Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Ups...on voinu/ois voinut säikäyttää.

PS. Hyvin piti muulin etulaita terät sisällään. *

EDIT. Minä olen nähnyt sellaisia puulatikoita terien kuljetukseen, missä on tappi keskellä, joka tulee terien keskirei'istä läpi ja sitten kun koko laatikon vetäsee kiinni niin ainakin paremmin kestää kuin äskeisessä tapauksessa.

Kaikenlaisia kuorman sitojia ja -kuljettajia niitä onkin... Toivottavasti ottas tuosta opikseen. Aikamoisen vaaratilanteen järjesti ihan turhaan.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Tästä tulikin mieleeni, että tossa noin kk sitten kehä I:llä ajaessani iltapäivällä kotiin(länteen) noin klo.16.00 aikoihin kannelmäen kohdalla säikähdin aika pahasti?! Nimittäin viereisellä kaistalla täynnä olevalta rekan lavalta lähti lentoon pari vaneri levyä Oli aikamoinen näky... Onneksi olin jo lähes rinnalla joten väänsin kaasusta ja vältyin vaaratilanteelta..Kannattaa siis aina suhtautua noihin kuljetuksiin varauksella!
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
    Joo, minkään avolavan tai peräkärryn takana ei kannata kovin kauan viihtyä. Turvavälikään ei paljoa auta kun jotain lähtee lentoon.
  7.  
    Lainaa (HarriS @ Elo. 20 2010,15:48) kirjoitti
    Joo, minkään avolavan tai peräkärryn takana ei kannata kovin kauan viihtyä. Turvavälikään ei paljoa auta kun jotain lähtee lentoon.
    Ei todellakaan kannata mennä kovin lähelle kuorma-autoja, joissa (avo)lava ei ole peitettynä. Lavalta voi yhtäkkiä lentää vaarallinen esine.

Esimerkki elävästä elämästä vuosien takaa:

Serkkuni ajoi *kuorma-auton perässä - muutaman autonmitan päässä ehkä n 25-30m - kun peittämättömästä kuormasta lähti pään kokoinen sokerijuurikas liikkeelle, otti kimmokkeen asvaltista ja osui keskelle serkkuni auton tuulilasia. Lasihan tuli miljoonana särönä *syliin, että räiskähti. Serkku ja muut autossa olijat selvisivät hengissä ja vähäisin vaurioin. Todennäköisesti alhaisesta vauhdista johtuen.

Olen itsekin nähnyt useampana syksynä "lentäviä juurikkaita".
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT