vm. 2003
http://personal.inet.fi/viihde/ajpag...S_03_10-11.JPG
Oli edullinen, mutta onhan tuolla 30tkm rullattukin jo ja käytön jälkiä siellä sun täällä, sekä ruostetta erinäisten pulttien päissä. Tarkoitus on käydä läpi noita pultteja yms. ja vaihdella RST pultteihin, siistiä pyörää muutenkin hiukan ja yrittää saada hiukan äänenvaimennusta lisää tuohon "teeseitse" putkeen (tai jos saan halvalla ostan uuden äänenvaimentimen). Huollettu tuota on hyvin ja remmikin on uusi.
Varusteina Racekitt (putsari ja ecu), tangonpääpeilit (ekaa kertaa pyörä jossa ei pelkästään ole sellainen tilanne, että peileistä ei näe, vaan sellainen, ettei näe peilejä ylipäänsä.. Kokeilen kääntää nuo jos tilanne muuttuisi.) Perämodi valoineen ja vilkkuineen tehty, myös etuvilkut vaihdettu sirompiin, takapenkin suojakuuppa laitettu jne. Itse ajattelin vielä poistaa takajalkatapit kokonaan runkoineen pois, kun ei tuolla ketään kuskata... Mukaan tuli laatikollinen vakio-osia.
Ajotuntumasta yms. myöhemmin lisää. Takarengas on 200:nen ja pyörän käytös OK (vakio on 180). 200km noutoreissu vasta takana.
Retired
Tuliks Buelli Trumpalle kaveriks vai tilalle?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Toistaiseksi rinnalle, Trumppa menee jos menee. Jos jää niin sitten jää. Kahta ei ole varaa pitää vakuutuksessa yhtäaikaa, joten pitää puljailla bonussiirtojen yms. kanssa sitten vaan 2011.
Retired
Onnea uudelle Buellistille. (saatat tarvita sitä)
Mitenkä hyvin tuo 200 takagummi sopii sinne? Voisitko laittaa foton tai kaksi takapäästä ja välyksistä swingiin/remmiin?
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Pikku riskejä pitää välillä ottaa. *Tosin saattaisi kannattaa pitää Trumppa varapyöränä... Ei vaan, ex omistaja ei neljässä vuodessa saanut tuosta mitään rikki, paitsi vetohihnan noin 28tkm paikkeilla, eli sekin on nyt uusi.
Takakumi sopii hyvin, kun ei ole hihnasuojia paikoillaan. Laitan kuvaa kunhan saan sellaisen otetuksi. Hihnasta renkaaseen on n. 1cm karkeana muistinvaraisena arviona. En tiedä sitten miten riskaabelia on ajaa ilman noita suojia. Luultavasti tosiaan palaan 180 takakumiin, kun seuraavaksi pitää vaihtaa takarengas. Nykyisellä on tosin ajettu n. 1000km ettei nyt ihan heti kaiketi.
Edit: Mistä muuten kannattaa lähteä etsimään kulutusosia? Saako joka puljusta, vai pitääkö olla merkkiliike? Etujarrupalat ja öljynsuodatin lähinnä tässä vaiheessa. Niin ja vaihteistoöljyä (tuohon koko juttuun pitää perehtyä paremmin), sekä moottoriöljyä. Ohjekirjan mukaan VAIN HD öljy käy... Liekkö niin? Tulpatkin on vissiin HD:n omat, mutta niiden vaihto ei ole ajankohtaista vielä tuskin ensi kaudellakaan. Talven aikana tai keväällä lähinnä tuo etujarru kaipaa huoltoa ja varmaan eturengas menee vaihtoon viimeistään keväällä.
Retired
Stormilta tulppia, jarrupaloja (suosittelen sinttereitä), akkua sun muuta. Öljynsuodatintakaan ei muistaakseni ollut. H-D Turku, eli SGN-Bikes on toiminut mulla varaosatoimittajana. Soittamalla saa jo hyvää palvelua ja paikanpäällä kaikki on toiminut mainiosti. Pelkästään kysymällä saa neuvoa ja ohjeita, vaikkei mitään olisi edes ostamassa.
Teknisiä juttuja, jos tahtoo miettiä ja ihmetellä netistä, suosittelen UK Buell Entusiasts Group-foorumia. Henk.koht jäsen jo kolmatta vuotta ja paikanpäälläkin käyneenä tiedän kertoa, että porukka on mahtavaa.
Öljyhommista en osaa sanoa mitään. Oon käyttäny prätkää tähän asti huollossa, mutta jatkossa teen kaiken itse. Enskakoppa mulla on auki tällä hetkellä, joten sinne öljyä tarttis lirautella huomenissa.
Twin Motorcycles-nettikaupasta kaikki tarpeellinen ja paljon muuta. Toimivaa kaupankäyntiä ja suht nopeat toimitusajat.
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Öljynsuodattimia saa mm. K&N:n versiona tarvikeliikkeistä (mulla olisi muutama kn-177 myynnissä jos kiinnostaa)... Vaihteistoöljynä itse käytin revtechin gear & chaincase lubea, mielestäni parempaa kuin h-d:n oma liukaste (vaihteisto toimi jalkatuntumalla pehmeämmin). Moottoriöljynä menee mikä tahansa 20w-50, itse laitoin yleensä joko h-d:n omaa mineraalia tai revtechin mineraalia, kerran myös vihreää kendallia (se oli ehkä parasta, mielestäni vaimensi koneen mekaanisia ääniä mutta sitä ei saa ihan joka paikasta).(TwinTenox @ Elo. 24 2010,18:44) kirjoitti
Kulutusosaa löytyy (tai ainakin löytyi) kotimaasta ja euroopasta aika hyvin, varaosat kannattaa melkein hommata suoraan jenkeistä.
Kiitoksia tiedoista!
S&S: suodattimia voin ostaa pari kipaletta jos hinta jää toimituksineen järkeväksi.
Tänään tuli hommattua siistimisiin yms. tarvittavia värkkejä, laitettua pyörä nimiin ja samantien bonusten siirto ja vakuutukseen. Huomenna onkin sitten kähjäyspäivä, illalla kuvia jos ennätän ottaa ennen auringon laskua.
JinX: Väli renkaasta remmiin on alle sentti. Tarkemmin huomenna jos mahdollista kuvan kanssa.
Retired
4h puunausta yms. takana - parempi puolisko lähti salille, joten pakkotauko välillä kun tuo 3½kk ikäinen poika ei vielä oikein voi olla itsekseen.
RST pulttien hommaaminen jää myöhempään, mutta liuotin noista nykyisistä hapettumat pois jollain Motonetin myrkyllä. Lähti ilman hankausta, kun lilluivat jonkin aikaa aineessa.
Pientä siistimistä, pesua ja vahaamista olen tehnyt, putsannut ja inventoinut mukana tulleet osat, ottanut takajalkatapit pois runkoineen, kääntänyt nuo tangonpääpeilit ylöspäin (rumempi, mutta toimivampi...) liimannut hiukan hiilikuitua pariin kulumisarkaan paikkaan, hoitanut satulan nahanhoitoaineella, katsonut rengaspaineet (laitoin 2.5 / 2.8), tsekannut ilmanputsarin, kattonut mitä satulan alta löytyy (mm.Bilteman geeliakku) jne.
Jäljelle ei jäänyt kuin putken siivous, omatekoisen dbkillerin asennus ja alakatteen laittaminen takaisin paikoilleen. Ne ehtii illemmalla, samoin kuin kuvien otot. Pensselikuumankestomustaa ajattelin vetää paikoitellen tuohon putkeen, mutta on kyllä sen näköinen viritys, että talven aikana voisin metsästellä e hyväksyttyä pönttöä tuohon. Ei silti, hyvin tuo toimii tällä putkella ja noilla muilla muutoksilla.
Trumppakin tuli pyyhittyä pölyistä.![]()
Retired
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/200_Remmi.JPG(JinX @ Elo. 24 2010,18:30) kirjoitti
Tuossa olisi tuo kuva ja:
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html
Tuolta löytyy kuvat melkein kaikista ex pyöristä.
db-killeri onnistui yllättävän hyvin, muutama db lähti pois ja äänenlaatu on mielestäni miellyttävämpi. Meinasi vain tulla hankaluuksia, kun ei poranterä pystynyt putkeen. Vasta joku uberterä läpäisi.. Tuskin vaihdan tuota, ellei joku pakota.
Peilit on nyt erinomaiset. Parempia ei ole tullut juuri vastaan ja noin pienellä muutoksella.
Vajaan 100km lenkin tein ja pari huomiota. Pyörä ei ole niin ketterä millaiseksi sen kuvittelin (tai sitten tottumiskysymys) TRX ja RSVR tuntuivat kevyemmiltä kurveissa. Hyvä ja johdonmukainen on tämäkin. Moottorin luonne on juuri sellainen mitä hain. Voimaa on aivan alhaalta sinne n. 7trpm asti tasaisesti ja suht kierrosherkästikin. 0-100km/h kiihdytyttely on juuri sopivan kiehtovaa. Eturengas nousee maltillisesti vielä kolmosellakin, muttei peläytä kuten RSV:ssä.
Kytkin, vaihteisto ja jarrut hyvää kamaa kaikki, tosin etujarrupalojen vaihdon jälkeen oletan tuntuman vielä paranevan. Halilintalaitteet on erinomaiset ja mittaristo varoitusvaloineen OK. Ainoa miinus tulee kierroslukumittarin hienoisesta epäselvyydestä. Nopeusmittari on valvontataulun perusteella liki 1:1 tarkka. 85 mittarin mukaan oli 83 taulun mukaan. Ajoasento on sopivan tiukka, kädet on mukavasti, jalat ei niinkään, mutta OK nekin. (184cm/ n.80kg) Penkki on kanssa OK tasoa. Tärinöitäkään ei liikaa tule mistään.
Jotenkin tämän pyörän käynnistäminen saa hymyn huulille. *Murisee, ärjyy ja lopuksi paukkuu moottorijarrussa.
Retired
Aika likellä kulkee. Näyttää silti mahtuvan...(TwinTenox @ Elo. 26 2010,22:49) kirjoitti
Voisikohan tuo leveähkö takanen vaikuttaa? Tosin en oo TRX:ää tahi RSVR:ää ajanut, mutta... *(TwinTenox @ Elo. 26 2010,22:49) kirjoitti
Hitaammissa vauhdeissa, varsinkin kaupungissa mielestäni erittäin näppärä.
Niin ja penkki on lyhemmillä matkoilla ok, mutta yli 500 alkaa jo omalla takalistolla olemaan riittämiin...
Suosittelen tarkastamaan kaikki mahdolliset laakerit. Omaani oon vaihtanu etu-, taka-, ohjaus-, ja hihnapyöränlaakerit. Varsinkin sen hihnapyörän laakerin kunto on tärkeä, ettei ala hannaamaan kovemmassa vauhdissa vastaan ja kuluta hihnaa. (nimim. kokemuksesta) ;)
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Tähän väliin tyhmä kysymys. Mikäs se on se hihnapyöränlaakeri. Ja missä se on? Pyöränlaakerit voisin vaihtaa tai vaihdattaa varoiksi seuraavien rengasvaihtojen yhteydessä. Takarengas vaihtuu tosiaan vakiokokoon seuraavaksi.
Tuo on toki ketterä ja kiva ajaa kaupungissa, mutta vaatii enemmän töitä mutkateillä, kuin nuo ex pyörät, jotka mainitsin. Pidempää reissua tulee tuolla tuskin tehtyä.
Retired
Tarkoittanee vetoremmin alaosaa painavaa juoksupyörää.
Kannethan voi lämmitä aika reippaasti noissa ilmajäähyissä, Harrikoista kuulin mitatun helteillä jopa 160 asteen lämpöjä. Omassa tuli käytettyä Redlinen öljyjä, Buelliin sopii 75W90NS enska/vaihteisto-öljy ja koneeseen 20W50,
Öljyjä löytyy vaikka täältä.
Voihan noi Redlinen öljyt olla hiukan hifistelyä mutta kestävät lämpöä eri malliin kuin normaalit moottoriöljyt, raaka-aine vastaava kuin turbiiniöljyissä eli kyseessä esteriöljy.
Dirty Nasty Furriner
Sitä minäkin mietin, mutta en ollut varma, kun vetohihnan etupään systeemeistä ei ole mitään hajua. Ajattelin tosin että tuohon joutuisi vaihtamaan koko pyörän, mutta ilmeisesti saa siis laakerinkin pelkästään.(Staga @ Elo. 28 2010,23:19) kirjoitti
Retired
Saa pelkän laakerin. Ja on vielä ihan peruskamaa, jotta vaikka mätänetistä hakisit. Mulla on jossain jemmassa ne numerosarjat, jos tulee joskus käyttöä.(TwinTenox @ Elo. 29 2010,13:28) kirjoitti
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Oireileeko jotenkin ajossa tai kokeiltaessa, vai pitääkö ottaa irti ja tutkia, että selviää kunto? Edellinen omistaja on n. 1000km sitten vaihtanut hihnan, kiristänyt ensiövedon ketjun jne. ei ainakaan sanonut mitään siitä, että olisi laakereita vaihdellut tai huomannut tarvetta moiseen.
Edit: Miten muuten etujarrupalojen vaihto onnistuu? Tarviiko koko eturengas irroittaa? Hämärä systeemi.
Edit2: Ai niin, ekan kulutusmittauksen tulos oli positiivinen yllätys - etenkin kun tuo tankki on olematon. Alle 4,8l / 100km.
Retired
Heiluttelemalla huomaa, jos on klappia sivusuunnassa paljon. Irtiottamalla kuulee ja näkee paremmin. Ei välttämättä ongelma muilla, mulla oli. Epäilen edellisen omistajan pesseen useasti painepesurilla myös laakereita... =/(TwinTenox @ Elo. 29 2010,20:30) kirjoitti
Tuosta huoltomanuaali PDF:nä. Kaikki tarpeellinen tieto, paitsi juuri tämän kyseisen laakerin vaihto.
How to-osastolla UKBEG:n foorumilla:
...replace the bearing in a belt tensioner
Etupalat on erittäin helppo vaihtaa. Ei tarvii irrottaa rengasta.(TwinTenox @ Elo. 29 2010,20:30) kirjoitti
Ohje youtubessa, yhden UKBEG:n jäsenen tekemä...
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Ihan aavistus klappia oli kun aiemmin kokeilin. Pitää pitää silmällä tuota. Kiitoksia todella paljon huoltomanuaalista ja etenkin tuosta jarrupalojen vaihtovideosta. *
Edit: Sellainen lisäkysymys (varmaan sarjassa tyhmät taas kerran), mutta pitääkö jarrulevyn olla etuvanteessa paikoillaan, kun rengas tasapainotetaan? Ilmeisesti se (levy) pitää kuitenkin ottaa pois kun rengasta laitetaan vanteelle?
Retired
Lisäkysymyksiä tuon edellisen viestin renkaan tasapainoitusasian lisäksi... *
Hommasin uudet jarrupalat (kiitti s&s) ja rupesin sellaista ihmettelemään, kun mulla on nyt paikoillaan palat A, mukana tuli puolikuolleet palat B ja nyt ostin uudet palat C, niin noissa B paloissa on sellainen kiiltävä sormin irroitettava metalli / kromi reikälevy palojen takapuolella. Näyttää olevan sekä paloissa A, että C kolot joihin nuo saisi. Kysymys siis kuuluukin, että mitä nuo on ja kannattaako ne laittaa noihin C paloihin kun ne syssymmällä laitan paikoilleen? Jarrunesteen määrä kannattanee laittaa kohdilleen vasta palojen vaihdon jälkeen.
Öljyistä vielä sen verran, että manuaali tarjoaa vaihtoehdoksi kylmempiin olosuhteisiin 10W/40 öljyt. Suomessa kun on melkein aina kylmä, niin olisiko tuo kuitenkin parempi kuin 20W/50?
Retired
Bulun öljyistä en tiedä, mutta tämä kesä ei ainakaan ollut kovin kylmä.(TwinTenox @ Elo. 31 2010,17:24) kirjoitti
No en tie, eletään elokuuta ja +10 näyttäis olevan. Yöksi hallaa...(Ytsför @ Elo. 31 2010,17:42) kirjoitti
Ja lisää kysymyksiä - vaikka edellisetkin on edelleen arvoituksia. Mitä pitää säätää ja mihin suuntaan, kun hiukan tuntuu että etupää ei pysy mukana jos tulee useampi kuoppa / pomppu peräjälkeen, eli tuntuu vähän löysältä? Säätöjähän tuossa on kyllä vaikka miten.
Tänään tosin pieni mutkatiepäräys tuntui ensimmäistä kertaa oikein hienolta. Jotenkin sain tänään kiinni paremmin siitä, miten Bulua kuuluu ajaa. Mielestäni aktiivisemmin kuin joitain muita pyöriä. Taittuu kyllä hienosti kurveihin, kun on rento mutta jämäkkä ote millä pyörää vie. Ja tuo miten se lähtee kurveista ulos - se on se syy miksi kaipasin tällaista pyörää Trumpan rinnalle. Tosin äänet varmaan tekee puolet tunnelmasta ja tuntumasta. *
Takakuupan etureunan teippaus oli liian lyhyt suojaamaan peräsimeni aiheuttamaa hankausta ja pidempää teippiä taas ei saa tuohon sovitettua.. Oli siis vähän improvisoitava. Ei tuota nyt kauniiksi ehkä voi sanoa, mutta katotaan suojaako paremmin pintaa.
http://personal.inet.fi/viihde/ajpag...S_03_10-11.JPG
Rekisterikilven teline / kilpikin pitäisi suoristaa / uusia jos tuosta oikein priimaa haluaisi, mutta taidan vaan ajaa välillä.
Retired
Jarrupalat vaihdettu ohjevideon mukaisesti. Oli lähes yhtä helppo homma, miltä videossa näytti. Meni noin 15min. Ainoa ero oli, että hiukan joutui painamaan mäntiä takaisinpäin, että uudet palat sopi paikoilleen. Hiukan aikaisin ehkä vaihdoin, olis noissa vanhoissakin pintaa ollut vielä joksikin aikaa, mutta olkoot.. Laitoin ne reikäraudatkin noihin uusiin paloihin, vaikken tiedä mitä ovat. Jarrunestettä ei tarvinne lisätä, kun on ikkunan ylärajaan asti, kun pyörä on liki vaakasuorassa.
Hauska laite. *Ei silti kävisi mulle ainoaksi pyöräksi... Saa nähdä miten laitteille käy keväällä.
Retired
Säädin alustan nyt ohjekirjan mukaisesti painolleni sopivaksi. Saa nähdä millaiseksi muuttui. Tuosta lähden sitten sorvaamaan lisää jos on tarpeen. Testaamaan en vielä päässyt, kun piti noi ensiövedon (tjsp) öljyt tarkistaa ja se ei sitten onnistunutkaan ongelmitta. Jos huomenna..
edit: Öljyä pitänee hiukan lisätä (eli käydä ostamassa) ja sitten löytää vielä yksi uusi pultti koppaan..
edit: Öljyä lisätty (H-D Formula+), pultteja ostettu ja vaihdeltu paikasta A paikkaan B ja paikkaan B uutta jne... (Keleen torxit ja tuumakoot).
10km koeajon perusteella säädöt meni parempaan suuntaan noin kun ohjekirjan mukaisesti laitoin säädöt.
- Etujousen esijännitys 5 viivaa (5,5 pitäisi olla tosin ja 4 oli)
- Etujousen sisäänjouston vaimennus 1½ kierrosta*
- Etujousen ulosjoustonvaimennus 1½ kierrosta*
- Takajousen esijännitys (lovi) asento 4 (oli 3)
- Takajousen sisäänjouston vaimennus n. 1 3/4 kierrosta*
- Takajousen ulosjouston vaimennus 1½ kierrosta*
(*suurimmasta mahdollisesta pienemmäksi)
Koeajon jälkeen lisäsin tosin etupään sisäänjouston vaimennusta siten, että se on nyt 1 1/4. Ohjekirjan mukaan tuon pitäisi auttaa siihen, että pyörä ei niiaa jarruttaessa niin paljoa. Oli kyllä jo parempi, mutta kokeillaan jos olisi vielä parempi näin. *
Edit: Pidemmän lenkin jälkeen laitoin noin 1 kierrosta. Eli lisäsin sisäänjouston vaimennusta vielä hiukan.
Edit: Öljyasiat on aikalailla selvät - tai oikeastaan mietin niitä vasta 2011, kun tuohon on hiljan kaikki öljyt vaihdettu ja mukana tuli kannunloppu 20W/50 H-D moottoriöljyä ja ostin siis sitä toista itte. (Siis jos ja kun tarvii lisäillä.)
Ainoa epäselvä asia enää on tuo etuvanteen tasapainotus. Eli miten on, levy paikoillaan, vai irti?
Retired
Muuten sujuu hienosti, mutta ajamaan ei ehdi niin paljoa mitä haluaisi. Niin ja akku (Bilteman 80821 geeli tosiaan..) ilmeisesti menee kylmästartissa polvilleen ajoittain. Tai sitten on jotain muuta kipua, kun eka startti yleensä kylmänä vaan tikittää, eikä edes starttaa. Toisella on lähtenyt tähän mennessä nätisti. Kuten tuolla toisessa ketjussa kysyinkin - voiko tuo oire (jos se siis akusta johtuu, kuten epäilen) hajottaa jotain. Ei millään jaksaisi ostaa talvea vasten uutta akkuakaan. Scramblerin akkua voisi tietty lainata, mutta en ole vielä selvittänyt käykö se Buluun. (Yuasa YTX12-BS).
Kulutus on pyörinyt aika tarkkaan 5,3l / 100km tasolla, kilsoja takana nyt 641. Mutkateillä menee paremmin jousituksen ja iskunvaimennuksen säätämisen jälkeen (hyvä ohjekirja!) ja juuri sitä väännön ja voiman tuntua mitä Trumpassa kaipaan löytyy Buellista. Meno toki loppuu aika aikaisin, mutta mulle ei niille huippunopeuksille mitään käyttöä olisikaan. Pidän tällaisista koneista joita ei tarvitse kierrättää. Pienissä nopeuksissa - eli alle 50km/h tasakaasulla on hiukan vaikea löytää sopivaa vaihdetta, että menisi tasaisesti.
Kaiken kaikkiaan voisin sanoa, että Buell on ehdottomasti sellainen pyörä jollainen pitäisi aina tallista löytyä, mutta se ei ole mulle sellainen pyörä, jolla voisin tehdä kaikkea mitä moottoripyöräilyssä haluan.
Tällä duunarin budjetilla yksi ehkä mahdollinen ratkaisu olisi ostaa Trumpan tilalle museorekisteröity matkapyörä - esim. 70-luvun katteeton Goldwing tai joku vanha BMW ja joku sopiva kurapyörä lisäksi. Buell olisi sitten työmatka-ajoon, mutkateille yms. Museomopo niille yhdelle - kahdelle kesän pidemmälle reissulle ja kurapyörä sorateille ja montuille.
Edit: Noin 400km lenkki pääosin mutkateitä tänään ja täytyy sanoa, ettei mun perse juuri tuon pidempää päivämatkaa Bululla kestä. Eikä jalat, lonkat tai selkä / hartiatkaan sen puoleen. *Kulutus n. 4,9l tolla reissulla / 100km. Alustan säädöt tuntuu osuneen erittäin hyvin kohdalleen ja pyörä on keveämmän tuntuinen viedä ja niiaa vähemmän jarrutuksissa. Oikein hyvä nyt itse asiassa. Mitään ongelmia ei ollut - hauskaa sen sijaan piisasi!
Edit: Jäi sanomatta, että kaasuun vastaaminen millä kierrosalueella tahansa on ehkä parasta toistaiseksi. Ilmeisesti vääntöä on paljon koko alueella? Ruiskuksi myös erinomaisen tunnokas kaasuvaste. Ainoa heikkous on jos yrittää esim. 50km/h alueella ajaa kolmosella niin kahvan asento on niin lähellä nollaa, että välillä syöttö katkeaa. Tuon tietysti välttää vaihtamalla pienemmälle. Kakkonen onkin hyvä 50km/h ja alle, kolmosella voikin sitten jo halutessaan ajaa vaikka mutkapätkän 60km/h alkaen ja päättyen laittomuuksiin. Nelosella sama jos haluaa hiukan hillitymmin kruisailla. Vitosta tarvitsee lähinnä 100km/h tai yli alueilla tai suoralla tiellä (hyi!) 80km/h alkaen.
XB9S on hyvin samankaltainen Yamaha TRX:n kanssa. TRX on ehkä jossain määrin sivistyneempi ja vaikka se kiertää reilusti enemmän on siinä kunnolla käytettävissä oleva kierrosalue ehkä kuitenkin suppeampi (4-8trpm, kun Bulussa 2-7trpm).
Retired
Tuo on yhä auki.(TwinTenox @ Syys. 05 2010,21:21) kirjoitti
150km syyslenkki tänään - piti ottaa vanha GSM mukaan ja ottaa videota, mutta unohtui - rentoa fiilistelyä Satakunnassa. Pori - Luvia - Nakkila - Kiukainen - Panelia - Harjavalta - Kullaa - Noormarkku - Pori. Hauska pyörä. Muutaman sata kilsaa ehtinee vielä tänä vuonna. *
Retired
Kyllähän tasapainoituksessa pitäisi olla mukana kaikki mitkä pyörii painotettavan vanteen mukana.
Mopoton , barracuda 397hemi
Mulla oli samoja ongelmia ja jostain ison maailman foorumilta löysin vinkin että kaikissa vuosimalleissa miinusjohdon rungonpuoleisen pään maadoitus ei ole ollut kunnossa. En itse ehtinyt testaamaan, mutta tuohan on helppo kokeilla, johto irti, runko kiinnityskohdasta hiekkapaperilla metallille ja johto takaisin.(TwinTenox @ Syys. 07 2010,21:13) kirjoitti
Tämä nyt oli näitä inttternetistä löydettyjä vinkkejä, mutta ei varmasti ainakaan huononna tilannetta...
Kiitoksia - eli renkaan asennuksen jälkeen levy paikoilleen ja tasapainoon vasta sen jälkeen.(suska1100 @ Syys. 23 2010,06:25) kirjoitti
Retired
Eipä kyllä. Kiitoksia sulle myös - tuon voisin tsekata heti viikonloppuna. Sunnuntaiksi lupaa taas ajokeliä ja on vapaapäivä.(s&s @ Syys. 23 2010,07:38) kirjoitti
![]()
Retired
Hmm. Buell oli muutaman päivän ajamatta tallissa, tänään otin tuon miinusnavanpuolen irti rungosta ja hioin kiinnityskohtaa reilusti hiekkapaperilla. Noin +10 astetta ja laakista käymään ilman tikityksiä. *
edit: No juu. Tänään eka yritys oli taas tikitys. Kaippa se on akku vaihdettava ensi kaudella.
Eipä tuo silti ennenkään aina ole oireillut, mutta aika usein juuri tauon jälkeen kylmänä, joten voi hyvin olla, että auttoi. s&s:lle kiitokset, eipä olisi itselle tullut mieleen kokeilla moista.
Tuli samalla ajeltua kauniissa syyssäässä reipas 100km. En ole koskaan keulimisesta pitänyt, mutta tuo Buelli tekee sen niin nätisti ja hillitysti (ja pyytämättä, muttei yllättäen...), että se on melkein hauskaa. Tai noh. On se. *
edit: Vaivalla laittamani vaimenninhuilu on kadonnut... Pultti vain jäljellä. Kokeilin sitten täällä foorumillakin puhutttua reikälevyä sen sijaan. Tulos. Perstuntumalta n. 15hv vähemmän koko kierrosalueella. Äänet kyllä hiukan pieneni, mutta pyörästä tuli todella tukkoinen. Eli pois sekin. Olkoon ilman. Täytyy katsoa jos vastaan tulisi talven aikana edullinen e-hyväksytty äänenvaimennin.
Retired