Tuoreehkona GSA-miehenä alkoi kiinnostamaan, että minkäslaista varustelua muut ovat harrastaneet? Oma ajo on ollut toistaiseksi lähinnä nurkissa pyörimistä muutaman sadan kilsan säteellä ja heebeliä on tullut hommattua sitä mukaa kun tarpeelliseksi huomattu, mutta mites muilla? Jos vaikka saisi jotain hommattua jo etukäteen ettei tarvi harmitella "tarpeen tullen".
Omat lisävarusteet ovat toistaiseksi:
-maierin sisälokari
-pyramidin fenda extenda (odottaa asennusta tallissa)
-r&g:n akselitatit (no joo, ei taida gsa:ssa etuhaarukka kovin usein asfalttiin kopsahtaa)
-r&g:n takahaarukan tatti (tämä saattaa olla tarpeenkin, mun pyörä on ex-demo ja sen on joku onnellinen jo käyttänyt maassa ja raapinut heilahduskäteen *jäljet)
Itellä ensimmäisenä parempi jakkara ja lisää valoa. Pleksin suhteen en ole vielä päätöstä tehnyt, alkuperäiselle on varmaan hiljaisempiakin vaihtoehtoja olemassa, kun vaan tietäis mikä. Lokarin taakse tein itse kumimatosta ja hyvin ajaa asiansa.
Benspumpun säätimen ohituskaapeli kulkee nykyään myös mukana - sen jälkeen kun kerran jäin tielle.
Onkos muuten kellään kokemuksia "keinuvista" jalkatapeista?
GS:n must have: sivujalan pään laajennuspalikka. En tajuu miks ei se ole vakiona isompi. Näähän uppoo muuten millon mihinkin santaan ja kaatuu.
Samoin jarrupolkimen pään laajennuskilke, seisaaltaan ajettaessa poljin on liian kapea. Advessa lienee vakiona.
Wunderlichin Innenkoftfluegel eli takasisälokari. On aika huomaamaton mutta tehokas kurasuoja.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ensimmäisenä piti kerätä työkalusarja jolla kursia penari kaasaan matkanvarrella
Xenonvalot, navi ja takalokari ensimmäiset varusteet.
Perus GS:ssä kaatumaraudat, pleksi ja jalkatapit myös tarpeen.
Sivujalkaakin on laajennettu ja tupsyttejä lisäilty. Niin ja alulaukkuja kiinnitelty.
Naarmuja noihin tulee joka tapauksessa jos hiekkateillä ajelee...
Tuo bensapunpun säätimen ohituskaapeli taitaa olla yksi pakollinen varuste, advriderista siitä lueskelinkin... Mistä moisen saa hommattua vai onko helppo tehdä itse?
Työkalusettikin pitäisi varmaan kasata, tähän mennessä olen laittanut tehtaan setin jatkoksi leathermanin ja "torx-linkkarin", varmaan vielä pitäisi ainakin jakari ja kuminpaikkaussetti lisätä. Mitähän muuta olis hyvä pitää messissä?
Nuo mun swingin naarmut on sen verta syviä, että siinä on jo materiaaliakin siirtynyt asfalttiin, joten ajattelin että tatti on tuossa kohtaa paikallaan jos vaikka itselle käy sama moka...
Helppo on itsekkin tehdä. Tiltanneesta säätimestä saa liittimen ja toisen pään pyörän pistorasiaan vaikka Biltemasta.(s&s @ Elo. 22 2010,09:04) kirjoitti
Burnsmoto:sta saa tilattua jos ei viitsi askarrella n 30 eurolla.
Tuo torx-setti on tosiaan hyvä olla ja mitä nyt muutenkin pyörässä kun pyörässä yleensä reissuvarustuksena pidetään - paikkavaaahtopulloa jne.....
Kaikenlaista pientä laittoa... Taitaa vielä jotain puutua listasta, mutta suurinpiirtein kaikki löytyy...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Aika kattavasti olet varustellut... Paljonko olet pitkä ja mitä olet tykännyt x-low satulasta? Olisko sulla isompaa kuvaa pyörästä täydessä tällingissä?(iaj @ Elo. 22 2010,19:10) kirjoitti
Kumpaa porukka yleensä kantaa mukana, paikkavaahtopulloa vai "matorasiaa"? Matorasia olis mukavamman kokoinen, tekis mieli ottaa sellainen vaahtopullon tilalle, mutta kummastakaan ei ole kokemusta tositilanteessa.
Tuota blogi linkkiä kun seuraat niin sieltä löytyy kuvia kesän reissulta, joissain jopa pyöräkin päässyt kuvaan...(s&s @ Elo. 24 2010,08:11) kirjoitti
Penkkiin olen ollut erittäin tyytyväinen, parhaimmillaan sen kyydissä on roikuttu 48h aikana 5000km ilman kummallisempia oireita, kaikkiaan on kohta tuolla matkustettu vuoden sisällä 30tkm.
Sattuneesta syystä piti tuollainen hankkia kun pituutta on kertynyt vain 170cm. Mutta hyvin on tuolla pärjätty, varsinkin kun alkuharjoitteluna on tullut LT:llä ajeltua, tottunut ison korkean pyörän käsittelyyn.
Itsellä kulkee matoja ja sieniä mukana sekä kompura jolla saadaan paineet kohdalleen. Tuo kompura on myös siitä hyvä että voi maaston mukaan säätää noita renkaiden paineita, ei siis pelkästään rengasrikkoja varten.
MAN
Kuuluu työkalusettiin vakiona.(boxeriukko @ Elo. 23 2010,21:04) kirjoitti
Juu, alkuperäinen jakkara aivan liian pehmeä pitkille siivuille. *Wunderlichin ergo osottautunut hyväksi.(iaj @ Elo. 24 2010,08:56) kirjoitti
Tuolla toisaalla puhuivat akkuasiaa, reissuun lähtiessä varmaankin pistitte uudet patterit gessuun, vai? Ja minkälaisen?
Ainoa mitä en vielä bongannut on etulokasuojan jatkopala, pysyy kone vähän puhtaampana.
Mulla oli testiajossa Touratechin X-low Kaheido, se ei ratkaissut persjalkaongelmaa oikein kunnolla. Toimivin satula on tällä hetkellä bemun oma matala satula jota satulaseppä on vielä vähän höylännyt ja modannut.
Navitelineistä Touratechilla on hyvä tärinävaimennus ja helposti säädettävä RAM-Mountin kiinnitysjalka.
BF (GS ilman A:ta)
<p>R1200RT-2008</p>
Mä hommasin tällaisen, oli niin halpa:(Black Flag Rider @ Elo. 24 2010,10:36) kirjoitti
http://cgi.ebay.co.uk/Pyramid....e_Parts
Pääsin vasta eilen pikkusateessa testaamaan, sanoisin että ainakin hintansa väärti ellei jopa vähän enemmänkin.
Itse taisin tuon stormilta hakea, ei ollut muistaakseni kovinkaan hinnakas. Löytyi oma R1200GS mallille.(Black Flag Rider @ Elo. 24 2010,10:36) kirjoitti
MAN
Ei ole (ainakaan vielä) rikkinäistä säädintä käsillä, mutta lueskelin aiheesta lisää ja tuli vastaan tällainen mielestäni tuota perusmallia parempi ratkaisu (ei tarvitse kytkeä suoraan akkuun):(julles @ Elo. 22 2010,10:38) kirjoitti
http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c....omments
Nyt kun jostain sais tietää mitkä nuo liittimet on niin äkkiäkös tuon tekisi.
Tuota ratkaisua hieman ihmettelen, jossain kun oli kommenttina että pumppu saattaa vaatia yli 5A virtaa jota ei tuosta tule millään ilveellä.(s&s @ Elo. 24 2010,16:08) kirjoitti
Eli toimivan tosiaan siitä hajonneesta saa kun ottaa siitä sen sinisen liittimien ja mukana on sitten sen verran kaapelia että saa sillä vedettyä suoraan akulta 15A sulakkeen kautta virtaa pumpulle.
Itsellä on tuo Burnsmoton versio ja vieressä DIN liitin johon virta tulee suoraan akulta eli siihen sitten tarpeen vaatiessa vaan tökkeli.
MAN
Itse olen melkoinen ummikko sähköhommissa, mutta olin ymmärtävinäni että tuossa ratkaisussa otetaan vain säädin pois välistä, jolloin pumppu saisi ikäänkuin "täyden" virran koko ajan (~saman verran kuin säädin maksimissaan tjsp). Toiminnasta nyt vaikea tietty sanoa, mutta ukgserin fpc-threadissa nimimerkki "Tim Cullis" oli ajanut pitkääkin matkaa liittämällä fpc:n sinisen liittimen suoraan yläpuolen liittimen johtoihin eli kytkentä olisi kai sama kuin tässä?(iaj @ Elo. 24 2010,17:25) kirjoitti
EDIT: Kuva:
Tuolla virityksellä kaveri oli painanut ainakin 800 mailia.
Jaa-a, ihmeellinen on tuo känni väylän toiminta. Käsittääkseni tuo ohjaimen virtapiuha kuitenkin on känni väylässä kiinni.
Tuosta johtuen nämä muut ratkaisut on aina ottaneet virran suoraan akulta: Burns ohjeet
Ja tietysti tien päällä on harvemmin dremeliä sun muuta mukana, mutta hyppylanka virityksiä saa tehtyä kun on vain tarvittava tarvikekaapeli mukana. Jos siis ei tuota valmista piuhaa ole pakissa.
MAN
Laitoinpa burnsilta tilaukseen posi-tap -version tuosta piuhasta... Eli samalla kytkennällä kuin tuossa ukgserin kuvassa. 2010-mallissa pitäisi olla paranneltu versio fpc:stä, joka ei ilmeisesti lämpiäisi yhtä paljon kuin tuo vanhempi, mutta ei taida vara venettä kaataa, piuhan hinta ei kuitenkaan tässä konkurssissa tunnu enää missään (etenkin vs. se fiilis mikä tienposkessa hakuautoa odotellessa on).(iaj @ Elo. 24 2010,18:06) kirjoitti
Kun on nuo listat lueskellu niin tuntuu enämpi ja enämpi, että paksu lompakko on eniten "must"
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Enpä näe, että olisin josakin sellaista väittänyt(s&s @ Elo. 27 2010,07:08) kirjoitti
Enämpihän se on kiinni siitä ajajasta(omistajasta).
(Onhan noita tuolla pääkaupungin kaduilla Porchen citymaastureita, BMW:n, ja sitte köyhemmillä (vaatimattomimmilla?) muita rupuli merkkejä, joilla varmaankin ko. maastossa selviää yhtä hyvin.
Sama koskee pyöriä.)
Rankasti OHI AIHEEN:
Itse kävin tuossa Multistradaa koeistumassa ja vielä ainakin tuntuu, että kun hintaero *, yksinkertaisimmilla malleilla on kymmeniä tuhansia (SEK). niin taijanpa pitää Tigerin ja laittaa erotuksen, "säästyneet rahat" varusteluun.BMW GS en vielä ole käyny kokeilemassa, seuraavana on vuorossa Stelvio, jossa on, kuten "uussuomeksi?" sanotaan luonnetta...
EDITOIDAAN: Niin, ei ne muihinkaan merkkeihin ole sen halvempia, joskus vaan tuntuu, että kun suht paljon mp:stä maksaa niin pitäis kait siinä lokasuojat ja semmoset jo olla vakiona
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Juu,kaikkea kivaahan olis tarjolla niinku italialaista adventurea,,,mutmutku tuntuu olevan todellista 'adventurea' jo pelkkä sellaisen omistaminen! Itsekin olisin mieluiten Motomorinin Granpasson ohjastaja mutta kun tuo tuntuu olevan taas katkolla koko puulaaki niin varmistin homman hankkimalla **W:n !
nimimerkki ex-Elefantisti