Onkohan sv:n etujarrukahvan vaihtaminen kuinka iso operaatio?
Kannattaako viedä alan korjaamolle vai pystyykö sen tekemään pyörän ajoturvallisuutta vaarantamatta vilkun vaihtamisen yhteydessä?
(Kaatusin paikaltaan ja jarrukahvan pää katkesi)
Ööh.. missä taas maalaisjärki?. Miten tuollaiseen kysymykseen voi oikeastaan vastata?.(HarleyQuinn @ Elo. 27 2010,08:18) kirjoitti
Voi vastata.
Pystyy.
yks mutteri auki - se kahvan akselin mutteri- akseli pois-kahva pois- *putsaa lika pois rungon koloista ja vähän vaseliinia tms akseliin j uuden kahvan reikään- kahva paikalleen- pultti kiinni.
Tuohon on momenttikin annettu huoltomanuaalissa. Mut lienee kriittinen lähinnä et pysyy kiinni+et purista liian tiukkaan.
silleen sopivasti..
jos varmistella haluaa niin voi tipan kirerrelukitetta laittaa kierteeseen.
Tosin jos mutteri tippuu niin ei mitään dramaattista tapahdu - akselipultti pysyy paikallaan koska asennetaan ylhäältä päin ja akseli kantaa kuorman sivuttain - ei pituus suuntaan.
Edit: Toki teet sen omalla vastullasi - en ota mitään vastuuta jos jotain tuon takia sattuu tai hajotat tehessäsi.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Täytyy olla samaa mieltä. Jos tuota ei jo näkemällä pysty itse arvioimaan niin helpoksi tehtäväksi että on kysyttävä webissä, on varmasti parempi viedä huoltamolle.(HooDeeMan @ Elo. 27 2010,08:34) kirjoitti
Kiitos neuvoista!
Päällepäin tosiaan näytti, että sen saisi vaihdettua itse kohtuullisen helposti, mutta ajattelin varmistaa täältä, ettei tule yllätyksiä.
Olen tuore motoristi, enkä ole vielä kovinkaan hyvin perehtynyt pyörän rassaamiseen. Halu opetella tekemään itse on kuitenkin kova.
Pahoittelen, jos jonkun mielestä kysymykseni vaikutti tyhmältä.![]()
Tuo on toki validi näkemys tavallaan, sen voi esittää tuolleen asiallisestikin.
Mut monet - vaikka osaisivat tehdäkin- kokevat erityisesti jarruihin ja vastaaviin liittyvät hommat sellaisiksi etteivät arvaa ruveta, ellei tiedä tarkkaan mitä on odotettavissa.
Ymmärrän kyllä kysyjää- itekin ekaa konetta (aina uusia jarruja) purkaessa selvitin tarkkaan et mistä kohti ponnahtaa joku jousi tai minkä ruuvin irrottamalla rupee palasia tippuun itekseen.
Mun mielestä on kuitenkin parempi kysyä kuin valuttaa nesteet parkkiruutuun avaamalla jotain väärää/väärin. Ja sit alkaa ettiin kyytiä huoltoon.
McJäykät
Tyhmä ei ole hän, joka ei tiedä, vaan tyhmä on hän joka ei kysy.![]()
Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
Ei se vaikuttanut tyhmältä, tokihan saa kysyä ja niin kuuluukin tehdä askarrutti mikä asia tahansa.(HarleyQuinn @ Elo. 27 2010,09:56) kirjoitti
Tyhmiä tässä ovat nämä muutamat tyhmien ihmisten vastaukset, jotka eivät liittyneet sinun kysymykseen mitenkään, kunhan pääsivät pätemään.
Kahvan vaihto on iisi juttu, ei raketti tiedettä, otat vaan varovasti irti, joskus saattaa olla siellä kahvan ja kahvarungon välissä esim. muovi prikkoja ym. Eli tarkkana vaan ettei mitään katoa.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Hyvä pointti tuo prikka homma.
Omassa ei ollu nin en muistanu - muutenkin tulee aina purettua siten et "jos on jotain irtonaista mukana".
McJäykät