kakkospyörä on tällä hetkellä seisontavakuutuksessa Pohjantähdellä..ja muistaakseni Turvassakin olis tuo vaihtoehto
Yamaha XJ600 Diversion
Yamaha XVS Dragstar
Yamaha YZF1000 Thunderace
myös Tapiolassa seisonta-ajallinen mahdollisuus
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Ja IFissä on suzuki seisonta-ajallisella vakuutuksella.
Br,
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Ja myös läpivuotista vakuutusta voi "seisottaa" ajokaudella eli huhtikuun alusta lokakuun loppuun. Ajokauden ulkopuoliset kuukaudet eivät paljoa maksa, ja vastaavasti keskellä ajokautta ovat kalleimmat kuukaudet.(pekko5 @ Elo. 23 2010,10:12) kirjoitti
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Miksi? Ympäri vuoden sitä *(sasaa @ Elo. 23 2010,09:41) kirjoitti
![]()
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Siksi, että tulee turhan kalliiksi pitää useampaa pyörää vakuutuksessa koko ajan varsinkin kun on vain yhdet bonukset.(V-tyyli @ Elo. 26 2010,16:45) kirjoitti
Eli ajaa yhdellä pyörällä kerrallaan jossa on täydet bonarit ja viisi pyörää raksuttaa tallissa vakuutusmaksuja ajamattomina ja ilman bonuksia.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Mulla on yksi projektipyörä ollut jo monta vuotta ympärivuoden vakuutuksissa, mutta seisomassa koko ajokauden. Maksaa 13€ vuodessa.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Turvassa on mahdollista laittaa seisontaan vaikka onkin ympärivuotinen vakuutus. Ja just kilpailutin vakuutukset niin siellä oli halvimmat 400€ oli seuraavalla kalliimat
saisko mistään seisontavakuutusta noin yleensä ?
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Eikö se nyt riitä, että otat tavallisen ympärivuotisen ja laitat ajokaudeksi (1.4.-31.10.) se seisontaan (onnistuu varmaan netissä ihan vaan ilmoittamalla). Sitten vaikka ajelet talvella jos huvittaa ja maksat sen kymmenen-viiostoista euroa.(hlpvu8 @ Elo. 26 2010,22:00) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tapiolassa pitää olla vakuutettuna vähintään 90 vrk/ajokausi, että bonukset kertyisivät. Ihan seisottelijoille vain tiedoksi.
Samassa firmassa saa laitettua seisontaan ajokaudella ja sen keston pitää olla vähintään 30 vrk, että siitä hyötyisi mitään.
Onnistuu myös netissä.(mievaan84 @ Elo. 27 2010,16:40) kirjoitti
siunaa varjele
Miten tämä vakuutusketkutus menee noin käytännössä?
Mulla on Pohjolassa ympärivuotinen vakuutus kaskolla.
Maksan ajokauden aikana itseni kipeäksi ja vielä talvellakin tuntuu kiskuroinnilta.
Voiko vakuutusyhtiötä vaihtamalla päästä nauttimaan pienestä vakuutusmaksusta kun eihän pyörällä ajeta metriäkään kun lumi tulee.
Eli sellainen vakuutusmuoto missä on palo ja varkausvakuutus päällä.
Liikennevakuutustahan en tarvitse kun pärrä ei liiku tiellä.
Saako liikennevakuutusta katkaistua?
Otan keväällä taas pohjolasta vakuutuksen mutta ryöstöltä tuo talvi tuntuu...
<p>KTM 990 SMT -10</p><p>KTM 250 SX-F -14</p>
Kannattaa kilpailuttaa. Hinnat vaihtelee aivan älyttömästi. Tämän kuun alussa kilpailutin pyörän ja auton vakuutukset niin hinnat vaihteli 1200€-2500€ Kumpaankin laskettiin liikennevakuutus ja kasko.
Itsellä on motarin (Thunderace) vakuutus Pohjantähdessä. Ja käytän "normaalia" vakuutusta, eli ei ympärivuotista. Ex-muijan velipoika hoitaa mun vakuutuksia, ja se laski että about 5kk menee raja kumpi vakuutus kannattaa ottaa. Eli jos ajaa vuodessa about 5.5kk kannattaa ottaa ympärivuotinen, ja jos alle niin normaali seisonnalinen. Vakuutus ilman (vai onko se vakio 20%) bonusta about 95 €kk.
Hajapusanisti
Mulla on pyörä A-vakuutuksella vakuutuksella jonka saa seisontaan. Vastaavasti kesät on kelkka seisonnassa. Minun pyörällä tuo kannattavuusraja verrattuna pohjolan ympärivuotiseen kulkee kuudessa kuukaudessa.
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
Sama se mopolle, mutta mistä sais "seisontavakuutuksen" omalle mololle![]()
Pan European 1300
Katselen juuri Turvan vakuutuslaskua yhdestä vanhasta 350cc/16 hv;n pyörästä.Pyörä oli vakuutuksessa 18 päivää elokuun alussa koska piti mennä Veteraaniralliin Ikaalisiin. Hinta tuolta ajalta 168,41 euroa. Vienkin kilvet pois ensi viikolla... ja Turvaan en laita ikinä yhtään vakuutusta.(mievaan84 @ Elo. 27 2010,16:40) kirjoitti
Perseestä tämäkin yhtiö.
Se vakuutusmaksuhan on x euroa/vuosi, ja maksuerät on painotettu ajokuukausille niin, ettei talvella tarvitse maksella niin paljoa. Mielestäni ihan viisasta. Maksettavahan se kuitenkin on. Luulenpa, että ympärivuotinen vakuutus tulee silti halvemmaksi, kun seisonta-ajallinen.(Rubu @ Elo. 27 2010,19:06) kirjoitti
Ja voihan sen vakuutuksen maksaa vaikka yhdessä erässä, niin ei tarvitse talvella maksella.![]()
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Onko mp:n vakuutusmaksu sidottava vakuutustapahtuman riskiin vaiko johonkin muuhun kuten vuosimaksu:12 per kuukausi?
Minun mielestä ajokorttiin sidottu liikennevakuutus olisi poikaa!
Mutta eikö vakuutusyhtiötä voi vaihtaa talveksi sellaiseen, jossa pyörän voisi laittaa seisontaan jolloin maksais talvella jotain minimi hintaa ja vaihtaa sitten ajokaudeksi läpivuoden malliseen takaisin entiseen yhtiöön?(P.A. @ Elo. 28 2010,20:48) kirjoitti
<p>KTM 990 SMT -10</p><p>KTM 250 SX-F -14</p>
Ei taida millään vakuutusfirmalla olla seisonta-aikoja tarjota talvelle. Pakko se on vaan maksaa harrastuksesta.(Rubu @ Elo. 28 2010,21:10) kirjoitti
Itselläni ympärivuotinen vakuutus, jossa saa seisontaan laittaa kesäkaudella...taitaa olla Huhtikuu-Marraskuu välillä (Tapiola).
Jos ajaa vain kuukauden pari (joko sitten yhteensä pätkissä tai putkeen kerrallaan), niin seisonta-ajallinen (esim. IF) tulee usein halvimmaksi. Sitten kun ajaa sen 5kk kesässä voi olla edullisinta ottaa ympärivuotinen, jossa mahdollisuus seisottaa esim. huhti- ja lokakuu. Toisaalta kiinteä ympärivuotinen voi olla tasoissa. Pyörästä tietysti riippuu. Yleensä 1-2kk seisotus laskee vain satkulla parilla vuosihintaa noissa "Tapiolan"-mallisissa. Puhun nyt pelkästä liikennevakuutuksesta, kun ei muita itselläni ole.
Omat ninjat on nykyään IF:ssä vaikka niillä taitaa olla kaikkein kallein hinta (10r:n listahinta 2900e/v pelkkä liikenne!). Tänä vuonna kusiainen oli jonkun 12 päivää vakuutuksessa parissa kolmessa pätkässä muutaman päivän ja tonninen noin kuukauden yhteensä eri aikoina. Kusiaisesta ei tule kuin muutama kymppi ja tonnari syö reilun satkun bonareilla ja silti oli pyörät käytössä huhti-elokuu mitä itse ehti käyttää.
Ratapäiville ripottelemalla ei montaa maksettavaa ajo-päivää tule, jos toinen laite seisoo kerryttämässä sitä 30vrk minimiaikaa. Välikausia paikkailin sitten museopyörillä ja skootterilla, joten ajamisesta ei tarvinnut karsia päivääkään.
Seitsemän kilvellisen pyörän ajossa pitäminen kävisi liian kalliiksi, kun on neljä autoakin koko ajan käytössä (käyttöautot, paku ja avo). Mistään ei oikein pysty kesällä luopumaan.. Ehkä käyttöautoista... *
Maksiskootterin hankin vielä tuota kuviota varten, kun ei ole bonarit enää kertynyt tuon alle 90vrk/kausi käytön takia kolmeen vuoteen.
Halvimmat maksiskootterit on ympärivuotisesti 150e/vuosi lähtöbonuksilla ja isot bonarit siitä aina käyttöön otettuun pyörään hetkeksi. Toinen voisi olla joku edullinen enska.
Tällä mun kuviolla pyörät "maksaa" itsensä hiljalleen, mutta eihän se kaikille sovi. Jos ajaa esim. joka päivä koko kesän (auton korvike). Tai jos haluaa lähteä vaikka kuukaudeksi eurooppaan, ei paljon lämmitä, että matkapyörän pitäisi vielä seisoa 16vrk, ennen kuin voi ottaa käyttöön jne.. Ellei ole sitten matkapyöriäkin kaksi..
Niin, ja olihan mulla kolmena talvena prätkä ja piikki talvikäyttöönkin*Tapiolan 13 euron kausihinnalla, kun seisotti kesät tallissa. Nyt ei ole enää ehtinyt.. *
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96