Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 147:sta
  1. #31
    Lainaa (Henry67 @ Elo. 22 2010,12:31) kirjoitti
    Kyllä oma rakas tulee säilyttää sille tarkoitetulla paikalla ja voi tehdä samalla pieniä huoltoja ja puhdistaa & kiillottaa sitä. * Tää on ollu mun pyörän talvisäilytyspaikka eikä se oo siitä koskaan valittanu *
    Asiaa Ootkos tankin tyhjentäny?

    No itselläni oli tarkoitus aluperin säilyttää pyörä suuressa kakkos eteisessä, mutta joku kurja tehnyt taloon liian kapeat ulko-ovet
  2. #32
    Lainaa (petetech @ Elo. 22 2010,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Henry67 @ Elo. 22 2010,12:31) kirjoitti
    Kyllä oma rakas tulee säilyttää sille tarkoitetulla paikalla ja voi tehdä samalla pieniä huoltoja ja puhdistaa & kiillottaa sitä. * Tää on ollu mun pyörän talvisäilytyspaikka eikä se oo siitä koskaan valittanu *
    Asiaa Ootkos tankin tyhjentäny?

    No itselläni oli tarkoitus aluperin säilyttää pyörä suuressa kakkos eteisessä, mutta joku kurja tehnyt taloon liian kapeat ulko-ovet *
    Mun prätkässä on ainakin kääntyvä tanko niin mahtuu ovesta
    Triumph Speed Triple 1050, 2008

    Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
  3. #33
    Lämpötilalla ei ole merkitystä, vaan ilmanvaihdolla.

    Lämmin talli on hyvä, jos ilmanvaihtokin on kunnossa. Autokatos on erinomainen - lämpötilanvaihteluita on, mutta ilmanvaihto on takuulla kunnossa ja tuulettaa kyllä mahdolliset kosteudet. Eihän kylmä tai edes vaihtelva lämpötila korroosiota aiheuta, vaan kosteus.

    Edellinen pyörä talvehti oman kämpän kylmässä ulkovarastossa, joka itseasiassa ei ollut kovin ideaali tarkoitukseen. Lumi ja vesi pysyy ulkona, mutta vähän liian tiivis ja ilman lämmitystä -> kosteus kertyy.

    Todennäköisesti ensi talven Yammu talvehtii duunipaikan parkkihallissa, joka on rakennuksen ylin kerros. Avoin sivuiltaan, mutta katettu verkolla ja sen päällä plekseillä vähän parvekelasien tapaan. Päädyssä pelkkä verkkoaitaportti, eli avoin. Lumi pysyy ulkona, lämpötila on jonkin verran ulkolämpötilaa kokeampi mutta ei lämmin, ilmanvaihto erinomainen. Pitäisi olla teoriassa ihan ok varastointipaikka siis.
  4. #34
    Pikku-sussun edellinen omistaja oli onnistunut ruostuttamaan (uudesta) pyörästä rungon kolmessa talvessa jo häiritsevästi.

    Miten?

    Susna oli talvehtinut samassa ladossa jossa säilytettiin eläinten rehua...
  5. #35
    18m2 lämmin mopotalli rakentunut autokatoksen jatkoksi kesän aikana, ei enää tarvii laittaa vuokratalleihin ..



    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  6. #36
    2t perämoottoreista. lueskelin evinruden käyttökirjaa(1989), siellä luki, että jos ajelee vähän ja säilyttää pitkään, niin seosbensa pitää olla ainakin 2%:tista, jos taas ajaa paljon ja ei säilyttele pitkiä aikoja kylmässä, niin menee 1% nenkin seos, jos kone on sisäänajettu.

    2t öljy säilöö koneen hyvin. se suojaa sylinteriä ja pakosarjaa sisältä yms ja myös tankin. jos säilytät nelaripyörää pihalla, niin laita sinne 2t öljyä tankkiin. ja aja sillä, jotta moottori voideltuu. ei siitä mitään haittaa ole, jos ei ole kattia. samalla myös bensatankki ei ruostu. eikä tiivisteet kuiva kaasareista.

    nelaripyörästä ilman öljyä ruostuu pitkässä kosteassa säilytyksessä se sylinteri jossa on venttiilit auki. eihän sitä kukaan huomaa. männänrenkaat voi kanssa ruostua. tietysti nikasil pytyt ei ruostu.

    jos kameran tuo pakkasesta sisälle, miten estetään ilmankosteuden tiivistyminen kameraan? pistetään se minigrippipussiin. tällöin siellä ei ole kuin se ilman kosteus mitä siellä pusssissa oli sulkiessa. yhtä lailla moottoripyörän voisi sulkea pussiin, jolloin ilman kosteus ei pääsisi ilman lämmön muuttuessa tiivistymään pinnoille. esim pakariin voi laittaa tulpan, niin ilma ei vaihdu siellä. muistaakseni joillekkin museoajoneuvoille noita pussituksia tehdäänkin, niillä on joku kuivain myös siellä joka ottaa kosteutta pois.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #37
    Kannattaa ajella kotvan aikaa syssyllä stabilisaattorilla blandatulla bensalla jos haluaa ettei ole keväällä käyntihäröjä. Nykybensa nimittäin tekee ikävää hartsia(?) joka tukkii kaikkea ja saattaa liimailla neulaventtulat jumiin. Ruiskukoneis ongelma vähäisempi mutta kaasutinkoneissa aivan todellinen. Venekoneiden kanssa tullut useamman kerran havaittua asia. Tuo "kiva ominaisuus" on ilmaantunut bensaan ihan viime vuosina.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  8. #38
    Lainaa (Le Motard @ Elo. 22 2010,13:57) kirjoitti
    Jumaleissön olen typerys autoja säilytellyt koko ikäni taivasalla kesin talvin eivätkä ole paskaksi jäätyneet ja kumiosat käyttökelvottomiksi haprastuneet, kaippa olen vain onnekas.
    Et ole vain onnekas, vaan autot on tehty ympärivuotiseen käyttöön, ja niihin tehdään mm. ruostesuojauskäsittelyjä tätä varten. Prätkiin harvemmin. Joten prutkuihin ei voinut verrata suoraan, eikä ikävä kyllä voi autoihinkaan.

    Pitäisi säilöä kaksi pakasta vedettyä pyörää, toinen lämpimään talliin ja toinen pressun alle lumikinokseen ja mieluiten antaa olla muutaman talven näin. Sitten vasta saisi vertailukelpoista näyttöä siitä, meneekö toinen ikävämmän näköiseksi kuin toinen - henkkoht veikkaan, että menee. Mutta tämä tosiaan pelkkä veikkaus, ei sen enempää, sillä en ole moista vertailua päässyt tekemään. Säilyttänyt kyllä sekä lämpimässä että ulkona.

    edit. Bensan stabiloijan käyttö kannattaa. Varsinkin nykybensoilla eivät vissiin takaa säilyvyyttäkään kuin pari kuukautta. Ruiskusysteemissä sisällä oleva bensa ei pääse juurikaan reagoimaan hapen kanssa, mutta tankissa oleva kyllä pääsee.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #39
    Lainaa (pecha @ Elo. 22 2010,19:24) kirjoitti
    Et ole vain onnekas, vaan autot on tehty ympärivuotiseen käyttöön, ja niihin tehdään mm. ruostesuojauskäsittelyjä tätä varten. Prätkiin harvemmin. Joten prutkuihin ei voinut verrata suoraan, eikä ikävä kyllä voi autoihinkaan.
    Jos se pyörä on peitteen alla talven eikä sillä ajeta tuolla suolaliemessä niin miten se tarttee jotain ruosteensuojakäsittelyä?
  10. #40
    No ei kai tiesuola ole ainoa asia maailmassa, mikä voi ruostuttaa?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #41
    Ihme väännöksi menee selkeä asiakin.

    Lämmin talli = hyvä.
    Suojaisa katos "ulkoilmassa" = hyvä.
    Huono ilmanvaihto ja lämpötilan vaihtelut = huono.

    Korroosion aiheuttaa kosteus, ei kylmä. Ainoa pakkasen aiheuttama murhe voi tulla kumiosien ja muoviosien haurastumisesta, mutta tuokin lie marginaaliongelma muissa kuin kiinanskoottereissa jne.
  12. #42
    ^ Melko nasevasti summattu.

    Tosin itse jättäisin tuohon suojakatos ulkoilmassa-vaihtoehtoon vielä pienen kysymysmerkin mm. sen osalta, missä päin se sijaitsee. Saattaa vuotuiset kosteuden määrät olla ihan eri luokkaa jossain meren rannalla tai kaukana sisämaassa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #43
    Niin voihan sitä asiosita tehdä tiedettä ja taidetta ja vimpan päälle hieromista.

    Lyhyt perus ohje, puhdas pyörä tasalämpöiseen tilaan säilöön.



  14. #44
    Ite pelkäsin tota kylmäsäilytystä aluksi ihan helvetin paljon.

    Nyt on pyörä kaksi talvea seissy avoimessa parkkitalossa. Akku irti syksyllä, lataus kerran kuussa ja keväällä kovaa ajoa. Jos ei alumiini+muovi kestä kylmää niin jo on perkele! Kyllä mä uskon että toi gixxu kestää mitä vaan, paitsi betoniseinän kutosvaihteella...
    Litranen sisävessa
  15. #45
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 22 2010,20:16) kirjoitti
    Kyllä mä uskon että toi gixxu kestää mitä vaan, paitsi betoniseinän kutosvaihteella...
    Ei se tarvii betonii eikä kutosta, kyl ihan mökin seinä ykköselläki gixxun rikkoo... kaveri totes asian ku sen faija päätti testata pyörää...
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  16. #46
    Lainaa (pecha @ Elo. 22 2010,13:00) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Elo. 22 2010,12:27) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 21 2010,20:10) kirjoitti
    Peräprutkut on alun alkaenkin tehty toimimaan vielä hieman prätkiä kosteammissa oloissa. Eikä niissä ole niin justiinsa, kiiltääkö kromiosat tai onko pultinkannoissa ruostetta.

    Tasainen kylmä ei sinällään haittaa, mutta ainakin eteläsuomessa lämpö usein ´sahaa´ syksyllä ja keväällä nollan molemmin puolin. Parina talvena on tullut säilytettyä ulkona, eikä se ainakaan päällisin puolin tuntunut kamppeille kovin hyvää tekevän. Myös näkymättömissä oleville, kuten esim. sähköjärjestelmän komponenteille, korkea ilmankosteus ja tuo mainittu lämpövaihtelu saattaa olla haasteellinen kombinaatio. Sehän ei tosin välttämättä tarkoita sitä, että ne olisivat kevääntullen kypsiä, mutta voi kuitenkin lyhentää käyttöikää. Joten nyt ja jatkossa pidän pelit lämpimässä tallissa.
    Toki perämoottorista osa on siellä vedessä, mutta suurin osa perämoottorin komponteista ei ole moottoripyörää kummemmissa oloissa. Osin jopa paremmin. Elektroniikka ja moottori on yleensä hyvin suojattu. Moottoripyörällä sateessa ajettaessa vesi tunkee joka paikkaan.

    Moottoripyörillä ajetaan kosteissa oloissa ja toisinaan kuivissa. Kesän aikana lämpötila ja kosteus vaihteee. Se vaihtelee jo siinä, että ajon jälkeen moottorin tuottama lämpö haihtuu, pyörä kylmenee. Kosteus tiivistyy milloin mihinkin. Kesänkin aikana tai milloin vain "ajokauden" aikana saattaa tulla ajotaukoja. Miten ihmeessä pelit kestää kesällä samat ilmiöt, joita talvella ei? Pienemmät ja hitaammat lämpötilavaihtelut silloin on komponenteille kuin ajokauden aikana. Paitsi jos ottaa tavaksi käydä käyttämässä moottoria joka päivä.

    Ai-niin. Talvisäilytys on myös bisnes. Sekä tarvikemyyntinä, huoltoina ja myös säilytyksenä.
    Ai niin juu, joku salaliittohan tästäkin oli pakko löytyä....

    Prutkut on edelleen käytön aikana koko ajan sellaisissa olosuhteissa, joissa kosteus on hyvin korkealla, eli ihan veden tuntumassa, osa vielä suolaveden. Moottoripyöräkin voi toki sadepäivinä kastua, muttei ne olosuhteet nyt silti aivan verrannolliset ole.

    Ja kerroin vain omasta kokemuksestani: pari talvea ulkona tässä rannikon lähellä, jolloin monet näkyvät osat alkoivat näyttämään hieman iäkkäämmiltä, kuin niiltä olisi ehkä muuten voinut edellyttää. Ja siksi nyt jatkossa sisällä.

    Muttei se minua haittaa, jos joku on vakaasti päättänyt, ettei ulkona säilyttämisestä _voi_mitenkään_ seurata mitään tällaista, koska bla bla bla, niin antaa mennä vaan. Kokeilkaa, niin sitten teillä on ihan omakohtaista tietoa, se usein voittaa toisenkäden tiedot.
    Ja paskat. Suosittelen mopokaupoille menoa jos se ajokki ei kosteutta yhtään kestä.

    Samoista materiaaleista valmistetaan kaikki auton- veneen, moottoripyörän-, moottorikelkan, ... yms. osat. Muovia ja alumiinia ynnä muuta "silumiinia".

    Uudet öljyt ja suodattimet syksyllä koneeseen niin säilytys onnistuu aivan mainiosti esim. autokatoksessa, ja mielummin vielä ilman sitä ruostuttavaa ja kosteuden säilyttävää suojapeitettä.

    Liuotinpesu ennen talvisäilytystä on pahasta kun se pesuaine poistaa kaiken suojaavan rasvan ja öljyn metallipinnoilta, ja kuivattaa kumiosat. Suojakeleillä hyvä käyttää välillä akkua paikalleen ja pikku käyttö koneelle että öljyt sekä polttoaineet kiertää moottorin läpi kunnolla.

    Itse säilytän lämpimässä tallissa, mutta jos ei olisi tuota mahdollisuutta niin jättäisin ihan hyvillä mielin myös kylmään katokseen.
    Murjaanien kuningas!
  17. #47
    No niin. Eli nyt ollaan saavutettu Absoluuttinen Totuus™ tässäkin asiassa.

    Mitään väliä ei ole sillä, että esim. ulkosäilytyspaikkojen kesken (tai jopa siinä, miten mitkäkin kamppeet kestää ulkosäilytystä) saattaa esiintyä hieman hajontaa, pääasia, että ollaan päästy tähän Absoluuttiseen Totuuteen™, jota ei ole syytä ruveta millään saivarteluilla sekoittamaan
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #48
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 22 2010,20:52) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 22 2010,20:16) kirjoitti
    Kyllä mä uskon että toi gixxu kestää mitä vaan, paitsi betoniseinän kutosvaihteella...
    Ei se tarvii betonii eikä kutosta, kyl ihan mökin seinä ykköselläki gixxun rikkoo... kaveri totes asian ku sen faija päätti testata pyörää...
    maanantaikappale
    Litranen sisävessa
  19. #49
    Lainaa (pecha @ Elo. 22 2010,10:14) kirjoitti
    Lainaa (VAK @ Elo. 21 2010,20:41) kirjoitti
    Jopa a*toja säilytetään ulkona. Kunhan säilytyspaikka on kuiva tai hyvin tuuletettu, niin ei kai kylmä tee mitään niille sähkö- ja kumiosille. Eikös korroosioikin etene hitaammin kylmässä?
    Siinäpä se perusongelma tulikin: emme sijaitse missään aavikolla, ja Suomen talvikeleillä sitä kosteutta tulee ulkotiloihin aivan väistämättä.

    Jos lämmöt tipahtaisi syksyllä pakkaselle kerrasta, ja ne pysyisi siellä koko talven, nousten sitten keväällä kerrasta plussalle, silloin tämä ei välttämättä olisi ongelma, mutta niinhän ei asianlaita ainakaan täällä etelämpänä ole. Vähintään kaivataan mahdollisimman hyvät suojauskäsittelyt kaikkiin kromi- ja metallipintoihin, enkä silti usko, että ne säilyvät ulkona parhaiten. Ei ainakaan siltä vaikuttanut.

    Mutta huonot kokemukseni on tietysti varsin läheltä merta, joten voihan olla mahdollista, että jossain kauempana sisämaassa ilma on kuivempi ja homma on toisin.
    Totta, vaikka suomainen merivesi on vähäsuolaista olisikokan eräs dieselguru M.Karhunen todennut autojen/ koneiden korroosion olevan merkittävästi kovempi rannalla ja vaikutuksen ulottuvan useita kilometrejä sisämaahan. Turbot ja jarrut ottaa korroosiota rannalla enemmän.

    Lapista taasen saattaa vielä löytää sakemannien säilykepurkkeja melkein ehjinä,, piikkilangat on vieläki teräviä. Perkele, hyvä koira kuoli sellasen takia muutama vuosi sitte.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  20. #50
    Lainaa (pecha @ Elo. 22 2010,21:42) kirjoitti
    No niin. Eli nyt ollaan saavutettu Absoluuttinen Totuus™ tässäkin asiassa.

    Mitään väliä ei ole sillä, että esim. ulkosäilytyspaikkojen kesken (tai jopa siinä, miten mitkäkin kamppeet kestää ulkosäilytystä) saattaa esiintyä hieman hajontaa, pääasia, että ollaan päästy tähän Absoluuttiseen Totuuteen™, jota ei ole syytä ruveta millään saivarteluilla sekoittamaan *
    No voi pyhä sylvi... Ei kai aikuisille ihmisille tarvi joka muuttujaa selostaa?

    Olettaen siis että pyörä on suht moderni, kovasti alkavaa ruostevauriota ei ole, eikä avokatos jossa pyörää säilyttää sijaitse Suomenlahden rannalla tai suolakaivoksen avolouhoksella.

    Jösses
  21. #51
    Jokainen tavallaan, mutta jos ei meinaa konetta käyttää
    koko säilytyskauden aikana, kannattaa kokeilla tankata
    ja ajaa viimeiset ajot PIENKONEBENSALLA .

    Sillä öljyttömällä versiolla.

    Lukekaapa tuotetiedot vaikka Nesteen sivuilta niin ymmärrätte
    miksi se ei ole huono vaihtoehto, etenkään kaasaripeleissä.
    Poistuu muutama "tavallisen bensan" aiheuttama ongelma.
    Monen kokeilleen mukaan homma tosiaan toimiikin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #52
    en jaksanut lukea koko topikkia.

    mikä tahansa tasalämpöinen tila on hyvä. mieluummin viileä kuin lämmin.

    lämpötilojen vaihtelu johtaa ilmankosteuden kondensoitumiseen metallipinnoilla.

    älkää peittäkö mopoja millään ilmatiiviillä peitteellä
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  23. #53
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 22 2010,22:55) kirjoitti
    Jokainen tavallaan, mutta jos ei meinaa konetta käyttää
    koko säilytyskauden aikana, kannattaa kokeilla tankata
    ja ajaa viimeiset ajot PIENKONEBENSALLA *.

    Sillä öljyttömällä versiolla.

    Lukekaapa tuotetiedot vaikka Nesteen sivuilta niin ymmärrätte
    miksi se ei ole huono vaihtoehto, etenkään kaasaripeleissä.
    Poistuu muutama "tavallisen bensan" aiheuttama ongelma.
    Monen kokeilleen mukaan homma tosiaan toimiikin.
    Vaihtoehtona on käyttää talvehtimisbensoina ja vikoil ajoilla bensaa johon on lisätty stabilaattoria. Yleinen käytäntö vene puolella, toimii.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  24. #54
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 23 2010,00:14) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 22 2010,22:55) kirjoitti
    Jokainen tavallaan, mutta jos ei meinaa konetta käyttää
    koko säilytyskauden aikana, kannattaa kokeilla tankata
    ja ajaa viimeiset ajot PIENKONEBENSALLA *.

    Sillä öljyttömällä versiolla.

    Lukekaapa tuotetiedot vaikka Nesteen sivuilta niin ymmärrätte
    miksi se ei ole huono vaihtoehto, etenkään kaasaripeleissä.
    Poistuu muutama "tavallisen bensan" aiheuttama ongelma.
    Monen kokeilleen mukaan homma tosiaan toimiikin.
    Vaihtoehtona on käyttää talvehtimisbensoina ja vikoil ajoilla bensaa johon on lisätty stabilaattoria. Yleinen käytäntö vene puolella, toimii.
    Toimiihan se stabilaattorikin, ei siinä mitään.

    Lähtökohtaisesti on kuitenkin parempi (jos ei laiskota)
    juottaa hevoselle "kunnon tavaraa".
    Eli esim. tuota pienkonebensaa, koska se on laadultaan ja
    komponenteiltaan jo lähtökohtaisesti "oikeampaa tavaraa"
    talvisäilytykseen. (puhtaus, ei hartsiinnu, haihtuvuus jne.)

    Kävi tuolla vanhoissa jutuissa silmään aiheen piirissä käyty
    keskustelu.

    Siellä tylyttäjällä oli käsittääkseni harvinaisen selkeä ja
    perusteltu näkemys/kokemus aiheesta.

    Tiivistäen: Kaikkein "paras" tapa on käyttää peli säännöllisesti
    lämpimäksi säilytyskauden aikana. Tämä yleisenä huomiona.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #55
    Kannattaaa kyllä laittaa tankki täyteen... sinne kyllä ulkosäilytyksessa voi kondensoitua vettä ja kosteutta, ja puhdas metallipinta kyllä ruostuu nopeesti.




    Mä olen laittanut jäänestoa, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.



    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  26. #56
    Öljynvaihto.
    Pari rosenttista 2-T öljybensaa tankin pohjalle, käyttää koneeseen asti ja sitten kaasarien tyhjennys pohjaropuista. -> kylmään talliin. Akku irti.

    Näillä menty viisi talvea ja samoin jatketaan!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  27. #57
    En jättäis koskaan pyörää talveks ulos. Jos tallipaikkaa ei jostai syyst olis nii toisin pyörän sisälle asuntoo


    636 -06
  28. #58
    Lainaa (Zip @ Elo. 24 2010,15:02) kirjoitti
    En jättäis koskaan pyörää talveks ulos. Jos tallipaikkaa ei jostai syyst olis nii toisin pyörän sisälle asuntoo *
    Autokatos mun mielestä ei oo mikään paha paikka jos ei suoraa sada päälle , eikä vuoraa muoviin.
    Kyllä enstalvenakin näkee taas ihan kadulle jätettyjä suht uusiä pärriä. Hesassa enemmän mutta kyllä niitä muuallakin on.Tota on vähä vaikee ymmärtää.
    Joka kevät ne on mitä ilmeisemmin käymään lähteny kun ovat katukuvasta hävinneet.

    Paremmalla puoliskolla joskus oli CPI moposkootteri ja se seiso ihan taivasalla kaksi talvea , hyvin lähti kiinan keksintö käymään joka kevät ja tossa CPI:ssä kaikki sähköt oli mallia DDR.

    On joskus tullu raksattua OK taloon askarteluhuone , voi viedä pärrän sinne puunattavaksi , mutta jos ei olis niin pärrä olis katoksessa , ei olohuoneessa.
  29. #59
    Kyllä moto jää nyt katokseen talvehtimaan. Säästyvällä tallivuokralla saan seuraavalle ajokaudelle bensaa 2500 km ajoon.
  30.  
  31. #60
    Tuossa itse nauriskelin, kun naapuri jätti Aprilian tonnisen RSV:n pihalle ilman katoksia ja mitään pressuja. Siinä se seisoi koko talven kinokseen hukkuneena. Keväällä kun puoli pyörää oli sulanut kinoksesta niin asteli paikalla ja rojauttu käntiin. Itsellä ainakin monttu loksahti auki kun ihan hyvin lähti Voihan sen kai ajatella että kyllä ne autotkin talvella lumisateessa seisoo.

    Itse olen pyrkinyt kuivassa hallissa pyörää pitämään jossa ei kuitenkaan lämmitystä juuri ole joten lämpötila pysynee muutan asteen pakkasella ja hyvin on tähän asti toiminut.
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen