Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Yksi kaasareiden kohokammion ruuveista on korkannut kierteiltä. Alkuun ruuvi nappaa kierteille ihan normaalisti mutta lopussa vastus löystyy eikä kiristy kunnolla. Onko paras ratkaisu asiaan helicoil vai kenties jotain muuta? Kuinkakohan ohuille ruuveille helicoil-settejä löytyy? Kuka myy Helsigissä/Vantaalla (esim. Motonetissä pienimmät näyttäis olevan M6)?



    Honda CB500 Four 1972
  2. #2
    Kokeile pitempää ruuvia ja matalaa mutteria kaasarin rungonpäälle. Joskus siellä on tilaa M3 mutterille.Ei ehkä kaunein tapa korjata, mutta toimii.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  3. #3
    Tuolta tietoa helicoilista.
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Jos on tilaa, niin väännä uusi milliä isompi kierre vanhan tilalle.. Kierretappi/pakkasarja maksaa biltsussa noin 20€.

    Reiän voi toki yrittää täyttyy pikametallilla ja tehdä siihen alkuperäinen kierre, kun tuossa ei mitään hurjia kuormia tule ruuville.

    Myös tuo edellämainittu ulkopuolinen mutteri on oiva ratkaisu, itellä yksi kohokammio on kiinni vastaavalla virityksellä ja hyvin pysyy.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  5.  
  6. #5
    Kiitos vinkeistä! Korvasin sen 10mm ruuvin 12-millisellä. Sen verran oli ahdasta, että M4-normimutteri ei sinne päälle mahtunut mutta Helsingin Ruuvikulmasta löytyi onneksi ohuita muttereita. Nyt kunnossa!
    Honda CB500 Four 1972