hittolainen.. lukenut kirjoituksia, mutta ei vastausta.. bensapumpun suuntaan kenollaan oon kuitenkin joposen (-99, aj.96tn) korjauksessa, vinkkejä ihan mihin vaan kovasti kaivataan!!!
eli: parisen viikko sitten meni kytkimestä se tappi poikki, mikä menee kytkinvaijerin jälkeen sen "posken" läpi. oikeasti, oli mennyt poikki, kytkinkahva hervottomaksi ja minä tien poskeen mopon kanssa.. ok. uusi tappi englannista, uudet levyt, jouset ja vaijeri, anturi ja osat paikoilleen, neljä kilsaa ajoa ja siihen hyytyi. Tapauksessa ensin syttyi käynnistykseneston merkkivalo ja tottakai pyörä sammui. minä soittamaan apua, 15min sen jälkeen pyörä taas lähti käymään ja pääsin ajamaan 25 km.
Seuraavana päivänä pääsin 15 kilsaa, sammutin pärrän, käynnistin, ei ongelmia, ajoin 3 kilsaa, sammutin normaalisti, eikä joponen käymään enää sen jälkeen millään. Starttasi innokkaasti ja bensa vaan haisi perkuleesti.
Seuraavana ip:nä mopoa käynnistämään, lähti käymään, kuin palmun alta, pääsin nelisen km ja käynnistykseneston merkkivalo jälleen päälle ja mopo hyytyi. Odottelin muutaman tunnin ja lähti taas käymään. Pääsin 2,8 kilsaa ja hyytyi, sain ryypyllä hiukan lisämetrejä... muutaman tunnin päästä taas käynnistyi, kävi kauniisti ja pääsin kotio reilut 10 kilsaa.. kerran laittoi käynnistyksenmerkkivalon taas päälle, hyytyi, mutta lopetti sen toiminnon n.5 sek päästä. Ja matka jatkui, nahkeasti, mutta kuitenkin. Sain joposen talliin ja sammui sinne. Pari kertaa olen sen saanut käymään, sammuu aina lämpimäksi päästessään. Tänään ryypyn kanssa joutokäynnillä jaksoi käydä hetken, mutta kaasusta hyytyi...
On kaveri tehnyt ennenkin niin, että lämpimäksi ajettua hetken jäähdyttyä ei lähde käymään.. paitsi pamauksen kanssa.. mikä hitto tuota kaunotarta riivaa??? Huom: uudet avaimet + alkuperäiset (koodiavain) olleet ajossa... **ajoaikaa olisi vielä, kunhan olisi, millä ajella *
![]()
Ymmärsinköhän oikein alkuperäisen /koodiavaimen käytön ?
En ole ihan varma asiasta Hondan osalta, mutta jammussa ainakaan sitä punaista koodiavainta EI MISSÄÄN NIMESSÄ muistaakseni saa käyttää käynnistämiseen/ajamiseen.
Eikös Hondissa ole ollut joillakin ongelmia nimenomaan tuon ajoneston kanssa lämpimäksi ajetulla pyörällä. Muistelen lukeneeni, että kun pyörät ja virtalukko ovat lämmenneet niin mopo on hyytynyt ja taas jäähtyessään pelannut. Jotkut ovat kantaneet mukanaan jopa kylmäspraytä, jotta ovat saaneet vihoittelevan virtalukon pelaamaan.
Korjauksena on ollut uusi virtalukko tms.
Tämä ei ole tarkkaa tietoa, mutta muistelen lukeneeni joskus juurikin täältä Honda talkista.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Vai olis virtalukko sökö? Kävis kyllä tuon ajoneston merkkivalon kanssa yhteen.. mutta kun kaveri sammuu ilman sitä merkkivaloakin![]()
Juu, siis kannoin ongelmahetkellä koodiavainta mukana varmuuden vuoksi ja kokeilin sillä käynnistämistä, ei onnistunut sen paremmin. Normaalisti (aina) ajossa on "tavallinen" avain. Jouduin viime vuonna teettämään uuden, kun ei alkuperäisestä käyttöavaimsesta oikein ollut mitään jäljellä. On ihan Hondan alkuperäinen avain ja koodattu merkkiliikkeessä (oli kylläkin jotain ongelmaa sen koodauksen kanssa..!!)
Eilen kokeilin taas käynnistellä mopoa, ryypyn kanssa ok, mutta heti, kun lämmöt nousi / ryyppyä yritti pois, sammui kaveri siihen. Saman teki, jos kaasua väänsi. Ei ollenkaan kivaa :'(
Kiintoisaa, mulla on -04 bläkkäri ja siihen kaksi avainta. Toinen avain pelaa aina. Toisella avaimella starttaa kylmänä, mutta kun mopo on ollut ajossa ja lämmennyt, niin sittenpä ei enää välttämättä lähde jos välillä sammuttaa vaikka ruuhkaan. Muistaakseni punainen HISS:i valo ei tällöin tahdo sammua. Avainta pitää renkata virtalukossa useamman kerran, että lopulta suostuu käynnistymään.(bug85 @ Syys. 01 2010,13:05) kirjoitti
Olen "ratkaissut" ongelman käyttämällä vain toimivaa avainta.
XX -04, R1200GS -13