Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Olisko kenelläkään kuvia taikka muuta infoa millanen homma olis vaihtaa Bitubon iskarihässäkkä Telluun alkuperäisen tilalle?

    Voiko ton damper assyn heittää narikkaan samassa päivityksessä?



  2. #2
    Ärrään vaihdoin aikanaan ja en muista hommassa olleen mitään erityistä. Perus ruuvausta. Alkuperäiset iskari ja jousielementti irti ja Bitubo jousen paikalle. Oman kokemuksen mukaan takapäästä tuli herkempi ja jousielementin narina loppui. Tulin kyllä toimeen orkkiksella radallakin, että mitään maailmaa mullistavaa toiminnallista parannusta ei oma perstuntuma erottanut.
    TL1000R
  3. #3
    linkki : http://www.tlzone.net/forums....-3.html



    ASSEMBLY INSTRUCTIONS


    Brand:SUZUKI Model: TL 1000 R

    BITUBO REAR SHOCK ABSORBER
    Code: S0046WZM01

    1. Lift the motorcycle from the ground in order to take off the weight of the rear wheel and remove the original shock absorber.
    2. Unscrew the upper and lower fixing screws of the original shock absorber and take it out.
    3. Loosen the screw of the connecting rod between the rotary shock absorber and the rear fork of the motorcycle.
    4. Unscrew the three fixing screws of the rotary shock absorber and take out the whole shock absorber. To be able to take it out you should take off the chain protection.
    5. On the rear fork of the motorcycle, in place of the connecting rod, insert the aluminium spacer supplied, then tighten the original nut and bolt.
    6. You can eventually take off also the upper fixing bracket of the rotary shock absorber placed under the tank.
    7. Insert the BITUBO shock absorber in place of the original spring group with the flexible pipe turned upwards to the left and fix it with the original screws.
    8. Use the M8 screw and the nut to fasten the gas tank of the shock absorber onto the threaded frame bracket where previously there was the rotary shock absorber (threaded hole M 10). Thus the adjustment will be reachable from the right side of the motorcycle.
    Attention: the gas tank of the shock absorber should not touch the spring!
    9. The shock absorber is calibrated for the road/sports use.
  4.  
  5. #4
    Lainaa (ZR-7herwood @ Elo. 23 2010,12:14) kirjoitti
    Ärrään vaihdoin aikanaan ja en muista hommassa olleen mitään erityistä. Perus ruuvausta. Alkuperäiset iskari ja jousielementti irti ja Bitubo jousen paikalle. Oman kokemuksen mukaan takapäästä tuli herkempi ja jousielementin narina loppui. Tulin kyllä toimeen orkkiksella radallakin, että mitään maailmaa mullistavaa toiminnallista parannusta ei oma perstuntuma erottanut.
    Juuri tuo kamala narina lähinnä kiinnostaisi saada pois ja kuulin, että iskari/jousi hässäkän vaihdolla se voisi onnistua.
    Itsellä on -97 TL1000s