Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Millainen on tuo uusi RR, monitoimipyöränä?
    Eli miten onnistuu, ratahommien lisäksi, matka-ajot yksin, matka-ajot kaksipäällä, saako muita laukkuja kuin tankkilaukun/repun kaksipäällä?
    Kiinnostus on olemassa, vaikkakin (vielä) ollaan kilpailijan leirissä
  2. #2
    Eiköhän noista saa parhaan kuvan jokainen marssimalla paikalliselle jälleenmyyjälle ja ajamalla tunnin koeajon. Jokainen mieltää nuo "riittävät" ominaisuudet aika eritavalla.
  3. #3
    Tässä luettavaa, loppupuolella koeajokokemuksiakin..



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    Täällä lisää luettavaa, on laukuista, naveista, modauksista, kokemuksista, jne...


    Edit. laitetaas nyt vielä sen verran että meillä pyörää on käytetty sekä matka-ajoon yks/kaks päällä, rata-ajoon että nurkissa pyörimiseen jo 17000km:n rupeama.

    Loistokampe mun mielestä noihin kaikkiin, tietenkin vaatii hieman urheiluhenkeä istua 1500-2000 kilsaa vklopussa tuolla takana, mutta ei ole emäntä valittanut.

    Laukkuina toimii joko bags connection cargobag(emäntä istunut jopa ton päällä kun ei ole pakattu keskelle tavaraa) tai sitten jotku kangaslaukut sivuille roikkuun, jotka ei varaa takaistuinta.



    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  5. #5
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 31 2010,23:25) kirjoitti
    Tässä luettavaa, loppupuolella koeajokokemuksiakin..
    Tuo linkki on aika paljon juupas eipäs -tyylin ketju, mutta sopivilla suodattimilla siitäkin jotain irtoaa.

    Jarskan linkin takaa löytää myös tourinkiin ja varusteluun liittyvää juttua. Jarskalla taitaa muuten olla eniten kilometrejä Suomessa RR:n sarvissa. Mukaan vaan foorumille tietoa saamaan ja jakamaan. Siellä on myös aika hyvät kontaktit tarjolla varustepuolelle.
  6. #6
    Jos on pärjänny muitten tonnisten kyykkyjen kanssa aiemmin, ei mitään estettä ettei tälläkin pysty tourinkia yms. tekeen.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  7. #7
    Kiitos asialinjavastauksista.
    Alkukesästä kävin koeajamassa ko. laitteen ja jäi jotenkin vaivaamaan positiivisessa mielessä, Bemareista on aijemmin ollut aikalailla erillainen kuva.
    Katsotaan mitä talvi tuo tulleessaan
  8. #8
    Niin, bemarit on pitkään mielletty tietynlaisiksi merkkinä, mutta tämä uutukainen on tuulettanut käsityksiä aika paljon. Jotkin pyörän ostaneet eivät edes tienneet, että bemari tekee muitakin nelipyttyisiä koneita. Niin tai näin, paljon näitä jo löytyy rata-ajoa harrastavilta, kuin myös kilpaluokista. Ja ainakin yksi Touring Edition by JaRRska.
  9. #9
    Jos jollain on tuo uusi MCN aviisi, niin kertokaaten mikä tuon S1000RR Bemun moottorivaihdon juurisyy lehdessä kerrotaan olevan. Pyörään siis vaihdettiin takuuna uusi kone viimeisimmän MCN:n mukaan.

    Te, joilla on lehti kertokaa lisää.

    "Long-term test fleet
    In this week's long-term updates, Trev gets a new engine fitted to his BMW S1000RR after a a suspect rattle, "



    .
  10. #10
    Erehdyin koeajolle toukokuussa ja se oli virhe.

    Ninja vaihtui Bemariin. Olen körötellyt nyt 12tkm ja en voi moittia.

    Kolmen viikon Alppiturnee passoja koluten ja välillä motareita suihkien sujui vaivattomasti. Välitykset tuntuu sopivan arkiajoon, ei tarvitse kytkimellä luistatella turhaan. Mulle tehot ja äänet riittää vakiona.

    Olen 178cm käppänä, joten ajoasento on laakista hyvä. Alusta ja jarrut on ihan huippua. ABS ja luistonesto antaa ainakin tällaiselle amatöörille pelivaraa normiliikenteessä, silloin kun sataa tai on huono pito muutoin.

    Olen aina ajellut yksin, en tykkää kuskailla ketään, joten tosta kaks päällä ajamisesta en osaa sanoa mitään.

    Ne vähät tavarat, mitä reissussa tarvitsen, olen pakannut Heldin takalaukkuun. En kuljettele isoa määrää romua edes tourigilla.

    Ostin BMW:n mallikohtaisen takalaukun, jota en voi suositella. Se ei pysynyt paikoillaan, vaan liikkui kohti selkää. Ilman kunnon suojausta, se murjoo liikkuessaan takakatteen varmuudella syville naarmuille. Kaiken huipuksi laukun kiinnityshihnan lukko pasahti poikki kesken ajon. Nix gut

    Koeajolla pyörien erot vasta paljastuu. Kaikki 1000 kyykyt on hyviä pyöriä, on kai loppujen lopuksi makuasia mikä kikotin miellyttää ketäkin...
  11. #11
    anzu:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Aikalailla lähellä naapuria
    Onkohan siitä puimurista oikeaksi kilpailijaksi käyttöpyöränä näille tehomyllyille, oikeille "ei rata"-pyörille, kuten zetor14, veeäfär12, pusa13, jotka kulkee vaan niin kovin hyvin...?
    Pyöräähän on verrattu siihen tehokkaimpaan tai nopeimpaan, ja samalla koetettu tehdä siitä jokseenkin "monikäyttöpyörää".
    Eikös se kuitenkin ole melkolailla erilainen, kuin esim em. kapineet? Eli siis aito RR-kyykky?
    Eli eikös sen käyttöluokka ole tasoa, Honda1000RR, GSXR1000, R1, Kawatonni, ym mitä en muista. Nehän ovat siis är-pyöriä...?
    Täällä on joskus tullut esiin sellainen käyttötarkoitus, että tämä BMW olisi esim paksuun, painavaan, ja tehokkaaseen
    ns. woimacruiseriin verrattava peli, jolla ajellaan ilman tosiKYYKKYasentoa radan ulkopuolella...
    Olenko väärässä ajoasennon ja varusteluiden osalta, vai täytyisikö ostaa kyseinen wekotin?
    Ps. miel ystäv vast.
    Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
  12. #12
    Lainaa kirjoitti
    Eikös se kuitenkin ole melkolailla erilainen, kuin esim em. kapineet? Eli siis aito RR-kyykky?
    Kyllä!


    Lainaa kirjoitti
    Eli eikös sen käyttöluokka ole tasoa, Honda1000RR, GSXR1000, R1, Kawatonni, ym mitä en muista. Nehän ovat siis är-pyöriä...?
    Kyllä!


    Lainaa kirjoitti
    Täällä on joskus tullut esiin sellainen käyttötarkoitus, että tämä BMW olisi esim paksuun, painavaan, ja tehokkaaseen
    ns. woimacruiseriin verrattava peli, jolla ajellaan ilman tosiKYYKKYasentoa radan ulkopuolella...
    Mitä?? Eli väärin! Kaikkea voi tehdä..se on itsestään kiinni minkä kokee hyväksi, voimacruiseria siitä et saa.

    Lainaa kirjoitti
    Olenko väärässä ajoasennon ja varusteluiden osalta, vai täytyisikö ostaa kyseinen wekotin?
    Kannattaa kokeilla..mut jos et hae äärikyykkyä ja mielummin vahvaa kruiseria jätä tuo hyllyyn.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  13. #13
    Niin, siis ei saa antaa tuon mun tourinki varustelun harhauttaa, kyllä se on äärimmäinen RR pyörä, kuten Matso tuossa mainitsikin, sillä vaan ihan vahingossa ajaa myös matkaa sen *20000kilsaa kesässä.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  14. #14
    Lainaa (anzu @ Tammi. 11 2011,21:17) kirjoitti
    Onkohan siitä puimurista oikeaksi kilpailijaksi käyttöpyöränä näille tehomyllyille, oikeille "ei rata"-pyörille, kuten zetor14, veeäfär12, pusa13, jotka kulkee vaan niin kovin hyvin...?
    Ei tosiaan.. Noita pitää verrata K 12/13 ässään, joista on kilpailijaksi. Eikä pelkästään kilpailijaksi, vaan...
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15.  
  16. #15
    Herätellääs vanhaa ketjua...
    Alkanut tosissaan polttelemaan 1000rr n hankinta ensikesäksi. Vuoden -10...-12 mallit voisi olla taloudellisesti realistisia hankintoja.

    Kovasti kiinnostaisi bemarin huolto- ja ylläpitokustannukset verrattuna lähimpiin kilpailijoihin eli yamahan r1:een, gsxr1000 ja kawan zx10r:ään. Onko merkkihuollossa käyttö arvokkaampaa kuin muilla? Entä onko huoltoväli tiheämpi? Entäs varaosien hinnat?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
    GILONEN GIXXERI K8