Sivu: 22 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 710:sta
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    elikkäs kaveri vaihtaa renkaat- sen jälkee ajettavuudesa ongelmia- mun diagdoonsi geometria muuttunu jäykempi runko etusessa voi myös vaikuttaa kääntyvyytee että siihe miten lämpee-

scuupan dianoosi kuski ei osaa enää ajaa ja unohtanu kaiken minkä pirelillä osas-

tää sun vaikuttas vähä samalta ku scuupan- tai sit oot oppinu eemeliltä nin suuria viisauksia etten tajuu- mä lähtisin säätämää pyörää jos se ei käy käteen enkä yrittäs sopeutuu siihe- moto gepee vähä sit jo toinen mut näin harrastepohjalta- just saying-
    Mun pointti oli tämä (ei koske kyseisen tapauksen kuskia suoraan):

Kuski SAATTAA myös ajaa väärällä tekniikalla jolloin se toinen rengas on sallinut sitä koheltamista aivan eri tavalla ja se väärintekeminen on saattanut tuntua siltä että pyörä ei tee mitään väärää. Sitte ku vaihtaa renkaaseen joka toimisi aivan samalla tavalla oikein ajettuna, niin kuskin väärän suorittamisen takia se tuntuukin aivan helvetin hirveältä, ja sitte ruvetaan ruuvaamaan pyörä päälaelleen siinä toivossa että saadaan se sama tuntuma mikä oli ennen.

Eli EI EI EI JA EI, mä en sano että tuo on 100% todennäköisyys ja että kaikki kuskit on täysiä idiootteja ja että mä oon ainoa tän maan päällä joka osaa ajaa.... EEEEEEEEI!

Vaan minä vain sanon että siihen on AINA mahdollisuus että kuskilla on ajotekninen virhe joka toisella setupilla eliminoituu ja toisella rankaisee niin maa perkeleesti, joka ei johdu siitä että pyörällä ei voisi ajaa oikein lujaa, vaan se virhe rankaisee vain tuplasti siinä toisessa setissä.

Olen nähny tätä simulaattoreissakin 10 vuoden aikana ihan MM-tasolla varsin monta kertaa. Kaveri oli yhdellä autolla hiton nopea täysin väärällä ajotekniikalla, mutta auton mekaniikka eliminoi sen tekniikkavirheen. Sit ku samalle jannulle heitettiin toinen auto jossa ei ollut teknisesti mitään vikaa, ni tää kaveri haukku sen auton alimpaan helvettiin että se on rikki, vaikka ainoa asia mikä oli rikki, oli hänen ajotekniikkansa.

Tiivistelmä : Aina kannattaa MYÖS olla itsekriittinen ennenku alkaa ruuvaamaan että onko omassa tekemisessä jotain joka aiheuttaa tätä... itse esim pyrin testaamalla ja poissulkemalla pääsemään eroon tekniikkavirheistä ku ite opettelen, enkä ekana lähde sokeasti syyttämään kalustoa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Itsellä dunlopit puski ja etunen luisti kun ensikertaa niitä kokeilin Botnialla. Tässäkin sitten oli muita tekijöitä, kova tuuli joten laitoin sen osasyyksi. Kemoralla ei enää puskenut ja ainoat joissa oli vaikeuksia kääntää 3 ja kahvila mutta näistäkään en osannut mitään varmasti päätellä.
    Sitten tässä oli se kuukauden hiljainen jakso jolloin ajoja ei pahemmin ollut, päätin tsekata painumat ja muutenkin tutkia (painumat oli ok). Tässä vaiheessa totesin että keula on aivan helkutin jäykkä vaikka kaikki vaimennukset on pois ja ei liiku herkästi. Eli vakio jouset edessä ja takana kuski 83kg ilman ajokamoja.

Sain lyhyellä varoitusajalla keulan huoltoon ja samalla mekaanikon kanssa juttelin ajettavuudesta. Huollon jälkeen totesi että oli vaan shimmattu niin jäykäksi. Tahmaaminen jotenkin liittyi alhaiseen öljynpinnan tasoon ja sen takia liukuputkia pitää säännöllisesti voidella tai ne alkaa tahmaamaan.
    Samalla totesi tuon dunlopin olevan iso jonka ymmärsin tietysti väärin ja vastasin "ei kun se on 120/70" johon sanoi uudelleen ei kun se on iso

Alastarolla kokeilin yhden setin niin että ainoastaan preloadia oli löysätty pari kiekkaa mutta tuntui edelleen huonolta kääntymään. Tämän jälkeen pudotin keulaa alkuperäisestä 3 mm. mikä korjasikin kääntyvyyden, edelleen lemminkäisen keskimutkassa keula tuntui aavistuksen luistelevan ja 2.5 paineilla ei myöskään ms2 ollut mikään kovin lämmin setin jälkeen. Olen melkein aina ajanut pirellin tai bridgen renkailla pirellin sc1 tai sp jotka pehmeärunkoisia niin tuo dunlopin jäykkyys? saattaa aiheuttaa ongelmia. Takanen ms4 taas ei missään vaiheessa ole liian kylmä päinvastoin jopa noilla keleillä mitä torstaina oli 15 tai alle. Pystyy sillä alkuperäisellä setupillakin ajamaan mutta joutuu tekemään työtä paljon enemmän mikä ei niin huippukuntoiselle 50v. ukolle ole ehkä se paras jaksamisen kannalta.
    K8-1000
    Olenko minä ainoa jolle tuntuu olevan aivan se ja sama minkä merkkiset renkaat pyörii alla, vai eikö mulla ole perse vaan riittävän herkkä havaitsemaan eroja noiden välillä?

Ollut nyt ajellut sikin sokin sekaisin Dunlopin, Pirellin ja Bridgen seosrenkaita, sen verran vaan kyselly että mikä seos kestää repeämättä milläkin radalla ja painanu menemään. Ei oo lipsunu mikään ja kaikilla on taittunu mutkaan yhtä lailla.

Toki ei vauhtiakaan ole kuin Rossilla :|
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Olenko minä ainoa jolle tuntuu olevan aivan se ja sama minkä merkkiset renkaat pyörii alla, vai eikö mulla ole perse vaan riittävän herkkä havaitsemaan eroja noiden välillä?
    Et ole ainoa, kyllä mäki voin ajaa Pirellillä tänään ja Dunlopilla huomenna ja eri seoksen Dunlopilla ylihuomenna, eikä se menoa teknisesti haittaa. Kello saattaa olla hieman eri mieltä jos esmes otan pehmeen seoksen alle enkä käytä sen kaikkea potentiaalia. Ja kyllähä sen huomaa jos otat ensin pehmeän takarenkaan ja oikeasti annat sille piiskaa mutkasta ulos, ja sit lyöt kovan takarenkaan ja yrität samaa ni kyllähän sen tuntee että se luistaa pikkasen.

Mut suuri ero syntyy myöski esmes Pirelli vs Dunlop siitä millaisia vaimennuksia käytetään. Pirellin runko on pehmeämpi eli vaimennukset on kireämmällä. Dunlopin runko on jäykkä, vaimennukset pehmeällä.

Mutta joo melkeinpä voin sanoa että tarttee päästä SM top10 vauhtiin ennenku alkaa sananmukaisesti HAITTAAMAAN ajamista niin että on pakko ruuvata tai ei paketti toimi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mutta joo melkeinpä voin sanoa että tarttee päästä SM top10 vauhtiin ennenku alkaa sananmukaisesti HAITTAAMAAN ajamista niin että on pakko ruuvata tai ei paketti toimi.
    Tämäpä just omakin mielipide asiaan. Itellä ainakin ihan jossain muualla hukassa sekunnit kuin renkaissa (tai niiden ominaisuuksissa) , niin ei kauheasti jaksa edes yrittää tunnustella niissä eroja.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Tämäpä just omakin mielipide asiaan. Itellä ainakin ihan jossain muualla hukassa sekunnit kuin renkaissa (tai niiden ominaisuuksissa) , niin ei kauheasti jaksa edes yrittää tunnustella niissä eroja.
    Juuri tätä itsekin viistin ekalla kommentillani, että kyllähän se jotain muuttaa, mutta yleensä kuskin tekemisessä on niin paljon varianssia vielä, että se pieni virhetekeminen saattaa aiheuttaa sen että 1% haittaava elementti muuttuu pienen tekniikkavirheen takia 5% haitaksi.
    Esso.k
    nii veikkaisin sitä puupersesyyttä- enkä lähtis kehumaan sillä et ajaa millasila asetuksila tahasa- privateri veteli koko kesä susipaskala keulalla ja meinasko lopultakaa sitä tajuta- jokku vaihtaa pyörää ja menee kovemmi mistähä syystä?

minähä en mittää tiedä- mut vahvasti väittäsin et esim renkasvalmistaja ei huviksee kirjottele https://www.metzeler.com/en-ww/produ...rr-compk-slick easy setup kohdasa With RACETEC™ RR COMPK SLICK, the rider doesn’t need to adjust the bike suspension to compensate the typical movement of professional racing compounds so that the bike set up results very easy.
    The choice of specific profiles also provides a smoother transition from the geometries of OE tyres to those of racing.
    The structural design also assists set up. The rear structure is single-ply construction, which when combined with Metzeler's patented 0° steel belt this makes the tyre similar to those fitted as OE on these motorcycles. This means pressures which are closer to those suggested by motorcycle manufacturers, again assisting with set up.

mitä lukenu dave mossin kirjotuksia niin säätää melkee joka radalle vähä eri geometria nää nyt henkilökohtasia osittan mut jotenkin uskon enemmä mossiin kun johonkin random joehen orkin foorumilla- eikai sitä sitte kannata testailla suoraa vaa kisaamaa ku säätää ei tartte- niihä varmasti kaikki kärkitallit tekee- onneksi ei ole vielä tarttenu vaihtaa sliksei ehkä sitte kokeilen jotaki muuta ku dunloppii-
    No ehkä en sen takia ole tähän mennessä hirveästi kontannut kun huomaan ne muutokset vaikka jonkun mielestä niillä ei olisi mitään väliä. Kääntyvyys nyt vaan on sellaine et miksi tyytyä huonompaan mitä pyörä alkujaan oli? Johtui se sitten mistä hyvänsä. Sitä en epäile etteikö kisarengas vaatisi eri tyyliä mut jos ei halua niin pitääkö väkisin koettaa?
    K8-1000
    Ymmärsitte molemmat mun kirjoituksen väärin. En sanonut etteikö joku muu havaitsisi niissä isojakin eroja. Tärkeetähän on et kokonaisuus on kaikin puolin omasta mielestä hyvä.

Alustan muutokset sentään minäkin oon puuperseellä huomannut.

Edit: sekä sen, että perus Pilot Powerit sulaa alle kahdessa kierroksessa Alastarossa ja NE on liukkaat.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    nii veikkaisin sitä puupersesyyttä- enkä lähtis kehumaan sillä et ajaa millasila asetuksila tahasa- privateri veteli koko kesä susipaskala keulalla ja meinasko lopultakaa sitä tajuta- jokku vaihtaa pyörää ja menee kovemmi mistähä syystä?
    Nii sit ku mietit kaks kertaa ennenku vetelet foorumilla eniten täysiä, ni tietäisit että kyllä minä tajusin sen aikalailla HETI kauden alussa että se keula on ihan paskana, mutta minkäs teet ku ei rahat riittäny huoltaa sitä keulaa kauden aikana... sit piti vaa yrittää jollai säädöllä saada se edes jollakin tavalla inhimilliseksi että sillä selviää hengissä.

....ja btw sillä sysipaskalla rikkinäisellä keulalla Alastarossa 1:22.0 ... Just sayin....

Ja sanottakoon että mun 2018 Alastaron PB on ajettu ylilöysällä keulalla ilman että koskin yhtään mihinkää pyörän säätöön (ja säädöt oli Pirellin renkailla ja mä laitoin Dunlopit alle). Miksi näin? Koska mä tiesin että mun omassa tekemisessä on niin helvetisti tekemistä jokaisella osa-alueella että pyörän säätöjen sotkeminen pakkaan vain pahentaa asiaa, koska jos muutat ajotekemistäsi samalla kun muutat pyörää, ni millä helvetillä pystyt sanomaan että kumpi vaikutti siihen että homma parani/huononi?

Yleensä hyvä nyrkkisääntö niin pyörän kuin oman ajo-opettelun kanssa on se, että muuta vain yhtä asiaa kerrallaan, muuten et pysty sanomaan mikä vaikutti mihinki.
    Mutta joo, Esso meni statuksesta
    "Haastan 2019 heti SM-tason kavereita, koska osaan vetää motaria eniten täysiä"
    yhdessä vuodessa statukseen
    "Osaan kaiken ja koulutan kaikesta kaiken, ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen ni hyökkään päälle eniten täysiä"

Joten Esso opettakoon faktat tästä lähtien, muiden kannattaa kuunnella jos haluaa joskus vetää eniten täysiä. Mun pitää opetella sillä välin ajamaan.
    Saipas tästä väännöt aikaan

Kiitokset paljon kommenteista. Nyt sen verran lisätietoa, että koitin vielä aamulla aurinkoisella Alastaron radalla. En koskenut lämppäripaineisiin (80°) mutta laskin etusen paineet 2,3 bariin. Sama meno jatkui, tykytystä keulalla varsinkin jarrulla vasurin mutkissa (kolmonen ja kahvilan vika vasuri).

Miehen tekemisessä on varmasti isoin vika, PrivateeR on siinä varmasti oikeassa (enkä siis ottanut yhtään itseeni vaan tiedän faktat). Vauhti oli tänään 1:32 luokkaa, eli sekään ei riittänyt saamaan renkaita toimimaan siten että luotto olisi riittänyt. Olen siis aiemmin ajanut D212, GP Racer ja KR-etusilla, eikä tällaisia ongelmia ole tullut aiemmin vastaan.

Vaihdoin Pirelliin, ja taas homma rokkas kuten ennen. Pitokin oli kaikin puolin parempi ja välillä meinasi mennä kurvi sisämutkasta pihalle, toisin kuin Dunlopeilla. Enkä nyt sano, että noissa Dunlopeissa olisi yhtään mitään vikaa. Säädöistä ja ajotyylistä varmasti kyse, mutta näillä ajomäärillä en ala säätämään pyörää vaan vaihdan takaisin Pirelliin ja ajan sillä. Mulle kävi näin, toisella kuskilla ja alustalla varmasti aivan eri tilanne.

Joten: käytännössä ajamaton (yht. 10 kiekkaa rauhallista tahtia) MS2-MS4 120-180/60 setti olis tarjolla kokonaisedukkaasti, jos joku haluaa erinomaiset treenirenkaat.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
    Lainaa oukkis kirjoitti Katso viesti
    Joten: käytännössä ajamaton (yht. 10 kiekkaa rauhallista tahtia) MS2-MS4 120-180/60 setti olis tarjolla kokonaisedukkaasti, jos joku haluaa erinomaiset treenirenkaat.
    Millaista rahaa noista olet ajatellut?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Esso.k
    Saipas tästä väännöt aikaan

Kiitokset paljon kommenteista. Nyt sen verran lisätietoa, että koitin vielä aamulla aurinkoisella Alastaron radalla. En koskenut lämppäripaineisiin (80°) mutta laskin etusen paineet 2,3 bariin. Sama meno jatkui, tykytystä keulalla varsinkin jarrulla vasurin mutkissa (kolmonen ja kahvilan vika vasuri).

Miehen tekemisessä on varmasti isoin vika, PrivateeR on siinä varmasti oikeassa (enkä siis ottanut yhtään itseeni vaan tiedän faktat). Vauhti oli tänään 1:32 luokkaa, eli sekään ei riittänyt saamaan renkaita toimimaan siten että luotto olisi riittänyt. Olen siis aiemmin ajanut D212, GP Racer ja KR-etusilla, eikä tällaisia ongelmia ole tullut aiemmin vastaan.

Vaihdoin Pirelliin, ja taas homma rokkas kuten ennen. Pitokin oli kaikin puolin parempi ja välillä meinasi mennä kurvi sisämutkasta pihalle, toisin kuin Dunlopeilla. Enkä nyt sano, että noissa Dunlopeissa olisi yhtään mitään vikaa. Säädöistä ja ajotyylistä varmasti kyse, mutta näillä ajomäärillä en ala säätämään pyörää vaan vaihdan takaisin Pirelliin ja ajan sillä. Mulle kävi näin, toisella kuskilla ja alustalla varmasti aivan eri tilanne.

vertasikko niitte korkeutta? et tietenkää
    Vaihdoin Pirelliin, ja taas homma rokkas kuten ennen. Pitokin oli kaikin puolin parempi ja välillä meinasi mennä kurvi sisämutkasta pihalle, toisin kuin Dunlopeilla.
    Pitääpä ens kesänä ostaa Pirelleitä pelkästään ni saa viskeltyä Dunlopia ja Pirelliä sekasin ni saa tohonki varmuuden
    Esso.k
    Mutta joo, Esso meni statuksesta
    "Haastan 2019 heti SM-tason kavereita, koska osaan vetää motaria eniten täysiä"
    yhdessä vuodessa statukseen
    "Osaan kaiken ja koulutan kaikesta kaiken, ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen ni hyökkään päälle eniten täysiä"

Joten Esso opettakoon faktat tästä lähtien, muiden kannattaa kuunnella jos haluaa joskus vetää eniten täysiä. Mun pitää opetella sillä välin ajamaan.
    ni mikset itse sijottas 9 euroo https://davemosstuning.com/ ja luettuas muodosta mielipide- en mä täsä ole mitää itse keksimiäni jutuja kirjotellu sielä sivun alareunasa on silleen helposti eriteltynä ne aiheet- https://davemosstuning.com/category/classroom/ esmes tuosa on paljo asiaa- eikä täsä mitää hyökäillä- jos joku sanoo että mopo tekee sitä tai tätä nin ei se välttämätä ole vääräsä- ei siihe tarvita rataenka pintaa ajokokemusta- sulle sanottii et on hyvä ajaa se sun mopo- no seuraavalla keralla näät onko ja jaksakko viedä sitä koska veikkaan et eemeli saattaa käyttää sitä kroppaa vähä akressiivisemmin kun sinä jote se ei välttämättä ole edelleenkää sulle hyvä- ni ja mikä oli se lääke kemorakarusellii? säätö vai enite täysii ni kääntyy?
    sulle sanottii et on hyvä ajaa se sun mopo- no seuraavalla keralla näät onko ja jaksakko viedä sitä koska veikkaan et eemeli saattaa käyttää sitä kroppaa vähä akressiivisemmin kun sinä jote se ei välttämättä ole edelleenkää sulle hyvä-
    Ei sanottu Tässä huomaa juuri tämän tietämyksen määrän minkä pohjalta lauot.

Mulla on pari videota jota tässä oon kattellu. Molemmissa näyttää olevan aika samannäköinen pyörä, toisessa päällä istuu joku klapi, ja toisessa videossa päällä istuu hemuli. Pitää käydä vielä specsaversilla...
    Esso.k
    Ei sanottu Tässä huomaa juuri tämän tietämyksen määrän minkä pohjalta lauot.

Mulla on pari videota jota tässä oon kattellu. Molemmissa näyttää olevan aika samannäköinen pyörä, toisessa päällä istuu joku klapi, ja toisessa videossa päällä istuu hemuli. Pitää käydä vielä specsaversilla...
    kirjotit että eemelin mukaa pyörä on oikee hyvä ajaa- ei ehkä sanatarkasi mutta kuitenki- ei mulla ole aikaa eikä mielenkiintoo väitelä satusedän kansa- keula todelisuudesa joku sun käetön kaveris teki sen tai sä teit samoin vaihelaatikko- kysyt kerran että mitä josain jutusa sanotaa ku enklanti niin huono- seuraavaksi olikki jo oppinu läneelokuvista 2 vuotiaana enklantii- näitä enää välttämätä löydy mutta ei muistissa ole mitää vikaa vaikka tällä kaljajuonilla voisis ollaki- äläkä linkkää niitä videotas löydän ne kyllä ja tiiän mitä haet tällä- mutta uskot että mopo on hyvä koska eemeli sano näihän se meni-
    vertasikko niitte korkeutta? et tietenkää
    Valmistajat ilmottaa halkaisijaksi:
    Pirelli Supercorsa V2 120/70 604 mm
    Dunlop D213 GP PRO 120/70 606 mm

Lähteet:
    https://www.pirelliracer.com/wp-cont...ment-guide.pdf
    https://racingreifen.de/download/a4e...he%20Daten.pdf
    Ducati 899 Panigale

"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
    kirjotit että eemelin mukaa pyörä on oikee hyvä ajaa- ei ehkä sanatarkasi mutta kuitenki- ei mulla ole aikaa eikä mielenkiintoo väitelä satusedän kansa- keula todelisuudesa joku sun käetön kaveris teki sen tai sä teit samoin vaihelaatikko-
    väärin ja väärin....

Keep going!

äläkä linkkää niitä videotas löydän ne kyllä ja tiiän mitä haet tällä-
    Et taaskaan tiedä mitä haen tällä, etkä myöskään mitään tule löytämään koska kyseiset videoklipit on VAIN mun omalla tietokoneellani eikä yleisessä jaossa

mutta uskot että mopo on hyvä koska eemeli sano näihän se meni-
    Ei menny
    Lainaa JiiBee kirjoitti Katso viesti
    Valmistajat ilmottaa halkaisijaksi:
    Pirelli Supercorsa V2 120/70 604 mm
    Dunlop D213 GP PRO 120/70 606 mm

Lähteet:
    https://www.pirelliracer.com/wp-cont...ment-guide.pdf
    https://racingreifen.de/download/a4e...he%20Daten.pdf
    ... ja molemmat oli vielä vanteilla, joten sain varmistettua ympärysmittojen eroksi 7mm. (mittasin vain eron)
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Miks toi Esso kuulostaa koko ajan enemmän ja enemmän Scuubalta? Onko siellä Turun hanavedessä jotain erikoista?

Edit. Jotta ei menis ihan ohi topicin niin jotain Dunlopeista:

MS2 takanen näyttäs toimivan, kun nosti lämminpaineen 1,6bar. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repi kevyesti. Sit pikkasen kirras komppia niin toimi taas. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repes kevyesti. Jännä rengas.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miks toi Esso kuulostaa koko ajan enemmän ja enemmän Scuubalta? Onko siellä Turun hanavedessä jotain erikoista?

Edit. Jotta ei menis ihan ohi topicin niin jotain Dunlopeista:

MS2 takanen näyttäs toimivan, kun nosti lämminpaineen 1,6bar. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repi kevyesti. Sit pikkasen kirras komppia niin toimi taas. Paitsi seuraavalla setillä ei toiminu vaan repes kevyesti. Jännä rengas.
    Ehkä siis viskaan kisaan MS3 iha suosiolla

Tai mitä mä horisen.... vettähä siellä saatana tulee koko vkl
    Mites ton eturenkaan kanssa? Toimiiko MS2 etunen Alastarolla?
    Mites ton eturenkaan kanssa? Toimiiko MS2 etunen Alastarolla?
    Ei.

Ja ennen kuin kukaan vetää hernettä nenuunsa, tuo oli läppä viitaten edellisiin viesteihini.

Vähän jälkeenpäin tuota ongelmaa vielä päissäni analysoitua, ilmeisesti kyseessä saattoi olla useamman kohdan yhteisvaikutus. Isoin vika on se, että huonon ajoasennon ja liian aikaisen jarrun vuoksi eturenkaalla ei ole tarpeeksi painoa käännettäessä ja se joko ei pysy lämpimänä tai ei vain pidä.

Toinen asiaan vaikuttava seikka saattaa olla tuo millin isompi säde ja keulan nouseminen. Pitoon se ei välttämättä vaikuta, mutta ehkäpä siihen fiilikseen miltä pyörä tuntui mutkiin vietäessä.

Kolmas juttu oli se, että olin ajanut aikaisemmin vain käytetyillä Dunlopeilla ja kovemmilla seoksilla. Saattaa olla (tämä on ihan hakuammuntaa), että ne luistivat tasaisemmin eivätkä lähteneet "pomppimaan" kuten tuo tuore MS2.

Neljäs juttu on sitten se, että Pirellin runko vaikuttaisi olevan vähän löysempi, joten se ehkä paikkaa pikkaisen jousituksen säätöjä ja kuskin ajovirheitä. Tuore SC1 kääntyi tosiaan mutkiin aivan eri tyyliin ja piti hullun lailla verrattuna tuohon MS2:een. PrivateeR voi olla aivan oikeassa siinä, että tuo rengas tosiaan toi esiin ongelmat, jotka toinen rengas onnistui pitämään piilossa...
    Juu en vetänyt herneitä
    Lähinnä vaa tosiaan että minkä etusen sitä kisoihin ottais mukaan.

Kai sitä pitää gamblata ni otetaan toi MS2 sit.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Juu en vetänyt herneitä
    Lähinnä vaa tosiaan että minkä etusen sitä kisoihin ottais mukaan.

Kai sitä pitää gamblata ni otetaan toi MS2 sit.
    Ite vedän kolmosella tai nelosella
    Superbike #7
    Ite vedän kolmosella tai nelosella
    Ai etunenkin 3 tai 4?

Itelle tulee kolmonen taakse, ja 2 tai 3 eteen.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ai etunenkin 3 tai 4?

Itelle tulee kolmonen taakse, ja 2 tai 3 eteen.
    Jeps, en oo tainnu edes kokeilla kolmosta pehmeempää eteen.
    Superbike #7
  30.  
    Jeps, en oo tainnu edes kokeilla kolmosta pehmeempää eteen.
    No minäpä uhraudun tieteelle ja ajan kisat MS2 etusella. Voin sitte raportoida miten onnistui
Sivu: 22 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ViimeinenViimeinen