Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Toinen ajokausi moottoripyöräilijänä alkaa olemaan loppusuoralla. Tietä olen kuluttanut tähän mennessä kyykyssä.

Nyt olisi tarkoitus vaihtaa pyörä customiin ja olen ajatellut otsikon mukaista Shadowia.

Kertokaa kokemuksia kyseisestä pyörästä. Kaiken maailman pohdinta myös siitä mitenkä tuo peli toimii jos kuski on 183 cm pitkä ja raakaa erotiikkaa on lähes 90 kiloa, on tervetullutta.

Kokemuksena kiinnostaa tietenkin eniten, että kerkeekö tuolla ja mitenkä se kestää.

Suzuki RF 600R
    Noin pitkälle alkaa olleen rajoilla ajoasennon löytäminen joten koeajo kannattaa suorittaa sitäkin asiaa silmälläpitäen.

Niin kerkeehän sillä jos ei ole kiire *
    huiput oli omallani jotain +130 ja ajoneuvon kiihyttäminen 100 km/h > huippuihin kesti tuulesta ja alamäestä riippuen n.1-5 min.
    Eli 100km/h jälkeen ei enään juurikaan tapahdu.

Kestävyys oman käsityksen mukaan on hyvä.Ainakaan itselläni ei ollut kuin normi huollot tehtynä kulkineeseen 58 tkm kohdilla kun vaihdoin pois... omia kilsoja 12 tkm joten enämpi ajaneet korjailkoon...

kale

Kaikki tehot on hyvin hallittavissa, ei tule vahingossa päästettyä tehoja irti. Kiva tuollaisella on ajella, ei siinä mitään. Itse 185/95 ja olen ihan tyytyväinen ajoasentoon yms. tosin minulla on polkimet siirretty eteenpäin.

Omalla on tullut heitettyä matkaa yms, nurkissa tuolla on kiva kieppua ja ei siinä matkassakaan ole mitään muuta kuin tuo tankki. Mittarilla saa käydä aina 150km jälkeen.
    - life is tough, but it's unfair -
    Mukava peli ajella, ei tosiaan minkään hoppuheikin menopeli, mutta eipä sillä jalkoihinkaan jää, edes motarilla. Pleksillä ajelen joten yli satasen vauhtikin ihan mukavaa ajoa, kokeilin yhden reissun ilman pleksiä ja tuuli repi kyllä ihan liikaa minun makuun yli 90 vauhdeissa.

Pelkkää matkaa ajelen periaatteessa kaikki ajot ja selkä "vammainen" olen, eikä silti pahempia valittamisen aiheita.

Perseen puutumista havaitsin itsellä ensimmäisenä kesänä, tänä kesänä ei ole enää vaivannut, vaikka kilometrejä tuli 2000 enemmän. Ajoasento kuitenkin parempi minulle kuin esim. Cebarissa jota ensin ajelin koe mielessä.

Hondan perus varmaa tekniikkaa, itsellä saksasta tuotu -93 malli jossa nyt 32 000 mittarissa, eikä mitään muuta ole tarvinnut tehdä kuin perus huollot.

Miinuksena tosiaan lyhyt toimintasäde, itsellä menee varatankille tuossa 170km:n jälkeen. Reissut laadittava tankkaus pisteiden mukaan, mutta toisaalta pieni tauko ajelussa aina parin tunnin välein on ihan hyvästäkin.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
    Leppoisa laite. Ei tuolta mitään hyökkäilyä kannata odottaa. Mutta tosiaan leppoisaan kiireettömään kruisailuun. Jos on kiire johonkin, niin lähde 10min aikaisemmin. Tai istu kahville johonkin kunnes kiire menee ohi.

Itse olen 177cm ja 80kg ja siirtosarja jaloille on ihan ehdoton, ettei tarvi polve koukussa istua.

Ainut miinus myös ajosäteelle. 150km jälkeen saa melkein tankkauspistettä etsiä. Toisaalta jos pidemmälle lähtee, niin toiseen sivulaukkuun 3-5l muovinen bensakanisteri, niin johan ajelee jo pidemmälle.

Omani on 1999 vuosimallia jossa on yksi kaasari. Vanhemmissa on kaksi. Omani kuluttaa noin 4-4,5l/100km. Sillä välillä se on pysynyt suurinpiirtein seka-ajossa.

Itse tykkään shadowista koska 600cc custom luokassa se on yksi isoimmista. Ensin mietin suzuki intruderia. Keppivetoisena se olisi helppo, mutta se on aika pienen oloinen lopulta varjoon verrattuna.

Käyhän koeajamassa, niin tiedät enemmän.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
    Minkä hintaisia vakuutuksia teillä on tuohon Shadowiin?

Millainen kyseinen pyörä on ajaa kahdestaan ja pysyykö sillä liikennevirrassa maantiellä kakspäällä?

Tarkoitus on käydä testaamassa tuollaista pyörää, kuhan saan tuon Suzukin myytyä.
    Suzuki RF 600R
    Kyllä sillä pysyy liikenteen seassa kahdestaankin. Moottoritie ei ole ehkä silloinkaan se oikea paikka, eikä valtaisia ohituksia saa tehtyä. Enemmän minua ehkä haittaa kaksipäällä tilan ahtaus, kuin mikään muu. Itselläni ainakin takana istuva haukkaa myös osan minun tilasta. Tai sitten olen vain tottunut makaamaan niin loivassa siinä jakkaralla.

Itselläni ei ole pleksiä, en ole sitä kaivannut, mutta en myöskään kokeillut vastaavaa pleksillistä, joten ehkä en vain tiedä paremmasta. =)
    - life is tough, but it's unfair -
    Kaksi päällä en ole ajellut, mutta satulaan sidottu reppukin jo tuntuu haukkaavan ison osan tilasta, ei siis niitä parhaimpia pariajoneuvoja.

Sattuukin vakuutusmaksu orottavan pöydällä maksua..

Pohjolassa pakollinen liikenne vakuutus ja Osakasko jossa normit palo,hirvi,ilkivalta,varkaus turva on about 380 vuosi.

On tyyppiä vuodenaikahinnoiteltu, ei siis sisällä seisonta-aikaa.

Kokeilemaan vaan ja sitten mietintä myssy päähän.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  9.  
    2 päällä menee ihan ok. Ei ohitteluja kannata miettiä 2 päällä.

Vakuutus IF:ssä. Ei seisonta-aikoja vaan ympärivuoden käytössä. Liikennevakuutus (-25% bonus) + täyskasko (täydet -70% bonus) yhteensä 362e/vuosi
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.