Sivu: 24 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324
Tulokset 691:stä 710:een 710:sta
  1. #691
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Onkos ehdotuksia rengastukseen ku lupaavat matopurkkiin hitonmoista hellettä? Ilman lämpötilaennuste 28/28/30 astetta pe/la/su.

    Vaihtoehdot mitä löytyy kaapista:
    Eturengas : MS2 / MS3
    Takarengas : MS2 / MS3 / MS4

    Takarenkaan kanssa ihmetyttää se, että tässä ketjussa info sanoo että MS3 käyttöalue olis +25 - +50 ja MS2 ois +30 - +60 radan lämmön kanssa. Mutta sit ku katsoo Dunlopin sivuilta grafiikkaa ni sepä väittää että MS3 ois pelkästään hirmu helteen rengas, ja MS2 ois helteelle huonompi kuin MS3.

    Mikä sitte on se totuus?
    Minkä ikäsiä noi on ja mitä kokoa? Takaset siis? Niissä muuttu seokset samalla kun ns. Big Size kumi tuli. Edessä ei varmaan niin väliä. Jos 195 takasia niin taakse mieluiten nolla, mutta jos valinnan varaa on kakkonen tai kolmonen niin sen mukaan miltä rengas näyttää. Tuo 195 MS3 oli ns. kuuman kelin seos, mutta tuskin isoa eroa noin liukkaalla assulla kakkoseen.
    Superbike #7
  2. #692
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Minkä ikäsiä noi on ja mitä kokoa? Takaset siis? Niissä muuttu seokset samalla kun ns. Big Size kumi tuli. Edessä ei varmaan niin väliä. Jos 195 takasia niin taakse mieluiten nolla, mutta jos valinnan varaa on kakkonen tai kolmonen niin sen mukaan miltä rengas näyttää. Tuo 195 MS3 oli ns. kuuman kelin seos, mutta tuskin isoa eroa noin liukkaalla assulla kakkoseen.
    Vuoden vanhoja nakkeja, ostettu SupremeBikesilta viime vuonna keväällä. 195/65 takasia ovat kaikki.

    Joo valitettavasti nollaa ei ole tarjolla eikä saksasta kahdessa päivässä ehtis 0 rengas muutenkaa perille, joten MS2/MS3/MS4 on ainoat mitkä löytyy kaapista. Mutta jos se MS3 tuossa 195/65 tosiaan on kuuman kelin seos ni se on sit noista kolmesta ehdoton valinta koska tolla helteellä asfaltti käy kyl hyyyyvin kuumana.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #693
    Vieläkö joku on löytänyt 195/65 slicksejä jostain?
    Vaikuttaa olevan melko hankala löydettävä tällä hetkellä.
    Ainakin aiemmin tutuksi tulleista verkkokaupoista.

    Muiltakin valmistajilta (ainakin Bridgestone) on vastaava profiili ja koko tainnut poistua mallistosta.

    Pitääkö yrittää isompaa kokoa sovittelemaan, jos mahtuisi pyörimään?
    KTM 390 Adventure -20
    Kawasaki ZX-10R -06 (valoton)
  4. #694
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Iigel kirjoitti Katso viesti
    Vieläkö joku on löytänyt 195/65 slicksejä jostain?
    Vaikuttaa olevan melko hankala löydettävä tällä hetkellä.
    Ainakin aiemmin tutuksi tulleista verkkokaupoista.

    Muiltakin valmistajilta (ainakin Bridgestone) on vastaava profiili ja koko tainnut poistua mallistosta.

    Pitääkö yrittää isompaa kokoa sovittelemaan, jos mahtuisi pyörimään?
    Tuollahan noita https://www.gp503.de/index.php/dunlo...slick-sbk.html
    Superbike #7
  5. #695
    Kävin tuon gp503 katsomassa myös, mutta puusilmä ei nähnyt.
    Onneksi on parempi näköisiäkin
    KTM 390 Adventure -20
    Kawasaki ZX-10R -06 (valoton)
  6. #696
    Lainaa Iigel kirjoitti Katso viesti
    Vieläkö joku on löytänyt 195/65 slicksejä jostain?
    Vaikuttaa olevan melko hankala löydettävä tällä hetkellä.
    Ainakin aiemmin tutuksi tulleista verkkokaupoista.

    Muiltakin valmistajilta (ainakin Bridgestone) on vastaava profiili ja koko tainnut poistua mallistosta.

    Pitääkö yrittää isompaa kokoa sovittelemaan, jos mahtuisi pyörimään?
    Itse tilasin just kasan renngrib:ltä. Vielä ainakin oli jäljellä...
    Ei ole naaman vika jos peili on vino.
  7. #697
    Mitkä Dunlopin KR106/108 kumiseokset kannattais laittaa alle, jos menee vielä tässä ennen talvea käymään radalla ts. sopivat kumit, kun ilman lämpötila on +5..+15oC välillä?
    Pyörä R1 vm. 2020 ja vauhti Alastarolla vanhalla pyörällä katukumeilla 1:28-1:30.
  8. #698
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JussiK kirjoitti Katso viesti
    Mitkä Dunlopin KR106/108 kumiseokset kannattais laittaa alle, jos menee vielä tässä ennen talvea käymään radalla ts. sopivat kumit, kun ilman lämpötila on +5..+15oC välillä?
    Pyörä R1 vm. 2020 ja vauhti Alastarolla vanhalla pyörällä katukumeilla 1:28-1:30.
    MS3 eteen, MS4 taakse

    as always
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  9. #699
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    MS3 eteen, MS4 taakse

    as always
    Kiitos vastauksesta.
    Onko tämä kombo sellainen, että sillä pärjää kaikissa lämpötiloissa kuivilla keleillä ja kaikilla kotimaan radoilla? Vai onko tarpeen/perusteltua ostaa toinen pari renkaita muilla seoksilla, jos ajattelee käyvänsä kaikilla Motorgin päivillä?
  10. #700
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JussiK kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksesta.
    Onko tämä kombo sellainen, että sillä pärjää kaikissa lämpötiloissa kuivilla keleillä ja kaikilla kotimaan radoilla? Vai onko tarpeen/perusteltua ostaa toinen pari renkaita muilla seoksilla, jos ajattelee käyvänsä kaikilla Motorgin päivillä?
    Käytännössä pärjää.

    Motoparkissa ja Kemoralla toimii takana pehmeämpi paremmin, ja Alastarossa kuumalla sitten kovempi edessä.

    Mutta MS3/MS4 kombolla pärjää kyllä aina, jos siis puhutaan tästä 195/65R17 renkaasta. Siinä isommassa koossa menee seokset vähän eri.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  11. #701
    Mites tuo 195/65 17 sopisi vanhan sotaratsun (yamaha r1 2007)swingiin? Mahtuuko rengaslämppäri renkaalle? Tällä hetkellä alla pirellin super corsa 200/55. Vaikuttaako ohjausgeometriaan miten paljon muutos?
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  12. #702
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo 195/65 17 sopisi vanhan sotaratsun (yamaha r1 2007)swingiin? Mahtuuko rengaslämppäri renkaalle? Tällä hetkellä alla pirellin super corsa 200/55. Vaikuttaako ohjausgeometriaan miten paljon muutos?
    Hyvin sopii! Jos tykkäät ihan lyhyellä pyörällä ajella, niin lämppäri voi olla tiukka riippuen lämppäreistä. Saman sarjan eturengas paikalleen, niin hyvin pelittää!
  13. #703
    Taas ollaan protippiä vailla, eli noi uudet isommat renkaat, onko käyttäjä kokemuksia?

    Eturengas:
    KR109 RACE Slick 125/80-R17 MS3+ (Strong), onko samanlainen seokselta kuin pienempi kr106 MS3 343 (Medium)

    Takarengas:
    KR108 RACE Slick (SBK) 200/70-R17 MS3+ (Medium-Hard), onko tämä ns. korvaava rengas tuolle 886 MS4 195leveälle takarenkaalle.

    Kysyn, koska takarengasta ei näköjään saa enää 195 koossa, jolla olen tähän asti ajanut.

    Eli vaihtoehto koon puolesta eturenkaalle löytyy, mutta takarenkaalle ei. Kannattako nyt mennä oversizenä molempien suhteen vai ottaako eteen tutun 343 renkaan?

    Auttakaa tietämätöntä!
    www.youtube.com/@tominkanava
    Ratamopo ZX-10R 2010
    Sadekelinmopo FZ6S 2004
    Kuramopo KLE500 1995
  14. #704
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tomi83 kirjoitti Katso viesti
    Taas ollaan protippiä vailla, eli noi uudet isommat renkaat, onko käyttäjä kokemuksia?

    Eturengas:
    KR109 RACE Slick 125/80-R17 MS3+ (Strong), onko samanlainen seokselta kuin pienempi kr106 MS3 343 (Medium)

    Takarengas:
    KR108 RACE Slick (SBK) 200/70-R17 MS3+ (Medium-Hard), onko tämä ns. korvaava rengas tuolle 886 MS4 195leveälle takarenkaalle.

    Kysyn, koska takarengasta ei näköjään saa enää 195 koossa, jolla olen tähän asti ajanut.

    Eli vaihtoehto koon puolesta eturenkaalle löytyy, mutta takarenkaalle ei. Kannattako nyt mennä oversizenä molempien suhteen vai ottaako eteen tutun 343 renkaan?

    Auttakaa tietämätöntä!
    Itse ajanut vanhalla tutulla 120/70R17 MS3:lla edessä ja uudella 200/70R17 MS3+ takana, mikä pelaa ihan samalla tavalla kuin vanha 195/65R17 MS4 mutta tuntuu kestävän vielä paremmin.

    Eikä muuta pyörän geometriaakaan mitenkään tuntuvasti.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  15. #705
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Itse ajanut vanhalla tutulla 120/70R17 MS3:lla edessä ja uudella 200/70R17 MS3+ takana, mikä pelaa ihan samalla tavalla kuin vanha 195/65R17 MS4 mutta tuntuu kestävän vielä paremmin.

    Eikä muuta pyörän geometriaakaan mitenkään tuntuvasti.
    Tänks Tällä viikolla olisi tarkoitus tilata renkaita lisää. Oisko kellään kokemusta tosta kr109 eturenkaasta?
    www.youtube.com/@tominkanava
    Ratamopo ZX-10R 2010
    Sadekelinmopo FZ6S 2004
    Kuramopo KLE500 1995
  16. #706
    Pitäisi saada 20-vuotiaaseen ZX6RR:ään kumia mutta tuntuma on että 200/60 ei kyllä mahdu, silti Dunloppia tekisi mieli kokeilla kuuluisan kestävyytensä ja kelpo pitonsa takia. Koossa 190/55 saa KR108 kumia MS2 seoksella ja sitten on "D213 GP PRO MS3 Race".

    Miten mahtaa tämän ketjun jutut soveltua, onko D213 aivan eri kumi ja kun Dunloppi ei tee pienempää kumia MS3:lla niin pitäisi mennä vaan tuolla kakkosella ja kaikki hyveet tulevat sitä kautta kuitenkin? Dunlopin oma kartta näyttää pienemmän MS2 takasen käyttöalueeksi ainakin laajemman kuin mitä isomman MS3:n, hämmentää kadun miestä. Johtuneeko sitten siitä että ei ole muuta tarjolla, joku voisi luulla.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  17. #707
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kestävän reenitakasen saa halvalla, ku hommaa Contin 180/60 Mediumin. Museopyörän omistajaa ei ahista hinta, eikä swingiä koko.

    Taitaa omat enkkarit olla tuolla renkaalla ainakin Kemoralla ja Alastarolla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #708
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Contin Track Slick 180/60 taakse on oma valinta kans. Soft eteen ja se medium taakse. Mahtaako siitä muuta seiosta ollakaan takaseen. Ihme jos mahtuu isompi kumi, ketjuilinja on lähellä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #709
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi saada 20-vuotiaaseen ZX6RR:ään kumia mutta tuntuma on että 200/60 ei kyllä mahdu, silti Dunloppia tekisi mieli kokeilla kuuluisan kestävyytensä ja kelpo pitonsa takia. Koossa 190/55 saa KR108 kumia MS2 seoksella ja sitten on "D213 GP PRO MS3 Race".

    Miten mahtaa tämän ketjun jutut soveltua, onko D213 aivan eri kumi ja kun Dunloppi ei tee pienempää kumia MS3:lla niin pitäisi mennä vaan tuolla kakkosella ja kaikki hyveet tulevat sitä kautta kuitenkin? Dunlopin oma kartta näyttää pienemmän MS2 takasen käyttöalueeksi ainakin laajemman kuin mitä isomman MS3:n, hämmentää kadun miestä. Johtuneeko sitten siitä että ei ole muuta tarjolla, joku voisi luulla.
    D213 on kelpo kumi ja etenkin katuradalle hyvä, kun pysyy paremmin lämpimänä, mutta en nyt muista noista seoksista onko niihin tullut muutoksia entisen luottosetti MS3/4 suhteen. Olen itse ajanut kuussatasella tuolla KR108 190/55 MS2:lla ja se on ollut hyvä ja ongelmaton rengas, ihan hyvä kestokin
  20.  
  21. #710
    Hyviä vinkkejä, halusin tuota Dunloppia kokeilla kun isot pojat kertoi että MS3 ja MS4 toimivat aina, ja tähänastisesti käyttämäni SC1/SC2 näytti olevan ainakin kuumalle Botnialle sellainen, että täyden päivän jälkeen alkoi takasen oikea reuna näyttämään kovin kuluneelta eikä niitä kierroksia nyt ihan mahdottomasti tullut kun pilotin kunto rajoitti. Käänsin toisen päivän ekan setin jälkeen mokoman ympäri ettei heti lopu kesken.

    Ehkä pulma ratkeaisi myös SC2 ja SC3-valinnalla, hyppy tuntemattomaan on vaan aina sellainen että mieluusti hyödyntää muiden kokemuksia. Tutkitaan tuota MS2:sta ja Continentaaliakin.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sivu: 24 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324