Tulipa vaihdettua Kawa VTR1000F:ään. Pyörässä on MIG-vaimentimet ja meteli on sen mukainen. Ajatuksissa olisi muutoskatsastaa pyörä, ettei viranomaiset tykkää paskaa. Kokeilin halpismittarilla desibelejä ja sain tulokseksi 96dB@5000rpm, joten pitäisi kelvata nykysäädösten mukaan.
Jos joku on saanut ko. putket leimattua niin laittakaapa viestiä. Voisin sillä perusteella johdatella katsastusmiestä jos jostain syystä tulee ongelmia.
R1100RS
Ei pitäis päästää tollasia läpi!
Vaiha ne mokäpönttös, en kyllä ymmärrä mitä hienoa tollasessa metelissä on?!?!?
Herättää paheksuntaa !!!!!
Mullakin oli nuorena miehenä letukka jossa oli kasi ja suorat putket, ja hienot äänet... muttei mitään vitun meteliä !!!!
kummittelee
No laki sallii 103dB tälle pyörälle, joten ongelmia ei pitäisi olla. VTR:n ääniä voisi verrata juurikin mukavasti lurputtavaan V8:iin.(Spöögi @ Elo. 26 2010,14:51) kirjoitti
Edit: dB:t korjattu
R1100RS
ei pitäs olla mitään ongelmaa noilla äänillä...sinne vaa reippaasti kyl se läpi menee.(Torsti @ Elo. 26 2010,15:54) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Kävin tänään kyselemässä kahdelta paikalliselta katsastusasemalta tuota muutoskatsastusta. Kumpikaan ei alkanut suoraan yhtään millekään.
Toisella asemalla mietiskeltiin teho- ja päästömittausta. Teki mieli kysyä, mistä saa vaimentimia joilla teho kasvaa sen 20% ja kuinka päästöt kasvavat vaimentimen vaihdolla. Teho ei liene ongelma, eikä toisaalta CO 4,5% tai HC 1000ppm ole vaikea alittaa.
Jälkimmäinen kertoi, että asia on heille uusi eikä riittävää tietoa ole.
Molemmat lupasivat selvittää asiaa ja suhtautuminen oli muutenkin asiallista.
Kummastuttaa vain, koska viime joulukuussa tullut asetusmuutos kertoo yksiselitteisesti kuinka näissä tapauksissa tulee toimia. Tämä VTR on sen verran vanha, että se ei ole vielä EU-tyyppihyväksytty, joten putkiston muutokset tulee joka tapauksessa katsastaa. Raja-arvot mittauksille ovat olemassa ja suoritustapa kalustovaatimuksineenkin on mainittu.
Taidan unohtaa koko asian ja ajaa kunnes viranomaiset vaativat toimenpiteitä....
R1100RS
Lol. Mullakin oli nuorena miehenä kylän nopein laite, ystäviä, naisia ja vaikutusvaltaa. Mutta kun niitä ei enää mulla ole, niin ei pidä kellään muullakaan oleman vaan näitä kaikkia pitää paheksuman.(Spöögi @ Elo. 26 2010,14:51) kirjoitti
![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Onkohan Trollilla koskaa ollut etuveto rolloa martelius virityksineen kummempaa kulkinetta(Spöögi @ Elo. 26 2010,14:51) kirjoitti
ei siinä mitään etuveto rollo on aivan mainio kulkine ja varaosatkin ovat suorastaan ilmaisia![]()
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Ite painiskelin samantapaisen ongelman kanssa keväällä, kun oli rekisteröinti katsastus veturiin (sp1). Siinä on paikallaan BOS'in mokäpöntöt, joista kuitenkin kaikeksi onneksi sattui löytymään vaadittavat e- ja mallikohtainen merkintä.
Totesikohan katsastus setä, että äänet ei saa poiketa tehtaan ilmoittamasta db lukemasta yli kolmea desibeliä. Pienoisen katselun jälkeen huomattiin runkonumeron vierestä 91db joka oli tehtaan ilmoittama meluraja. Mittauksessa killereitten kanssa antoi 94db eli toleranssin sisässä oltiin
Jaahas, vastasinkohan edes aiheeseen, mutta siinä nyt jonkinlainen kokemus.
Juuri tästä on kyse. Täällä meillä Kainuussa asia on vissiin ihan uusi. Noilla MIG:llä ääntä riittää, mutta taas tuo 103 dB on aika helposti alitettavissa.
Lappeenrannassa ollaan näköjään järkeviä katsastushommissa.
R1100RS
se toleranssi on kai +5db.(NykkE @ Elo. 27 2010,23:07) kirjoitti
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Sain juuri puhelun katsastusasemalta. Sanoi, että mitataan päästöt ja äänet 15.12.2009 päivitettyjen säädösten mukaan. Samalla kyseltiin, onko vaimentimissa ulkoisesti yksilöintitietoja jotka voidaan merkitä rekisteriotteeseen.
Onpa hieno homma. Kerrankin näin.
R1100RS
Miten kävi? Aikoinaan oman veturin MIG-putkiston vaimentimissa oli teksti: Not for road use, joka tuskin kelpaa ulkoiseksi yksilöintitiedoksi...(Torsti @ Elo. 30 2010,14:41) kirjoitti
Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
Aiheutti spontaanin repeämisen. Olisihan se hienoa kun otteessa lukisi: "Pakoputkisto: not for road use". Saattaisi koppalakki hetken miettiä että viekö kilvet vai toivottaako turvallista matkaa. Paitsi jos on kielitaidoton konsta.(Defiance @ Syys. 08 2010,11:52) kirjoitti
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
Noissa ei ole "not for road use"-merkintöjä. Vain kaksi numerosarjaa ja teksti VTR1000.
En käyttänyt leimalla, koska ajattelin hieman siistiä putkia enkä ole saanut sitä vielä aikaiseksi. Toisaalta nuo tällä hetkellä kiinni olevat vakioputket näyttävät silmään paremmilta kuin ylös vedetyt, joten saattapi olla MIG:ien myynti edessä ja joidenkin alas tulevien osto tilalle.
R1100RS
Periaatteessa tuo "not for road use" ei haittaa mitään dB-rajan alittuessa muutoskatsastuksessa ei e-hyväksytylle ajoneuvolle. Samahan se on mitä siinä kyljessä lukee.(Defiance @ Syys. 08 2010,11:52) kirjoitti
R1100RS
no ei siinä mitään. Onhan se alkuperäinen 2singerin" äänikin kiva....(Spöögi @ Elo. 26 2010,14:51) kirjoitti
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Eipä tullut syksyllä käytettyä. MIGit tuli myytyä ja hankin tilalle Leo Vincet. Tarkoitus olisi käyttää leimalla nyt keväällä.(snw @ Maalis. 17 2011,11:28) kirjoitti
R1100RS