Moi, Kurvailen k 1200 S:llä. Nyt iski mystinen vika: startti katosi kuin pieru saharaan. Mopo tarkistaa kaiken ihan normaalisti mutta kun painaa starttia ei tapahdu mitään? Ennakkovaroituksena taisi olla kun ei heti näyttänyt mikä vaihde on päällä, josta en huolestunut. Nyt pääsee työntämällä liikenteeseen. Jos olet törmännyt samaan ongelmaa niin olisin kovin kiitollinen vinkeistä, joilla kyseisen vian saisi korjattua.
BMW K 1200 S ja aina ei tarvitse olla kädet rasvassa!
Asiasta mitään tietämättä villi arvaus: Kuulostaa a) starttinapin tai b) startin estovirtapiirin vialta. Tuo vaihdenäyttökin saattaisi liittyä jälkimmäiseen. Starttihan ei kait tuossakaan onnistu kuin vaihde vapaalla tai kytkin pohjassa? Oletko jo kokeillut kytkimen vaikutuksen? Ilman kytkentäkaaviota ei tule oikeen muuta mieleen...
<p>2002-2014</p>
Monissa pyörissä (omassakin) * kytkin pitää olla pohjassa että käynnistäminen onnistuisi vaihde kytkettynä. *Jos vaihdenäytön anturissa/vaihdenäytössä on vikaa eli vapaallakin näyttää että vaihde olisi päällä , pitäisi kytkin olla pohjassa vapaallakin että starttaa. Jos kytkinkahvan asentoa tunnistava *mikrokytkin *onkin * viallinen *niin tällöin pyörä ei starttaa *kytkin pohjassa edes vapaalla .
Ainakin omassa pyörässäni kyseinen vika olisi (todennäköisesti ?) mahdollinen jos vaihdeanturi sekä kytkinkahvan asentoa tunnistava anturi olisi molemmat viallisia .
Sivuseisontatuessakin on monesti mikrokytkin. Ainakaan minun pyörä ei starttaa vaihde päällä sivutuki alhaalla kytkin pohjassa.
Eli vaihde päällä käynnistyy kyllä kytkin pohjassa mutta sivuseisontatuki pitää olla ylhäällä . Vapaalla tietenkin käynnistyy sivutuki alhaalla mutta jos kytkee vaihteen päälle niin pyörä sammuu.
Eli sivuseisontatuen mikrokytkinvika + vaihdeanturin vika saattaa myös aiheuttaa sen että ei starttaa .
Mutta voi vika olla tosiaan esim. starttinapissakin kuten C-A-D ehdottikin.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ei aiheuta ainakaan ko. Bemussa. Jos sivutuen kytkin hajoaa, niin pyörä käynistyy, mutta sammuu kun laittaa vaihteen päälle(GSR600 @ Elo. 29 2010,22:03) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
1200 GS:ssä tuntui lisäksi olevan niin että jos ei ole vapaalla niin kytkin pohjassa saa ykkösellä startattua, mutta jos vaihdenäyttö ei näytä mitään niin ei saa startattua edes kytkin pohjassa. Ihmettelin tätä kun vaihdenäytön potikka oli rikki.
Eli vaihdenäyttöön pitää saada vapaa tai ykkönen.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
No eikös tuo vaihdeilmaisimen potikka tunnu sitten todennäköisimmältä vaihtoehdolta tässä K1200S:nkin tapauksessa. Tuskin tuo Helmut BMW kovin monenlaista toimintalogiikkaa noihin rakkineisiinsa koodannut...(tapjar @ Elo. 30 2010,09:40) kirjoitti
<p>2002-2014</p>