Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 83:een 83:sta
  1. #61
    Lainaa (Le Motard @ Elo. 29 2010,12:33) kirjoitti
    Lainaa (jr66 @ Elo. 29 2010,00:28) kirjoitti
    Kyllä. Ja rasvaus siis svingin alapuolella olevaan ketjuun sisäpuolelle, perä ilmassa kone käyntiin ja 1-vaihde, tuore öljy (Castrol spray o-r) leviää hiljakseen ulkopuolelle mutta ei lennä ympäriinsä. Muutama tunti, en tiedä vaikka tunti riittäisi, niin aineessa oleva liuotin on haihtunut ja rasva pysyy ketjussa ainakin 200 km/h (kuulemma... *) eikä sotke pyörää yhtään, edes vannetta. Rasvaus sinä vaiheessa kun ketjun rulla on kirkas, jos rulla on tumma en rasvaa vielä silloin.
    T-noin, tuo on se vihonviimenen keino tässä hommassa. Tuolta voi foorumeilta kaivella kuvia kun puuttuu sormista vähintään ensimmäinen nivel.

    Kait se sitten on niin raskasta pyörittää kädellä sitä takarengasta.
    Katos, ei sitte tartte hoitaa sitä raskasta kynsienleikkuutakaan. Et sitte tuota pointtia hokannu .
    Vakavasti: Paljon on noita... ei ehkä kuitenkaan kannata
    kokeilla kikkoja.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  2. #62
    Lainaa (Le Motard @ Elo. 29 2010,12:33) kirjoitti
    Lainaa (jr66 @ Elo. 29 2010,00:28) kirjoitti
    Kyllä. Ja rasvaus siis svingin alapuolella olevaan ketjuun sisäpuolelle, perä ilmassa kone käyntiin ja 1-vaihde, tuore öljy (Castrol spray o-r) leviää hiljakseen ulkopuolelle mutta ei lennä ympäriinsä. Muutama tunti, en tiedä vaikka tunti riittäisi, niin aineessa oleva liuotin on haihtunut ja rasva pysyy ketjussa ainakin 200 km/h (kuulemma... *) eikä sotke pyörää yhtään, edes vannetta. Rasvaus sinä vaiheessa kun ketjun rulla on kirkas, jos rulla on tumma en rasvaa vielä silloin.
    T-noin, tuo on se vihonviimenen keino tässä hommassa. Tuolta voi foorumeilta kaivella kuvia kun puuttuu sormista vähintään ensimmäinen nivel.

    Kait se sitten on niin raskasta pyörittää kädellä sitä takarengasta.
    T-noin, rasvaan ketjun pyörittämällä takarengasta kädellä ja sen jälkeen kone käyntiin jne. *
    Laitatko pari sormikuvaa malliksi ?



  3. #63
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,14:29) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Elo. 29 2010,12:33) kirjoitti
    Lainaa (jr66 @ Elo. 29 2010,00:28) kirjoitti
    Kyllä. Ja rasvaus siis svingin alapuolella olevaan ketjuun sisäpuolelle, perä ilmassa kone käyntiin ja 1-vaihde, tuore öljy (Castrol spray o-r) leviää hiljakseen ulkopuolelle mutta ei lennä ympäriinsä. Muutama tunti, en tiedä vaikka tunti riittäisi, niin aineessa oleva liuotin on haihtunut ja rasva pysyy ketjussa ainakin 200 km/h (kuulemma... *) eikä sotke pyörää yhtään, edes vannetta. Rasvaus sinä vaiheessa kun ketjun rulla on kirkas, jos rulla on tumma en rasvaa vielä silloin.
    T-noin, tuo on se vihonviimenen keino tässä hommassa. Tuolta voi foorumeilta kaivella kuvia kun puuttuu sormista vähintään ensimmäinen nivel.

    Kait se sitten on niin raskasta pyörittää kädellä sitä takarengasta.
    Katos, ei sitte tartte hoitaa sitä raskasta kynsienleikkuutakaan. Et sitte tuota pointtia hokannu *.
    Vakavasti: Paljon on noita... ei ehkä kuitenkaan kannata
    kokeilla kikkoja.
    Vakavasti: kts. ed. viesti
  4. #64
    Lainaa (jr66 @ Elo. 29 2010,23:41) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,14:29) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Elo. 29 2010,12:33) kirjoitti
    Lainaa (jr66 @ Elo. 29 2010,00:28) kirjoitti
    Kyllä. Ja rasvaus siis svingin alapuolella olevaan ketjuun sisäpuolelle, perä ilmassa kone käyntiin ja 1-vaihde, tuore öljy (Castrol spray o-r) leviää hiljakseen ulkopuolelle mutta ei lennä ympäriinsä. Muutama tunti, en tiedä vaikka tunti riittäisi, niin aineessa oleva liuotin on haihtunut ja rasva pysyy ketjussa ainakin 200 km/h (kuulemma... *) eikä sotke pyörää yhtään, edes vannetta. Rasvaus sinä vaiheessa kun ketjun rulla on kirkas, jos rulla on tumma en rasvaa vielä silloin.
    T-noin, tuo on se vihonviimenen keino tässä hommassa. Tuolta voi foorumeilta kaivella kuvia kun puuttuu sormista vähintään ensimmäinen nivel.

    Kait se sitten on niin raskasta pyörittää kädellä sitä takarengasta.
    Katos, ei sitte tartte hoitaa sitä raskasta kynsienleikkuutakaan. Et sitte tuota pointtia hokannu *.
    Vakavasti: Paljon on noita... ei ehkä kuitenkaan kannata
    kokeilla kikkoja.
    Vakavasti: kts. ed. viesti *
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #65
    Lueskelin raamattua eli käyttö-ohjekirjaa ja siellä lukee ainakin oman räpättimen ketjujen voitelusta, että älä käytä moottori tai vaihteisto-öljyjä ketjujen voiteluun vaan jotain yber ketjurasvaa.

    Taitaa olla valmistajistakin osa eri mieltä mitä sinne sitten olisi suositeltava käyttää. Castrolin ketjuöljyä olen omaan roilannut ja kallistahan tuo on...
    <p>KTM 990 SMT -10</p><p>KTM 250 SX-F -14</p>
  6. #66
    Ketjujen irroittelut ja öljykylvyt kuulostaa aivan älyttömille
    Tietysti jos tykkää harrastaa.. mutta hyöty voi olla vähäinen

    Notkeaa öljyä, esim vaihteistoöljyä (jota ainaskin pc25 hondan manuskassa suositellaan) tai sitten reissussa bilteman ketjusprayta niin pysyy ketjut puhtaina ilman mitään työläitä hammasharjakäsittelyjä.
    Jos ketjut kestää pelkällä voitelulla 50 000km niin olen valmis ostamaan 5-10v välein sen 200e ketjuratassetin ja jätän painekattilapesut muille.

    Ketjujen kiristysvälinä tuntuisi riittävän 10 000km



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #67
    Iitse yleensä rasvailen ketjut niin, että takapyörä on ylhäällä, ja ykkönen päällä.
    Rasvat olen ruikkinut ketjuille spray pullon pitkällä putkella,en ole yrittänyt rasvan levittämistä esim. sormella..
    Jollei tota pysty tekemään itseään vaarantamatta,pyörällä ajaminen on varmasti ylivoimaisen vaikea suorite.
    Kyllä noista sormien katkeamisista on kuvia nähty,niitä on ehkä edeltänyt peräöljyn tms.levittäminen ketjuille ja sitten"ylimääräiset vaan rätillä pois"ohjeen toteuttaminen pyörän pyöriessä.
  8. #68
    Itse olen saanut aikanaan esim crossipyörän ketju/rataspaketin eliniän tuplattua oikealla hoidolla.

    O-rengasketju tulee rasvata ihan siinä missä muunkin kaltaiset ketjut. Aina alajuoksulta ja ns sisäpuolelta, jolloin keskipakoisvoima ajaa rasvan ketjun sisälle eikä suinkaan räi sitä pitkin vannetta ja takana ajavaa kaveria =)

    Yksi parhaista öljyistä mielestäni on würthin HHS 2000 joka sprayputelista ulostullessaan on juoksevaa ja notkeaa ja näin tunkeutuu o-renkaan välistä sisään itse niveleen. Hapen kanssa reagoidessaan öljy muuttuu vaseliinimaiseksi sitkokseksi joka pysyy sisällä eikä lentele sinne tänne. O-renkaan tarkoitus on pitää hiekka ja kura poissa nivelistä.

    Yksi yleisin virhe on se että ketjut "uitetaan" öljyssä. Varsin pieni ruiskaus oikeaan kohtaan sopivin välein (vaikkapa 1000 km) pitää ketjun notkeana ja nivelet luistavina.
    Itse olen kokeillut pro-oileria kerran enkä koskaan saanut mielestäni sopivia asetuksia aikaiseksi. Joko ketju oli kuivana tai öljyt oli pitkin ja poikin ympäri pyörää, ja mikä pahinta, takarengasta joka aikaan saa hiuksianostattavia hetkiä kun kanttailet öljyisellä renkaalla...

    Paras lopputulos tulee aina siten että takapää on pukilla, ja joko käsin pyörittäen tai vaihde päällä ajaen (itse suosin jälkimmäistä tapaa)

    Ketjujen pesusta sellainen vinkki että hessumobiilin Pro-vannepesulla, vanhalla tiskiharjalla ja painepesurilla saa 3 minuutissa vanhoistakin ketjuista ja rattaista uuden veroiset. Ykkönen silmään, ajo päälle ja pesuainetta ketjuille. Tämän jälkeen tiskiharjalla painaa rullaavaa ketjua joka puolelta, ja lopuksi painepesurilla sopivan läheltä antaa laulaa. Itse ajan sen perään isommalla vaihteella kejtuihin vauhtia jolloin vesi lentää pois ja lopuksi rasvat sisään. Niin pyörii kuin uusi ketju ja näyttääkin paremalta.



    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #69


    muista Ouza lisätä asinmukaiset varoitustekstit ketjunhoito-ohjeisiisi. Tuolla tavalla (pl painepesuri) tulee hyvä mutta myös katkenneita sormia, rutatuja pyöriä ja lommoisia autonkylkiä.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  10. #70
    Lainaa (RHR @ Elo. 30 2010,10:35) kirjoitti


    muista Ouza lisätä asinmukaiset varoitustekstit ketjunhoito-ohjeisiisi. Tuolla tavalla (pl painepesuri) tulee hyvä mutta myös katkenneita sormia, rutatuja pyöriä ja lommoisia autonkylkiä.


    Juurikin tuo tiskiharjan käyttö on se mikä estää sormien katkeilua. Missään nimessä en suosi rättejä tai muita trasseleita asian hoitamisessa.
    Miten tuo ruttaa mopoa tai lohmii auton kylkiä jää niin ikään hiukan hämärän varjoon

    Mutta sikälitse olet oikeassa että aina on syytä noudattaa äärimmäistä varovaisuutta kaikessa. Tosin jos tampioi niin paljon että saa näillä metodeilla sormensa ketjujen väliin, on syytä miettiä onko kykeneväinen ohjastamaan 250 kiloista, 3 sekunnissa sataan kiihtyvää ohjusta yleisessä liikenteessä... (pilke silmäkulmassa kirjoitettu)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #71
    Lainaa (GuessWho @ Elo. 30 2010,10:21) kirjoitti
    Ketjujen pesusta sellainen vinkki että hessumobiilin Pro-vannepesulla, vanhalla tiskiharjalla ja painepesurilla saa 3 minuutissa vanhoistakin ketjuista ja rattaista uuden veroiset. Ykkönen silmään, ajo päälle ja pesuainetta ketjuille. Tämän jälkeen tiskiharjalla painaa rullaavaa ketjua joka puolelta, ja lopuksi painepesurilla sopivan läheltä antaa laulaa. Itse ajan sen perään isommalla vaihteella kejtuihin vauhtia jolloin vesi lentää pois ja lopuksi rasvat sisään. Niin pyörii kuin uusi ketju ja näyttääkin paremalta.
    Sehän se tekeekin hyvää akseleiden voitelulle niin renkaan kuin koneen päässä kun sinne ampuu painepesurilla ja vielä liuotinpesuainetta.

    Jos uudenveroinen tarkoittaa kiiltävää niin helpoiten niistä varmaan saa uudenveroiset kun paistaa toholla turhat paskat pois ja vetäsee vielä sliippilaikalla loputkin kuonat huitsin nevadaan.

    Minen tiedä mitä ketjuillenne teette, mutta kyllä minä olen saanut ne puhtaaksi ihan rätillä ja uudella ketjurasvalla. Liekö vielä nopein keino, kun ei tarvitse viritellä mitään tellinkejä jotain ketjunpuhdistusta varten.
  12. #72
    Lainaa (GuessWho @ Elo. 30 2010,10:21) kirjoitti
    Yksi parhaista öljyistä mielestäni on würthin HHS 2000 joka sprayputelista ulostullessaan on juoksevaa ja notkeaa ja näin tunkeutuu o-renkaan välistä sisään itse niveleen.
    Vaikka paikassaan hyvää rasvaa tuokin on, ei sekään sentään o-renkaan ohi tunkeudu.
    hooondaaa
  13. #73
    Lainaa (Le Motard @ Syys. 01 2010,05:07) kirjoitti
    Lainaa (GuessWho @ Elo. 30 2010,10:21) kirjoitti
    Ketjujen pesusta sellainen vinkki että hessumobiilin Pro-vannepesulla, vanhalla tiskiharjalla ja painepesurilla saa 3 minuutissa vanhoistakin ketjuista ja rattaista uuden veroiset. Ykkönen silmään, ajo päälle ja pesuainetta ketjuille. Tämän jälkeen tiskiharjalla painaa rullaavaa ketjua joka puolelta, ja lopuksi painepesurilla sopivan läheltä antaa laulaa. Itse ajan sen perään isommalla vaihteella kejtuihin vauhtia jolloin vesi lentää pois ja lopuksi rasvat sisään. Niin pyörii kuin uusi ketju ja näyttääkin paremalta.
    Sehän se tekeekin hyvää akseleiden voitelulle niin renkaan kuin koneen päässä kun sinne ampuu painepesurilla ja vielä liuotinpesuainetta.

    Jos uudenveroinen tarkoittaa kiiltävää niin helpoiten niistä varmaan saa uudenveroiset kun paistaa toholla turhat paskat pois ja vetäsee vielä sliippilaikalla loputkin kuonat huitsin nevadaan.

    Minen tiedä mitä ketjuillenne teette, mutta kyllä minä olen saanut ne puhtaaksi ihan rätillä ja uudella ketjurasvalla. Liekö vielä nopein keino, kun ei tarvitse viritellä mitään tellinkejä jotain ketjunpuhdistusta varten.
    Moottoripyörän pukki Biltemasta 40 egee, perän nosto pukille 30 sek. Samalla takavanteen pesu menee leikiten ja tulos on hyvä.

    Toistaiseksi yli 30 tuhatta kaudessa eikä ketjuissa ja rattaissa havaittavissa minkäänlaista merkittävää kulumista. Oikein tai väärin, näin toimitaan kunnes toisin todistetaan

    Painepesurin ja liuottimen kanssa tulee toki olla tarkkana erityisesti takapyörän ja takaiskarin linkkujen laakereiden kanssa, mutta ainakin meidän painepesurilla voi oivasti tähtäillä vesisuihkua haluttuun paikkaan, joten takalaakerit ovat saaneet olla rauhassa.

    Kukin tavallaan, näin meillä...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  14. #74
    Se on toi painepesuri vähän samantapainen kun haulikko,
    muutenkin kun että molemmissa on liipasin .
    Siinä mielessä, että hullun käsissä niillä tulee pahaa jälkeä.
    Toisella vähän nopeammin sotkua, toisella ensin siistiä.....
    kunnes totuus paljastuu .

    Kurahommissa pesuria joutuu käyttämään hieman "hullun lailla",
    mutta niissä hommissa paikat avataan ja huolletaan hyvin
    tiuhaan tahtiin..... ainakin jos ruuvaushommissa on vähänkään
    ammattimaista otetta.

    Katuhommissa ei taas käsittääkseni ole mitään syytä
    jauhattaa pesurilla vesiä,pesuaineita ja paskoja sisään
    joka raosta. Voi sitä tosiaan käyttää lievää harkintaa noudattaen ja varoa arempia paikkoja.
    Puhdasta tulee silti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #75
    ...........ja sitten vielä .

    Eikäkön, piti vaan sanoman tuon pesun, rasvauksen ja
    kestävyyden suhteen yksi käytännön asia.

    Jos ketjussa on tiivarirenkaat kunnossa, aika heikosti
    niiden "ohi" saa mitään rasvaa kulkeutumaan.

    Sen spreijattavan, juoksevan ja tunkeutuvan rasvan
    "toiminta" perustunee pitkälti seuraavaan:

    Kun ketju on pesty "kuivaksi", tai se on muuten kuiva, voitelee tunkeutuva rasva o-sun muut
    renkaat...... ja totta Mooses... vähentää
    merkittävästi niiden kulumista.... ja... niin... lopun tiedättekin.

    Sitten kun tiivistysrenkaat on "väärällä" hoidolla saatu
    kulutettua nopeasti jo alkumetreillä väljiksi, muuttuukin
    ketjun ylläpidon luonne ja keinot.

    Eihän tuosta kannata sen kummempaa tiedettä
    tehdä kun mopon huollosta yleensäkään.

    Ketju ei poikkea muusta tekniikasta siinä mielessä, että
    laadukkaita tuppaavat olemaan nykyisin... ja kestävät
    käsittämättömän hyvin huonosta tai "väärästä" hoidosta
    huolimatta.

    Yhdellä on kotinurkissa hyvät faciliteetit ja saa niillä esim.
    ketjun käyttöiän tuplaantumaan.
    Toisella ei ole... mut sou not... ajomäärästä riippuen
    lysti maksaa osina sen minkä maksaa.

    Ihan yleisenä huomiona, helvetin usein kyllä näkee
    muuten puunattuja pelejä, mutta tulee heti mieleen että
    "vois noi ketjut joskus... edes... vähän rasvata".
    Se on kuitenkin se merkittävin asia käyttöiän suhteen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #76
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 01 2010,08:38) kirjoitti
    helvetin usein kyllä näkee
    muuten puunattuja pelejä, mutta tulee heti mieleen että
    "vois noi ketjut joskus... edes... vähän rasvata".
    Se on kuitenkin se merkittävin asia käyttöiän suhteen.
    Tästä tuli mieleen, satuin kerran erään pk-seudun huoltoliikkeen pihaan samaan aikaan kuin eräs viisissäkymmenissä oleva, epäilemättä aikaisemmin kardaanipyörällä ajellut herrasmies, joka meuhkasi merkkihuollon kaverille, että hänen alle puoli vuotta vanhassa pyörässään tulee takahaarukka vaihtaa takuuseen. Kun se on nimittäin ruostunut.

    Ei ollut alumiininen swingi ruostunut mihinkään, mutta ketjut kyllä oli, ja ruostetta oli ´hilseillyt swingin päälle. Ketjut näyttivät kyllä siltä, ettei niitä oltu rasvattu ikinä *
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #77
    Lainaa (pecha @ Syys. 01 2010,09:41) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 01 2010,08:38) kirjoitti
    helvetin usein kyllä näkee
    muuten puunattuja pelejä, mutta tulee heti mieleen että
    "vois noi ketjut joskus... edes... vähän rasvata".
    Se on kuitenkin se merkittävin asia käyttöiän suhteen.
    Tästä tuli mieleen, satuin kerran erään pk-seudun huoltoliikkeen pihaan samaan aikaan kuin eräs viisissäkymmenissä oleva, epäilemättä aikaisemmin kardaanipyörällä ajellut herrasmies, joka meuhkasi merkkihuollon kaverille, että hänen alle puoli vuotta vanhassa pyörässään tulee takahaarukka vaihtaa takuuseen. Kun se on nimittäin ruostunut.

    Ei ollut alumiininen swingi ruostunut mihinkään, mutta ketjut kyllä oli, ja ruostetta oli ´hilseillyt swingin päälle. Ketjut näyttivät kyllä siltä, ettei niitä oltu rasvattu ikinä *
    Jee-jee .

    Arvata saattaa, kuinka laajalle taas ko. herra levitti
    ilosanomaa "aivan paskoista vehkeistä" ennen totuudenhetkeä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #78
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 01 2010,08:38) kirjoitti
    ...........ja sitten vielä *.


    Jos ketjussa on tiivarirenkaat kunnossa, aika heikosti
    niiden "ohi" saa mitään rasvaa kulkeutumaan.
    Luulen että useimmiten ketjut "tuhotaan" ajamalla ne "kuumiksi" siis sellaisiksi että ne muuttuvat keskeltä sinisiksi ja silloin ne ovat kuumentuneet jo liiaksi ja sisällä oleva rasva "palanut pohjaan" joten voitelu ketjujen "sisällä" on huonontunut. Tämä tapahtuu usein kun joutuu ajamaan pitkään sateella. Tästä syystä pitäisi ketjut pitää aina rasvassa SIITÄ KESKELTÄ! Näin neuvoi pyörämessuilla aikanaan eräs D.I.D-ketjujen maahantuojan edustaja. Kerran pari kun ketjut ajaa kuivina "kuumiksi" tapahtuu niissä nk.kiinnileikkaantumista ja sitten ketjut alkaa pitämään kovempaa ääntä ja muodostavat kitkaa enemmän. Ja taas ne kuumenevat herkemmin. Ktjut ovat kiinnileikkaantuneet silloin kun ne jäävät paikalleen vinoon toisiinsa nähden,siis ne ketjunpalat jäävät ikäänkuin z-muotoon. Tämän jälkeen niitä ei enää "liukkaiksi" saakaan.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  19. #79
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (antti @ Elo. 28 2010,10:11) kirjoitti
    Lainaa (sikiviki @ Elo. 28 2010,01:31) kirjoitti
    Lainaa (Grädde-Racing @ Elo. 27 2010,23:41) kirjoitti
    Puhdistus tosi tärkeää (kerran kuussa, vaihtelee paljon missä ajelee..), ja rasvaus vielä tärkeämpää ja max rasvausväli on 500 km, ite rasvaan hiukan joka tankkauksen yhteydessä ( n. 300 km).
    Näin laatu ketjut kestää sen n 30 T km.
    No enpä tiedä tuosta. Itse rasvailen ja putsailen miten sattuu (taidan putsata korkeintain kax kertaa kesässä, ja rasvata noin 1000-1500km välein), mut on toi halpis (joku ihme tsekkiketju) ketju/rataspaketti kestäny jo yli 30tmk. Tälle kaudelle ajeltuna n. 16000km.
    Tsekkiketju = CZ?

    Bemuissa alkuperäisasennuksena tuota.
    Tais olla juurikin tuo. Bustersilta tilasin aikoinaan satsin.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  20. #80
    Lainaa (MrEre @ Syys. 01 2010,06:57) kirjoitti
    Lainaa (GuessWho @ Elo. 30 2010,10:21) kirjoitti
    Yksi parhaista öljyistä mielestäni on würthin HHS 2000 joka sprayputelista ulostullessaan on juoksevaa ja notkeaa ja näin tunkeutuu o-renkaan välistä sisään itse niveleen.
    Vaikka paikassaan hyvää rasvaa tuokin on, ei sekään sentään o-renkaan ohi tunkeudu.
    Tarkoitus ei ole olla jankkaaja, mutta olen sitä mieltä silti edelleen että kun vauhdissa olevan ketjun sisäpinnalle laitetaan öljy, se menee taatusti keskipakoisvoiman avulla osittain ketjun sisällekkin

    http://image.made-in-china.com/2f0j0...Ring-Chain.jpg
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #81
    Lainaa (cool´eri @ Syys. 01 2010,12:14) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 01 2010,08:38) kirjoitti
    ...........ja sitten vielä *.


    Jos ketjussa on tiivarirenkaat kunnossa, aika heikosti
    niiden "ohi" saa mitään rasvaa kulkeutumaan.
    Luulen että useimmiten ketjut "tuhotaan" ajamalla ne "kuumiksi" siis sellaisiksi että ne muuttuvat keskeltä sinisiksi ja silloin ne ovat kuumentuneet jo liiaksi ja sisällä oleva rasva "palanut pohjaan" joten voitelu ketjujen "sisällä" on huonontunut. Tämä tapahtuu usein kun joutuu ajamaan pitkään sateella. Tästä syystä pitäisi ketjut pitää aina rasvassa SIITÄ KESKELTÄ! Näin neuvoi pyörämessuilla aikanaan eräs D.I.D-ketjujen maahantuojan edustaja. Kerran pari kun ketjut ajaa kuivina "kuumiksi" tapahtuu niissä nk.kiinnileikkaantumista ja sitten ketjut alkaa pitämään kovempaa ääntä ja muodostavat kitkaa enemmän. Ja taas ne kuumenevat herkemmin. Ktjut ovat kiinnileikkaantuneet silloin kun ne jäävät paikalleen vinoon toisiinsa nähden,siis ne ketjunpalat jäävät ikäänkuin z-muotoon. Tämän jälkeen niitä ei enää "liukkaiksi" saakaan.
    Tärkein on tämä... Joka rasvaa säästää... se vitjojaan vihaa . Vai miten se nyt menikään ?.

    Se rasvan puute tosiaan johtaa yllättävän monella tapaa ja moneen ketjun tuhoutumista nopeuttavaan asiaan.
    Ei puhdistus koskaan pahasta ole, mutta vähemmän haittaa
    sen homman laiminlyönnistä on.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #82
    Lainaa (GuessWho @ Syys. 01 2010,14:46) kirjoitti
    Lainaa (MrEre @ Syys. 01 2010,06:57) kirjoitti
    Lainaa (GuessWho @ Elo. 30 2010,10:21) kirjoitti
    Yksi parhaista öljyistä mielestäni on würthin HHS 2000 joka sprayputelista ulostullessaan on juoksevaa ja notkeaa ja näin tunkeutuu o-renkaan välistä sisään itse niveleen.
    Vaikka paikassaan hyvää rasvaa tuokin on, ei sekään sentään o-renkaan ohi tunkeudu.
    Tarkoitus ei ole olla jankkaaja, mutta olen sitä mieltä silti edelleen että kun vauhdissa olevan ketjun sisäpinnalle laitetaan öljy, se menee taatusti keskipakoisvoiman avulla osittain ketjun sisällekkin *

    http://image.made-in-china.com/2f0j0...Ring-Chain.jpg
    Toki osa öljystä menee ketjun sisälle voitelemaan rullaa, mutta o-renkaiden ohi oljy ei mene.
    hooondaaa
  23.  
  24. #83
    Kattokaas "The Complete Guide To Chain" 1.3.2
    Kuva Sealed roller chain

    Siinä näkkyyp assijjjan ytin eriommaesennii hywin .

    Yhtä kaikki.... RASVATKAA.... ...KELE! .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123