Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
    Hellou!

Alkoi sen verta ärsyttämään tämä kaksipyöräisten kyttäys ja toimien seuranta, että oli pakko tulla avautumaan tänne.

Topikin tarkoitus olisi kerätä kokemuksia, kun joku ns. kukkahattutäti tai kyläpoliisi on tullut avautumaan/tehnyt jopa hallaa.

Itsellä on kolme enemmän negatiivista settiä taustalla, osa jo koomisia:

1. Asun kaupungissa ja talossa on suljettu sisäpiha. No tuossa keväällä yks pitkätukkainen lähinnä laitapuolen kulkijalta vaikuttava jannu tuli valittamaan. Oli pärrä siinä käynnissä ja jannu ihmetteli sitä. No morjestin ja kaveri alkoi toimittamaan suoraa huutoa, että vittu tarvii sitä pyörää huudattaa Meikä ihmetteli siinä ja totesin että vähän noi kiekat seilaa kylmällä koneella (ryyppy) ja jotain mutistiin puolin toisin. Ohan nuo äänet ihan suhteellisen kovat, mut mä mitään huudattanu.

2. Ajelin tuolla eräällä asuinalueella ja kiihytin 50 suunnilleen vauhit (reippaasti kyllä) ja kävin kääntymässä tien päässä kun ei faija ollutkaan töissä enää. No takasin tullessa jannu on ruohonleikkurilla tulossa tielle, ajattelin että väistän jannua. Hiljensin siinä ja yhtäkkiä jamppa hyppääki leikkurinsa kanssa keskelle tietä. Ihmettelin tätä suunnattomasti. No sitten jannu tulee naama punaisena, kuola lentäen huutamaan jotain kusipää kaaharimotoristeista jotka tappaa pikkulapset. Visiirinpyyhkijät olisi ollut tarpeeseen. Menin niin totaalisen hämilleni tilanteesta, että en pystynyt heittämään mitään nokkelaa vaan totesin vaan tyyliin: "voitko nyt suksia v****n siitä liikennettä vaarantamasta." Paikallinen kyläpoliisi siis avautui vailla syytä.

3. Viimeisin tapahtui tänään: Tällä sisäpihallani ei hirveästi ole tuota parkkitilaa, joten olen pitänyt parkin reunassa pyörääni, paikalla jossa se ei voi olla kenenkään tiellä. No tänään soi puhelin ja isännöitsijä sanoo että pyörä pitäis siirtää. No eka meni totaali 0-100 kiihytykseksi jannulle ja aloin toimittaan että kai sillä on mulle paikka yms. paskaa (jota jälkikäteen sai hävetä ja pyydellä anteeksi).

Sitten jannu totesikin että häntä ei haittaa ollenkaan, että on pyörämiehiä itekki, mutta joku naapurin (mummo) oli valittanut kun en pidä virallisella paikalla sitä pyörää (paikkoja ei siis saa mistään enää). Häntä siis harmittaa kun parkkeeraan ilmaiseksi... No siinä kyselin nimeä että kävisin jututtamassa, mutten tietenkään saanut. Suunnittelin jo vieväni joka luukkuun lapun jossa kiitän tätä ystävällistä tyyppiä joka on niin huolissaan pyörästäni, että tarvitsee ihan ISÄINNÖITSIJÄN kautta olla yhteyksissä...

Mutta kappas vaan, isännöitsijä olikin varsinainen jannu, hoiti mulle yhen naapurin, jolla pärrä, paikalle puolikkaan paikan o/ *Kyllä nyt naapuria harmittaa entistä enemmän DD Siinä sitten kehuin jannun maasta taivaisiin ja pahoittelun aiemmat mölyni *

Eli tällaista.. Kaikista selvitty kunnialla, mutta kiinnostaa että millaisiin tilanteisiin muut on joutuneet? Onko teitä "vainottu" äänien, parkkeerauksen, ajotyylin /vast. takia?

Kawasaki Zx6R -01

Taatusti motoristiystävällinen leirintäalue: Camping Nyyssänniemi
    Eipä mitään vastaavaa ole ollut...lähinnä mummot ja vaarit tulevat kyselemään että minkäs merkkinen moottoripyörä?...onko se harikka?...Eipä ole harikkaa mulla ei... .. luulevat vaarit ja mummot että kaikki custom pyörät ovat harrikoita....
    <br />
    Vois veikata, että pyörän lämpimäksi käyttäminen olis yleisimpiä kitinän aiheita. Kerrostalon parkkiksella pistin pyörän käyntiin, pistin tulpat korviin, potan päähän ja hanskoja olin vasta laittamassa kun jollakin keski-ikäsellä harakalla läheisestä omakotitalosta oli metelin kesto jo ehtinyt ylittää sietorajan. Häiritsevästä tyhjäkäynnistä se jotain siinä mussutti. Ei ois voinut paljon vähempää kiinnostaa kuunnella kun en(onneksi) edes asu siellä. Siispä osoitin kypärääni ja huusin, että mulla on tulpat korvissa, en mä kuule!
    Jotain se vielä mutisi, mutta en jaksanu tuhlata aikaani kuuntelemalla. Käänsin vaan pään menosuuntaan ja jatkoin hanskojen laittoa aiempaa huomattavasti rauhallisempaan tahtiin, selän takaa edelleen kuuluvasta epämääräisestä mutinasta johtuva hymy huulilla.

Putkella on päästy ahvenistolle joten mikään kovaääninen toi putki ei ole. Niin vähän aikaa kerkesi käynnissäkin olemaan, että varmaan heti käynnistyksen kuultuaan on kyylä lähtenyt parkkista kohti taapertamaan.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Kertokaapa huvikseen millainen pärräkin löytyy, niin nähdään vähän onko tyypillä väliä.

Itellä siis kawan vanha zx 6 r.

Villi veikkaus, että kyykyt aiheuttaa eniten kränää, matkasohvat vähiten. Harrikkamiehille ei legendan mukaan kukkahattutädit uskalla edes puhua DD
    Kawasaki Zx6R -01

Kivoja naapurei sulla Mulle ei kotipuoleesa oo tullu kukaan mitää sanomaan millonkaan. Pyritään ajamaan silleen nätisti matalilla kiekoilla täällä päin, viime vuonna kun joku oli soittanu poliisit kun miehen kotari piti vähän kovempaa ääntä. Pysäyttivät sitten kerran ja sanoivat että "sä oot erikoistarkkailussa"

Mutta viime viikolla kun olin ajamassa jossain Nurmijärven perukoilla, niin pihasta säntää jumalattoman kokonen äijä kädet levällään seisomaan keskelle tietä. Sormet harotti että kai se yritti kertoa että tässä on 50 nopeusrajoitus. Tokihan sen tiesinkin. Kun siinä oli niitä pyöriä kuitenkin edessä ja takana muutama niin en viittinyt pysähtyä, mutta mieli teki pysähtyy ja sanoa että älä kuule viitti sairaalloisen ylipainonen mies tolleen juosta näillä helteillä. Pysähtyy pumppus vielä. Puhumattakaan siitä että mitä se ukkeli keskellä yleistä tietä huitoo. Jos niikseen sitten tulee, niin soittakoon poliisit, mutta saattais mennä mielenkiintoseks jos sen syliin oisin ajanu. Kun ei kai jalankulkijatkaan saa seistä missä sattuu.

Tänään ajellessa yks pyöräilijä joka tuli kolmion takaa jäi seisoon sen pyöränsä kanssa keskelle tietä. Oisko ollu protesti, en tiiä

Muuten käy yleensä silleen että vaikka olis ihmisillä naama norsun v*tulla niin siinä vaiheessa kun ottaa kypärän poijes päästä ja ne huomaakin että kappas tuohan on nainen niin asenne muuttuu. Se on ihme juttu mutta niin se on aika usein

Nii siis mulla on CBF1000 jossa on Beowulfin mökäpöntöt Noice killerit kyllä paikallaan, mutta ääntä lähtee, myönnettäköön

Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Parhaani olen tehnyt, mutta ei ole vielä kukaan valittanut. Olen vissiin sitten kategoriaa "niin ruma ettei sille uskalla alkaa"
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
    Ei oo kukaan valittanut, sattuu ilmeisesti tässä kerrostalossa olemaan vaan niin hyvät naapurit. Ja tulee kyllä oltua välillä ylihuomaavainen, esim. en käynnistä pyörää parvekkeen alla vaan rullaan sen kauemmas parkkipaikalle (sattuu olemaan sopiva alamäki siinä).

Tässä muuten kunnon kyläkyttääjä Saksan maalta: http://www.youtube.com/watch?v=eE1yGl_eHYo
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
    Ei kukkahattuja/piiripoliiseja mutta kokemuksia sinänsä.

Itse asun puisen luhtitalon alakerrassa ja pääasiassa pidän nyt kesällä pyörää pihalla tuossa etuoven edessä. Yläkerrassa ja seinänaapurina asuu lapsiperheet jotka tuntuvat suurilta faneilta. Aikasemmin kesällä kun laitoin aamusin ~8 aikaan pyörän käyntiin niin keräänty ympärille .n määrä lapsia ja ikkunoista tollotti pari paria haikailevia (uros) silmiä.

Kerran satuin kuitenkin koneen lämmetessä käymään sisällä hakemassa röökiaskin ja huomasin että lasit kilisi yhteen keittiössä jyrinästä. Siitä lähtien olen pakitellut vähän kauemmas talosta ja sitten vasta käynnistynyt, tajusin sen möykän mikä sisään tuosta vehkeestä tulee.

Nyt vielä isommalla syyllä siirrän pyörää kauemmas, kun huomasin, että yläkerran täti kantoi yhden lisäyksen synnytyshuoneelta kotiin. (hyvänen aika, muija kolmekymmentä ja 4 penskaa, itellä ei yhtään)

Hauskinta on seurata noita skidejä jotka tulee ympärille ja pyytää kääntämään kaasua, sen harvan kerran kun tuon teen pihalla niin näen noita lapsia about yhden mikrosekunnin verran ja seuraavan kerran näen ne about 200 metrin päässä kun olen päässyt liikenteeseen, vielä juosten ku karhu/poliisi olis perässä.

Pyöränä tosiaan tonninen K2 gsx-r Akran putkella.

-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
    Lainaa (Anu2009 @ Elo. 19 2010,20:44) kirjoitti
    Kivoja naapurei sulla Mulle ei kotipuoleesa oo tullu kukaan mitää sanomaan millonkaan. Pyritään ajamaan silleen nätisti matalilla kiekoilla täällä päin, viime vuonna kun joku oli soittanu poliisit kun miehen kotari piti vähän kovempaa ääntä. Pysäyttivät sitten kerran ja sanoivat että "sä oot erikoistarkkailussa"

Mutta viime viikolla kun olin ajamassa jossain Nurmijärven perukoilla, niin pihasta säntää jumalattoman kokonen äijä kädet levällään seisomaan keskelle tietä. Sormet harotti että kai se yritti kertoa että tässä on 50 nopeusrajoitus. Tokihan sen tiesinkin. Kun siinä oli niitä pyöriä kuitenkin edessä ja takana muutama niin en viittinyt pysähtyä, mutta mieli teki pysähtyy ja sanoa että älä kuule viitti sairaalloisen ylipainonen mies tolleen juosta näillä helteillä. Pysähtyy pumppus vielä. Puhumattakaan siitä että mitä se ukkeli keskellä yleistä tietä huitoo. Jos niikseen sitten tulee, niin soittakoon poliisit, mutta saattais mennä mielenkiintoseks jos sen syliin oisin ajanu. Kun ei kai jalankulkijatkaan saa seistä missä sattuu.

Tänään ajellessa yks pyöräilijä joka tuli kolmion takaa jäi seisoon sen pyöränsä kanssa keskelle tietä. Oisko ollu protesti, en tiiä

Muuten käy yleensä silleen että vaikka olis ihmisillä naama norsun v*tulla niin siinä vaiheessa kun ottaa kypärän poijes päästä ja ne huomaakin että kappas tuohan on nainen niin asenne muuttuu. Se on ihme juttu mutta niin se on aika usein

Nii siis mulla on CBF1000 jossa on Beowulfin mökäpöntöt Noice killerit kyllä paikallaan, mutta ääntä lähtee, myönnettäköön
    Puhun vaan omasta puolestani. Kyllä mää naiskuskit tunnistan. Noon paljon airodynaamisempia ku miehet.
    Pegaso 2008
    Lainaa (Maattami @ Elo. 19 2010,20:16) kirjoitti
    Alkoi sen verta ärsyttämään tämä kaksipyöräisten kyttäys ja toimien seuranta, että oli pakko tulla avautumaan tänne.
    ...
    Taajamissa, missä on ihmisiä, liikuu ja asuu, ajele ja oleile ihmisiksi: pysäköi minne on luvallista, ja ajele huomiota herättämättömästi, pääset paljon vähemmällä.

Olen itsekin asunut kerrostalossa pyörän kanssa, siellä on elettävä muiden ehdoilla, esim joutava lämmityskäyttö kannattaa jättää tekemättä.

-J-
    Kerran työmatkalla Helsingin Kampissa ajelin mopolla taksin perässä liikenneympyrään. Suojatielle pääsyä odotti kaikessa rauhassa menosuunnastani katsottuna oikealla keski-ikäinen mies jonka huomasin hyvin taksin takaa.

Kun taksi ei pysähtänyt päästämään jalankulkijaa ensiksi (ei ollut astumassa suojatielle) päätin minäkin ajaa ihan taksin takana samaa vauhtia ohi. Siirryin vielä taksin vasemmalle takanurkalle että jalankulkija voi lähteä heti taksin jälkeen liikkeelle...

Tämäpä ei jalankulkijaa pidätellyt vaan se hyökkäsi sieltä kuin hyökkäysvaunu taksin jälkeen ja kun ei millään ehtinyt pyörän eteen niin katsoi kuitenkin oikeudekseen potkaista minua jalkaan ohi mennessään.. avautumista ei voinut estää..
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kyttääjämummelit on voitettavissa omalle puolelle siinä vaiheessa kun muuttaa taloyhtiöön. Meillä on parempi puolisko käynyt heti tuoreeltaan pälättämässä mummeleiden kanssa ummet ja lammet ja kertomassa niille vaikka reissumopoilusta. Sen jälkeen ne kyttää ettei kukaan ulkopuolinen vaan koske siihen mopoon.
    1000
    Lainaa (Hannula @ Elo. 19 2010,21:33) kirjoitti
    Kyttääjämummelit on voitettavissa omalle puolelle siinä vaiheessa kun muuttaa taloyhtiöön. Meillä on parempi puolisko käynyt heti tuoreeltaan pälättämässä mummeleiden kanssa ummet ja lammet ja kertomassa niille vaikka reissumopoilusta. Sen jälkeen ne kyttää ettei kukaan ulkopuolinen vaan koske siihen mopoon.
    Näinhän se tuppaa meneen että metsä vastaa kuinka sinne huudetaan niin hyvässä kuin pahassa. Koskaan ei pidä aliarvioida hyviä tekoja ja hyviä suhdetoimintoja.
    Hauska sivusto!
    Tänne vaan raportit

En ole löytänyt kotikujalta tai naapuriosotteista kyylä-ilmoituksia, ei tosin kyllä kukaan ole koskaan kyyläillytkään tai valitellut mistään. (rivari/omakotitalo aluetta tää...)
    Joo harmillista sinänsä ettei ole tullut käytyä joka oven takana, ku talo oli rempassa ja ketään muita hulluja juurikaan asunut täällä.

Mutta oon mä sentään yrittäny: kannoin naapurin reilun 50 pariskunnan pesukoneen ja sohvan sisälle niille ihan vailla pyyntöäki

Mielestäni muutenkin yrittänyt suhteellisen ihmisittäin elellä tuon vehkeen kanssa, mut mut
    Kawasaki Zx6R -01

Satuin huomaamaan kun taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kävi pitkään tutkimassa pihan asfalttia kesällä kun helteellä asfaltti oli pehmennyt niin että mun pyörän jalka puhkoi siihen koko ajan reikiä * - no ei se koskaan tullut mitään sanomaan, oli itsekin pärrällä liikenteessä kun niitä tutki.
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    Lainaa (uiop @ Elo. 19 2010,21:20) kirjoitti
    Hauskinta on seurata noita skidejä jotka tulee ympärille ja pyytää kääntämään kaasua, sen harvan kerran kun tuon teen pihalla niin näen noita lapsia about yhden mikrosekunnin verran ja seuraavan kerran näen ne about 200 metrin päässä kun olen päässyt liikenteeseen, vielä juosten ku karhu/poliisi olis perässä.
    Kannattaa olla varovainen kaikkein pienimpien kanssa. Kaksi alle metrin mittaista nappulaa tuli viereen yllyttämään, että paina kaasua. Minä tein työtä käskettyä, jolloin toinen kaatui ja toinen päästi porun. Molemmille varmaan vielä vaipat uusiksi..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (vetomies @ Elo. 19 2010,22:58) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Elo. 19 2010,21:20) kirjoitti
    Kannattaa olla varovainen kaikkein pienimpien kanssa. Kaksi alle metrin mittaista nappulaa tuli viereen yllyttämään, että paina kaasua. Minä tein työtä käskettyä, jolloin toinen kaatui ja toinen päästi porun. Molemmille varmaan vielä vaipat uusiksi..
    Hyvä etteivät seisseet takana,oisivat saattaneet lentää seinään
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
    Yleensä kun käskee painua vittuun niin antavat olla rauhassa, kyllä se vaan sopu sijaa antaa
    Näin se vaan mennee. Itekkin aikoinani kävin taloyhtiön kokoksessa kysymässä, jotta sopisko jos hankkisin sellaisen ja mahtusko kenenkään talliin?

Jotku vuokralaiset käyneet änkyttämään pyörän äänistä ja pakokaasuista... Nooh, jokainen tässä kohtaa tietää kukanen lähtee ensin
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Keväällä aina tulee yksi mp-kerho grillailemaan meidän pihaan ja sen ne muistaa ainakin puheiden perusteella koko kesän

Meillä ei ole siis naapurit sanoneet koskaan mitään negatiivista moottoripyöristä.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Naapurissa YH äippä valitti näppiksen naputuksesta yöllä, vessan vetämisestä, illalla/aamulla suihkussa käymisestä (kyllä, käyn suihkussa kellosta välittämättä työpäivän jälkeen/ennen jos siltä tuntuu, ei keskellä yötä kuitenkaan), musiikista (kuuntelin kuulokkeilla, joku muu naapuri varmaan).
    No, luhtitalo ja oman ja tämän henkilön oven välissä pyörä parkissa. Sen jälkeen kun pyörän hommasin ei ole valittanut mistään, eikä kuulemma haittaa vaikka pyörän siihen ajankin, joskus myöhään (ylämäki, ei hiekkaisella asfaltilla pidä monot). Alas kyllä pääsee hyvin laskettamaan eli lämpöseksi käyttäminen onnistuu ihan oikealla parkkipaikalla.
    Kyllä se jotakuta kyrsi(i) kun oli kerran jostain homppelilehdestä teipattu kuvia siihen. En sitten tiedä miksi tällä teippaajalla semmosia lehtiä oli... ovessa joskus tyhjiä valkoisia lappuja.
    No, oli sentään nätisti teipattu ja teipillä josta ei mitään liimajälkiä tmv jää. Koskettu ei ole myöskään, ainakaan niin että jälkiä jäis. Näitäkään ei ole nyt tullut pariin kuukauteen, siedätyshoitoa?
    Parkkipaikkaa ei itsellä ole, auto tienvarressa parkissa monen muun kanssa (ahdasta, yleensä 1 ei mahdu vaan joutuu ajamaan muualle). En näitä vähiä paikkoja viitsi pyörällä viedä, ja toisekseen suht liikennöity tie (6 taloa) + koirankusettajat yms että joku viikonloppu olis nurin kuitenkin.

Äidin parkkipaikalla eräs henkilö kyllä valitti että autopaikalla ei saa pitää moottoripyöriä (äidillä ei autoa, paikka tyhjä. Ei viitsi poiskaan antaa kun maksaa 10e vuosi). Toisaalta tämä henkilö säilyttää omassa paikassaan venettä, 2 vieraspaikalla omia autojaan, rekkaa tienvarressa ja leiponutta moottoripyörää roskakatoksen vieressä... joten en ottanut tämän valituksia mitenkään vakavasti.

Ei siis mitään valitettavaa valittajista
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Lainaa (GSXR_JaP @ Elo. 19 2010,21:30) kirjoitti
    ...esim joutava lämmityskäyttö kannattaa jättää tekemättä...
    En sanoisi joutavaksi isojen twinien kanssa. Ne kun ei jaksa edes käydä kylmänä yskimättä.

Itse lykkään mopon kauemmas lähiseinästä lämpeämään, tie kun sattuu olemaan alamäkeä, eikä haittaa lähtöä mitenkään...

Syteen tai saveen ja pubiin...
    Naapureiden kanssa hyvää pataa pyörineni. Meni meillä taloyhtiön alue yksityissakotuksen piiriin ja hoitivat samantien silleen, että pyöriä tämä ei koske. Voin siis rauhassa ajella rivarin etupihalleni pyörän edelleen.

Tuossa alkukesästä, kun akku oli mennynnä kaput ja lähdin pihasta alamäkeen pyörää yrittään käyntiin (siinä toki onnistumatta), juoksi yksi naapurin papoista kaveriksi pukkaamaan pyörän takas kotipihaan, aika jyrkkää ylämäkeä. Totesi samalla, että onhan tuo sen verran iso pyörä, ettei jaksa yksin pukata niin päätti tulla avuksi

Muutenkin on naapurit olleet enemmän kiinnostuneita pyörästä, kuin että siitä oltaisiin valitettu.

Allekirjoitan siis tuon aikaisemminkin ketjussa mainitun "suhdetoiminnan". Kun on muutenkin hyvää pataa eri asioissa naapureiden kanssa, niin eivät ne niin pienestä kuin m.pyörä jaksa valittaa

Enpä tuota tosiaan kyllä ylimääräisiä ole käytellytkään. Aamulla sen aikaa, että menee tulpat, kypärä ja hanskat päälle. Sitten rullailen tyhjäkäynnillä alas parkkipaikalle ja annan siinä kylmällä käydä about minuutin / pari ja sitten liikkeelle.

- P
    Lainaa (tilt @ Elo. 19 2010,23:44) kirjoitti
    Keväällä aina tulee yksi mp-kerho grillailemaan meidän pihaan ja sen ne muistaa ainakin puheiden perusteella koko kesän

Meillä ei ole siis naapurit sanoneet koskaan mitään negatiivista moottoripyöristä.
    Ha ha! Varmaan jotain moottoripyöräjengiläisiä naapurina.
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    Itsellä oli aikoinaan ongelmia oman parkkipaikan kanssa kun naapuri jatkuvasti tuuppasi autojaan siihen.

Noh, tuota jatkui varmaan reilun vuoden puolin jos toisinkin valittaen asiasta, kunnes tuli pari kaveria kyläilemään. Näillä oli alla harrikat ja asusteina mustaa nahkaa kaikenlaisine kangas ja muine merkkeineen. Naapuri oli sopivasti paikalla näkemässä kun kaverit kurvasi pihaan ja vielä kun lähti pois.

Sanaakaan ei vaihdettu tämän naapurin kanssa tai edes katsottu pahasti!

Tämän jälkeen ei ole enää ollut ongelmaa paikan kanssa, tajusi kaikessa hiljaisuudessa alkaa pitämään romunsa omalla paikalla tai tien poskessa! Kumma juttu miten näin pienellä asialla on vaikutusta...
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    Ollaan Böllin kanssa pidetty pyöriä makkarin ikkunan alla mun rivarin pihassa. Siitä on lähdetty ja tultu pitkä aika ennenkuin näin seinänaapuria. Kysyin hyväähyvyyttäni että onko noista pyöristä tuossa vaivaa. Ei kuulemma haittaa yhtään, olkoon siinä vain. Seuraavalla viikolla, (Bölli oli kerran aamulla lähtenyt töihin, muuten oli kuljettu kotiloilla) se tuli yks ilta melkein ovenkarmit kaulassa paasaamaan että on se kamala kun noita isoja pyöriä pidetään tuossa.. *

Ensin pisti itseä kiehuttaan se tyyli, mutta todennäköisesti se ei ollut aiemmin ollut kotona meidän lähtöjen aikaan ja saanut em. aamulla paskahalvauksen kun nukkui kesälomalla pitkään. Kyllä pyörien käyntiinlyönnistä vaan melkoinen meteli lähtee ja varsinkin kun siihen herää niin pistäähän se kiukuttamaan.. Nykyään työnnetään pyörät autokatoksien viereen ennen käynnistystä ja mahd. lyhyellä lämmityskäynnillä lähdetään meneen. Takaisintullessa stealthmodella *, sammutus katoksien kohdassa ja rullaillaan omaan pihaan.

Ei ole enää kuulunut rutinoita, muut naapurit käy kyselemässä pyöristä ja muuten ajelusta. Naapuruston kakaratkin on ilmeisesti saaneet ukaasin olla kiipeilemättä pyörien päällä kun ne on olleet ihan rauhassa tuossa. Pari kertaa on kuulunut 'hei nyt ne lähtee' -supinaa kun on vedetty kypäriä päähän, ja kohta niitä on kerääntynyt lauma katsomaan.

Böllin kaveri on käynyt pari kertaa kylässä liivit päällä ja niitä ihmeteltiin aivan selvästi kun naapureita käveli ohi.. Kommenttia ja kyselyitä ei oo tullut, mutta silminnähden niiden olis tehny mieli..
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
    Tää on niin totta. Oli vaan hiukan naurussa pitelemistä kun naapurin täti tuli vanhalla parkkiksella huolestuneena kertomaan, että sadevesi maahan valuessaan roiskui mopon päälle (etuvanne ja alakate hiukan kostunut) ja oli meinannut jo tulla ovelle kertomaan.

Lainaa (jyke @ Elo. 20 2010,09:52) kirjoitti
    Lainaa (tilt @ Elo. 19 2010,23:44) kirjoitti

Ha ha! Varmaan jotain moottoripyöräjengiläisiä naapurina.
    Ollaan siis ite seinänaapurin kanssa myös niitä liivimiehiä.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  30.  
    Lainaa (Mouru @ Elo. 20 2010,12:24) kirjoitti
    Ollaan Böllin kanssa pidetty pyöriä makkarin ikkunan alla mun rivarin pihassa.
    Meillä isännöitsijä valisti ettei vakuutukset korvaa jos talo palaa moottoripyörän takia. Tankillinen bensaa ja kuuma moottori puurivarin seinustalla on kuulemma huono juttu. Vahingot menee isännöitsijän pussista jos sallii pysäköinnin siinä. Tosin hallituksessa sitten jyrättiin isännöitsijän kanta ja annettiin lupa pysäköintiin, maksetaan omasta pussista jos talo palaa pyörän takia. Tuskinpa palaa, eikä siitä nyt montaa sataatuhatta per hallitusjäsen tule *
    K1200GT & 701Enduro
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen