei tarvii porailla *
    Se on uppokantaruuvi, ei pultti.. Ei saa mistään kiinni..

    Tämänsorttinen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #45
    Mistä niitä sipsipussihymiöitä saa, huvittavin ketju aikoihin *
    Mutta kuten jo monesti sanottu, ei muuta kuin poralla kanta irti.
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
  16. #46
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (GSFN @ Syys. 03 2010,09:36) kirjoitti
    Mistä niitä sipsipussihymiöitä saa, huvittavin ketju aikoihin *
    Mutta kuten jo monesti sanottu, ei muuta kuin poralla kanta irti.
    Vois ehdottaa...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #47
    Lainaa (Kawa LTD @ Syys. 03 2010,08:07) kirjoitti
    Itellä toi kansi on kiinni 2x M4 ruuvi. Ei siis pultti.

    Toi hitsaus juttu on parhautta
    Niin, korjaan nyt vielä ettei jää vääriä käsityksiä;
    Olen itse irroittanut ko. tavalla useammankin ruuvin. Purkaamoilta saatavissa säiliöissä ja vanhoissa huoltamattomissa säiliöissä ruuvit ovat kohtuu monta kertaa olleet ihan oikeasti kiinni.
    Jos ihan kamalasti pelottaa tarttua hitsauskolviin, voi uppokantakoneruuvin kantaan ensin hitsata aluslevyn, jonka päälle sitten mutterin.
    En näe mitään järkeä porailun riemusta porailla ensin kantaa pois, sitten irroitella kansi jonka jälkeen nylppäilisin vielä kierreosan, näkyvästä nysästä lukkopihdeillä irti. Tuo kun lähtee mutterilla yhdellä kertaa pois. Ei myöskään tule vahingossakaan tiivistepintaan vaurioita.

    Mutta jokainen tavallaan, jos ei itse osaa, voi itkeä nettipalstoilla ja antaa aikuisten hoitaa homman.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  18. #48
    Kyllä noi yleensä saa ihan talttapää rukarilla naputeltua irti, ja jos hifistellä haluaa niin vastakierretappi.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  19. #49
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 03 2010,10:18) kirjoitti
    Mutta jokainen tavallaan, jos ei itse osaa, voi itkeä nettipalstoilla ja antaa aikuisten hoitaa homman.

    Oikeasti, kumman arvelisit olevan kovempi homma, 7 sekunnin surautus poralla jonka jälkeen kansi irti ja pihdeillä natsa pois, vai hitsausvehkeiden kanssa ähellys.
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
  20. #50
    Lainaa (GSFN @ Syys. 03 2010,10:50) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 03 2010,10:18) kirjoitti
    Mutta jokainen tavallaan, jos ei itse osaa, voi itkeä nettipalstoilla ja antaa aikuisten hoitaa homman.

    Oikeasti, kumman arvelisit olevan kovempi homma, 7 sekunnin surautus poralla jonka jälkeen kansi irti ja pihdeillä natsa pois, vai hitsausvehkeiden kanssa ähellys.
    Ei kai nyt kukaan ala M4 uppokantaa alumiiniosassa hitsaamaan? Tottakai se kanta porataan pois.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  21. #51
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Mistä niitä sipsipussihymiöitä saa, huvittavin ketju aikoihin *
    Mutta kuten jo monesti sanottu, ei muuta kuin poralla kanta irti.
    No NII! Nyt on joku vetäny samanlaisissa ajokamoissa Tampereella sataakymmentä poliiseja karkuun viidenkympin alueella! Eivät saaneet rekkaria otettua aamulehden mukaan, mulla alla vielä tuore ylinopeussakkokin. Mahtavatko pysäyttää * Mutta tässä ketjussahan mulla on postaus tapahtumahetkellä! Että jos ip:n voisi ylläpito polliisille antaa sitten kun kyselevät, en meinaan ollut lähelläkään mansesteria tolloin! *

    Tämähän menee jännäksi!



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #52
    Lainaa (Utah @ Syys. 03 2010,11:15) kirjoitti
    Lainaa (GSFN @ Syys. 03 2010,10:50) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 03 2010,10:18) kirjoitti
    Mutta jokainen tavallaan, jos ei itse osaa, voi itkeä nettipalstoilla ja antaa aikuisten hoitaa homman.

    Oikeasti, kumman arvelisit olevan kovempi homma, 7 sekunnin surautus poralla jonka jälkeen kansi irti ja pihdeillä natsa pois, vai hitsausvehkeiden kanssa ähellys.
    Ei kai nyt kukaan ala M4 uppokantaa alumiiniosassa hitsaamaan? Tottakai se kanta porataan pois.
    Kyllä täällä näitä liki tulitikun kokoisia ruuveja osataan näemmä hitsata auki

    Itse omasta (ja mamman) moposta aukasin sen kohtuu helposti ja oli ihan aikuisten oikeesti ruostunu kiinni molemmat ruuvit. Millo lie ollu auki, ei tietoa, ja molemmat on -83 mallisia.

    Siis oikeesti, hitsata ny alle 7 mm kantaan lisää metallia jotta sen saa auki.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  23. #53
    Kyllä mää tossa tilanteessa jo vaihtaisin pyörää.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  24. #54
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jyke @ Syys. 03 2010,11:56) kirjoitti
    Kyllä mää tossa tilanteessa jo vaihtaisin pyörää.
    Jaa, no millanes pyörä sulla o? Meinaan että mää mieluummin ottaisin justiinsa niinkun paremman pyörän vaihdossa mitä nyt on. Budjettipuoli on sen verran ny hankala, etten viitti huonompaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #55
    Mullahan on Fazer 600 -02. Kylä mää sen voin sulle myydä, mutta en ota vaihdossa mitään.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  26. #56
    Lainaa (Kawa LTD @ Syys. 03 2010,11:31) kirjoitti
    Kyllä täällä näitä liki tulitikun kokoisia ruuveja osataan näemmä hitsata auki *

    Itse omasta (ja mamman) moposta aukasin sen kohtuu helposti ja oli ihan aikuisten oikeesti ruostunu kiinni molemmat ruuvit. Millo lie ollu auki, ei tietoa, ja molemmat on -83 mallisia.

    Siis oikeesti, hitsata ny alle 7 mm kantaan lisää metallia jotta sen saa auki. *
    Vasemmalta: M5, M4 ja tulitikku





    MOT
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  27. #57
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onhan se tietty, kun tuonne mutterin sisään tuikkasee, niin kyllähän se varmaan osuu ja kiinni ottaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #58
    Kyllä tommonen vaikkapa clasun iskumeisseli on mainio peli.

    iskumeisseli

    Se että paikat tuolla hajoisi, on aivan täyttä paskaa.
    Toki jos työskentelymenetelmät ovat sen kaltaisia että vasaralla pitää aina lyödä täysiä, ja mielusti sillä vähän isommalla niin ei ihme että ruuvit alkujaankin pyöristyvät.
    Mutta hyvinkin kevyellä voimankäytöllä tommosella saa melko murjotut ruuvit hienosti aukeamaan. Ehdottomasti suosittelen.
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  29. #59
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 03 2010,15:44) kirjoitti
    Vasemmalta: M5, M4 ja tulitikku


    MOT
    On se hurja
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  30.  
  31. #60
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Joo ei oikein ymmärrä miksi pitäisi alkaa kaivamaan kemppiä esiin ja hitsailemaan muttereita kun iskumeisselillä ja muutamalla napautuksella irtoaa kokolailla varmasti. Haulikolla kärpäsiä ja jne.
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen