Sivu: 8 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 702:sta
  1. #211
    Tuosta edellä olevasta löytyy muuten Nitrouksellekin
    vastaus siihen hänen muualla "kärttämään" asiaan.....

    Miksi muka kadulla rengas kuluu nopeammin ajamalla
    poissa ajourista.... vaikka urissa ajaessa kuuluu
    kauhia meteli.

    Ehdottelin kokeilemaan "sukkahiihtoa" poikittain
    ajoradan yli.... ei reaktiota.

    Olen kehoittanut nöyrtymään kontilleen tutkimaan
    lähempää, millaista se pinta sitten on ajoradan
    eri osilla.

    Vaikka tuolla teillä se "nasta syö", se syö myös sen alkujaan
    terävän, murskatun kiven sileäksi ja pyöreäksi kuin kynsi.

    Ilmankos rengasvalinnat ovatkin hankalia... radoillakin.
    Aika tärkeä tekijä..... pinnan todellinen struktuuri.....
    on, jos ei täysin ymmärtämättä jäävä "muuttuja", niin helposti liian aliarvostettu.

    Ei mitään henk. koht.
    Asia asiana.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  2. #212
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi Botnian asvaltti on kyllä tälleen tavissilmin aika erikoisen oloista, kun sitä tossa viikonloppuna radalla tallustellessa lenkkarilla potkiskelin. Siinä vaikuta olevankaan muuta kuin sitä mustaa pikeä ja sitten siellä täällä "pikkukuivienkokoista reikää" tai koloa…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #213
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miks mulla on semmonen mielikuva, että Botnialla toimis pehmeet seokset paremmin noin ylipäänsä?
    Mä veikkaisin ett jos mopon alusta on oikein säädetty niin pehmeätkin seokset (lämpötilasta riippuen) toimii botnialla niin ku niiden pitäis.
    Jos taas alusta on säädetty vähän niin ja näin, niin kovemmat seokset kestää vähän kauemmin repeämättä kuin pehmeät, ja sen takia joistakin kuskeista tuntuu että kovemmat seokset toimii botnialla paremmin kuin pehmeät, vaikka vika on alustan säädöissä, eikä siinä seoksessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #214
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mä veikkaisin ett jos mopon alusta on oikein säädetty niin pehmeätkin seokset (lämpötilasta riippuen) toimii botnialla niin ku niiden pitäis.
    Jos taas alusta on säädetty vähän niin ja näin, niin kovemmat seokset kestää vähän kauemmin repeämättä kuin pehmeät, ja sen takia joistakin kuskeista tuntuu että kovemmat seokset toimii botnialla paremmin kuin pehmeät, vaikka vika on alustan säädöissä, eikä siinä seoksessa.
    Onks toi dunlopin taulukko tehty vituillaan olevien alustojen ehdoilla? (Toki huono alusta pahentaa repeemisherkkyyttä, mut joku syy tohon valmistajan suositukseenki on..)
  5. #215
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Onks toi dunlopin taulukko tehty vituillaan olevien alustojen ehdoilla? (Toki huono alusta pahentaa repeemisherkkyyttä, mut joku syy tohon valmistajan suositukseenki on..)
    Kyl mä näkisin niin päin että botnian rata lasketaan sileeks. Eli ei siin vamistajan taulukossa mitään vikaa ole.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #216
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mä veikkaisin ett jos mopon alusta on oikein säädetty niin pehmeätkin seokset (lämpötilasta riippuen) toimii botnialla niin ku niiden pitäis.
    Jos taas alusta on säädetty vähän niin ja näin, niin kovemmat seokset kestää vähän kauemmin repeämättä kuin pehmeät, ja sen takia joistakin kuskeista tuntuu että kovemmat seokset toimii botnialla paremmin kuin pehmeät, vaikka vika on alustan säädöissä, eikä siinä seoksessa.
    Ok, eli ehkä muisti ei tehnykään mulle tepposia. Tosin Botnialla on kyllä niin järkky pito muutenkin, että jos kova rengas toimii niin kannattaa treenit ajella kovilla. Ite en tahdo saada siellä kusiaista luistolle oikein missään.
    Superbike #7
  7. #217

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä ne varmaan optimi kuskilla ja optimi alustalla kestää, mutta aika harva meistä saa kumpiakaan olosuhteita aikaseks. Toki jos ajelee vielä kulutuksen kannalta jotain 2:10 optimoituja kierrosaikoja, niin toimii siellä mikä vaan. 4998:lla tai T998:lla siellä jotkut vikkelät ajelee... pehmeempää en pitkän kisan mitalla nähny kenelläkään (14 kierrosta) ja tuossa on tarkoitus edetä tuo matka mahd. nopiaan, ei tehdä koko kdsän treenirengasta etu tai takakumista.

    Ja riippuen kelistä, kumin määrästä ajolinjalla, siitepölystä etc. samalla radalla samalla lämpötilalla on aika herkästi noin sekunnin verran eroa pidon suhteen.
  8. #218
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne varmaan optimi kuskilla ja optimi alustalla kestää, mutta aika harva meistä saa kumpiakaan olosuhteita aikaseks. Toki jos ajelee vielä kulutuksen kannalta jotain 2:10 optimoituja kierrosaikoja, niin toimii siellä mikä vaan. 4998:lla tai T998:lla siellä jotkut vikkelät ajelee... pehmeempää en pitkän kisan mitalla nähny kenelläkään (14 kierrosta) ja tuossa on tarkoitus edetä tuo matka mahd. nopiaan, ei tehdä koko kdsän treenirengasta etu tai takakumista.

    Ja riippuen kelistä, kumin määrästä ajolinjalla, siitepölystä etc. samalla radalla samalla lämpötilalla on aika herkästi noin sekunnin verran eroa pidon suhteen.
    Jos ajatellaan hetki "nopean" ja nopean kuskin eroa, niin "nopea" kuski säätää pyörää mieleisekseen, ja rengas repeää.
    Nopea kuski taasen säätää pyörän nopeaksi ja maksimoi pidon siinä samalla, eli myös rengas kestää huomattavasti paremmin.
    Kilpailuissahan on vaan siitä kyse, kuka sattuu olemaan sinä päivänä niissä oloissa vähiten virheitä tekevä kuski.

    Eri asia on sitten Essonbaaripuheet joissa nopeus mitataan sillä kuinka nopeasti saa renkaat repeämään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #219

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos ajatellaan hetki "nopean" ja nopean kuskin eroa, niin "nopea" kuski säätää pyörää mieleisekseen, ja rengas repeää.
    Nopea kuski taasen säätää pyörän nopeaksi ja maksimoi pidon siinä samalla, eli myös rengas kestää huomattavasti paremmin.
    Kilpailuissahan on vaan siitä kyse, kuka sattuu olemaan sinä päivänä niissä oloissa vähiten virheitä tekevä kuski.

    Eri asia on sitten Essonbaaripuheet joissa nopeus mitataan sillä kuinka nopeasti saa renkaat repeämään.
    Juuri näin..mutta aika monta sellasta rinkulaanon olemassa, joista kehtaan väittää ettei niitä saa säätämälläkään toimimaan tuolla edes kisamittaa kunnolla. Oma pyörä ja ajotyyli on ollu ainakin viime kaudesta alkaen kohtuu armelias renkaille, mutta pehmosta dunloppia edessä en tuollansaa toimimaan. Kaikkialla muualla kyllä. Pehmeä bridge taas takarenkaana sellanen mikä ei oo toiminu missään muualla järkevästi ku botnialla kovassa helteessä. Ihmeellisiä ovat mustat ja pyöreät.
  10. #220
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin..mutta aika monta sellasta rinkulaanon olemassa, joista kehtaan väittää ettei niitä saa säätämälläkään toimimaan tuolla edes kisamittaa kunnolla. Oma pyörä ja ajotyyli on ollu ainakin viime kaudesta alkaen kohtuu armelias renkaille, mutta pehmosta dunloppia edessä en tuollansaa toimimaan. Kaikkialla muualla kyllä. Pehmeä bridge taas takarenkaana sellanen mikä ei oo toiminu missään muualla järkevästi ku botnialla kovassa helteessä. Ihmeellisiä ovat mustat ja pyöreät.
    Syy vois olla siinä että et saa tarpeeks ätäkkiä etuselle, jolloin se pehmee etunen ei pysy sileellä botnialla lämpösenä. Kun taasen kaikilla muilla radoilla on karkeampi pinta, mikä aiheuttaa enemmän mekaanista liikettä renkaan runkoon, mikä riittää pitämäämään sen abaut toimintalämpötilassa.
    Esim racechronodatasta kattelet onko jarruteho yli vai alle 70%, edes parhaimmissa jarruissa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #221
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Kyl mä näkisin niin päin että botnialla on todella pitävä pinta, eli rata lasketaan karkeeks. Alastaro on jotain luistinradasta seuraava, eli kulunu ja silee. Tota logiikkaa tukee myös käytännön kokemukset. Toki sillä pehmeemmällä seoksella saa paremman pidon, mutta tuhoutuu hyvin nopeesti. Sileellä radalla kuumalla kelillä asfaltin pinta liukastuu entisestään, jolloin joudutaan käyttään vielä pehmeempää takarengasta (ja se myös kestää, toisin ku kylmällä.)

    Edit Tomber: Painavaa asiaa

    Edit:
    Alastarolla toki vielä parempi pito saavutetaan noilla 1-3 seoksilla kelistä riippuen, mut ei niissä oo keskiryhmäläiselle (tai suurimmalle osalle nopeetakaan ryhmää) mitään järkeä, kun 4 seos pitää varmasti riittävän hyvin ja kestää kulutusta paremmin.
    Jees kiitos rautalangasta ajattelin pikku päässäni juuri väärinpäin eli että uusi pinta on "sileä" ja vanha "karkea". Pitää ottaa yhdet kovat testiin Botniaa varten, mistä katsotte noi Dunlopin seoskoodit (taulukossa ei ole samoja mitä tähän threadiin on laitettu)?
  12. #222

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Syy vois olla siinä että et saa tarpeeks ätäkkiä etuselle, jolloin se pehmee etunen ei pysy sileellä botnialla lämpösenä. Kun taasen kaikilla muilla radoilla on karkeampi pinta, mikä aiheuttaa enemmän mekaanista liikettä renkaan runkoon, mikä riittää pitämäämään sen abaut toimintalämpötilassa.
    Esim racechronodatasta kattelet onko jarruteho yli vai alle 70%, edes parhaimmissa jarruissa.
    Samaa ongelmaa ollu parilla 1:40 alittajalla. Kyl ne on ainakin joutunu välillä jarrutteleen.. bridgen kanssa oli myös samaa ongelmaa, joka helpotti ajotyyliä terävämmäksi muokkaamalla. Esim. nopeessa vasurissa taitto syvälle ja vähän jopa jarrua vs. pitkä ja tasanen kuorma.
  13. #223
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Samaa ongelmaa ollu parilla 1:40 alittajalla. Kyl ne on ainakin joutunu välillä jarrutteleen.. bridgen kanssa oli myös samaa ongelmaa, joka helpotti ajotyyliä terävämmäksi muokkaamalla. Esim. nopeessa vasurissa taitto syvälle ja vähän jopa jarrua vs. pitkä ja tasanen kuorma.
    Samalla renkaalla, samana päivänä, samoilla paineilla, samoilla säädöillä jousilla ja geometrialla, eri kuskeilla sama ongelma?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #224

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Samalla renkaalla, samana päivänä, samoilla paineilla, samoilla säädöillä jousilla ja geometrialla, eri kuskeilla sama ongelma?
    Ei sentään... eri mopot ja kuskit. Saat vaikka kopan olutta ja kilon pihviä, jos loihdit mun yamahaan sellasen setupun, että se on ajettava ja pehmeä dunloppi kestää edessä. Minen osaa... pitoa on sen muutaman kierroksen ajan nimittäin ihan loputtomasti.
  15. #225
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Ei sentään... eri mopot ja kuskit. Saat vaikka kopan olutta ja kilon pihviä, jos loihdit mun yamahaan sellasen setupun, että se on ajettava ja pehmeä dunloppi kestää edessä. Minen osaa... pitoa on sen muutaman kierroksen ajan nimittäin ihan loputtomasti.
    Oisko tohon lisättävä, että scuuba maksaa ne pehmeet etuset, jotka säätöprosessissa tuhoutuu?
    Superbike #7
  16. #226
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Ei sentään... eri mopot ja kuskit. Saat vaikka kopan olutta ja kilon pihviä, jos loihdit mun yamahaan sellasen setupun, että se on ajettava ja pehmeä dunloppi kestää edessä. Minen osaa... pitoa on sen muutaman kierroksen ajan nimittäin ihan loputtomasti.
    Ok. Ooks tulossa orgin botnialle? Niin sekotetaan siel mopon keula ja kuski ihan täysin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #227

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ok. Ooks tulossa orgin botnialle? Niin sekotetaan siel mopon keula ja kuski ihan täysin.
    Onks se äsämmien jälkeen? Jos ei mee kemoran kanssa päällekkäin niin mikä nottei..
  18. #228
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne varmaan optimi kuskilla ja optimi alustalla kestää, mutta aika harva meistä saa kumpiakaan olosuhteita aikaseks. Toki jos ajelee vielä kulutuksen kannalta jotain 2:10 optimoituja kierrosaikoja, niin toimii siellä mikä vaan. 4998:lla tai T998:lla siellä jotkut vikkelät ajelee... pehmeempää en pitkän kisan mitalla nähny kenelläkään (14 kierrosta) ja tuossa on tarkoitus edetä tuo matka mahd. nopiaan, ei tehdä koko kdsän treenirengasta etu tai takakumista.

    Ja riippuen kelistä, kumin määrästä ajolinjalla, siitepölystä etc. samalla radalla samalla lämpötilalla on aika herkästi noin sekunnin verran eroa pidon suhteen.

    Kyllähän 4998 ja T998 pitäisikin kolmosluokan renkaana tuolla toimia. Ainakin näissä normaaleissa keleissä. Helteeseen noita ei sitten taas ole tarkoitettu. Pitäisi toimia kaikilla radoilla noin muutenkin, jos keli on sopiva. Oliskohan H677 sitten kuumalle sopiva kolmosluokan rengas? Toinen hyvä rengas botnialle olis 9838 tai H997. Nelosluokan renkaat tuolla ei näytä toimivan kun radan kuluttavuus on liian suuri.

    Edessä 302 ajan seoksella ja tämä toimi ilman ongelmia pidon tai kulumisen kanssa, mutta en tuolla ajanutkaan kuin 1:45 alkuisia.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  19. #229
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Jees kiitos rautalangasta ajattelin pikku päässäni juuri väärinpäin eli että uusi pinta on "sileä" ja vanha "karkea". Pitää ottaa yhdet kovat testiin Botniaa varten, mistä katsotte noi Dunlopin seoskoodit (taulukossa ei ole samoja mitä tähän threadiin on laitettu)?
    Kauppiaalta

    Slick etu: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    120/70R17 KR106 MS2 9813 Medium-soft
    120/70R17 KR106 MS3 343 Medium
    120/70R17 KR106 MS4 302 Strong


    Slick taka: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    195/65R17 KR108 Qualifying
    195/65R17 KR108 9827 Soft
    195/65R17 KR108 MS2 H998 Medium-soft
    195/65R17 KR108 MS3 T998 Medium
    195/65R17 KR108 MS3 H677 Medium - Hot
    195/65R17 KR108 MS4 T886 Medium
    195/65R17 KR108 MS4 H886 Medium
    195/65R17 KR108 MS5 H997 Strong
    195/65R17 KR108 MS5 9838 Strong


    Kuvio etu: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS1 9743 Soft
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS2 9813 Medium-soft
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS3 9854 Medium
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS4 9838 Strong


    Kuvio taka: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    190/55ZR17 D212 GP PRO Qualifying
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS1 H064 Soft
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2 H998 Medium-soft
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3 H998 Medium
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3 H677 Medium - Hot
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4 H886 Medium
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5 9838 Strong
    200/55ZR17 D212 GP PRO Qualifying
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2 H998 Medium-soft
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3 T998 Medium
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4 H886 Medium
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4 T886 Medium
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5 H997 Strong
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5 9838 Strong

    Lähde:
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...32469#msg32469
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  20. #230
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Onneks Dunlop ei muuta noita seosnumeroita kuin joka vuosi niin niissä pysyy hyvin kartalla.
    Superbike #7
  21. #231
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ^Onneks Dunlop ei muuta noita seosnumeroita kuin joka vuosi niin niissä pysyy hyvin kartalla.
    Älä ny, kyllä ne kesken vuottakin vaihtuu

    Noi MS luokat onneks auttaa nykyään aika paljon. Nykyisistä seoksista 27, 13 ja 38 on kyllä ollut niin kauan kuin mitä muistan. Eli saisivat jo muuttua joksikin ihan muuksi
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  22. #232
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Älä ny, kyllä ne kesken vuottakin vaihtuu

    Noi MS luokat onneks auttaa nykyään aika paljon. Nykyisistä seoksista 27, 13 ja 38 on kyllä ollut niin kauan kuin mitä muistan. Eli saisivat jo muuttua joksikin ihan muuksi
    Mä en ehtiny oppia noista Dunlopeista kuin sen, että aina oli väärä seos alla ja sit ne repeili. Pitäsköhän jo vuoden päästä uskaltaa taas kokeilla jos ehtii ajamaan ton läjän Pirellejä ennen sitä pois?
    Superbike #7
  23. #233
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mä en ehtiny oppia noista Dunlopeista kuin sen, että aina oli väärä seos alla ja sit ne repeili. Pitäsköhän jo vuoden päästä uskaltaa taas kokeilla jos ehtii ajamaan ton läjän Pirellejä ennen sitä pois?
    Ei kannata, kun sen jälkeen ei tykkää muilla ajaa Joku tommonen strong rengas menis sulla varmaan aika pitkään, kun ei ole niin paljoa tehoa millä kiusata rengasta. Sitten helteelle joku kuuman kelin medium-soft.

    Mun mielestä Dunlopeista on tullut "helpompia" renkaita käyttää toimivuuden suhteen viime vuosina. Voi toki olla että jotain muutakin on pyörä ja kuski linjalla muuttunut matkan varrella Takasten kanssa sulla tais noita ongelmia olla? Sen ikäiset mitkä sullekin kierrätin oli varsinkin pehmeänä minusta vaikeampia saada toimimaan kuin nämä uudemmat. Viime vuosien renkaista jotkut 54, 4902 yms. on toiminut tosi laajasti monella radalla ja eri lämpötiloissa. Sitten nämä uudet pinnat ja helteet tuo omat juttunsa kuten muillakin merkeillä.

    Vastaavasti taas Pirelli on minusta mennyt viime vuosina vaikeammaksi saada toimimaan ja kestämään. Varsinkin kesto syö miestä kun ei jollain SC1:llä pääse kuin sen reilun kisapituuden. Eivätkä edes kerro koska renkaat muuttuu kun on aina samat seosmerkinnät ;) Pidostakin voisi valittaa, mutta kun katsoi viime kesänä miten jotkut ajaa SC2 seoksella kuussatasella helteessä 1:19 Alastaroa, niin olen vaan hiljaa ja annan leuan painua kohti rintaa.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  24. #234
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Ei kannata, kun sen jälkeen ei tykkää muilla ajaa Joku tommonen strong rengas menis sulla varmaan aika pitkään, kun ei ole niin paljoa tehoa millä kiusata rengasta. Sitten helteelle joku kuuman kelin medium-soft.

    Mun mielestä Dunlopeista on tullut "helpompia" renkaita käyttää toimivuuden suhteen viime vuosina. Voi toki olla että jotain muutakin on pyörä ja kuski linjalla muuttunut matkan varrella Takasten kanssa sulla tais noita ongelmia olla? Sen ikäiset mitkä sullekin kierrätin oli varsinkin pehmeänä minusta vaikeampia saada toimimaan kuin nämä uudemmat. Viime vuosien renkaista jotkut 54, 4902 yms. on toiminut tosi laajasti monella radalla ja eri lämpötiloissa. Sitten nämä uudet pinnat ja helteet tuo omat juttunsa kuten muillakin merkeillä.

    Vastaavasti taas Pirelli on minusta mennyt viime vuosina vaikeammaksi saada toimimaan ja kestämään. Varsinkin kesto syö miestä kun ei jollain SC1:llä pääse kuin sen reilun kisapituuden. Eivätkä edes kerro koska renkaat muuttuu kun on aina samat seosmerkinnät ;) Pidostakin voisi valittaa, mutta kun katsoi viime kesänä miten jotkut ajaa SC2 seoksella kuussatasella helteessä 1:19 Alastaroa, niin olen vaan hiljaa ja annan leuan painua kohti rintaa.
    En ehtiny niitä sulta ostettuja ajamaan ollenkaan kun ne meni mopon mukana Mikolle. Niistä kumeista tulikin sit se Euroopan Avaruusjärjestön -hyväksymät renkaat läppä. Toki mulla oli varmaan mopon alustassa ja ajotyylissäkin vikaa, kun sain revittyä lähes kaikki Dunlopit, mitä alle laitoin. Ainoa minkä muistan kestäneen kunnolla oli 7712 viileällä Alastarolla ja 6854(?) toimi jossain, mutta ei Gotlannissa.

    Tälle vuodelle on sitten läjä SC2 takasia. Jos niillä sen 100-150 kierrosta/rengas pääsis niin olis ihan tyytyväinen.

    Edit. Toki kolme rengasta revin piloille ilmeisesti sen takia kun painemittari näytti väärin. Nykysin en sitten mittaria lainaakaan kuin semmosille ihmisille, jotka tunnen ja tiedän, että on miestä kertoa jos mittari tippuu.
    Superbike #7
  25. #235
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kyl mä näkisin niin päin että botnian rata lasketaan sileeks. Eli ei siin vamistajan taulukossa mitään vikaa ole.
    Yritätkö nyt sanoo, et tolla D212 renkaalla kuuluis esim. alastarossa ja motoparkissa käyttää kelistä riippumatta kovia seoksia, ja botnialla noita pehmeitä lämpötilan mukaan? (Jos ne kerta on karkeita, ja botnia silee.) Taitaa suurin osa tehdä kyllä just toisin päin.

    http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/...212_GP_Pro.jsp

    Mistähän muuten johtuu ero KR sliksin vastaavaan taulukkoon MS3 version kohalla?

    http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlo...R106_KR108.jsp
  26. #236
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Erilainen renkaan runko? Esim Pirellin etusissa ei ilmeisesti ole kumiseoksessa eroa SC1 ja SC2 välillä vaan SC1 runko on pehmeämpi.
    Superbike #7
  27. #237
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Kauppiaalta

    Slick etu: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    120/70R17 KR106 MS2 9813 Medium-soft
    120/70R17 KR106 MS3 343 Medium
    120/70R17 KR106 MS4 302 Strong


    Slick taka: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    195/65R17 KR108 Qualifying
    195/65R17 KR108 9827 Soft
    195/65R17 KR108 MS2 H998 Medium-soft
    195/65R17 KR108 MS3 T998 Medium
    195/65R17 KR108 MS3 H677 Medium - Hot
    195/65R17 KR108 MS4 T886 Medium
    195/65R17 KR108 MS4 H886 Medium
    195/65R17 KR108 MS5 H997 Strong
    195/65R17 KR108 MS5 9838 Strong


    Kuvio etu: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS1 9743 Soft
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS2 9813 Medium-soft
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS3 9854 Medium
    120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS4 9838 Strong


    Kuvio taka: Malli: Kovuus/ seos: Luokittelu:
    190/55ZR17 D212 GP PRO Qualifying
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS1 H064 Soft
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2 H998 Medium-soft
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3 H998 Medium
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3 H677 Medium - Hot
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4 H886 Medium
    190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5 9838 Strong
    200/55ZR17 D212 GP PRO Qualifying
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2 H998 Medium-soft
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3 T998 Medium
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4 H886 Medium
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4 T886 Medium
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5 H997 Strong
    200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5 9838 Strong

    Lähde:
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...32469#msg32469
    Tieto lisää tuskaa, mutta olisiko Botnialle ja Gotlantiin oikea seos takaseen sitten H997 9838 (+ onko noilla mitään eroa) ja etuseen 343. KR106/108 settiä.
  28. #238
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Tieto lisää tuskaa, mutta olisiko Botnialle ja Gotlantiin oikea seos takaseen sitten H997 9838 (+ onko noilla mitään eroa) ja etuseen 343. KR106/108 settiä.
    Gotlanti ei ole yhtä karu renkaille kuin botnia. Pari vuotta sitten 54 eli MS4 luokan rengas toimi muistaakseni hienosti takana. Vaikea tuosta on varmaksi mitään sanoa, kun ei sieltä taida olla kellään viime aikaisia kokemuksia. Tuo 343+9838 pitäis olla varsin varma valinta ainakin renkaiden kestävyyden suhteen
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  29. #239
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Gotlanti ei ole yhtä karu renkaille kuin botnia. Pari vuotta sitten 54 eli MS4 luokan rengas toimi muistaakseni hienosti takana. Vaikea tuosta on varmaksi mitään sanoa, kun ei sieltä taida olla kellään viime aikaisia kokemuksia. Tuo 343+9838 pitäis olla varsin varma valinta ainakin renkaiden kestävyyden suhteen
    Kiitos infosta, kestävyyttä tosiaan haetaan, toivottavasti sitten muutkin muuttujat sattuisi kohdilleen niin mopon säädöissä kuin kuskin ajotyylissä (eli mutkat talutetaan ja raivoavaus päälle ) etc. Gotlantiin mukaan sitten perus Pirellin SC1/SC0 Superbiket.
  30.  
  31. #240
    ovatko nämä kuluneet jotenkin erikoisesti teidän mielestä? takarengas.jpg eturengas.jpg
Sivu: 8 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen