Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään kokemusta Wheel Jockeysta (http://wheeljockey.com/) tai samankaltaisesta Harbour Freightin versiosta (http://www.harborfreight.com/automot....00.html), tai muusta vastaavasta?

    Kyseessä on siis takapyörän alle sijoitettavasta rullalevystä jonka avulla vain sivuseisontatuella varustettujen pyörien ketjujen voitelu ja vanteiden puhdistaminen pitäisi helpottua.

    Vaikuttaa nerokkaalta ratkaisulta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että pysyykö se pyörä siinä varmasti? Tietenkin etujarrukahvaan voisi solmia jonkun narun puristamaan kahvaa ettei pyörä pääse tipahtamaan.

    Wheel Jockeyn käyttöohjeissa mainitut varoitukset eivät kasvata luottamusta:
    - Always try and keep one hand on the bike when rotating the wheel
    - When possible, enlist the aid of a friend to help further stabilize the bike

    Ps. Asun kerrostalossa joten perinteinen isokokoinen huoltopukki ei sovi mun tarpeisiin - Sitä ei saa esim. vietyä mukanaan pyörän pesupaikalle.
  2. #2
    Jos et Pro-oileria laita niin jopa ne halvimmat parin kympin rasvari viritykset voittaa tuon käytettävyydessä.
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Antti78 @ Elo. 21 2010,11:45) kirjoitti
    Vaikuttaa nerokkaalta ratkaisulta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että pysyykö se pyörä siinä varmasti? Tietenkin etujarrukahvaan voisi solmia jonkun narun puristamaan kahvaa ettei pyörä pääse tipahtamaan.
    Kyllä musta kaikista nerokkain ratkaisu on sellainen metallinen pätkä mikä on nivelletty keskeltä. Se taittuu vaan yhteen suuntaan kokonaan ja vastakkaiseen suuntaan vain hiukan. Se asetetaan oikealle puolelle, haarukan alle, ja nivelen avulla "lonksautetaan" suoraksi. Samalla se nostaa takarenkaan ylös. Ei iso, ei painava, ei hankala. Ei muuta kuin toimiva.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Lainaa (shyhander @ Elo. 21 2010,16:01) kirjoitti
    Lainaa (Antti78 @ Elo. 21 2010,11:45) kirjoitti
    Vaikuttaa nerokkaalta ratkaisulta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että pysyykö se pyörä siinä varmasti? Tietenkin etujarrukahvaan voisi solmia jonkun narun puristamaan kahvaa ettei pyörä pääse tipahtamaan.
    Kyllä musta kaikista nerokkain ratkaisu on sellainen metallinen pätkä mikä on nivelletty keskeltä. Se taittuu vaan yhteen suuntaan kokonaan ja vastakkaiseen suuntaan vain hiukan. Se asetetaan oikealle puolelle, haarukan alle, ja nivelen avulla "lonksautetaan" suoraksi. Samalla se nostaa takarenkaan ylös. Ei iso, ei painava, ei hankala. Ei muuta kuin toimiva.
    Tällästäkö meinasit *
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #5
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sanotaan näin, että pikkuisen ikäänkuin yksinkertaisempi versio tuosta, vaikka varmaan tuollakin saa ketjut rasvattua kyllä. Täällä joskus oli linkki tai kuva semmoseen apujalkaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #6
    Saman asian ajaa sopivan pituinen rima joka asetetaan oikealle puolelle takahaarukan alle. Pyörä jää sivutuen, eturenkaan ja riman varaan, jolloin takapyörää voi pyörittää.
  7. #7
    Lainaa (shyhander @ Elo. 21 2010,16:01) kirjoitti
    Lainaa (Antti78 @ Elo. 21 2010,11:45) kirjoitti
    Vaikuttaa nerokkaalta ratkaisulta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen, että pysyykö se pyörä siinä varmasti? Tietenkin etujarrukahvaan voisi solmia jonkun narun puristamaan kahvaa ettei pyörä pääse tipahtamaan.
    Kyllä musta kaikista nerokkain ratkaisu on sellainen metallinen pätkä mikä on nivelletty keskeltä. Se taittuu vaan yhteen suuntaan kokonaan ja vastakkaiseen suuntaan vain hiukan. Se asetetaan oikealle puolelle, haarukan alle, ja nivelen avulla "lonksautetaan" suoraksi. Samalla se nostaa takarenkaan ylös. Ei iso, ei painava, ei hankala. Ei muuta kuin toimiva.
    Oisko linkkiä? Pyöränä Hayabusa joten mitään pajunvitsaa ei viitsis alle laittaa.
  8. #8
    Lainaa (AimoPamaus @ Elo. 21 2010,15:42) kirjoitti
    Jos et Pro-oileria laita niin jopa ne halvimmat parin kympin rasvari viritykset voittaa tuon käytettävyydessä.
    Ne ei kuitenkaan mahdollista helppoa vanteiden pesua.
  9. #9
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Antti78 @ Elo. 22 2010,00:28) kirjoitti
    Oisko linkkiä? Pyöränä Hayabusa joten mitään pajunvitsaa ei viitsis alle laittaa.
    No hemmetti määhän löysin sen juutuupista! Vehje. Ja toinen...



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Lainaa (shyhander @ Elo. 22 2010,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Antti78 @ Elo. 22 2010,00:28) kirjoitti
    Oisko linkkiä? Pyöränä Hayabusa joten mitään pajunvitsaa ei viitsis alle laittaa.
    No hemmetti määhän löysin sen juutuupista! Vehje. Ja toinen...
    Kiitti. Toi PackJack vaikuttaa melko hyvältä.
  11.  
  12. #11