Mulla on nyt kolmatta kautta käytössä yksinkertaiset Saito I -kahvalämppärit. Viimeöisellä ajoretkellä huomasin erittäin "kouriintuntuvasti", että kaasukahvan puoli ei lämpene *
Mistä vikaa kannattaa hakea: säätimestä (off-lo-hi) vai ite kahvasta (piuha poikki kahvan juuresta)..???
Onko kukaan onnistunut korjaamaan katkennutta piuhaa vai *meneekö setti uusiksi..???
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Veikkaisin johtoa tai lämmitintä, en usko että säädin erikseen kumpaakin lämppäriä ohjaa, eli jos säädin olisi hajalla niin luultavasti kumpikaan ei toimis.
Kawasaki ZZR 600 -92
Itse olen vastaavan vian kanssa tapellut ja en usko myöskään että vika on säätimessä. Varmaankin vikana juuri se mitä epäilitkin, eli piuha poikki/huono kosketus kahvan juuresta. Nopeastihan tarkistaa johdotuksen että onko ottanut osumaa.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Vian voi suhteellisen helposti todeta mittaamalla. Eli säätöpurkki auki (jos lähtee ilman suurempaa väkivaltaa) ja kahvoille lähtevät kosketuspinnat yleismittariin. Jos ei kontaktia ollenkaan niin piuha/elementti sökö. Tosin uudet tarvikelämppärit maksaa 50-90€ joten ei kannata ihmeesti lähtä korjaamaan.
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Mulla oli aivan sama ongelma. Kaasukahvan puoleinen johto oli kulunut poikki... Myöhemmin säädinkin tosin hajosi, mutta silloin ei enää toiminut kumpikaan lämppäri
Juotin piuhan päät yhteen ja elektroniikkateippiä päälle. Kutistesukka olisi tietenkin ollut parempi, mutta hyvin toimi nytkin.
Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
Oli piuha poikki ihan siitä elementin juuresta. Kaapeli on päässyt liikkumaan sen verran, että varsinainen vastuslanka oli poikki. Siihen ei tina tunnu tarttuvan, joten ei saa kunnolla korjattua. Eli meni koko setti vaihtoon.
Sarjat ei tosin oo kalliita, mutta asentaminen on sellaista aikaa vievää näpräämistä varsinkin, kun säädin on taas erilainen ja erilaisilla kiinnityksillä.
Olis ihan hyvä, jos noita tuppeja sais erikseen (siis noilla vastuksilla varustettuina.
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Eipä noita sarjoja kannata asentaa ilman että heti vaihtaa sen kaasukahvan "taipuisat" johdot oikeesti taipuisiin silikoni tms. johtoihin.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi